BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Laaksonen kirjoitti:Eikö muka BMW:n dieseleissäkään ole vielä mitään Vanosta :?: :ei_tajuu:
Öööööö.. ei? :nocando:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Aikoinaan kun kävin koeajamassa 328i bemaria niin omistaja sanoi ettei "vanokset rallata". Minusta se oli hauska ilmaisu vaikken tajunnutkaan silloin mitä se tarkoittaa. :oops: :lol:

Se vanos systeemi on kai vain bensakoneiden yhteydessä... luulisin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
lauri a.
Viestit: 132
Liittynyt: 19.10.2010 11:14
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY[/youtube]

Tämä näytti hauskalta toiminnalta....vissiin jätkillä suuttimet hiukan jumissa
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sais varmaan "kourallinen muttereita sepelimyllyssä" uuden käsitteen vanos-dieselissä :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

sonikki kirjoitti:Sais varmaan "kourallinen muttereita sepelimyllyssä" uuden käsitteen vanos-dieselissä :)
Kuis? :ei_tajuu:


Lauri, olipa hieno video! :happy:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

No tiisselin roklatuksen lisäksi vielä vanoksen rallatus. :rollin: :happy:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

:lol:
Kein siknatuur
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audin menestys World Endurance Championship-luokassa (2-voitto hiljattain Sebringissä) R18-mallillaan ei mielestäni jätä epäselvyyttä, mikä merkki johtaa dieseleiden kehitystä. Olenko ymmärtänyt oikein, että Audin 1. diesel tuli 1980 (1,6) :?:
Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Laaksonen kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein, että Audin 1. diesel tuli 1980 (1,6) :?:
Dieselmoottori tuli syksyllä 1976 golfin keulalle. Aluksi 50 heppainen 1,5 ja vuosikymmenen vaihteessa muuttui 1,6 ja sitä käytettiin sitten myös pirkassa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

XUX63 kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein, että Audin 1. diesel tuli 1980 (1,6) :?:
Dieselmoottori tuli syksyllä 1976 golfin keulalle. Aluksi 50 heppainen 1,5 ja vuosikymmenen vaihteessa muuttui 1,6 ja sitä käytettiin sitten myös pirkassa.
No joo, Audin ja VW:n koneethan ovat pitkälti samoja. Audin nokalla diesel taidettiin kuitenkin nähdä 1980, kuten totesinkin. BMW:n eka "naku" oli 524 TD 1984.
Kuva
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Laaksonen kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein, että Audin 1. diesel tuli 1980 (1,6) :?:
Dieselmoottori tuli syksyllä 1976 golfin keulalle. Aluksi 50 heppainen 1,5 ja vuosikymmenen vaihteessa muuttui 1,6 ja sitä käytettiin sitten myös pirkassa.
No joo, Audin ja VW:n koneethan ovat pitkälti samoja. Audin nokalla diesel taidettiin kuitenkin nähdä 1980, kuten totesinkin. BMW:n eka "naku" oli 524 TD 1984.
E28 tuli diesel ja turbodiesel 1983 ja se oli kyllä hieno diesel! Kulutus maantieajossa reilu 5 litraa. Meidän perheessä on kokemusta tuosta automallista turbodieselmoottorina 20 vuoden ajalta. Kilometrejä ei ole paljoa 400 tkm:ä enempää, mutta auto on ollut 100 % luotettava. Vähävikaisin auto, joka meillä on ollut, pakko myöntää, että jopa W123:stakin vähempivikainen.
Kyseisen auton tietyt ominaisuudet ovat rautaa tänäkin päivänä:
-Kulutus maantieajossa ei juuri poikkea cdi, hdi -koneista, mutta silti lämpenee nopeasti sisältä.
-Kulkupuoli on erittäin hyvällä tasolla-kiihtyy oikein hyvin suurillakin nopeuksilla
-voimansiirto ei jyrise matalillakaan kierroksilla
-5.vaihdetta vakiona
-halvat huolto-osat
-äänieristys hyvällä tasolla
-kulkee suoraan
-abs-jarrut (levyjarrut molemmilla akseleilla)
-jäähdytetyt jarrulevyt edessä
-kuljettajan lukkopesän sulatusjärjestelmä
-lämmitettävät pissapojan suuttimet
-toimivat lampunpesimet suihkuilla
-alkuperäinen ladattava taskulamppu hansikaslokerossa
-hyvä ovien tiivistys ja tiivisteet-ei halkeamia vaikka alkuperäiset

