Dyane on "over-engineered", autoon on ladattu turhia varusteita ja ulkonäkökin on kovin kulmikas. Keskeistä kuitenkin on, notta Tiinaa ei voi riisua pintapelleistä pelkän jakarin avulla alle viidessä minuutissa (tupakkitaukoineen)HVM kirjoitti:Missäs kohtaa asia menee Dyanen kohdilla munilleen? Minä kun en onnekseni näistä ymmärrä.Kaapo kirjoitti:Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste
XM tuli taloon
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Mutta 11 millisellä kiintoavaimella se onnistuu, jos on epäilystä niin tänne mars kokeilemaanKaapo kirjoitti:Dyane on "over-engineered", autoon on ladattu turhia varusteita ja ulkonäkökin on kovin kulmikas. Keskeistä kuitenkin on, notta Tiinaa ei voi riisua pintapelleistä pelkän jakarin avulla alle viidessä minuutissa (tupakkitaukoineen)HVM kirjoitti:Missäs kohtaa asia menee Dyanen kohdilla munilleen? Minä kun en onnekseni näistä ymmärrä.Kaapo kirjoitti:Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste
"?"
--
--
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
XM:llä
Heip!
Täytyy vähän fiilistellä...
Vaimo lähti puolelta viikkoa Geneveen, mutta lohdutukseksi Xm jäi talliin vapaaksi. En voinut vastustaa kiusausta ottaa sitä ajoon ja jättää Meseä himaan. Kyllä tuo Ranskan ihme vaan saksalaista mukavampaa kyytiä tarjoaa, vaikka vaihteita tarvitseekin hämmentää väkisin.
Ja samalla mallilla vastaan tuleville voi huoletta moikata pelkäämättä käden kipeytyvän. Yksilöllisyytä siis.
Täytyy vähän fiilistellä...
Vaimo lähti puolelta viikkoa Geneveen, mutta lohdutukseksi Xm jäi talliin vapaaksi. En voinut vastustaa kiusausta ottaa sitä ajoon ja jättää Meseä himaan. Kyllä tuo Ranskan ihme vaan saksalaista mukavampaa kyytiä tarjoaa, vaikka vaihteita tarvitseekin hämmentää väkisin.
Ja samalla mallilla vastaan tuleville voi huoletta moikata pelkäämättä käden kipeytyvän. Yksilöllisyytä siis.
Terveisin
Tero
Tero
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Iso on
Se on iso... reilu 5 cm leveämpi kuin 124 ja tuo berline (ei farkku) vain 10cm farkku-124:sta lyhyempi.HVM kirjoitti: Loppupelissä meleko iso auto.
Takajalkatilat ovat tuossa XM:ssä lähempänä Kaapon vanhempaa rassia kuin uutta.
Terveisin
Tero
Tero
OIs tiiossa muutamia CX.iä ja sitte niitä prestige malliaKaapo kirjoitti:Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste - luotettavin, mukavin, käytännöllisin, taloudellisin ja tietenkin kaunein .
No juu, noita on ollut alla kyllä, Rätyn lisäksi AX (ei oikein Sitikka), BX, CX, Xantia ja XM. XM-farkku oli firman pirssi ja sellaisella päästelin kerran yhtä palaa Tampereelta Joensuuhun. Matka oli mieluista kokemus, tosin versio oli paremmasta päästä; V6, automaatti, ilmastointi ja muut herkuttimet.
Joskus on tullut aiemminkin sanottua, notta CX 25 Turbo 2:n kun saisi... pitää paikkansa edelleenkin. On muuten CX:n farkkuversio aivan helevetinmoinen laiva, noin tiloiltaan
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
2cv
Kun asia näin jämäkästi taannoin esitettiin, niin ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin hommata ko. laite. Samalla tuli luovuttua Guzzista...Kaapo kirjoitti:Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste
No tarkalleen ottaen vaihto on vasta sovittu, mutta ajoneuvot ovat vielä paikoillaan.
Ja nyt kuluu aikaa tuolla.
