n.60 -luvun Mustang, kone jumissa-joutuuko purkamaan?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

n.60 -luvun Mustang, kone jumissa-joutuuko purkamaan?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tervehdys. On kaverilla kyseisen kuutoskoneisen Mustangin kone jumissa. Ajettuna laitettu talliin, mutta ei pyöri kone muutaman vuoden seisonnan jäljiltä. Voiko tuota koittaa jotenkin liottaa ja millä vai pitääkö kone purkaa?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Onhan noita joskus saatu henkiin ihan kaatamalla tulpan reijistä wd40 tms. öljyä reilusti männän päälle, tieten edellytys ett on kuitenkin öljyt ollu koneessa
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Reilusti 2t öljyllä lantrattu bensa on kanssa aika hyvää ainetta irroitukseen koska se menee aika ahtaisiin väleihin ja vie öljää mukana.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Naftaa ja Naputusta

tai

Dieseliä ja DingDong

tai

Löpöä ja Lonksutusta


... Eli jotain liottavaa ja voitelevaa ja väristävää kiertoa ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nyt en sanois et välttämättä tähän tarkoitukseen ois oikeaa ainetta, mutta irroitusöljyn ja jarrunesteen sekoitus kuulema hyvää pahoihin jumipaikkoihin :idea:

Mutta mites ois ATF ja Diesel/löpö sekoitus? ATF:hän pitäis olla kanssa hyvin putsaavaa... :) Ja vielä 2T öljyä kaveriksi? :D Ja vielä Woodoo40? :pope:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

2t-öljy+bensiini. se o nättiä laittaa bensakoneeseen. eikös diesel riitä sellaisenaan, on siis itsessään voiteleva valmiiksi :) Nuo kaikkihan valuu sitten öljytilaan joten öljyt on entiset sen jälkeen.

ATF+RE85 irroitti jumiutuneet männänrenkaat polosta :O
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Sergey kirjoitti:2t-öljy+bensiini. se o nättiä laittaa bensakoneeseen. eikös diesel riitä sellaisenaan, on siis itsessään voiteleva valmiiksi :) Nuo kaikkihan valuu sitten öljytilaan joten öljyt on entiset sen jälkeen.

ATF+RE85 irroitti jumiutuneet männänrenkaat polosta :O
No eiköhän ne öljyt kannata muutenkin vaihtaa jos on parivuotta seissy. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no parivuotta ni ei mee miksikään ;)

noh, pointtihan oli se ettei ensin vaihda niitä öljyjä ja sitten vasta käsittele sylintereitä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”