Hondamiehen elämää, autonvaihtoa ilmassa.
Alavesiletkut on kylmät, se yläletku ohuempi on sellanen reipas kädenlämpönen.
Eberi pöhisee kokoajan ja pukkaa kuumaa pakokaasua että kyllä se pellaa.
Nyt kun pidin ilmastointia pienellä (2 palkkia), lämmöt nousi jopa toisen viivan kohille, n. 70 astetta ja pukkasi sellasta lasit sulanapitävää ilmaa.
Eikait se nuin onneton voi olla tuolla lisälämmittimellä, ilman sitä voisi luulla että ois tuommonen.
H
Eberi pöhisee kokoajan ja pukkaa kuumaa pakokaasua että kyllä se pellaa.
Nyt kun pidin ilmastointia pienellä (2 palkkia), lämmöt nousi jopa toisen viivan kohille, n. 70 astetta ja pukkasi sellasta lasit sulanapitävää ilmaa.
Eikait se nuin onneton voi olla tuolla lisälämmittimellä, ilman sitä voisi luulla että ois tuommonen.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Mulla on ollu VAGin 1.9 tdi moottorilla olevia vehkeitä aikojen saatossa 5kpl ja ei niistä kyllä mikään ole kauhean kiihkeästi lämmennyt talvella. Keula täyteen pahvia, niin vähän auttaa. Nytkin löytyy -08 Passatti pihasta ja siinä tuli mukana oikeen nahkalerpat maskiin ja alaritilään. Tuossa on myös webasto, jonka voi laittaa ajon aikana päälle. Edellinen auto oli -06 Octavia, jolla ajoin 6 vuotta ja eipä sitäkään järin lämpimäksi voinu sanoa. Lisäksi on ollut A4, 3B Passat ja Seat Cordoba. Autosi huoltohistoriasta pisti silmään kannentiiviste vaihdettu 315tkm kohta. Lukuunottamatta nykyistä Passattia, kaikkiin noihin minun vehkeisiin on kannentiiviste vaihdettu tai kansiremontti tehty 300-350tkm
- SternDesSüdens
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.8.2014 21:30
- Paikkakunta: Tuusula
Varmaan termari, eipä oo keriny tutkia töiden vuoksi. Onneksi kelit lauhtui, nyt nousee kohtalaisen rivakasti 90 asteen nurkille ja lämpö riittää.
Voihan se toki olla ettei sieltä mitään ole menny, se ei vain lämpiä tuon paremmin pakkasilla
H
Voihan se toki olla ettei sieltä mitään ole menny, se ei vain lämpiä tuon paremmin pakkasilla
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Mitäs tuo kohtalaisen rivakasti sulla tarkoittaa? Tuossa mun kohtalotoverissa ainakin kestää aika pitkään, että lämmöt nousee 90 asteeseen, siis jos on vähänkin pakkasta.Hese126 kirjoitti:Varmaan termari, eipä oo keriny tutkia töiden vuoksi. Onneksi kelit lauhtui, nyt nousee kohtalaisen rivakasti 90 asteen nurkille ja lämpö riittää.
Voihan se toki olla ettei sieltä mitään ole menny, se ei vain lämpiä tuon paremmin pakkasilla
Kiitos Jovi, vanhat hankaumat avautu kuin taikaiskusta
Kohtalaisen rivakasti=lämmöt nousee vajaan 10minuutin ajolla 80km/h nopeudella tuonne 75-90 väliin, sitten alkaakin motari ja samointein 90 jos oli vajaa.
Näin toimii siis alle 10 asteen pakkasella.
Kohtalaisen rivakasti=lämmöt nousee vajaan 10minuutin ajolla 80km/h nopeudella tuonne 75-90 väliin, sitten alkaakin motari ja samointein 90 jos oli vajaa.
Näin toimii siis alle 10 asteen pakkasella.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Eipä hättää, tämä tuntui alusta asti ihan erilaiselta kuin aiempi sakujen oivallus nimeltä passatti, sehän oli eri koneella kuin tämä.jovihava kirjoitti:Sooooooori
Liekö Portugalin poijilla ollut hyvä päivä kun niputtivat seatin, tuntuu toimivan
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Ei nyt abs/esp tai muitakaa valoja, vaa keula niias oikialle. Rengas puhki eikä uutta taho löytyä tähän hättään.
