Herrasmiehet ajavat BMW:llä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässä viehättävä naisääni kertoo BMW:n V16-projektista:
http://www.qwiki.com/q/BMW_Goldfish_V16
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Lipsahduksia sattuu; tässäkin kuvassa on 5 7:n sijaan:
Kuva
http://www.autobytel.com/top-10-cars/mo ... rs/sedans/ :oops:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW on yrittänyt vältellä M-kirjaimen sekoittamista 7:aan. Nykyiseen seiskaan on kuitenkin saanut M-korisarjan ja nyt dieselipuolelle Ämmä jo tekee tuloaan:
http://www.teknikensvarld.se/2012/04/19 ... 650d-pa-g/
M535:stahan tuo ämmämäisyys aikoinaan alkoi. :P
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Laaksonen kirjoitti:BMW.....M-kirjaimen...
Tuli muuten tästä mieleen kun Mersu aikanaan 1990-luvun lopulla julkisti ensimmäisen ML-maasturin niin alunperin siitä piti tulla M-luokka. Mutta siitä tulikin sitten ML-luokka. Arvaatte varmaan jo...

Nimenomaan: BMW käytti veto-oikeuttaan ja esti Mersua käyttämästä pelkkää M-kirjainta, koska se on ollut BMW:llä käytössä viritetymmissä malleissaan. :wink:

Tosin miksei Mersu sitten vastaavasti ole estänyt Audia joka käyttää S-kirjainta urheilullisemman pään malliensa tunnuksena? S:hän liitetään perinteisesti Mersun luksussedaneihin (ensimmäinen virallinen S-luokka jo vuonna -72).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eldorado kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:BMW.....M-kirjaimen...
Tuli muuten tästä mieleen kun Mersu aikanaan 1990-luvun lopulla julkisti ensimmäisen ML-maasturin niin alunperin siitä piti tulla M-luokka. Mutta siitä tulikin sitten ML-luokka. Arvaatte varmaan jo...

Nimenomaan: BMW käytti veto-oikeuttaan ja esti Mersua käyttämästä pelkkää M-kirjainta, koska se on ollut BMW:llä käytössä viritetymmissä malleissaan. :wink:

Tosin miksei Mersu sitten vastaavasti ole estänyt Audia joka käyttää S-kirjainta urheilullisemman pään malliensa tunnuksena? S:hän liitetään perinteisesti Mersun luksussedaneihin (ensimmäinen virallinen S-luokka jo vuonna -72).
Saihan Audi estettyä Volvoa nimeämästä 460:n seuraajaa S4:ksi, joten siitä tuli S40. :wink:
Kuva
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Laaksonen kirjoitti:BMW on yrittänyt vältellä M-kirjaimen sekoittamista 7:aan. Nykyiseen seiskaan on kuitenkin saanut M-korisarjan ja nyt dieselipuolelle Ämmä jo tekee tuloaan:
http://www.teknikensvarld.se/2012/04/19 ... 650d-pa-g/
M535:stahan tuo ämmämäisyys aikoinaan alkoi. :P
Olihan Bemarilla aikoinaan E23-seiska M745i Etelä-Afrikan markkinoille. Autoa ei muistaakseni saanut kuin oikeanpuoleisella ohjauksella. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wikke kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:BMW on yrittänyt vältellä M-kirjaimen sekoittamista 7:aan. Nykyiseen seiskaan on kuitenkin saanut M-korisarjan ja nyt dieselipuolelle Ämmä jo tekee tuloaan:
http://www.teknikensvarld.se/2012/04/19 ... 650d-pa-g/
M535:stahan tuo ämmämäisyys aikoinaan alkoi. :P
Olihan Bemarilla aikoinaan E23-seiska M745i Etelä-Afrikan markkinoille. Autoa ei muistaakseni saanut kuin oikeanpuoleisella ohjauksella. :)
No niinpä näköjään:
Kuva
E23 745:ssa on mallimerkinnästään poiketen oikeasti 3,2-litrainen moottori, turbokertoimella √2 (n. 1,4) tuosta tulee n. 4,5, josta mallimerkintä kai juontaa juurensa.
Kuva
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Laaksonen kirjoitti:
Wikke kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:BMW on yrittänyt vältellä M-kirjaimen sekoittamista 7:aan. Nykyiseen seiskaan on kuitenkin saanut M-korisarjan ja nyt dieselipuolelle Ämmä jo tekee tuloaan:
http://www.teknikensvarld.se/2012/04/19 ... 650d-pa-g/
M535:stahan tuo ämmämäisyys aikoinaan alkoi. :P
Olihan Bemarilla aikoinaan E23-seiska M745i Etelä-Afrikan markkinoille. Autoa ei muistaakseni saanut kuin oikeanpuoleisella ohjauksella. :)
No niinpä näköjään:
Kuva
E23 745:ssa on mallimerkinnästään poiketen oikeasti 3,2-litrainen moottori, turbokertoimella √2 (n. 1,4) tuosta tulee n. 4,5, josta mallimerkintä kai juontaa juurensa.
Juuri sieltähän se merkintä tulee.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mutta tuossa M-sarjalaisessa seiskassa oli normi-745i:stä poiketen sama kone mikä M535i:ssä. En nyt enää tarkkaan muista mutta ilmeisesti autossa oli joku rakenteellinen juttu, ettei tuota M535i:n konetta pystynyt laittamaan kuin oikealta puolelta ohjattaviin.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Vihollismerkit kenties yhteistyöhön pikkuauton tiimoilla:
http://www.eurocarblog.com/post/7409/bm ... the-future :shock:
Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

