Rouvan Saab 9-5 Aero
Rouvan Saab 9-5 Aero
Kun edellinen 9-5 Vector meni kaupaksi niin uudemman ja vähemmän ajetun femman etsintä tuli ajankohtaiseksi. vm.-06 tullut facelift "Dame Edna" kun ei oikein innosta ulkonäöltään niin vaihtoehdoksi ei jäänyt kuin vm 04-05.
Kotimaan tarjonta muiden kuin pappa-linearien osalta on aika vaisua niin suunnaksi länsinaapuri kun tarjonnan perusteella ne medelsvenssonit jotka ei ostanu V70:stä ostivat 9-5:n
Samalla reissulla yhdistettiin hyöty ja huvi. Mukulat minun vanhemmille hoitoon ja kaksin päästiin reissuun juhlimaan rouvan nelikymppisiä ja autonhakuun. Oulusta pääsi näppärästi Arlandaan. Perjantaina klo 18.05 lähtö ja paikallista aikaa perillä 20.10. Alunperin ajatus oli mennä suunnata lauantaiaamuna Eskilstunaan tsekkaamaan -05 farkku joka oli papereissa 220hv Linear mutta lastattu Hirschin palikoilla ja varasuunnitelmana oli pari aeroa ja hätähätävarana pari biopoweria aeron korisarjalla.
Perjantai-iltana hotellilla vielä blockettia selatessa oli listalle tupsahtanut 10km päähän hotellista -05 aero automaatti sopivilla spekseillä. Lauantaiaamuna muutama minuutti yli 10 kun liike oli auennut oltiin jo katselemassa aeroa. Vasta leimattu teknisesti ja sisältä hyvässä kunnossa oleva yksilö. Päällepäin vähän sanomista kun etupuskuri on saanut osumaa alakulmiin, umpiot harmaat ja joku m...ku oli käynyt varastamassa Hirschin takaspoilerin. No nämä ei haittaa kun itse myy automaaleja ja myllytyskone pysyy kädessä ja vähän saa alennusta veroista. Loppupeleissä auton sain ostettua hyvinkin edullisesti. Kilometrejä olisi saanut olla vähemmän (mittarissa 192tkm) mutta kaikkea ei voi saada. Muuten varusteet oli mitä halusin: xenonit, pilot-paketti (sähköpenkit muistilla, peruutustutka, sadetunnistin ja hälytin) ja täysnahkapenkit. Oikeastaan takapenkin lämmitys ja navi (jollainen itseasiassa autossa on ollut tehtaalta lähtiessä) puuttuivat.
Kuvia eiliseltä
Umpiot oli karussa kunnossa:
Kovax 1500, 200, 2500 ja 3000 koneella ja kiillotus. Vielä uudet philipsin D1S:t niin näkee taas.
Vielä tehtävää:
- vetokoukku tilattu
- kesäksi ALU52:t hommattu
- joku peruutustutkan anturi temppuilee
- uudet levyt ja palat
- takaspoileri ebaysta 62€ + toimituskulut
- etupuskuri maalattava
- keulassa jokin kolisee koiranluu?
- joku softa autossa on mutta carlsonilta biopowersofta + 4bar bensapaineensäädin
Kunhan puskuri on maalattu ja uusi spoileri paikallaan niin pääsee taas myllyttelemään. Tummansiniseen laitan suosiolla pinnoitteen niin ei naarmut ahdista läheskään niin paljon kuin vahojen kanssa pelatessa. Alkuperäisen navin hommaan myös jos johtosarjaa ei ole kovin pahasti raiskattu kun AS2 on vaihdettu tilalle.
Kotimaan tarjonta muiden kuin pappa-linearien osalta on aika vaisua niin suunnaksi länsinaapuri kun tarjonnan perusteella ne medelsvenssonit jotka ei ostanu V70:stä ostivat 9-5:n
Samalla reissulla yhdistettiin hyöty ja huvi. Mukulat minun vanhemmille hoitoon ja kaksin päästiin reissuun juhlimaan rouvan nelikymppisiä ja autonhakuun. Oulusta pääsi näppärästi Arlandaan. Perjantaina klo 18.05 lähtö ja paikallista aikaa perillä 20.10. Alunperin ajatus oli mennä suunnata lauantaiaamuna Eskilstunaan tsekkaamaan -05 farkku joka oli papereissa 220hv Linear mutta lastattu Hirschin palikoilla ja varasuunnitelmana oli pari aeroa ja hätähätävarana pari biopoweria aeron korisarjalla.
