XM tuli taloon

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste
Missäs kohtaa asia menee Dyanen kohdilla munilleen? Minä kun en onnekseni näistä ymmärrä. :shock:
Dyane on "over-engineered", autoon on ladattu turhia varusteita ja ulkonäkökin on kovin kulmikas. Keskeistä kuitenkin on, notta Tiinaa ei voi riisua pintapelleistä pelkän jakarin avulla alle viidessä minuutissa (tupakkitaukoineen) :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Makemyday
Lingua-Guerrilla
Viestit: 532
Liittynyt: 27.10.2005 19:37

Viesti Kirjoittaja Makemyday »

Kaapo kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste
Missäs kohtaa asia menee Dyanen kohdilla munilleen? Minä kun en onnekseni näistä ymmärrä. :shock:
Dyane on "over-engineered", autoon on ladattu turhia varusteita ja ulkonäkökin on kovin kulmikas. Keskeistä kuitenkin on, notta Tiinaa ei voi riisua pintapelleistä pelkän jakarin avulla alle viidessä minuutissa (tupakkitaukoineen) :shock:
Mutta 11 millisellä kiintoavaimella se onnistuu, jos on epäilystä niin tänne mars kokeilemaan :roll:
"?"

--
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

XM:llä

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Täytyy vähän fiilistellä...

Vaimo lähti puolelta viikkoa Geneveen, mutta lohdutukseksi Xm jäi talliin vapaaksi. En voinut vastustaa kiusausta ottaa sitä ajoon ja jättää Meseä himaan. Kyllä tuo Ranskan ihme vaan saksalaista mukavampaa kyytiä tarjoaa, vaikka vaihteita tarvitseekin hämmentää väkisin.

Ja samalla mallilla vastaan tuleville voi huoletta moikata pelkäämättä käden kipeytyvän. Yksilöllisyytä siis.
Terveisin
Tero
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Taisin nähä lossen tajunkankaan nakkarin pihassa. :shock:

Kuva

Loppupelissä meleko iso auto. :idea:
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Iso on

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

HVM kirjoitti: Loppupelissä meleko iso auto. :idea:
Se on iso... reilu 5 cm leveämpi kuin 124 ja tuo berline (ei farkku) vain 10cm farkku-124:sta lyhyempi.

Takajalkatilat ovat tuossa XM:ssä lähempänä Kaapon vanhempaa rassia kuin uutta.
Terveisin
Tero
voti2
Viestit: 2
Liittynyt: 15.10.2007 17:01
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja voti2 »

Kaapo kirjoitti:Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste :twisted: - luotettavin, mukavin, käytännöllisin, taloudellisin ja tietenkin kaunein 8) .

No juu, noita on ollut alla kyllä, Rätyn lisäksi AX (ei oikein Sitikka), BX, CX, Xantia ja XM. XM-farkku oli firman pirssi ja sellaisella päästelin kerran yhtä palaa Tampereelta Joensuuhun. Matka oli mieluista kokemus, tosin versio oli paremmasta päästä; V6, automaatti, ilmastointi ja muut herkuttimet.

Joskus on tullut aiemminkin sanottua, notta CX 25 Turbo 2:n kun saisi... pitää paikkansa edelleenkin. On muuten CX:n farkkuversio aivan helevetinmoinen laiva, noin tiloiltaan :)
OIs tiiossa muutamia CX.iä ja sitte niitä prestige mallia
Avatar
Makemyday
Lingua-Guerrilla
Viestit: 532
Liittynyt: 27.10.2005 19:37

Viesti Kirjoittaja Makemyday »

voti2 kirjoitti: OIs tiiossa muutamia CX.iä ja sitte niitä prestige mallia
Hmm, kerro lisää
"?"

--
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

2cv

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Kaapo kirjoitti:Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste :twisted:
Kun asia näin jämäkästi taannoin esitettiin, niin ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin hommata ko. laite. Samalla tuli luovuttua Guzzista...
No tarkalleen ottaen vaihto on vasta sovittu, mutta ajoneuvot ovat vielä paikoillaan.

Ja nyt kuluu aikaa tuolla.
Terveisin
Tero
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Joku muukin potee jonkinasteista sitikka boomia. Olen aina sydämmenpohjasta inhonnut ranskalaisia mutta nyttemmin on nuo salamyhkäiset vihreää verta vuotavat värkit on alkanut kiinnostaa jotenkin perverssillä tavalla. Unelmissa kiitää CX nahkasisustalla :twisted: Joku siinä mukavuuden tavoittelussa ja järjettömyydessä vaan kiehtoo...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
loponen
Viestit: 91
Liittynyt: 22.1.2007 16:59

Viesti Kirjoittaja loponen »