Ei voi moittia! Erittäin hyvä ja kestävä kokonaisuus. Toki 400 tkm. ei ole paljon, mutta 20 vuotta ja 100 % tekniikka on silti hyvä suoritus ja näyttö, että ei auto aivan huono ole ollut. Kuten yllä mainittu, niin tekniikka on ollut edistyksellistä. Matka jatkuu.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Voimmehan aina lohduttautua vaikkapa tällä:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tulevaisuudessa Mersukin aikoo panostaa taas dieseleihin kunnolla:
http://www.benzinsider.com/2012/04/more ... re-models/ :D
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Pienenä vihjeenä Affalterbachiin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qg6awKAbwxQ[/youtube] :wink:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässä seurassa ei Mersulla olisi jakoa:
Kuva
BMW 530d, 535d, M550d & Alpina D5 Biturbo
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 54616.html :oops:
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

^Tuosta auto motor und sportin jutusta kävi ilmi että n. 50 hv tehokkaampi ja kahdella turbolla varustetttu 535d on hitaampi lähtijä kuin yhdellä turbolla oleva 530d. Omituista... :ei_tajuu:

Luulisi että pieni+iso-turboyhdistelmä reagoisi juuri lähdössä nopeammin kuin yksi iso turbo, mutta näin ei tässä tapauksessa olekaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nyt toinenkin baijerilainen panostaa sporttisiin dieseleihin:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... en-s-malli
-Nyt se ///AMG-diesel ja äkkiä :!:
Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Nuo sporttiset dieselit on marginaalimarkkina hintalappunsa takia, joten kannattas perehtyä halpaluokan kuningasmoottoreihin. Eli pikkuluokan koneista saa enemmän tehoa kilpailijoita halvemmalla, se olisi se avain kuitenkin menestykseen. Huippumallien kehitysrahoja kun ei kuitenkaan koskaan saada takaisin noilla myyntimäärillä.

International engine of the year -pystit on jaettu, tuossa kokonaistulokset luokasta riippumatta. Käsitellään muutamaa luokkaa tuonnenpana tässä postauksessa.
  • Results(Engine)
    1. Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus)
    2. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo etc.)
    3. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider)
    4. GM 1.4-litre range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera)
    5. BMW 2-litre twin-turbo four-cylinder petrol (BMW 125i etc.)
    6. BMW/PSA 1.6-litre turbo petrol (Mini Cooper S, RCZ etc)
    7. BMW 3–litre turo six –cylinder gasoline (BMW 335is etc)
    8. BMW M 4–litre V8 (BMW M3 Coup&, M3 Convertible)
    9. Audi 2.5–litre five–cylinder turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback)
Suoritukykyisten koneiden puolella näyttää tältä, en vain ymmärrä kylläkään mitä tuo diesel tuolla tekee.
  • (Engine)
    1. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider)
    2. McLaren 3.8-litre V8 (McLaren MP4-12C)
    3. BMW 4.4-litre TwinTurbo V8 (BMW M5, M6 Coupé, M6 Convertible)
    4. Porsche 3.8-litre Boxer DI (Porsche 911 (991) Carrera S)
    5. Ferrari 6.3-litre V12 (Ferrari FF)
    6. BMW 3-litre twin-power turbo diesel six-cylinder (BMW M550d xDrive sedan)
Sitten 1.4-1.8 luokka. tähän saatiin jo mersukin mukaan.
  • (Engine) (points)
    1. BMW-PSA 1.6-litre turbo petrol (Mini Cooper S, Peugeot 207, RCZ, Citroën DS3, DS4 Racing)
    2. Audi 1.8-litre TFSI (Audi A5, SEAT Leon, Škoda Superb, VW Passat, CC)
    3. Toyota 1.8-litre gasoline-hybrid (Toyota Prius, Auris Hybrid, Lexus CT 200h)
    4. Mercedes-Benz 1.8-litre DI Turbo (Mercedes-Benz C, SLK, E, E CNG)
    5. Alfa Romeo 1.7-litre DI Turbo (Alfa Romeo Giulietta, Lancia Delta, Chrysler 300, Jeep Grand Cherokee)
    6. Ford 1.6-litre turbo (Mondeo, Volvo V70/XC70, S80 etc)
Sitten pikavedos parista luokasta, eli 1.8-2.0, bemarin 2l bensa paalullia, kakkosena VAG 2.0TFSI ja pronssia sitten bemarin 2.0 dieselille. 2.0-2.5 pitää paalua VAG 2.5 TFSI, hopeeta mersun 2.1 CDI ja pronssia Mazdan 2.2 diesel. 2.5-3.0 luokassa bemarille sijat, 1,2,3 ja 5(2x bensa ja diesel). 3.0-4.0 luokassa bemarin M3 V8 ykkösenä, perässä sitten McLaren, Porsche, Audi, Nissan ja taas Porsche, ainoat vaparikoneet luokassa pitää paikkoja 1 ja 3.