Terveisin
Tero
Tero
Joku muukin potee jonkinasteista sitikka boomia. Olen aina sydämmenpohjasta inhonnut ranskalaisia mutta nyttemmin on nuo salamyhkäiset vihreää verta vuotavat värkit on alkanut kiinnostaa jotenkin perverssillä tavalla. Unelmissa kiitää CX nahkasisustalla Joku siinä mukavuuden tavoittelussa ja järjettömyydessä vaan kiehtoo...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Itsekkin aikoinani yhden diesel BX omistanut. Oli mielenkiintoista aikaa. Epäilin alkuun kuinka moottori kestää, kun oli jo yli 300000 km ajettu, mutta oli ainut joka loppuen lopuksi siinä toimi.
Appiukko taas on tosi vannoutunut citikka mies. Nykyinen ajoneuvo jo 5 Citikka. Tällä hetkellä ajelee juuri tuollaisella saksantuonti diesel XM:llä. Kiva ajoneuvo. Mikä noissa ranskanraudoissa on tänä päivänä ihmeellistä, niin niistä ei tahdo löytyä ruostetta ollenkaan.
Appiukko taas on tosi vannoutunut citikka mies. Nykyinen ajoneuvo jo 5 Citikka. Tällä hetkellä ajelee juuri tuollaisella saksantuonti diesel XM:llä. Kiva ajoneuvo. Mikä noissa ranskanraudoissa on tänä päivänä ihmeellistä, niin niistä ei tahdo löytyä ruostetta ollenkaan.
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Halpoja kuin makkara
... ja halapoja. Näitähän saa, kun antaa jotain toista tavaraa tilalle. Rahaa ei tarvitse ollenkaanJaniH kirjoitti: Kyllä nuo sitikat jotenkin kiehtoo juurikin sen mukavuuden takia ja tilaviakin ovat.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Halpoja kuin makkara
Nuista vanhoista beeäxistä taidetaan jo maksaa että kelpais jollekki. Olis semmonenki kyllä 1.9 GTi:nä ihan hereä kampe.dieselflosse kirjoitti:... ja halapoja. Näitähän saa, kun antaa jotain toista tavaraa tilalle. Rahaa ei tarvitse ollenkaanJaniH kirjoitti: Kyllä nuo sitikat jotenkin kiehtoo juurikin sen mukavuuden takia ja tilaviakin ovat.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Päivitystä
Tsau!
Päivitellääns vähän topicia...
XM on nykyään minun käytössäni, kun tuli hukattua Mese tuonne Turun suuntaan. XM lienee minulle siten jonkinlainen seks... eikun perhesuhdeauto.
Vaimo otti työsuhdeauton ja pienellä myötävaikutuksellani tilasi uuden C5-farkun. Nyt toimitusta odotellessa hänellä on Dodge Caliber, aivan hirveä traktori.
Että, perheemme on kohta kolmen Citikan loukussa (oikeastaan on jo, kun sain kaverilta BX 16valve:n lainaksi, kun Mersun myin).
Päivitellääns vähän topicia...
XM on nykyään minun käytössäni, kun tuli hukattua Mese tuonne Turun suuntaan. XM lienee minulle siten jonkinlainen seks... eikun perhesuhdeauto.
Vaimo otti työsuhdeauton ja pienellä myötävaikutuksellani tilasi uuden C5-farkun. Nyt toimitusta odotellessa hänellä on Dodge Caliber, aivan hirveä traktori.
Että, perheemme on kohta kolmen Citikan loukussa (oikeastaan on jo, kun sain kaverilta BX 16valve:n lainaksi, kun Mersun myin).
Terveisin
Tero
Tero
Re: Päivitystä
Terve,
Itselläkin on ollut pieni kieroutuma Sitikoihin ja XM on jotenkin aina kiehtonut. Toisaalta Mersuilu on vienyt enemmän mennessään, koska Mersuja on ollut koko suku täynnä mutta Sitikkaa ei kellään. Takaraivoon on myös iskostunut mielipide, että Sitikka ilman kaasunestejousitusta ei ole Sitikka ollenkaan (pl. rättärit yms. sympaattiset kulkineet).
Kuinka pitkään XM:ää on muuten tehty? Nettiautossa näyttää olevan ainakin -98 asti. Onko tietoa, onko Citroëneille omaa sivustoaan tyyliin mercefreaken?