Senverran erään XM:n elämää ( uudesta asti n.5 vuotta) sivusta seuranneena oma vankka mielipiteeni on, että EN IKINÄ koske ko. konsernin tuotteisiin.
Ja olen vakaasti sitä mieltä, etteivät Fransmannit osaa edelleenkään tehdä muuta kuin konjakkia ja kortonkeja.
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Itsekkin aikoinani yhden diesel BX omistanut. Oli mielenkiintoista aikaa. Epäilin alkuun kuinka moottori kestää, kun oli jo yli 300000 km ajettu, mutta oli ainut joka loppuen lopuksi siinä toimi.
Appiukko taas on tosi vannoutunut citikka mies. Nykyinen ajoneuvo jo 5 Citikka. Tällä hetkellä ajelee juuri tuollaisella saksantuonti diesel XM:llä. Kiva ajoneuvo. Mikä noissa ranskanraudoissa on tänä päivänä ihmeellistä, niin niistä ei tahdo löytyä ruostetta ollenkaan. :shock:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Enolla oli aikoinaan 3 BX:ää joista yhdessä oli jousituksen kanssa ongelmia, kahdessa ei ollut oikeastaan mitään vikoja. Kyllä nuo sitikat jotenkin kiehtoo juurikin sen mukavuuden takia ja tilaviakin ovat.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Halpoja kuin makkara

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

JaniH kirjoitti: Kyllä nuo sitikat jotenkin kiehtoo juurikin sen mukavuuden takia ja tilaviakin ovat.
... ja halapoja. Näitähän saa, kun antaa jotain toista tavaraa tilalle. Rahaa ei tarvitse ollenkaan :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Re: Halpoja kuin makkara

Viesti Kirjoittaja JaniH »

dieselflosse kirjoitti:
JaniH kirjoitti: Kyllä nuo sitikat jotenkin kiehtoo juurikin sen mukavuuden takia ja tilaviakin ovat.
... ja halapoja. Näitähän saa, kun antaa jotain toista tavaraa tilalle. Rahaa ei tarvitse ollenkaan :wink:
Nuista vanhoista beeäxistä taidetaan jo maksaa että kelpais jollekki. Olis semmonenki kyllä 1.9 GTi:nä ihan hereä kampe.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Päivitystä

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Tsau!

Päivitellääns vähän topicia...

XM on nykyään minun käytössäni, kun tuli hukattua Mese tuonne Turun suuntaan. XM lienee minulle siten jonkinlainen seks... eikun perhesuhdeauto.

Vaimo otti työsuhdeauton ja pienellä myötävaikutuksellani tilasi uuden C5-farkun. Nyt toimitusta odotellessa hänellä on Dodge Caliber, aivan hirveä traktori.

Että, perheemme on kohta kolmen Citikan loukussa (oikeastaan on jo, kun sain kaverilta BX 16valve:n lainaksi, kun Mersun myin).
Terveisin
Tero
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Päivitystä

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Itselläkin on ollut pieni kieroutuma Sitikoihin ja XM on jotenkin aina kiehtonut. Toisaalta Mersuilu on vienyt enemmän mennessään, koska Mersuja on ollut koko suku täynnä mutta Sitikkaa ei kellään. :D Takaraivoon on myös iskostunut mielipide, että Sitikka ilman kaasunestejousitusta ei ole Sitikka ollenkaan (pl. rättärit yms. sympaattiset kulkineet).

Kuinka pitkään XM:ää on muuten tehty? Nettiautossa näyttää olevan ainakin -98 asti. Onko tietoa, onko Citroëneille omaa sivustoaan tyyliin mercefreaken?

Tuo uusi C5 on kyllä jo ajettavan näköinen auto. Edellinen oli jotenkin semmoinen pullukka, niinkuin se olisi unohdettu auringonpaisteeseen liian pitkäksi aikaa. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ei kai tässä vaan haiskahda rivien välissä että Roiston tallista saattaa lähitulevaisuudessa bongata sitikan...? :ei_tajuu: Ei kai?

No, eihän siinä mitään, itsekin olen ollut jonkin verran kiinnostunut myös lähinnä isoimman pään kissoista, oma suosikki olisi ehdottomasti SM.
XM on ehkä jo liian tavanomainen, tai no, en tiedä, menisi kai sekin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

1989-2000

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Onhan noita XMiä tehty iät ajat. '89 tuli ensimmäinen ja '00 viimeinen. Noin hankintaa harkitsevalle sanoisin, jotta kannattaa tavoitella loppupään vuosimalleja, jotka ovat naaman kohotuksen omaavia 1994 -> Noissa aiemmissa saattaa esiintyä erilaisia maadotuspohjaisia sähkövikoja. Mutta nämähän ovat tuttuja, ainakin väykän omistajille :twisted:

Suomeen noita kohotettuja ei juurikaan virallisesti tuotu. Olihan kyseessä puolen millin auto. Käytännössä melkein kaikki ovat siis näitä jälkituotuja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM
Terveisin
Tero
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Täältä takavasemmalta pitää vähän hihkaista.