Voi voi, nämähän on päntiönnää rikki
Voi voi, nämähän on päntiönnää rikki
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Työkaverilla oli Toledo jonkun vuoden, vaihtaessa valitti että on niin hirvee vikapesä että pakko vaihtaa kunnolliseen (otti volkkarin). Seatista oli kerran mennyt akku ja rengas puhki
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Yks tuttu vaihto autoa kun huolestutti tulevat isot remontit. Kyselin että mikähän tuo massiivinen tuloillaan oleva korjaus olisi ollut, niin iskaritou812 kirjoitti:Työkaverilla oli Toledo jonkun vuoden, vaihtaessa valitti että on niin hirvee vikapesä että pakko vaihtaa kunnolliseen (otti volkkarin). Seatista oli kerran mennyt akku ja rengas puhki
Vaan tuo Seatin renkaanpuhkeaminen on ihan selevästi auton huonoutta. Eikö tästä varoteltu! Eikö?
Ja minä pöljä en uskonut vaikka ennusmerkkejä oli pilvin pimein taivaalla ja mesellä. Yhyy!boogieman kirjoitti:Yks tuttu vaihto autoa kun huolestutti tulevat isot remontit. Kyselin että mikähän tuo massiivinen tuloillaan oleva korjaus olisi ollut, niin iskaritou812 kirjoitti:Työkaverilla oli Toledo jonkun vuoden, vaihtaessa valitti että on niin hirvee vikapesä että pakko vaihtaa kunnolliseen (otti volkkarin). Seatista oli kerran mennyt akku ja rengas puhki
Vaan tuo Seatin renkaanpuhkeaminen on ihan selevästi auton huonoutta. Eikö tästä varoteltu! Eikö?
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Hah. väärä hälytys, ei ollu rengas puhki vaa jäätänyt ja poksahti senvuoksi ja vähä ilmaa karkasi.
Ehyt auto, melkeen luulin että se muka särkyy, ei poijjaat
Ehyt auto, melkeen luulin että se muka särkyy, ei poijjaat
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Laitamma tähän vähän huoltohommia:
28.2.2015
-Käsijarruvaijerit.
-Öljyt 473tkm kohdalla+suodatin.
-Lasinpyyhkijän sulat.
On se ollu tienpäällä jo, pyöränlaakeri rupesi ujeltaan mutkissa. Pitäskait seki vaihella.
28.2.2015
-Käsijarruvaijerit.
-Öljyt 473tkm kohdalla+suodatin.
-Lasinpyyhkijän sulat.
On se ollu tienpäällä jo, pyöränlaakeri rupesi ujeltaan mutkissa. Pitäskait seki vaihella.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Onse vain kiva asioida motonetin varaosien kanssa ko. malliin.
Jarrut ympäri auton, poislukien etulevyt, sisältäen käsijarruvaijerin,palat x4,takalevyt,asennussarjat = 130e.
Halapaa ku makkara!
Jarrut ympäri auton, poislukien etulevyt, sisältäen käsijarruvaijerin,palat x4,takalevyt,asennussarjat = 130e.
Halapaa ku makkara!
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Minäkin sain moisen vaihdossa keväällä mutta bensan ADY koneella. Rouva sitten ajellut. Alusta asti aina välillä ei ole meinannut käynnistyä ja kerran jätti päiväkodin pihalle. Nyt tässä alkukeväästä alkoi sammua mystisesti vielä kesken ajon eikä lähtenyt käyntiin ennenkuin autosta meni ulos ja laittoi ovet lukkoon ja avasi. Nyt on romu ollut telakalla useemman viikon eikä vikaa vaan löydy. Nyt ei suostunut edes lupaamaan ja puolet sisustasta purettuna. Ongelma on ettei bensapumpunrele saa ohjausta. Toiseen ohjausnastaan tulee jatkuva 12V mutta toinen kelluva nasta ei maadoitu ollenkaan eli ohjausta ei tule. Mikäköhän tuossa sitten voisi mättää? Kaikkia ideoita otetaan vastaan! Muutenkin nyt lueskelleena niin näissäkin paljon sähköjen kanssa ongelmia eli perus VAG auto... Omassa yli puolimiljoonaa ajetussa passatissa ei onneksi ole ollut kuin perus mukavuusboksin johtojen syöpymisiä. Nyt alkaa vaan huumori loppua tuon kanssa...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Tuommoiseen ongelmaan ei ole kyllä minulla ratkaisua.