Sitten se luokka jossa näkyy vähän mersun edustusta, eli yli 4.0 koneet.
  • (Engine)
    1. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider)
    2. BMW 4.4-litre twin turbo V8 (BMW M5, M6 Coupé, M6 Convertible)
    3. Mercedes-AMG 5.5-litre V8 (Mercedes E AMG, CLS 63 AMG, SLK 55 AMG)
    4. Ferrari 6.3-litre V12 (Ferrari FF)
    5. Mercedes-AMG 6.2-litre V8 (Mercedes SLS AMG)
    6. Lamborghini 6.5-litre V12 (Lamborghini Aventador)


Ellen vallan väärässä ole niin ainoa ahdettu taitaa tässäkin luokassa olla bemarin tekele, vai oliko tuo uusi 5.5 AMG mylly taas remmillä?


Ennenkuin joku laukkaa sanomaan että tämä on täysin merkituksetöntä niin voin kertoa tietäväni sen, mielenkiintoista vain nähdä mitä mieltä autolehdistö on asioista, eihän sitä voi sanoa että näissä listauksissa olisi hirveästi todellisuuspohjaa mutta jotain listattuna kuitenkin. Kuitenkin epäilen että alkaa valmistajat huippukoneiden ohella entistä enemmän panostamaan noihin pienempiin ahdettuihin. Saas nähä kuinka kehnosti siinäkin hommassa kuluttajalle ajansaatossa käy, autot paaliin 5v vanhana kun ei ole mitään korjattavaa? VAG 1.4 TSI on antanut kivoja ensivaikutelmia säästömoottorien laadusta, 50tkm ja nokkaketju venyny.

:read:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Diesel Mercedes SLS AMG In The Works?
http://www.topspeed.com/cars/car-news/d ... 32499.html :?:
Tuota odotellessa ja toivoessa voi vaikka kuunnella:
http://www.youtube.com/watch?v=uDer3mYAFw8 :jerkit:
Kuva
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

:hurt:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW virityspajoineen jaksaa rikkoa dieseleiden tehoennätyksiä, minkä ehtii:
http://www.evocars-magazin.de/2012/07/2 ... er-hartge/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Osaavat näköjään muutkin:
http://www.4wheelsnews.com/trident-anno ... rive-2012/
6.6-litre turbo-diesel engine :!: :shock:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Porschekin heittää oman haasteensa dieseleiden tehokilpailuun:
http://www.autoblog.com/2012/09/12/pors ... t=FaceBook (382 hv)
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW:n 2-litraiseen dieseleihin tehopaketilla 200 hv:
http://www.worldcarfans.com/11209174832 ... r-cylinder
Kuva
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Vaan kaks-litraisessahan on jo ylikin 200hv:
http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/techno ... _123d.html
8)
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tämä taulukko kertoo karua kieltään:
Kuva :oops:
Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Nuo ilmotetut CO2:t on kyllä ihan hatusta heitettyjä, joten sille en painoarvoa laittaisi.

EDIT:
_Hämis_ kirjoitti:Vaan kaks-litraisessahan on jo ylikin 200hv:
http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/techno ... _123d.html
8)
5-kopassa on jo 218hv 2l patakin
Viimeksi muokannut Mulqvist, 06.11.2012 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Bemari on mennyt omia teitään noiden päästöjen kanssa varmaan jo 2008 alkaen. Piereekö ne purkkiin EU-testiajon aikana vai mitä ne tekee?
Tähdellisen parantola
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kaikki CO2:t on huuhaata, kun järestään autot ei mene niihin kulutuksiin mihin luvataan niin samalla vedetään vessanpytystä CO2 arvot.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”