Käyttöauton etsintää

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Käyttöauton etsintää

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

2000-luvulla valmistettuja autoja yrittänyt tässä tutkailla, että mikä se oikea ja varma olisi arkiajoja suorittamaan. Alkuun katselin mk3 mondeoita, mutta alkaa näyttää siltä että semmoinenkin olisi paras ostaa siinä vaiheessa kun on kaikki polttoainepuolen osat vaihdettu :D Niitä siis edelleen sivusilmällä kyttään mutta onko täällä kokemusta v50 volvoista tai mk3-mk4 focuksista? Pieniruokainen diesel (1.6-2.0) etusijalla, mutta menee kai se bensakoneellakin. Saa ehottaa muitakin. Mielellään farmari vaikka yksin ajankin, mutta mm. Kesällä voi olla tarve farmarille pienten rakennustarpeiden kuskailuun ja tietenkin se kun farmarin saa rekisteröityä pakuksi.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no cee mersu! :lol:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Farkku corolla :wink: Meillä on emännän ajussa -03 mallin d4d toyota, vähän yli vuoden ollut ja kertynyt reilut 50000km.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Skoda Octavia :!: Vuosimallilla ei väliä, mutta väittävät vm 2000-04 mallien olevan kestävimpiä (=vähiten pikkuvikoja ja sähköropleemia), mutta ajetut km- ratkaisee ja voi olla paljonkin ajettu jos on hyvin pidetty. Itsellä ollut 1,9TDi -03 Octavia Combi eli farkku reilu 4 vuotta. ostin 340 tkm ajettuna ja nyt mittarissa 485 tkm ilman mitään isompia murheita ja muut ropleemat olleet lähinnä kuluvien osien vaihtoa. Ei ruostu. Kulutus matkaajossa 4,4-5 ltr ja keskilutus seka-ajossa jossain 5,5 - 6 ltr:n huitteissa. Niin, ja sitten manuaali, ei automaatti. DSG on kirosana :lol:

Voit lukea Ocun "sairaskertomuksen" tästä:
http://koti.kapsi.fi/~needforstreet/SP/ ... 134&page=1
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Kimi
Viestit: 55
Liittynyt: 03.12.2005 18:04

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Octaviaa voin suositella minäkin. Meillä oli -06 1.9 tdi Octavia farkku 6 vuotta. Tilava ja ihan hyvä ajaa. Niitä on paljon myyty Elegance varusteilla, jossa on hyvät varusteetkin. Auto oli meillä 180-330tkm välin. 325tkm kohdalla tuli ainoa isompi vika autoon, kun kannentiiviste alkoi vuotamaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mk2 Avensis.
Sellasta puolivakavissani kattelin itellekki ku tulee noita työajoja niin helevetisti.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Toyotan dieselit (D-4D) eivät ole mitenkään erityisen luotettavan pannun maineessa, mutta ottaapi tojotan pensapannulla ja huristelee mutkaista tietä näkymättömiin. 2000-luvun alkupään öljynsyöjäbensakoneet jo lie kertaalleen korjattu, varsinkin jos ostaa sisäänajetun yksilön.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

jos hinnalla on merkitystä niin Citikkaa/Pösöä C4/C5 307/407 saa erittäin sopuhintaan Octaviaan tai Corollaan verrattuna. 2- litrainen diisseli noissa on luotettava ja kestävämpi kuin 1.6.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Näillä näkymin päädyin pieneen farmari foortiin :lol: :oops:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tosi fordson miehen puhetta!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Sergey kirjoitti:tosi fordson miehen puhetta!
Oo mutta onneksi nuita satakakskolmosia on tullut keräiltyä tarpeeksi niin ei fordsonit pääse vielä valtaamaan pihamaata :D
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Tätä ei kyllä kitumarketin parkkipaikalta niin vain löydäkkään ruuhka-aikana :roll: Mutta nyt ollutkaan hakusessa näyttävä harrasteauto vaan pikkuruokanen työmatka-ajoa suorittava kikkare. Aika näyttää miten kestää, just käytin jakoremmin vaihdossa ettei ainakaan sitä tarvi murehtia. https://www.dropbox.com/s/2fdvycvu5afwl ... 7.JPG?dl=0
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Kimi
Viestit: 55
Liittynyt: 03.12.2005 18:04

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei varmasti hullumpi valinta. Mekin koeajettiin viime keväänä monta merkkiä, kun vaihdettiin autoa ja Ford oli yhtenä vaihtoehtona. C-Max ja Mondeo tuli ajettua. Mondeo varsinkin jätti hyvän kuvan itsestään. Ajolleenhan Fordsonit on aina ollu hyviä.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Tuohan on ajoltaan varsin hyvä peli. Milläs koneella tuli?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

