Tuuli- ja takalasien asennus, "tiivistelasit"

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1590
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Tuuli- ja takalasien asennus, "tiivistelasit"

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Nytpä se sitten myrkyn lykkäs, Bemariin pitäs saada kohtapuoliin tuulilasi ja takalasi paikoilleen. Kyseessähän on "tiivistelasi", eli Mersuista mahtaa löytyä ainakin vielä 123:sta? Mikäs on se oikeaoppinen paikalleenlaittotapa noissa vanhantyyppisissä laseissa? Pois se lähti kivuttomasti peltiklipsuja sisältä tiivisteen alle työntämällä. Laitetaanko se paikalleen jonkunlaisen narun avulla? Kuuluuko tiivisteiden alle jotakin tiivistysmassaa vai pitäisikö vesi pysyä ulkopuolella pelkällä tiivisteellä? Nyt en ala uusia tiivisteita hommaamaan, kun lasit pitää kuitenkin ensi keväänä maalausta varten irroittaa (ja samalla uusia tuulilasi). Lähinnä harjoittelua varten lasitellaan nyt. :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Narun kanssa menee näpräkkäästi. Jos tiippari kunnossa ja paikat puhtaat, niin pitäisi pitää ihan ilman mömmöjä. Mutta jos ei pitele, niin tiivisteen väliin butyylimassaa.

Muistelen täällä joskus olleen samasta asiasta puhetta, mutta missä, onkin sitten toinen kysymys... :roll:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Nyt ei ihan tarkkaan ole mielikuvaa 700 srj bemareista mutta tuon ikäisissä 500srj autoissa ei ihan heittämällä mene narulla :? niissä muistaakseni alareunassa piti laittaa lasi paikoillaan olevaan kumiin ja sitten pystyt ja yläreuna menis nyörillä,samoin vanhemmat 300 srjn autoissa ei kumia irroiteta autosta ollenkaan vaan "koristeena"oleva kiilanauha otetaan irti ja lasi vaihdetaan korissa kiinni olevaan kumiin näissä tais olla kumin korinpuoleisessa huulloksessa jonniinmoinen peltivahvike :o Mutta jos se on ihan perinteinen gummi lasi niin narua vaan siihen pellille varattuun uraan ja jos kumi on huono niin sitten massaa väliin esim sika lastomer sopii toisaalta jos tarkoitus on lähiaikoina vaihtaa kumit ja lasi niin mömmöt joutuu sitten siivoomaan pois :D ja asiaan kun naru on paikoillaan niin toinen seppä vetää sen pois toisen painaessa/taputellessa ulkopuolelta :halm:
Nämä ohjeet onpi ihan noin perinteiselle kumilasille :escape:
Voin huomenna kysellä töissä isäukolta josko se muistais onko K.O lasissa jotain erityistä huomioitavaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”