VW Transporter Syncro kestävyys ?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

VW Transporter Syncro kestävyys ?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noin 200000 ajettu , noin mallia 2000, koneena 2,5TDi.

Erityisesti kiinnostaa voimansiirron mahdolliset murheet ?

Tyypillisiä ongelmia ?

Edit: Kaikkein pahimmat hourinnat poistettu. :lol:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Perä saattaa laueta. Muutamia olen sivusta seuranneena katsellut kun on vaihdettu saksan tulijaisiin.

Muuten on kehuttu kohtuu kestäväksi peliksi

:roll:
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Syncro kestää siinä missä etuvetoisetkin. Perän stefat monesti vuotaa, mutta on nätit vaihtaa. Kytkinremontti ja öljypumppuremontit on huomattavasti työläämmät suorittaa kuin etuvetoiseen.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Meillä on töissä tuommonen transkopteri synkro -96 ajettu 155tkm ja tähän mennessä autoon tehty koneremontti, kytkinremontti ja vaihdelaatikko remontti :shock: :shock:
Koneremontti johtui katkenneesta jakopään hihnasta, eli takuuseen meni. Nyt keväällä rupesi laatikko nakkailemaan vaihteita pois päältä ja muistaakseni vitonen ei menny enää ollenkaan päälle. Laatikon joutuvat käyttämään auki (en tiedä sitten mitä tekivät sille) ja kytkinpaketti meni uusiksi.
Luulempa että tuohon vaihteiston/kytkimen hajoamiseen vaikuttaa suurelta osin sekalainen auton käyttäjäkunta ja se millaisiin paikkoihin tuolla vehkeellä on ajeltu :wink:
On muuten uskomattoman laiska tuo portteri, kun se on vaparikoneella, pitkä mallia vielä.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Kyllä tuo 2.5TDI on mukavimpia koneita mitä volkkarilla on tarjota! Tollanen 97 ei syncro on pihassa ja kilometrejä tällähetkellä noin 260 000 mittarissa. Kytkin alkaa olla vaihtokunnossa (rääkätty kunnolla!!) ja maalipinta on heikko, mutta muuten täydesä iskussa. Syncrosta kun ei ole henkilökohtaisesti kokemusta niin on vaikea sanoa sen kestävyydestä, mutta eiköhän se ole ihan käypä peli. Volkkari on kuitenkin aika laadukas kun vertaa esim Ducatoon jossa aski ei kestä edes kärrin vetämistä laisinkaan!
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Velipojalla oli syncro 2.4 vapari.Ainoa puute (tehon lisäksi) oli abs-jarrut..tuli ajettua mutkiin turhankin kovaa.Taitaa olla näissä uudemmissa(kin) lisävaruste tuo absit? Muuten talvikelillä verratonta etenemistä.
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

2,4 d koneella kestää jos jonkinlainen voimansiirto, ei reuho liikoja.. :lol:
ML 270 CDI -00
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin...meillä oli korjaamon ajokkina 2,4D jossa syöttöjä lisäilty, kyllä lyhyt koppa liikkuu riittävän iloisesti vapariviitoskoneella.
Kevyesti tuli auto trailerilla perässä.

Vähän on ikäväkin volkkaria kun nykyisellä Vitolla ajelee, mersulla ajo kun on yhtä vaihteitten vaihtamista tuossa kyläpyörityksessäkin. 1-2-3-4-5-6-5-4-3-4-5-jne-jne- :evil:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

dealer kirjoitti: Vähän on ikäväkin volkkaria kun nykyisellä Vitolla ajelee, mersulla ajo kun on yhtä vaihteitten vaihtamista tuossa kyläpyörityksessäkin. 1-2-3-4-5-6-5-4-3-4-5-jne-jne- :evil:
Pitäisi olla tyttöjen vaihteet niin ei tarvis jatkuvasti pykältää käsin.. :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

dealer kirjoitti:Niin...meillä oli korjaamon ajokkina 2,4D jossa syöttöjä lisäilty, kyllä lyhyt koppa liikkuu riittävän iloisesti vapariviitoskoneella.
Kevyesti tuli auto trailerilla perässä.
Kuva
Kyllä meillä piti ilot keksiä muualta kun tuolla yhdistelmällä oltiin liikkeellä. Tosin paketin massakin taisi olla liki viisi tonnia(bussivetäjä 2230+varamoottori takakontissa 300?+kaksi immeistä ja yleistä romua 250+ traileri 550+ auto 1400)

Volkkarin vaparissa lienee tehoa jotain seitsemänkymmenen viiden hevosen paikkeilla ja sen kyllä huomasi. Nelostien Petomäessä vauhti tippui viidenkympin hujakoille.

Kulutus 12l/100km, ei paha, siinä mielessä vielä hauska kun mennessä söi enemmän kuin palatessa auton kanssa, tuli tyhjän kärryn kanssa vissiin vähän kaahotettua...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itse en joutunut volkkarilla vetelemään mäkisessä maastossa, kyllähän se varmasti vähiin kulku käy ylämäissä.

Toisaalta, ei se mihinkään mennyt 2,4D ilman kärryäkään ennenkuin pumppu kävi pajalla ruuvattavana.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Noita 2,4d vehkeitä on kahta versiota, uudemmassa on pakokaasun pieretys ja syöttöä vakiona tosi vähän :arrow: ei kulje sitten mihinkään edes tyhjänä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”