1.6tdci 109heppasena. Ei raketti, mutta kyllä se tuollakin liikkuu. Hyvä on kyllä ajoltaan verrattuna vaikka vanhemman mallin focukseen jollainen muijalta löytyy. Lisäkattilat kyllä kaipailee keulaan, sekä webaston tarve varmaan huomataan viimestään -30 pakkasilla. Tämä on siis saksasta jälkikäteen uitettu niin ei ole kuin sähkövastus auttamassa kabiinin lämpiämistä.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Ok sehän on sitten pahamaineinen PSA:n moottori joka minunkin kärryssäni on 90hv versiona. Öljyt kannattaa vaihtaa kympin välein ettei pääse karstoittumaan, tämmöstä taipumusta kuulemma koneessa on.

Ite olen pärjännyt sähkövastuksen lisälämmöllä ihan ok, konehan vaatii vähintään 10 km ajelun että lämpenee vähänkään kovemilla pakkasilla.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

ou812 kirjoitti:Ok sehän on sitten pahamaineinen PSA:n moottori joka minunkin kärryssäni on 90hv versiona. Öljyt kannattaa vaihtaa kympin välein ettei pääse karstoittumaan, tämmöstä taipumusta kuulemma koneessa on.

Ite olen pärjännyt sähkövastuksen lisälämmöllä ihan ok, konehan vaatii vähintään 10 km ajelun että lämpenee vähänkään kovemilla pakkasilla.
Hyvä tietää, ajattelinkin että voiko se öljynvaihtoväli 20tkm olla niinkuin edellinen omistaja puhui. Näemmä nyt menty 11tkm öljyillä niin pitää vaihdella kun sää ja aikataulu sallii. Tässä 1.6 pippurimyllyssä ei taida olla samaa huohottimenjäätymisprobleemaa kuin 1.8 koneessa? Vai joko se 1.8 on foordin omia keksintöjä.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Ei pitäis huohottimen jäätyä, sehän on semmoinen muutaman sentin nysä minkä halkaisija ja pituus on 1:1.
1.8 on kait fordin oma ja 1.6 ja 2.0 PSA:lta, en tiedä miten ihan uusissa mutta 2000- luvulla näin vissiin oli. Samoja koneita on sitten Volvoissa, Mineissä ja Mazdoissa.

Onko paljoa kilometrejä pirssissä?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

ou812 kirjoitti:Ei pitäis huohottimen jäätyä, sehän on semmoinen muutaman sentin nysä minkä halkaisija ja pituus on 1:1.
1.8 on kait fordin oma ja 1.6 ja 2.0 PSA:lta, en tiedä miten ihan uusissa mutta 2000- luvulla näin vissiin oli. Samoja koneita on sitten Volvoissa, Mineissä ja Mazdoissa.

Onko paljoa kilometrejä pirssissä?
192tkm. Säikähdin että tuossa on hiukkassuodattimelle se lisäainesysteemi (eolys) mutta en löytäny taka-akselin päältä säiliötä joten pelkkä hiukkaskiihdytin on tuossa riittänyt.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Eilen päättyi minun ja Focuksen yhteinen taival. 40tkm ja 1v8kk. Ajoltaan tuommoseksi koppuraksi hyvä (parempi ku joku Kiia), mutta ostin vissiin väärään aikaan kun huoltoa tuntui riittävän ja tyhmänä kuvittelin että tällä nyt ajellaan öljynvaihdoilla ja rengasostoksilla :D

Ei se ny loppupeleissä mikään korjaamon lemmikki ollut, mutta pikkuviat ja ei niin halvat osat sai mielen muuttumaan ja mulla kun hermo ja luotto autoon menee niin sitä ei niin vain palauteta.

192-232tkm:
Jakopää+stefa+moniurahihna
Etujarrulevyt+palat
Takajarrupalat (ois joutanu levytki vaihtaan)
Pyyhkijöiden vivusto
Polttoainesuodatin (meni oikein vikatilaan)
Suuttimen pohjatiiviste
Etupyöränlaakerit napoineen
Etuiskarit+ylälaakerit
Vetoakselit

Kauan on tullut pakettiautoa suunniteltua ja yks vaihtoehto on loppupään T4 syncro portteri. Jos en pakua laita niin se olla vaikkapa S124 jos hyvä ja mielusa yksilö löytyy. Ajellaan nyt tovi Audi 100 avantilla ja Chevyllä :lol:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”