Näin sunnuntaiaamuna kun on aikaa niin avaudutaanpas vähän heti alkuun.
Ihan viimeisen päälle tosissaan ei kannata ottaa.
jari_w123 kirjoitti:Autojen huonot puolet tulee esiin silloin kun niita ammatikseen korjaa.
Tismalleen näin.
...ensimmäisenä tulee viat mieleen, vähän niinku dealerilla Cdi-mersujen kohdalla
Näihin kommentteihin minä olen oppinut takertumaan todella herkkänahkaisesti, erityisesti jos kirjoittajana on cdi-mersun omistaja.
Tosin tämä kirjoitukseni ei ole milläänlailla Akia "vastaan" tarkoitettu, yleistä löpinää vaan.
OK, uudehkot Mersut ovat kestäviä, viattomia autoja joita ei ruoste vaivaa - erityisesti minulla tämä kuva vaan on vääristynyt koska huollan ja korjaan niitä työkseni päivittäin.
Jos kirjoitan jotain ja unohdan erikseen mainita ettei kyseinen vika ole jokaikisessä cdi:ssä niin ei mene kun 5 minuuttia ja joku herkkänahkainen aukoo päätään että
"
sinä nyt et korjaamolla näe kuin niitä rikkinäisiä mersuja"
ihan niinkuin autoja ei kävisi lainkaan määräaikaishuolloissa, "suomihuolloissa" tai katsastustarkistuksissa.
Viimeksi taisi riitaa tulla kun laitoin kuvan umpitukossa olevasta cdi:n ilmansuotimesta.
Sattui vaan niin ikävästi että topikin otsikkona oli "
cdi-mersujen ongelmia" tjsp. - siitäkös heti huuto että eikö muissa autoissa muka mene suotimet tukkoon, mikäs tyypillinen cdi-ongelma se tämä on.
Itse en ollut kiinnittänyt minkäänlaista huomiota koko otsikkoon, kunhan haulla etsin jotain topikkia jonka jatkoksi laittaa kuvat ja tarinaa + pari varoituksen sanaa siitä mitä seuraa huollon puutteesta cdi:ssä.
Olisi pitänyt tehdä topikki "
Common-rail dieselin ilmansuodattimen tukkeutuminen ja mitä siitä saattaa seurata" ?
Näistä tilanteista oppii.
Kyllähän sen ymmärtää ettei ole mukavaa kun on ostanut muutama vuosi sitten uudehkon Mersun ajatellen että nyt on alla auto jolla ajaa sinne viiteensataantuhanteen kilometriin asti ilman mitään vikaa kuten W123:lla aikoinaan ... miten käy ?
Ainakin auton arvo on tipahtanut 15000-20000 euroa 3-4 vuodessa, miten lie odotukset muuten toteutuneet.
Olenkin pyrkinyt vähentämään niistä hyvin vähäisistä Cdi-mallien vioista kirjoittamista täällä, on ihan turhaa tuottaa pahaa mieltä sekä muille foorumilaisille että itselleen, minä olen nimittäin senverran mul**u että riitaa tulee heti jos on aihetta.
Joku kysyy miksi cdi oireilee näin ja näin

minä tiedän koska kyseessä on tavallinen vika, imusarja on vaihdettu kyseisten oireiden takia lähes kaikkiin meillä huollossa käyviin cdi-mersuihin

vastaan että tavallista, imusarja rikki

auton omistaja on tyytyväinen saadessaan vian korjattua nopeasti ja kaikki muut vastaavan auton omistajat ajattelevat että taas se tiilerinpa**iainen morkkaa cdi-mersuja ja alkavat kirjoitella topikkiin miten "
minun autollani on ajettu 300000 eikä tietoakaan kyseisestä viasta, pas*aa puhut"

hetken päästä kysyvät yyveellä että paljonkohan se imusarja mahtaa maksaa ?
Onko se hankala vaihtaa ?
Maailma on ihmeellinen.