Omassa jäi vieläkin ongelma päälle, eli laahaa jarruja kuskinpuolelta takaa.
Liukutapit rasvasin ja vaihtelin jarrulevyn+palat+vaijerin.
Oiskohan tuo että ne käsijarrun jouset on niin kuoleentunut etteivät irrota kokonaan?
Ärsyttää kun jumittaa ja haisee, levyki ihan sateenkaaren väreissä kun pari kilsaa ajaa.
Omassa jäi vieläkin ongelma päälle, eli laahaa jarruja kuskinpuolelta takaa.
Liukutapit rasvasin ja vaihtelin jarrulevyn+palat+vaijerin.
Oiskohan tuo että ne käsijarrun jouset on niin kuoleentunut etteivät irrota kokonaan?
Ärsyttää kun jumittaa ja haisee, levyki ihan sateenkaaren väreissä kun pari kilsaa ajaa.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Meillä jumitti kuskinpuolen käsijarruvaijeri. Kannattaa tarkistaa se ensin. Muutenhan noissa satuloissa on paljon sitä ongelmaa että sinne käsijarrumekanismiin pääsee sen akselin tiivisteen kautta vettä ja paskaa ja ruostuvat sisältä joten alkavat jumittaa... Eli ensi vedät käsijarrun päälle ja vapautat ja sitten tarkistat palautuuko vipu satulassa alkuasentoon. Voit vaikka naputtaa sitä vielä aukipäin tarkistaaksesi että varmasti on palautunut kokonaan. Jos palautuminen on heikkoa niin otat sen vaijerin irti satulasta. Ja jos vaijeri liikkuu kädellä heilutellessa helposti ja vapaasti niin sitten kokeilet sitä satulan puolen toimivuutta.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Juurikin näin, kiitos vain Wike.
Vaijerit vaihdoinkin jo, mutta käsijarrun palautusmekanismi tuntuu vähän tahmaavan. Puran sen kunhan tässä kerkeän, taitaa mennä palat vaihtoon kun siihenmalliin kärysi kun ajelin pakolliset.
Jos ei sitten muutoin rupea toimiin niin uutta satulaa, vajaan satkun tuo näytti maksavan.
Vaijerit vaihdoinkin jo, mutta käsijarrun palautusmekanismi tuntuu vähän tahmaavan. Puran sen kunhan tässä kerkeän, taitaa mennä palat vaihtoon kun siihenmalliin kärysi kun ajelin pakolliset.
Jos ei sitten muutoin rupea toimiin niin uutta satulaa, vajaan satkun tuo näytti maksavan.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Jees, vaihdeltu kaikenlaista osaa. Leimallakin mutta hylky raidetangon ja alapallonivelen vuoksi.
Jarrut piti kun tarpeeksi uutta sinne asenteli.
Vikavaloa polttelee satunnaisesti, kerta kuittauksella löytyi joku memory error, vois viitata tuohon laturin heikkoon toimivuuteen.
Vapaakytkin laturista taitaa jurnutella väliin, kävelyvauhdissa rääkyy remmi kun oikein kääntää rattia.
Pikkuhiljaa laitellaan. Keskikulutus 6.8l/100km kohti 60/40 kaupunki/motari.
H
Jarrut piti kun tarpeeksi uutta sinne asenteli.
Vikavaloa polttelee satunnaisesti, kerta kuittauksella löytyi joku memory error, vois viitata tuohon laturin heikkoon toimivuuteen.
Vapaakytkin laturista taitaa jurnutella väliin, kävelyvauhdissa rääkyy remmi kun oikein kääntää rattia.
Pikkuhiljaa laitellaan. Keskikulutus 6.8l/100km kohti 60/40 kaupunki/motari.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Vikavalo ja syy miksi jarruvalot paloivat kokoajan = vääränlainen polttimo takana.
Raidetanko ja alapallo vaihdettu, vuosi leimaa taas.