Perjantai-iltana hotellilla vielä blockettia selatessa oli listalle tupsahtanut 10km päähän hotellista -05 aero automaatti sopivilla spekseillä. Lauantaiaamuna muutama minuutti yli 10 kun liike oli auennut oltiin jo katselemassa aeroa. Vasta leimattu teknisesti ja sisältä hyvässä kunnossa oleva yksilö. Päällepäin vähän sanomista kun etupuskuri on saanut osumaa alakulmiin, umpiot harmaat ja joku m...ku oli käynyt varastamassa Hirschin takaspoilerin. No nämä ei haittaa kun itse myy automaaleja ja myllytyskone pysyy kädessä ja vähän saa alennusta veroista. Loppupeleissä auton sain ostettua hyvinkin edullisesti. Kilometrejä olisi saanut olla vähemmän (mittarissa 192tkm) mutta kaikkea ei voi saada. Muuten varusteet oli mitä halusin: xenonit, pilot-paketti (sähköpenkit muistilla, peruutustutka, sadetunnistin ja hälytin) ja täysnahkapenkit. Oikeastaan takapenkin lämmitys ja navi (jollainen itseasiassa autossa on ollut tehtaalta lähtiessä) puuttuivat.
Kuvia eiliseltä
Umpiot oli karussa kunnossa:
Kovax 1500, 200, 2500 ja 3000 koneella ja kiillotus. Vielä uudet philipsin D1S:t niin näkee taas.
Vielä tehtävää:
- vetokoukku tilattu
- kesäksi ALU52:t hommattu
- joku peruutustutkan anturi temppuilee
- uudet levyt ja palat
- takaspoileri ebaysta 62€ + toimituskulut
- etupuskuri maalattava
- keulassa jokin kolisee koiranluu?
- joku softa autossa on mutta carlsonilta biopowersofta + 4bar bensapaineensäädin
Kunhan puskuri on maalattu ja uusi spoileri paikallaan niin pääsee taas myllyttelemään. Tummansiniseen laitan suosiolla pinnoitteen niin ei naarmut ahdista läheskään niin paljon kuin vahojen kanssa pelatessa. Alkuperäisen navin hommaan myös jos johtosarjaa ei ole kovin pahasti raiskattu kun AS2 on vaihdettu tilalle.
Onnea femma aeron hankinnasta!
Mikähän on liikkunut aikaisemman omistajan päässä kun on mennyt vaihtamaan navin as2 soittimeen Onko tuossa ollut Densionin navi?
Mikähän on liikkunut aikaisemman omistajan päässä kun on mennyt vaihtamaan navin as2 soittimeen Onko tuossa ollut Densionin navi?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Koiranluut ja parkkitutkan anturit kuulostaa tutulta. Onko tämän vuosimallin moottorit jo sellaisia, että huohotusputket ei tarvi päivityksiä ja sytytyskassu kestää? Aikanaan isäukolta meni 00 -mallisesta 2,0 t:stä turbo, mutta moottorin yläkerta oli puhdas. Ostaja oli Saabin miehiä ja halus avata venttiilikopan. Auto lähti Muhokselle.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Sytkäkassu on ihan kulutustavaraa. MY04-> tuli huohotuspäivitys eli ei tarvi letkuja vaihtaa enään, mutta ö-pöhjän tiputus ei silti ole huono vaihtoehto.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kunhan saan biopower softan hommattua ja ekan tankillisen ajettua viinalla niin tiputetaan öljypohja ja katsotaan mitä löytyy Motivaatiota keräilen ketjunkiristimen irroitukseen...toivottavasti ei ole kokonaan ulkona. Öljyä ei ainakaan syö. 3tkm nyt ajanut itse ja öljytaso ei ole juurikaan tippunu.