"Vihollismerkit" ilmaisuna onkin melko mielenkiintoinen, olen aina pitänyt tiettyä autoväkeä ahdasmielisenä yltiöfanaattisena, tuo kuvaus vielä viimeistelee koko käsityksen.

Sitten varsinaiseen aiheeseen, eli yhteistyö kannattaa kuitenkin. Jos samaa pohjalevyä pystyy molempi käyttämään, tai jopa moottoreita niin miksipä ei. Kuitenkin pääosin kauppa noilla merkeillä käydään hieman eri kulkineilla, vaikka nekin jakaisi pohjalevyt keskenään ei sekään paljoa haittaisi, kuitenkin kummallakin merkillä on erilaiset näkemykset miltä auton pitää näyttää ja tuntua, joten muutokset joka tapauksessa tehtäisi siihen suuntaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tuon uuden kolmosen jyrkästi kaartuvan konepellin linjaan en kyllä ole oikein saanut omaa silmää vielä tottumaan. Keula lamppuineen on sinänsä ihan jees mutta se on laskettu hiukka liian alas, sivulinjasta katsottuna keula on kummallisen näköinen... Muuten sinällään varmaankin hieno laitos.

Yhä edelleen pidän E46 koppaa kauneimpana kolmosista.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tuon linkin oisin itekin laittanu, mut aavistin sen jo olevan täällä. :lol:

Kuulema vain yks auto oli siis ajanu "reilumpaa" ylinopeutta, eli tuota 175-200... Yhdeltä siis vain lähteny kortti. Otsikot ja tekstit on vähä mitä on, samanalaista kuin mersujenkin kanssa, puoliksi puutaheinää. "20 bemarin letka ajoi 200km/t", todellisuudessa 1, ja muut ehkä vähän yli sallitun. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eldorado kirjoitti:Tuon uuden kolmosen jyrkästi kaartuvan konepellin linjaan en kyllä ole oikein saanut omaa silmää vielä tottumaan. Keula lamppuineen on sinänsä ihan jees mutta se on laskettu hiukka liian alas, sivulinjasta katsottuna keula on kummallisen näköinen... Muuten sinällään varmaankin hieno laitos.

Yhä edelleen pidän E46 koppaa kauneimpana kolmosista.
Mersun alkaa kohta olla jo korkea aika uudistaa C-sarjansa, BMW:n tuodessa uudesta 3:sta jo Touringin (farmarin) markkinoille:
http://www.autokanta.com/autopokkari/te ... 47=5689407
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

sonikki kirjoitti:Parikymmentä herrasmiestä :)
Mitä tuota soimaamaan. Motareilla voi jokainen ajaa kahta sataa tai ylikin jos vaan on ajopelissä kulkua, merkistä riippumatta.
Harvemmin vaan kukaan järjestää "maisema-ajeluja" motareille jossa on jaettu kuulema jonkin sortin ohjeet. Ohjeissa ei kehoitettu ajaa tuollaisia nopeuksia. Mutta jos siellä on ollut joku MERSU joka oli ohittanut Bimmeristejä... :wink:
Organisoijalla oli kuulema E34 525 viritettynä ja tunnettu B-clubilainen. Kyseessä oli normaali miitti ja sen jälkeen ajo Turkuun. Ja niin on ollut aiempinakin vuosina kun poliisikin niistä tiesi.
Porukalla kun lakia rikotaan, se kiinittää huomiota enempi kuin yksittäiset autot. Motskareista puhumattakaan. Joka vuosi moni kokeilee pyöriensä huippuja ks.motarilla. Niissä nopeuksissa ei pysy Bimmerit eikä Mersutkaan perässä :roll:

Tyhmää nyt jälkikäteen on "laittaa Bemareita seurantaan" kun ei mitään ole tapahtunut eikä vastaavaa taas tapahdu tän saaman julkisuuden vuoksi :pappa:
Hyvä ettei tuota tapahtunut normaaliteillä tai taajamassa :!:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Takavuosina myös tietyllä tavalla viritetyt mersut saivat ikävää julkisuutta (muutama kuolonkolarikin) mutta sittemmin ei niiden osalta ole onneksi kuulunut tämmöistä uutisointia.