Samalla tuli huomattua, että ohjaustehostimen hihna on ihan viimeisillään menossa poikki. Eikä tieten ollut hyllyssä joten uusintareissu korjaamolle, samalla todettiin että vesipumppu vuotaa.
Ja jurnutus tulee etupyörän laakerista, sekin vaihetaan.
H
Raidetanko ja alapallo vaihdettu, vuosi leimaa taas.
Samalla tuli huomattua, että ohjaustehostimen hihna on ihan viimeisillään menossa poikki. Eikä tieten ollut hyllyssä joten uusintareissu korjaamolle, samalla todettiin että vesipumppu vuotaa.
Ja jurnutus tulee etupyörän laakerista, sekin vaihetaan.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Mulla on omassa pommissa samankaltainen ääniefekti. Voiko tosiaan olla nuin, että ääni liittyy laturiin, vaikka ääni tulee operoitaessa rattia? Semmoinen vinkunaääni se joka tapauksessa on.Hese126 kirjoitti:Vapaakytkin laturista taitaa jurnutella väliin, kävelyvauhdissa rääkyy remmi kun oikein kääntää rattia.
Ei oikeastaan noinkaan, kyllä se tulee mulle vain siitä kun ohjaustehostimenAndy kirjoitti:Mulla on omassa pommissa samankaltainen ääniefekti. Voiko tosiaan olla nuin, että ääni liittyy laturiin, vaikka ääni tulee operoitaessa rattia? Semmoinen vinkunaääni se joka tapauksessa on.Hese126 kirjoitti:Vapaakytkin laturista taitaa jurnutella väliin, kävelyvauhdissa rääkyy remmi kun oikein kääntää rattia.
hihna on ihan risa ja kulunut löysäksi.
Ei tulekkaan siis laturista.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Vaihettuja osia:
-Apulaitehihna
-Ohjaustehostimen hihna
-Kuskinpuolen etupyöränlaakeri
to do:
-Jakoremmi hilppeineen (350e osat ja työ) Oli muuten meleko huonon näköinen remmi vaikka vielä 30tkm vajaa 100tkm vaihtovälistä.
-Vesipumppu
Siinäpä se, ihanan kallista kun kohta 2/3 osaa auton ostohinnasta mennyt korjauksiin.
Toistaalta, onpa taas "hyvä" ajaa.
-Apulaitehihna
-Ohjaustehostimen hihna
-Kuskinpuolen etupyöränlaakeri
to do:
-Jakoremmi hilppeineen (350e osat ja työ) Oli muuten meleko huonon näköinen remmi vaikka vielä 30tkm vajaa 100tkm vaihtovälistä.
-Vesipumppu
Siinäpä se, ihanan kallista kun kohta 2/3 osaa auton ostohinnasta mennyt korjauksiin.
Toistaalta, onpa taas "hyvä" ajaa.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Talteen jakoremmin vaihtokilsat.
Nyt on auto taas huollettu, pitäskö se ihan myydä kun on kunnossa
Ainoa mikä harmittaa, on automaatin puute.
Uusittua osaa:
-Vesipumppu
-Jakopää hilppeineen
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Turhaan koputella puuta tai muutakaan, naftaa vuotaa pumpulta sekunti/tippa tai kaks.
Saapanähä, netti tarjoaa tiivistesarjaa mutta pumpun purkaminen/kasaaminen vähän mietityttää kun en sellaista koskaan ole tehny ja vielä että pystyneekö/kannattaneeko sitä paikallaan ollessa korjata.
Youtubessa oli kyllä ihan ok video aiheesta.
Saapanähä, netti tarjoaa tiivistesarjaa mutta pumpun purkaminen/kasaaminen vähän mietityttää kun en sellaista koskaan ole tehny ja vielä että pystyneekö/kannattaneeko sitä paikallaan ollessa korjata.
Youtubessa oli kyllä ihan ok video aiheesta.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
19 euroo makso mulla pumpun visuksi pajotus. Tunnin verran osimmoilleen kaffetaukoineen. En ollunna itekään ennen teheny.
Hetken seistyään ja jäähdyttyään pese pumppu präkleenillä ja paineilmalla. Sontaa päätyy vähemmän pumppuun ja näkee startatessa mistä väleistä alkaa mehiä. Yleensä ne yläpään määränsäätimen tiivarit ja/tai nestepään O-rengas vuotaa.