Alipaineletkut vaihdan silikonisiin viikonloppuna. Vetokoukkukin tuli niin pitäisi askarrella paskarrella paikoilleen.
Alipaineletkut vaihdan silikonisiin viikonloppuna. Vetokoukkukin tuli niin pitäisi askarrella paskarrella paikoilleen.
Mielenkiinto heräsi, kun ei näin kokemattomana ole ollenkaan poissuljettu tuollainen 9-5 farkku aero....että mitäs sieltä öljypohjasta nyt sitten katsellaan? Samoin ei oikein aukea tuo venttiilikopan sisuksiinkaan kurkkiminen (nokan kuntoa, vai yleistä paskaisuutta huonojen öljyjen/pitkien vaihtovälien takia?). Huohottimen ymmärrän, mutta ketjunkiristinkö sitten pullauttaa itsensä pitkälle/öljynpaineet harakoille ketjun venyttyä, mutta ei varoittele mitenkää?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sihti tosiaan tukkeutuu moskasta ja seuraukset sen mukaiset. Venakopan kun aukaisee, näkee jo karstasta että mitä tuleman pitää. Samalla kannattaa ava se pieni pilli sieltä venakopan nurkasta. Hyvä on myös laittaa lukitteet kampiakselin hinhapyörän torxeihin, tuppaavat löystymään ja saahaavat öljypumpun kannen piloille ja jakopään koppa menee siinä samassa OpenSid on taas erittäin mukava lisä, insinööri loistanut taidoillaan
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kelkka alas, putki alas, kansi ylös, öljypohja alas, laakerit vaihtoon, turbo vaihtoon, uus koppa ja pumppu, jne... Ellei ehtinyt täystuhoa tulla.nix0n kirjoitti: Hyvä on myös laittaa lukitteet kampiakselin hinhapyörän torxeihin, tuppaavat löystymään ja saahaavat öljypumpun kannen piloille ja jakopään koppa menee siinä samassa
Vs.
Apulaishihna pois, fillari pois, alapyörä pois ja liimaten ne ruuvit.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Taas on askarreltu paskarlertu
Etupuskuri sai uutta väriä
Tässä purkua
Maalarimestari veti sitten koko puskurin väreihin eikä paikkamaalannut DeBeerin perussävy sopi ku nenä päähän ja DeBeerin Supreme lakalla tulee todella nätti pinta.
Oikean umpion kiillotin perusteellisemmin ja päiväajovalot löysi paikkansa sumarien tilalle. Pitää vielä johdot kytkeä kunhan saa ostettua tarpeeksi pienen ulosvetäjän jotta saa johdon valokatkaisijalle. Ilman ulosvetäjää ei kannata haaveillakaan saavansa pyyhkijänvarsia irti
Samalla asentelin koukun paikalleen ja vaihdoin kaksi peruutustutkan anturia. Anturien vaihdossa meinasi tulla ärräpäitä kun saabin käyttämä liittimen lukitusmekanismi pyrkii muuttuumaan kiinteäksi muutaman vuoden hiekka- ja suolakylvyssä.
Koukun asennuksessa ei muuta haastavaa kuin puskurin rungon alemmat kiinnityspultit on lievästi sanottuna ahtaassa paikassa
Etupuskuri sai uutta väriä
Tässä purkua
Maalarimestari veti sitten koko puskurin väreihin eikä paikkamaalannut DeBeerin perussävy sopi ku nenä päähän ja DeBeerin Supreme lakalla tulee todella nätti pinta.
Oikean umpion kiillotin perusteellisemmin ja päiväajovalot löysi paikkansa sumarien tilalle. Pitää vielä johdot kytkeä kunhan saa ostettua tarpeeksi pienen ulosvetäjän jotta saa johdon valokatkaisijalle. Ilman ulosvetäjää ei kannata haaveillakaan saavansa pyyhkijänvarsia irti
Samalla asentelin koukun paikalleen ja vaihdoin kaksi peruutustutkan anturia. Anturien vaihdossa meinasi tulla ärräpäitä kun saabin käyttämä liittimen lukitusmekanismi pyrkii muuttuumaan kiinteäksi muutaman vuoden hiekka- ja suolakylvyssä.