Tuo uusi C5 on kyllä jo ajettavan näköinen auto. Edellinen oli jotenkin semmoinen pullukka, niinkuin se olisi unohdettu auringonpaisteeseen liian pitkäksi aikaa.
t.
Risto
Itselläkin on ollut pieni kieroutuma Sitikoihin ja XM on jotenkin aina kiehtonut. Toisaalta Mersuilu on vienyt enemmän mennessään, koska Mersuja on ollut koko suku täynnä mutta Sitikkaa ei kellään. Takaraivoon on myös iskostunut mielipide, että Sitikka ilman kaasunestejousitusta ei ole Sitikka ollenkaan (pl. rättärit yms. sympaattiset kulkineet).
Kuinka pitkään XM:ää on muuten tehty? Nettiautossa näyttää olevan ainakin -98 asti. Onko tietoa, onko Citroëneille omaa sivustoaan tyyliin mercefreaken?
Tuo uusi C5 on kyllä jo ajettavan näköinen auto. Edellinen oli jotenkin semmoinen pullukka, niinkuin se olisi unohdettu auringonpaisteeseen liian pitkäksi aikaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ei kai tässä vaan haiskahda rivien välissä että Roiston tallista saattaa lähitulevaisuudessa bongata sitikan...? Ei kai?
No, eihän siinä mitään, itsekin olen ollut jonkin verran kiinnostunut myös lähinnä isoimman pään kissoista, oma suosikki olisi ehdottomasti SM.
XM on ehkä jo liian tavanomainen, tai no, en tiedä, menisi kai sekin.
No, eihän siinä mitään, itsekin olen ollut jonkin verran kiinnostunut myös lähinnä isoimman pään kissoista, oma suosikki olisi ehdottomasti SM.
XM on ehkä jo liian tavanomainen, tai no, en tiedä, menisi kai sekin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
1989-2000
Onhan noita XMiä tehty iät ajat. '89 tuli ensimmäinen ja '00 viimeinen. Noin hankintaa harkitsevalle sanoisin, jotta kannattaa tavoitella loppupään vuosimalleja, jotka ovat naaman kohotuksen omaavia 1994 -> Noissa aiemmissa saattaa esiintyä erilaisia maadotuspohjaisia sähkövikoja. Mutta nämähän ovat tuttuja, ainakin väykän omistajille
Suomeen noita kohotettuja ei juurikaan virallisesti tuotu. Olihan kyseessä puolen millin auto. Käytännössä melkein kaikki ovat siis näitä jälkituotuja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM
Suomeen noita kohotettuja ei juurikaan virallisesti tuotu. Olihan kyseessä puolen millin auto. Käytännössä melkein kaikki ovat siis näitä jälkituotuja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM
Terveisin
Tero
Tero
Jaa'a. Nytkin ketuttaa tuon nykyisen kanssa, kun se hukkaa virtoja (muutaman päivän seisomisen jälkeen startti ei inahdakaan) ja sitten ne vuodot.Melitos kirjoitti:Roistohan on tunnetusti perfektionisti autojen kanssa, kuinkahan miehellä mahtaa hermo kestää sitikan kanssa...
Oppisiko sitä Sitikan kanssa semmoista ranskalaista löysäranteisuutta. Jos se on tämä saksalainen pedanttisuus tarttunut Mersusta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Noin asiaa sen yksityiskohtaisemmin tuntematta, otapa mersun hehkureleen piuha irti, enne seuraavaa ajotaukoa. Vaikuttaako asiaan...Roisto kirjoitti:Jaa'a. Nytkin ketuttaa tuon nykyisen kanssa, kun se hukkaa virtoja (muutaman päivän seisomisen jälkeen startti ei inahdakaan) ja sitten ne vuodot.
Oppisiko sitä Sitikan kanssa semmoista ranskalaista löysäranteisuutta. Jos se on tämä saksalainen pedanttisuus tarttunut Mersusta.
t.
Risto
Noh, tietysti tieteellisemmin asiaa lähestyttäessä otat akkuletkun irti ja laitat ämpärimittarin kaapelin ja akun väliin. Näyttääkö mitään? No, jotain pitääkin näyttää, kun kojetaulussa on kello, mutta vähän enemmän..