Määränsäädin tulee saada akselin suuntaan karvalleen samaan kohti takas, eli joku stopparijigi pumppurunkoon ennen irroitusta. Säätimen tappi tulee saada takaisin hahloonsa, sitä ei asentaessa näe meneekö se, se pitää tietää.
Nestepään O-renkaan vaihto on hiukan konstikkaampi, mutta ei vaikea temppu sekään. Kun yläosa on auki, pitää pumppuun katsoen pyörittää pumppu yläkuolokohtaansa, että jousipaine osilla on suurimmillaan. Nestepäästä avataan sammutin ja ruuvit pois kahta vastakkaisissa nurkissa olevaa lukuun ottamatta. Näitä kahta avataan vuorotellen kunnes O-rengas juuri ja juuri kokonaan näkyy. Rengas katkaistaan ja uusi pujotetaan rasvattuna nestepään yli, jolloin se jää ruuvien varaan. Puuttuvat kaksi nurkkaruuvia kiristetään sormikireyteen ja otetaan toiset kaksi pois, jolloin tiiviste tippuu uraansa.
Kasataan pumppu, ilmataan ja ajetaan tyytyväisenä.
Hetken seistyään ja jäähdyttyään pese pumppu präkleenillä ja paineilmalla. Sontaa päätyy vähemmän pumppuun ja näkee startatessa mistä väleistä alkaa mehiä. Yleensä ne yläpään määränsäätimen tiivarit ja/tai nestepään O-rengas vuotaa.
Määränsäädin tulee saada akselin suuntaan karvalleen samaan kohti takas, eli joku stopparijigi pumppurunkoon ennen irroitusta. Säätimen tappi tulee saada takaisin hahloonsa, sitä ei asentaessa näe meneekö se, se pitää tietää.
Nestepään O-renkaan vaihto on hiukan konstikkaampi, mutta ei vaikea temppu sekään. Kun yläosa on auki, pitää pumppuun katsoen pyörittää pumppu yläkuolokohtaansa, että jousipaine osilla on suurimmillaan. Nestepäästä avataan sammutin ja ruuvit pois kahta vastakkaisissa nurkissa olevaa lukuun ottamatta. Näitä kahta avataan vuorotellen kunnes O-rengas juuri ja juuri kokonaan näkyy. Rengas katkaistaan ja uusi pujotetaan rasvattuna nestepään yli, jolloin se jää ruuvien varaan. Puuttuvat kaksi nurkkaruuvia kiristetään sormikireyteen ja otetaan toiset kaksi pois, jolloin tiiviste tippuu uraansa.
Kasataan pumppu, ilmataan ja ajetaan tyytyväisenä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ihan hirviän heleppua Kattelin youtubesta kolmivaiheisen videon, joo'o.
Jos ei ois ainua kulkine ni voisin koittaakki ite, nyt täytyy turvautua tekijämieheen ku löytäis vain.
Jos ei ois ainua kulkine ni voisin koittaakki ite, nyt täytyy turvautua tekijämieheen ku löytäis vain.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Noku se on.
Korjaamolla raapiivat pumpun käteen, lähettäävät purettavaks tiiselipajalle, pajalla uusitaan joka helevatan kumi ja rikka ja ajetaan penkissä kun sellanen on kalliila hankittu, lähetetään härveli takas koijaamolle se jossa asennetaan uuella remmillä reikäänsä. Viissattaa kohta kumpiki vailla kun on niin spesiaali hommaa. Samalla se ainua kulkine on viikon leviänä eri pajolla ja rahtareilla. Kuulostaa hankalalta.
Tai sitte tilikihet kotopihassa kahella kympillä..
Korjaamolla raapiivat pumpun käteen, lähettäävät purettavaks tiiselipajalle, pajalla uusitaan joka helevatan kumi ja rikka ja ajetaan penkissä kun sellanen on kalliila hankittu, lähetetään härveli takas koijaamolle se jossa asennetaan uuella remmillä reikäänsä. Viissattaa kohta kumpiki vailla kun on niin spesiaali hommaa. Samalla se ainua kulkine on viikon leviänä eri pajolla ja rahtareilla. Kuulostaa hankalalta.
Tai sitte tilikihet kotopihassa kahella kympillä..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.