Koukun asennuksessa ei muuta haastavaa kuin puskurin rungon alemmat kiinnityspultit on lievästi sanottuna ahtaassa paikassa
Ei vielä...
Pitäisi lähettää toinen purkki carlsonille softaukseen ja hommata 4bar paineensäädin jotta saisi samat tehot viinalla ja bensalla. Sitten kaikenvaralta öljynpohjan aukaisu onko hirveästi lietettä kun tuo on mennyt pitkillä öljynvaihtoväleillä.
Perjantaina tilaan uuden takaspoilerin, sitten pitää laitella se paikoilleen, myllytys ja maalipinnan pinnoitus olisi sitten ohjelmassa.
Pitäisi lähettää toinen purkki carlsonille softaukseen ja hommata 4bar paineensäädin jotta saisi samat tehot viinalla ja bensalla. Sitten kaikenvaralta öljynpohjan aukaisu onko hirveästi lietettä kun tuo on mennyt pitkillä öljynvaihtoväleillä.
Perjantaina tilaan uuden takaspoilerin, sitten pitää laitella se paikoilleen, myllytys ja maalipinnan pinnoitus olisi sitten ohjelmassa.
B2x4 paras mitä tiedän niin vakioalakerralla on ajettu yli 2 vuotta ilman ongelmia 526hv tehoilla.
b2x5 männät ei kestä kuin reilu 300hv.
hyvä resepti on T7-auto johon joko T5 kone tai vaihtaa T5 männät, kanget ja kampiakselin budjettiratkaisuna tai sitten takomännät. Noilla alakerta kestää. Budjettiratkaisuna t5 nokat tai b202 vaparin nokat.
Kaverilla oli 9-5 aero -05 jossa gt3071, 3" putkisto, wössnerit, T5 nokat, ev14 suuttimet muistaakseni tonniset ja e85 softa. Manuaalilaatikko vahvistettu ja quaifen lukko. Dynossa 406hv/587nm
b2x5 männät ei kestä kuin reilu 300hv.
hyvä resepti on T7-auto johon joko T5 kone tai vaihtaa T5 männät, kanget ja kampiakselin budjettiratkaisuna tai sitten takomännät. Noilla alakerta kestää. Budjettiratkaisuna t5 nokat tai b202 vaparin nokat.
Kaverilla oli 9-5 aero -05 jossa gt3071, 3" putkisto, wössnerit, T5 nokat, ev14 suuttimet muistaakseni tonniset ja e85 softa. Manuaalilaatikko vahvistettu ja quaifen lukko. Dynossa 406hv/587nm
Jaaha, pitää ottaa google käyttöön, tuli muutakin moottorikoodia kuin om6xx
Onko tietoa nelivetosten kestosta, niitäkin näyttäs olevan neloskonehella?
Hittolainen kun itelläkin oli muutamia 3071r:iä pahan päivän varalle, mutta tuli sitte kavereille myytyä. Vois olla hyvä käyttöautoon.
Onko tietoa nelivetosten kestosta, niitäkin näyttäs olevan neloskonehella?
Hittolainen kun itelläkin oli muutamia 3071r:iä pahan päivän varalle, mutta tuli sitte kavereille myytyä. Vois olla hyvä käyttöautoon.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
Miten ajetaan etuvetosella jossa on tollaiset tehotB2x4 paras mitä tiedän niin vakioalakerralla on ajettu yli 2 vuotta ilman ongelmia 526hv tehoilla.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Kysymys on siinä mielessä oikeutettu että ihan vakio Aero kyllä savuttaa sisämutkan eturengasta herkästi ainakin Top Gearin radalla. Siihen ku vielä pistetään tuplatehot niin hoplaa Tarkkana saa olla.
Kortin lähtö on lähellä jo vakio Griffinillä kun sekin menee "yhtäkkiä" 150 km/h Sport-asennolla jos ohittaa vaikkapa pari-kolme autoa kerralla.
