VW Transporter Syncro kestävyys ?
VW Transporter Syncro kestävyys ?
Noin 200000 ajettu , noin mallia 2000, koneena 2,5TDi.
Erityisesti kiinnostaa voimansiirron mahdolliset murheet ?
Tyypillisiä ongelmia ?
Edit: Kaikkein pahimmat hourinnat poistettu.
Erityisesti kiinnostaa voimansiirron mahdolliset murheet ?
Tyypillisiä ongelmia ?
Edit: Kaikkein pahimmat hourinnat poistettu.
oulaistenliikenne.fi
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Meillä on töissä tuommonen transkopteri synkro -96 ajettu 155tkm ja tähän mennessä autoon tehty koneremontti, kytkinremontti ja vaihdelaatikko remontti
Koneremontti johtui katkenneesta jakopään hihnasta, eli takuuseen meni. Nyt keväällä rupesi laatikko nakkailemaan vaihteita pois päältä ja muistaakseni vitonen ei menny enää ollenkaan päälle. Laatikon joutuvat käyttämään auki (en tiedä sitten mitä tekivät sille) ja kytkinpaketti meni uusiksi.
Luulempa että tuohon vaihteiston/kytkimen hajoamiseen vaikuttaa suurelta osin sekalainen auton käyttäjäkunta ja se millaisiin paikkoihin tuolla vehkeellä on ajeltu
On muuten uskomattoman laiska tuo portteri, kun se on vaparikoneella, pitkä mallia vielä.
Koneremontti johtui katkenneesta jakopään hihnasta, eli takuuseen meni. Nyt keväällä rupesi laatikko nakkailemaan vaihteita pois päältä ja muistaakseni vitonen ei menny enää ollenkaan päälle. Laatikon joutuvat käyttämään auki (en tiedä sitten mitä tekivät sille) ja kytkinpaketti meni uusiksi.
Luulempa että tuohon vaihteiston/kytkimen hajoamiseen vaikuttaa suurelta osin sekalainen auton käyttäjäkunta ja se millaisiin paikkoihin tuolla vehkeellä on ajeltu
On muuten uskomattoman laiska tuo portteri, kun se on vaparikoneella, pitkä mallia vielä.
Kyllä tuo 2.5TDI on mukavimpia koneita mitä volkkarilla on tarjota! Tollanen 97 ei syncro on pihassa ja kilometrejä tällähetkellä noin 260 000 mittarissa. Kytkin alkaa olla vaihtokunnossa (rääkätty kunnolla!!) ja maalipinta on heikko, mutta muuten täydesä iskussa. Syncrosta kun ei ole henkilökohtaisesti kokemusta niin on vaikea sanoa sen kestävyydestä, mutta eiköhän se ole ihan käypä peli. Volkkari on kuitenkin aika laadukas kun vertaa esim Ducatoon jossa aski ei kestä edes kärrin vetämistä laisinkaan!
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Niin...meillä oli korjaamon ajokkina 2,4D jossa syöttöjä lisäilty, kyllä lyhyt koppa liikkuu riittävän iloisesti vapariviitoskoneella.
Kevyesti tuli auto trailerilla perässä.
Vähän on ikäväkin volkkaria kun nykyisellä Vitolla ajelee, mersulla ajo kun on yhtä vaihteitten vaihtamista tuossa kyläpyörityksessäkin. 1-2-3-4-5-6-5-4-3-4-5-jne-jne-
Kevyesti tuli auto trailerilla perässä.
Vähän on ikäväkin volkkaria kun nykyisellä Vitolla ajelee, mersulla ajo kun on yhtä vaihteitten vaihtamista tuossa kyläpyörityksessäkin. 1-2-3-4-5-6-5-4-3-4-5-jne-jne-
oulaistenliikenne.fi
Pitäisi olla tyttöjen vaihteet niin ei tarvis jatkuvasti pykältää käsin..dealer kirjoitti: Vähän on ikäväkin volkkaria kun nykyisellä Vitolla ajelee, mersulla ajo kun on yhtä vaihteitten vaihtamista tuossa kyläpyörityksessäkin. 1-2-3-4-5-6-5-4-3-4-5-jne-jne-
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
dealer kirjoitti:Niin...meillä oli korjaamon ajokkina 2,4D jossa syöttöjä lisäilty, kyllä lyhyt koppa liikkuu riittävän iloisesti vapariviitoskoneella.
Kevyesti tuli auto trailerilla perässä.
Kyllä meillä piti ilot keksiä muualta kun tuolla yhdistelmällä oltiin liikkeellä. Tosin paketin massakin taisi olla liki viisi tonnia(bussivetäjä 2230+varamoottori takakontissa 300?+kaksi immeistä ja yleistä romua 250+ traileri 550+ auto 1400)
Volkkarin vaparissa lienee tehoa jotain seitsemänkymmenen viiden hevosen paikkeilla ja sen kyllä huomasi. Nelostien Petomäessä vauhti tippui viidenkympin hujakoille.
Kulutus 12l/100km, ei paha, siinä mielessä vielä hauska kun mennessä söi enemmän kuin palatessa auton kanssa, tuli tyhjän kärryn kanssa vissiin vähän kaahotettua...