523iA, 525iA sekä 528iA BMW:t suurennuslasin alle...?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

jari_w123 kirjoitti:Ja mikä mazda tuntuu hyvältä vielä kun 300tkm on takana :?: .
626? :lol: No, tuntui tai ei, niin tällä mennään! :halm:
Kuva
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Lieneeköhän noissa bemareissa minkäänlaista jatkettua takuuta airbag-systeemin vikatapauksille ?
Huhun mukaan kolmeen vuoteen/ 100 tkm:iin noita korvattaisiin ja auto on nyt 4 vuotta vanha ja muutaman satasen lasku on jo maksettu.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

jkvi kirjoitti:Lieneeköhän noissa bemareissa minkäänlaista jatkettua takuuta airbag-systeemin vikatapauksille ?
Huhun mukaan kolmeen vuoteen/ 100 tkm:iin noita korvattaisiin ja auto on nyt 4 vuotta vanha ja muutaman satasen lasku on jo maksettu.
En usko että enään saa takuuseen mutta kannattaahan se kysyä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

jari_w123 kirjoitti:
jkvi kirjoitti:Lieneeköhän noissa bemareissa minkäänlaista jatkettua takuuta airbag-systeemin vikatapauksille ?
Huhun mukaan kolmeen vuoteen/ 100 tkm:iin noita korvattaisiin ja auto on nyt 4 vuotta vanha ja muutaman satasen lasku on jo maksettu.
En usko että enään saa takuuseen mutta kannattaahan se kysyä.
Onko nuissa sama ominaisuus kuin e46 300-sarjassa että turvavyön kiristimien piuhojen liittimet löystyy apukuskin penkin alta? Tuo sitten sytyttää airbag-valon.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

Melitos kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:
jkvi kirjoitti:Lieneeköhän noissa bemareissa minkäänlaista jatkettua takuuta airbag-systeemin vikatapauksille ?
Huhun mukaan kolmeen vuoteen/ 100 tkm:iin noita korvattaisiin ja auto on nyt 4 vuotta vanha ja muutaman satasen lasku on jo maksettu.
En usko että enään saa takuuseen mutta kannattaahan se kysyä.
Onko nuissa sama ominaisuus kuin e46 300-sarjassa että turvavyön kiristimien piuhojen liittimet löystyy apukuskin penkin alta? Tuo sitten sytyttää airbag-valon.
e39 sarjassa on ainakin tuo mainittu ominaisuus.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Merzedes kirjoitti:Hmmm joo, ehdottomasti 528iA, muut tuntuu hivenen alimitoitetuilta. Ongelmia ei bensamalleissa ole juuri automaatin kanssa ollut. Dieseleissä noita steppejä (gm-france) on sitten mennytkin jokunen. Pikkuvikoja noissa on, varsinkin jos auto on varustettu automaatti-ilmastoinnilla. Puslaviat pilaa ajettavuuden mutta niinhän se näissä kaikissä nykyautoissa on. Koeajolla kannattaa ottaa täristäminen tosissaan, voi olla yllättävän iso ongelma jota edes merkkiliike ei välttämättä saa lopullisesti poistettua. Toimiessaan helvetin hyvä auto ajaa, ei milestäni väyrynen pääse kyllä lähellekään. Tehoa noissa bensamoottereissa on kauttalinjan ollut enemmän kuin mitä tehdas ilmoittaa