Kortin lähtö on lähellä jo vakio Griffinillä kun sekin menee "yhtäkkiä" 150 km/h Sport-asennolla jos ohittaa vaikkapa pari-kolme autoa kerralla.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Alustageometriasta on paljon kiinni. NG900 vetelee ihan pirusti jo vakio 185 hepan tehoilla. OG9-5 on taas hyvin neutraali eikä vetele jos vain puslat on kunnossa eikä muutenkaan ole allerginen rengaskoon ja ET:n muutoksille. Rata-ajoonhan femmaa ei ole tarkoitettu joten ei ole kumma jos radalla vakioalustalla savu nousee.
Yli 350 hepan tehot etuvetoisessa vaatii kylläkin jo lukon jotta tehot saa jotenkuten siirrettyä tiehen. +300hv/420nm ja automaatti ei vielä vaatinut Edellisen auton kohdalla rouva ei edes huomannut muutoksia 220hv/360nm jälkeen kun 4tonniin asti kulkivat samallalailla ja vasta 4 tonnin jälkeen oli selkeä ero. Rouvan ajotyylillä kun kierrokset on yleensä max 3000. Itseasiassa motarin rampeissa tuo aero tuntuu rivakammalta normaaliajossa kuin ex-femma. Jostain syystä tuo käyttää väännön paljon paremmin hyväksi eikä luistata heti turbiinia vaikka edeltäjään oli vaihdettu viimeisin vaihteistosofta.
Tosin epäilys on että nykyisessäkin voi olla Stage1 sisällä...
Yli 350 hepan tehot etuvetoisessa vaatii kylläkin jo lukon jotta tehot saa jotenkuten siirrettyä tiehen. +300hv/420nm ja automaatti ei vielä vaatinut Edellisen auton kohdalla rouva ei edes huomannut muutoksia 220hv/360nm jälkeen kun 4tonniin asti kulkivat samallalailla ja vasta 4 tonnin jälkeen oli selkeä ero. Rouvan ajotyylillä kun kierrokset on yleensä max 3000. Itseasiassa motarin rampeissa tuo aero tuntuu rivakammalta normaaliajossa kuin ex-femma. Jostain syystä tuo käyttää väännön paljon paremmin hyväksi eikä luistata heti turbiinia vaikka edeltäjään oli vaihdettu viimeisin vaihteistosofta.
Tosin epäilys on että nykyisessäkin voi olla Stage1 sisällä...
Tähän saakka menty ilman suurempia murheita. Oikean puolen käsijarrun palautusjousi oli tehnyt katoamistempun joten sen laittelin ennen leimalla käyntiä. Mieleen ei sitten tullut kokeilla miten vasen puoli pitää ja ooppelin sukujuuria kunnioitten sehän ei pitänyt juuri mitään. Lisäksi oikea etukoiranluu oli väljä jota vähän epäilinkin etukäteen. Ei paha kun vikalistaa lähdin hakemaan.
Ikävämpi ylläri käsijarrurempan yhteydessä oli että dunlopista oli runko pettänyt...aika huonosti jos kaksi neljästä on runkoviallisia. Nyt arvon ostanko Hankook S1 evo2:t jotka on jo edessä ja joista olen tykännyt vai kokeilisiko LingLongeja kun niissä näyttäisi hinta/laatusuhde olevan kohdillaan.
Ikävämpi ylläri käsijarrurempan yhteydessä oli että dunlopista oli runko pettänyt...aika huonosti jos kaksi neljästä on runkoviallisia. Nyt arvon ostanko Hankook S1 evo2:t jotka on jo edessä ja joista olen tykännyt vai kokeilisiko LingLongeja kun niissä näyttäisi hinta/laatusuhde olevan kohdillaan.
Kyllä voin suositella noita Linglongeja,oli edellisessä väykyssä alla ja olivat hiljaiset ja hyvät halppisrenkaat ajella sekä kestivät hyvin Tosin Utsjoella meni yhdestä kiinan renkulasta kulutusuran kohdalta sormen pään kokoinen neulan terävä kivi läpi
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B