Tuuli- ja takalasien asennus, "tiivistelasit"
Tuuli- ja takalasien asennus, "tiivistelasit"
Nytpä se sitten myrkyn lykkäs, Bemariin pitäs saada kohtapuoliin tuulilasi ja takalasi paikoilleen. Kyseessähän on "tiivistelasi", eli Mersuista mahtaa löytyä ainakin vielä 123:sta? Mikäs on se oikeaoppinen paikalleenlaittotapa noissa vanhantyyppisissä laseissa? Pois se lähti kivuttomasti peltiklipsuja sisältä tiivisteen alle työntämällä. Laitetaanko se paikalleen jonkunlaisen narun avulla? Kuuluuko tiivisteiden alle jotakin tiivistysmassaa vai pitäisikö vesi pysyä ulkopuolella pelkällä tiivisteellä? Nyt en ala uusia tiivisteita hommaamaan, kun lasit pitää kuitenkin ensi keväänä maalausta varten irroittaa (ja samalla uusia tuulilasi). Lähinnä harjoittelua varten lasitellaan nyt.
® Mesen Porkkana-klubi
Narun kanssa menee näpräkkäästi. Jos tiippari kunnossa ja paikat puhtaat, niin pitäisi pitää ihan ilman mömmöjä. Mutta jos ei pitele, niin tiivisteen väliin butyylimassaa.
Muistelen täällä joskus olleen samasta asiasta puhetta, mutta missä, onkin sitten toinen kysymys...
Muistelen täällä joskus olleen samasta asiasta puhetta, mutta missä, onkin sitten toinen kysymys...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Nyt ei ihan tarkkaan ole mielikuvaa 700 srj bemareista mutta tuon ikäisissä 500srj autoissa ei ihan heittämällä mene narulla niissä muistaakseni alareunassa piti laittaa lasi paikoillaan olevaan kumiin ja sitten pystyt ja yläreuna menis nyörillä,samoin vanhemmat 300 srjn autoissa ei kumia irroiteta autosta ollenkaan vaan "koristeena"oleva kiilanauha otetaan irti ja lasi vaihdetaan korissa kiinni olevaan kumiin näissä tais olla kumin korinpuoleisessa huulloksessa jonniinmoinen peltivahvike Mutta jos se on ihan perinteinen gummi lasi niin narua vaan siihen pellille varattuun uraan ja jos kumi on huono niin sitten massaa väliin esim sika lastomer sopii toisaalta jos tarkoitus on lähiaikoina vaihtaa kumit ja lasi niin mömmöt joutuu sitten siivoomaan pois ja asiaan kun naru on paikoillaan niin toinen seppä vetää sen pois toisen painaessa/taputellessa ulkopuolelta
Nämä ohjeet onpi ihan noin perinteiselle kumilasille
Voin huomenna kysellä töissä isäukolta josko se muistais onko K.O lasissa jotain erityistä huomioitavaa...
Nämä ohjeet onpi ihan noin perinteiselle kumilasille
Voin huomenna kysellä töissä isäukolta josko se muistais onko K.O lasissa jotain erityistä huomioitavaa...