Mukaavuusaddiktiksi tuolla citikalla tulla... Varsinkin, jos astuu pallotuksen ihmeelliseen maailmaan.
Terveisin
Tero
Tero
Terve,
Maksimikulutus taisi olla vajaat 0.2 ampeeria. Tuo tarkoittaisi, että jossain olisi noin kahden watin hävikki.
Siirretään tämä asia kuitenkin tuonne omaan topikkiin.
t.
Risto
Herrasmieshän ei tunnetusti hehkuta.dieselflosse kirjoitti:Noin asiaa sen yksityiskohtaisemmin tuntematta, otapa mersun hehkureleen piuha irti, enne seuraavaa ajotaukoa. Vaikuttaako asiaan...
Kerran pikaisesti mittailin ja mittari antoi ihan erilaisia lukemia riippuen siitä oliko akun kenkä ollut pidempään irti vai kytkettiinkö mittari heti väliin. Parilla sulakkeella oli pieni vaikutus kulutukseen mutta ei niin paljon kuin olettaisi. Välillä jonkin sulakkeen irrotus vaikutti ja välillä ei.dieselflosse kirjoitti:Noh, tietysti tieteellisemmin asiaa lähestyttäessä otat akkuletkun irti ja laitat ämpärimittarin kaapelin ja akun väliin. Näyttääkö mitään? No, jotain pitääkin näyttää, kun kojetaulussa on kello, mutta vähän enemmän..
Maksimikulutus taisi olla vajaat 0.2 ampeeria. Tuo tarkoittaisi, että jossain olisi noin kahden watin hävikki.
Siirretään tämä asia kuitenkin tuonne omaan topikkiin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 28.10.2010 23:18
- Paikkakunta: tampere
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä nuissa sen kummempia kujeita ole kuin näissä sakuissakaan. Vähän eri asioita toki huomion kohteeksi.ville kinnunen kirjoitti:itsekkin joskus miettinyt xm:än hankintaa.on komea auto,ja mukava ajaa mutta en vaan osaa luottaa ranskalaiseen tekniikkaan
Ps. Tuo Xm liikuskelee nykyään Porvoon suunnassa, minä en.
Terveisin
Tero
Tero
Xantia ja C5 on koeajettuna... Voi elämän kevät tuota kaasunestejousituksen toimintaa...
Ei tunnu töyssyt, tulee mieleen aivan aladdinin taikamatto. Piti jättää koeajon tasolle, koska oli hyvin lähellä tuossa alkusyksystä, että Mondeo vaihtuu Cee5 HDI farkkuun.
Jos haluaa nauttia pehmeästä kyydistä niin omat katseet kääntyy kyllä näihin kaasunestejousitettuihin Citikoihin.
Ei tunnu töyssyt, tulee mieleen aivan aladdinin taikamatto. Piti jättää koeajon tasolle, koska oli hyvin lähellä tuossa alkusyksystä, että Mondeo vaihtuu Cee5 HDI farkkuun.
Jos haluaa nauttia pehmeästä kyydistä niin omat katseet kääntyy kyllä näihin kaasunestejousitettuihin Citikoihin.
ite ajelin aikoinaan taksia Xantialla ja isännän vara-autona olli XM, molemmissa 2.1l td+automaatti. Ei mitään moitetta kyl ole mulla niistä sanottavana... Ajelin tietty pääasiallisesti xantial n 100 tonnia ja tuli XM:lläkin ajettua parikytä tonnia. xantia oli toki ihan uusi, mutta xm oli jo ajettu 500tkm ja edelleen pelasi. En edes käyny veholla sen enempää ku w124 200D:lläkään. Mulle vaan w124 on mukavempi istuksia oon kai nii kieroutunut tai jotain.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Työpaikan pihassa kävi tämmönen XM. Näytti olevan harrastajan auto. Oli sen verran siistissä kunnossa. Oikeen ISO KISSA
Komppaan Joelia, mitäs tälle nykyään kuuluu.
Tuolla olisi farkku...
http://www.citikka.com/myyntipalsta/ilmot/xm131009.html
Komppaan Joelia, mitäs tälle nykyään kuuluu.
Tuolla olisi farkku...
http://www.citikka.com/myyntipalsta/ilmot/xm131009.html