T: Ex btcf vpj :D
tota nyt kyllä taisit päästää sellasen asian ilmoille joka ei pidä paikkaansa...Eikö muka zf 5hp18 laatikoissa ole ollut vikoja??? Ei tarvi kun googlettaa aiheesta niin on riittävästi ihmisiä vaivaavia vikoja juurikin bensamallien steptronicissa.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Melitos kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:
jkvi kirjoitti:Lieneeköhän noissa bemareissa minkäänlaista jatkettua takuuta airbag-systeemin vikatapauksille ?
Huhun mukaan kolmeen vuoteen/ 100 tkm:iin noita korvattaisiin ja auto on nyt 4 vuotta vanha ja muutaman satasen lasku on jo maksettu.
En usko että enään saa takuuseen mutta kannattaahan se kysyä.
Onko nuissa sama ominaisuus kuin e46 300-sarjassa että turvavyön kiristimien piuhojen liittimet löystyy apukuskin penkin alta? Tuo sitten sytyttää airbag-valon.
Kyllä johdon heilahtaminen voi sytyttää airbag valon kummassakin ja on ominaisuus.Tyypillistä on että penkin alla on jotain romua esim pullo,lumiharja tms joka aiheuttaa valon syttymisen.Vielä tyypillisempää on tunnistinmaton hajoaminen penkissä jolloin valo palaa taas.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Nyt on pemarikuume päällänsä, ruotsistahan noita näyttäs saavan ihan hyvään hintaan.
Kein siknatuur
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Maltat mieles ja luet tyyppiviat niin unohtuu pian, tosin jos harrastemieltä riittää niin mikäs siinä. Mieluummin E46, alustassa on vähempi murheita joskin on sitten äänekkäämpi sisäänkin. Ajettavuudessa nuo palkitsee kyllä, vakio alusta on sama kuin mersulla sporttisempi ja M-sport taas sitten pykälää parempi maantielle, kaupunkin ja mettätie ajettavuus ottaa sitten kyllä taka-askeleen. Toinen mitä ehdotan niin katso että on "servotronic" eli ajonopeuden mukaan muuttuva tehostus, on vähän köykäsempi kaupungissa. Koneesta kannattaa kuunnella sitten vähän tarkempaan venakopan päästä että pitääkö meteliä, vanos(venttiilien ajotuksen säätö) noissa voi metelöidä ja siihen sitten saa ostaa korjaussarjaa, vesipumpuista on menny siipiä tarjolla on rautasiipistä versiota. Jäähdytinnesteen vajaukseen koeajettavassa kulkineessa kannattaa suhtautua vakavasti, noista on huolimattomat käyttäjät halkassu kansia kun on huonosti ilmattu systeemi tai liian vähän nestettä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuommosta E39 kuumettahan tässä pukkaa ihan kunnolla, vieläpä farkun ja pesuvesipannun (bensiini) muodossa. Sehän on kuulemma joskus valittu "maailman parhaaksi autoksi".

Niveliä on ilmeisesti alustassa yhtä paljon kuin mersussa ellei vielä tuplasti enemmän.

Ei tuossa pahoja tyyppiviekoja näyttänyt olevan, laturia, puslaa, niveltä ja sen sellaista kuluvaa osaa. Ruoste tuntuisi olevan aika pieni murhe.

Kilometreistä en sitten osaa sanoa yhtään. Mikähän mahtaa olla paljon ja mikä vähän? Onko 200 tkm tai 300 tkm paljon hyvin huolletulle? Nytkin on miljoona e39-aiheista välilehteä auki, mutta kilometreistä ei silti löydy oikein hyvää tietoa.
Kein siknatuur
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

200tkm menee vielä kohtuu huolettomasti, se 300tkm alkaa sitten olla apulaitteiden uusinnan aika.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Nojuu, siispä sellasta jotakin kahden ja kolmen väliltä olevia tutkimaan.
Kein siknatuur
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Eipä tuossa oman kokemuksen perusteella (E39) korroosion suhteen maata mullistavia juttuja ollut, ovien/luukkujen nämä kittisaumaukset tarkistelee, ikäviä korjata asiallisesti/kestävästi jos ruoste jo pitkällä.

Isommat remontit taisin tehdä jossain vajaan 300tkm kohdalla, alustaan tukivartta, puslaa, iskaria jne.

Mieleen jääneet erityisesti alhainen melutaso ja hyvä ajettavuus.
Bensakoneesta ei omakohtaisia kokemuksia.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tästä olisi vähän neuvotteluja nyt käynnissä.

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_528 ... ?ca=11&w=1

Toimintatonnihan tuossakin on tiedossa noilla metreillä. Ainahan sitä harrastaa kun ei tarvi -30 paukkupakkasilla "pakko saada huomiseksi ajoon" -korjauksia tehdä.
Kein siknatuur
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29099
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onkos tuo moottori alumiinilohkolla ?
Mukava kun kannentiivste pettää ja kasatessa huomaa että juu, kierteethän ne on lokista menneet :happy:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tiileri, enemmän olisin huolissaan että onko kansi halki.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Meillä mamma ajaa -00 320cdi avantgarde farkulla, mulla on suomi auto -98 540i penari. Penari ei oo ruostunna, kulkee suoraan ja lujjaa ja on hiljanen. Mersu on...no, se on mersu. Nastat ujeltaa, varotusvalot vilkkuuu kotosasti, mut se on mersu. Tykkään mää silti penarilla leikkiä. Pojot siis veekasi penarille, vaikkei siitä tässä ees puhuta...
-Spöke-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”