Roistohan on tunnetusti perfektionisti autojen kanssa, kuinkahan miehellä mahtaa hermo kestää sitikan kanssa... :shock: :lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Melitos kirjoitti:Roistohan on tunnetusti perfektionisti autojen kanssa, kuinkahan miehellä mahtaa hermo kestää sitikan kanssa... :shock: :lol:
Jaa'a. Nytkin ketuttaa tuon nykyisen kanssa, kun se hukkaa virtoja (muutaman päivän seisomisen jälkeen startti ei inahdakaan) ja sitten ne vuodot. :(

Oppisiko sitä Sitikan kanssa semmoista ranskalaista löysäranteisuutta. Jos se on tämä saksalainen pedanttisuus tarttunut Mersusta. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Roisto kirjoitti:Jaa'a. Nytkin ketuttaa tuon nykyisen kanssa, kun se hukkaa virtoja (muutaman päivän seisomisen jälkeen startti ei inahdakaan) ja sitten ne vuodot. :(

Oppisiko sitä Sitikan kanssa semmoista ranskalaista löysäranteisuutta. Jos se on tämä saksalainen pedanttisuus tarttunut Mersusta. :D

t.
Risto
Noin asiaa sen yksityiskohtaisemmin tuntematta, otapa mersun hehkureleen piuha irti, enne seuraavaa ajotaukoa. Vaikuttaako asiaan...

Noh, tietysti tieteellisemmin asiaa lähestyttäessä otat akkuletkun irti ja laitat ämpärimittarin kaapelin ja akun väliin. Näyttääkö mitään? No, jotain pitääkin näyttää, kun kojetaulussa on kello, mutta vähän enemmän..

Mukaavuusaddiktiksi tuolla citikalla tulla... Varsinkin, jos astuu pallotuksen ihmeelliseen maailmaan.
Terveisin
Tero
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
dieselflosse kirjoitti:Noin asiaa sen yksityiskohtaisemmin tuntematta, otapa mersun hehkureleen piuha irti, enne seuraavaa ajotaukoa. Vaikuttaako asiaan...
Herrasmieshän ei tunnetusti hehkuta. :wink:
dieselflosse kirjoitti:Noh, tietysti tieteellisemmin asiaa lähestyttäessä otat akkuletkun irti ja laitat ämpärimittarin kaapelin ja akun väliin. Näyttääkö mitään? No, jotain pitääkin näyttää, kun kojetaulussa on kello, mutta vähän enemmän..
Kerran pikaisesti mittailin ja mittari antoi ihan erilaisia lukemia riippuen siitä oliko akun kenkä ollut pidempään irti vai kytkettiinkö mittari heti väliin. Parilla sulakkeella oli pieni vaikutus kulutukseen mutta ei niin paljon kuin olettaisi. Välillä jonkin sulakkeen irrotus vaikutti ja välillä ei. :ttu:

Maksimikulutus taisi olla vajaat 0.2 ampeeria. Tuo tarkoittaisi, että jossain olisi noin kahden watin hävikki.

Siirretään tämä asia kuitenkin tuonne omaan topikkiin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
ville kinnunen
Viestit: 91
Liittynyt: 28.10.2010 23:18
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

itsekkin joskus miettinyt xm:än hankintaa.on komea auto,ja mukava ajaa :D mutta en vaan osaa luottaa ranskalaiseen tekniikkaan :roll:
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

ville kinnunen kirjoitti:itsekkin joskus miettinyt xm:än hankintaa.on komea auto,ja mukava ajaa :D mutta en vaan osaa luottaa ranskalaiseen tekniikkaan :roll:
Eipä nuissa sen kummempia kujeita ole kuin näissä sakuissakaan. Vähän eri asioita toki huomion kohteeksi.

Ps. Tuo Xm liikuskelee nykyään Porvoon suunnassa, minä en.
Terveisin
Tero
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10734
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Xantia ja C5 on koeajettuna... Voi elämän kevät tuota kaasunestejousituksen toimintaa...

Ei tunnu töyssyt, tulee mieleen aivan aladdinin taikamatto. Piti jättää koeajon tasolle, koska oli hyvin lähellä tuossa alkusyksystä, että Mondeo vaihtuu Cee5 HDI farkkuun.

Jos haluaa nauttia pehmeästä kyydistä niin omat katseet kääntyy kyllä näihin kaasunestejousitettuihin Citikoihin. :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ite ajelin aikoinaan taksia Xantialla ja isännän vara-autona olli XM, molemmissa 2.1l td+automaatti. Ei mitään moitetta kyl ole mulla niistä sanottavana... Ajelin tietty pääasiallisesti xantial n 100 tonnia ja tuli XM:lläkin ajettua parikytä tonnia. xantia oli toki ihan uusi, mutta xm oli jo ajettu 500tkm ja edelleen pelasi. En edes käyny veholla sen enempää ku w124 200D:lläkään. Mulle vaan w124 on mukavempi istuksia :D oon kai nii kieroutunut tai jotain.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Mitä tälle topikin ajokille kuuluu?
Olisi mielenkiintoista kuulla raporttia Citikan elkeistä edelleen.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10734
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Työpaikan pihassa kävi tämmönen XM. Näytti olevan harrastajan auto. Oli sen verran siistissä kunnossa. Oikeen ISO KISSA 8)

Komppaan Joelia, mitäs tälle nykyään kuuluu.

Tuolla olisi farkku...
http://www.citikka.com/myyntipalsta/ilmot/xm131009.html
8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”