Aika paljon kaahareiksi mielletään saksalaisilla premium-merkeillä ajavia nuorista keski-ikäisiin olevia miehiä. Itse olen tien päällä huomannut että kaahareita löytyy kaikista automerkeistä, ihan niistä tavis-avensiksista ja octavioista alkaen. Toki niitä on myös tien päällä eniten.
Viimeksi muokannut Eldorado, 17.5.2012 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässä hieman kuvavertailua A4 Avantin 3 Touringin ja C T (farkun) kesken:

Kuva
Kuva
(BMW:n kojelauta, Audin kojelauta ja C:n vastaava)
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kyllä noista kaikista makein keulan ilme on bimmerissä. Audit muistuttaa nykyään keulan ilmeeltään tätä. Mersu on peruskamaa, ei herätä intohimoja, ja minusta pre-facelift 204 oli parempi.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

BMW:n rinkulalamput ja yleinen vinosilmäilme on kyllä karmea. Audi on samoilla linjoilla. Onneksi Mersu on sentään vielä jokseenkin auton näköinen.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Melko vinot nuo mersunkin silmät on minun mielestäni... :roll: :P
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

mersun ulkomuoto on melko tusinakamaa(mitäänsanomaton ja ankea), mutta sisustan osalta on palattu ruotuun vastaavasti bemari otti siinä takapakkia.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulqvist kirjoitti:mutta sisustan osalta on palattu ruotuun vastaavasti bemari otti siinä takapakkia.
Makuasioita sano kettu jne....

Mun mielestä kauneimpia interiöörejä on facelift W220 ja pre-facelift 211 8)
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

211 sisusta kuuluu omiin suosikkeihin myös, mutta onhan tuo C-klassen sisusta parempi kuin se ensimmäinen versio 204:stä. Joka taas oli jonkun ADHD omaavan suunnitelema, kaikkialla oli tehty jotain muttei mitään valmiiksi ja lopputulos vähintäänkin kaoottinen. Joten jos väität että tuo on huonompi kuin eka 204 niin ei siinä, sitten on suuri makuero.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eldorado kirjoitti:Audit muistuttaa nykyään keulan ilmeeltään tätä.
Voi kiesus että repesin :lol: Jotaa tuttua mäkin oon noissa huomannu mutta en vaan oo saannu päähän että mitä :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

sonikki kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Audit muistuttaa nykyään keulan ilmeeltään tätä.
Voi kiesus että repesin :lol: Jotaa tuttua mäkin oon noissa huomannu mutta en vaan oo saannu päähän että mitä :D
johan tuo on vuosia sitten ollut naurun aihe varsinkin valkoinen Q7 ja tuo mikälie dartvader tms.

jossain on ihan autolehdenkin haukut tuosta lookin yhteydestä.

ps. audi vaan on noista kuitenkin se hienoin.... :wink:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jalankulkijaturvallisuuden vuoksi auton keulapään muotoiluratkaisut ovat ajautuneet osin hyvinkin kummallisiksi. Konepellin ja moottorin kovien rakenteiden väliin pitää saada jäämään tilaa ja jokainen valmistaja on tehnyt tämän takia omia ratkaisujaan. Sinänsä hyvän asian takia joudutaan sitten hyväksymään epäesteettisiäkin linjauksia muotoihin. Osa valmistajista (mm. MB) on tehnyt konepellin kiinnitykseen järjestelmän joka kolaritilanteessa pompsauttaa peltiä ylöspäin. Myös jalankulkijaturvatyynyjä keulaan on tullut jo markkinoille (mm. Volvo).

Tämä nyt ei liittynyt varsinaisesti BMW:hen eikä herrasmiehiin mutta tulipa kirjoitettua... :oops: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
740 GLE
Viestit: 2648
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Bemun ulkomuoto ja mittasuhteet miellyttävät tuosta kolmikosta eniten.

Ajamisen kannalta miellyttäisi quattro, mutta kun edes Avantin takapenkille ei mahdu istumaan suorana, niin ei käy.

BMW:n edellisen generaation hienon pelkistettyyn kojetauluun on lisätty nappuloita ja sitten vielä protovaiheessa puuttuvaksi havaittu navin LCD näyttö jälkiasennuksen näköisesti.

Meiltä lähti yksi tuommoinen valkoisen Audin näköinen Storm Trooper penkkarikyytin talvella, mutta se tuli jo takaisin. Kuka ostaa asun pois kuleksimasta?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Itseäni miellyttää suuresti nyky-Mersujen "kantikkaat" sisustukset. Laatuvaikutelmaa vaan laskee muovimateriaali, mihin on jäänyt vinyylipäällystys kojelaudasta? Isäukko osti reilu vuosi sitten 170tkm ajetun W124:n ja sen mattapintainen uutta vastaava kojelauta on ihan kuin toisesta maailmasta kun vertaa nykyautoihin. :?

Sinänsä ei haittaa kun BMW:ssä ja Audissa on ihan samanlainen "laatuvaikutelma" sisustuksessa... Jos oikeaa laatua haluaa niin varmaan se on sitten jotain Bentley tms. linjaa haettava. Vai saako S-sarjaan nahkapäällysteisen kojelaudan?
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”