Audi A3 1.8 T L8 sammuu käynnistyttyään-Auditietäjiä paikall

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Audi A3 1.8 T L8 sammuu käynnistyttyään-Auditietäjiä paikall

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kyseinen laite sammuu silloin tällöin kännistyttyään. Käynnistyy heti, mutta sammuu samoin tein. Saahan sen sitten käyntiin. Saattaa sammua toisinaan liikkeelle lähdöissä ja sahauttaa ennen kuin saa käymään.
Autossa on moottorin kuljettajan puoleisessa kyljessä lohkossa anturi, joka on irti. Jos laittaa paikoilleen, niin nakuttaa kovasti jonkun aikaa tyhjäkäynnillä. Johtoa pidetty irti tuon takia. Voiko tuo liittyä sammumisilmiöön ja mikä kyseinen anturi mahtaisi olla?
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Tässä kun noita käynnistyksen estohommia tutkinut niin tullut vastaan hall-anturin vikoja jotka tekevät tuota kyseista ongelmaa.

Onko se joku asentotunnistin tms. en mene varmaksi sanomaan.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jänniä juttuja :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Audi A3 1.8 T L8 sammuu käynnistyttyään-Auditietäjiä pai

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kardaani kirjoitti:Kyseinen laite sammuu silloin tällöin kännistyttyään. Käynnistyy heti, mutta sammuu samoin tein. Saahan sen sitten käyntiin. Saattaa sammua toisinaan liikkeelle lähdöissä ja sahauttaa ennen kuin saa käymään.
Autossa on moottorin kuljettajan puoleisessa kyljessä lohkossa anturi, joka on irti. Jos laittaa paikoilleen, niin nakuttaa kovasti jonkun aikaa tyhjäkäynnillä. Johtoa pidetty irti tuon takia. Voiko tuo liittyä sammumisilmiöön ja mikä kyseinen anturi mahtaisi olla?
Mitenkäs vika on alkanut,
Onkos anturin keskellä reikä jos on,
niin on nakutuksen tunnistin,

lämpötila anturivikoja noissa vag vekotimissa on ollut mitkä sotkevat kylmänä käynistymistä(normalien nokka/kampi asenonnon tunistimien lisäksi)
ja T kun näytää olevan niin onhan varmasti kunnolinen ohjelma
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Re: Audi A3 1.8 T L8 sammuu käynnistyttyään-Auditietäjiä pai

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Auto on ollut kaverini omistuksessa n. 8 kuukautta. Irrotettu anturin liitin huomattiin auton alta kesällä. Laitettiin liitin paikoilleen ja se kiinnitettynä kuului tyhjäkäynnillä aikamoinen nakutus. Liitin irroitettiin ja kävi taas nätisti. Oireet ovat olleet kylmäkäynnistyksen jälkeiset sammadukset vaikka kone hörähtää heti käymään hetkeksi. Omistaja on kertonut tyhjäkäynnin olevan ajoittain aivan liian alhainen käyden sammumisen rajoilla. Nyt auto oli sammunut lämpimänä risteyksestä lähdöstä ja auto oli jäänyt keskelle tietä vaarallisesti. Sahauttamalla käynnistyi. Ohjelmista ei osaa sanoa mitään. Nykyinen omistaja ei ole tehnyt autolle mitään muutoksia. Omistajalla on joku yleisvikakoodinlukija, joka antaa joitain vikakoodeja, mutta niitä ei löydy kyseisen laitteen koodivihossa.
Yhteenvetona oireista: kylmäkäynnistyssammumisia, alhaista tyhjäkäyntiä ajoittain ja lämpimänäkin satunnaisesti sammumista. Tienpäällä on toiminut kyllä kuulemma moitteetta.

Mitenkäs vika on alkanut,
Onkos anturin keskellä reikä jos on,
niin on nakutuksen tunnistin,

lämpötila anturivikoja noissa vag vekotimissa on ollut mitkä sotkevat kylmänä käynistymistä(normalien nokka/kampi asenonnon tunistimien lisäksi)
ja T kun näytää olevan niin onhan varmasti kunnolinen ohjelma[/quote]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Audi A3 1.8 T L8 sammuu käynnistyttyään-Auditietäjiä pai

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kardaani kirjoitti:Auto on ollut kaverini omistuksessa n. 8 kuukautta. Irrotettu anturin liitin huomattiin auton alta kesällä. Laitettiin liitin paikoilleen ja se kiinnitettynä kuului tyhjäkäynnillä aikamoinen nakutus. Liitin irroitettiin ja kävi taas nätisti. Oireet ovat olleet kylmäkäynnistyksen jälkeiset sammadukset vaikka kone hörähtää heti käymään hetkeksi. Omistaja on kertonut tyhjäkäynnin olevan ajoittain aivan liian alhainen käyden sammumisen rajoilla. Nyt auto oli sammunut lämpimänä risteyksestä lähdöstä ja auto oli jäänyt keskelle tietä vaarallisesti. Sahauttamalla käynnistyi. Ohjelmista ei osaa sanoa mitään. Nykyinen omistaja ei ole tehnyt autolle mitään muutoksia. Omistajalla on joku yleisvikakoodinlukija, joka antaa joitain vikakoodeja, mutta niitä ei löydy kyseisen laitteen koodivihossa.
Yhteenvetona oireista: kylmäkäynnistyssammumisia, alhaista tyhjäkäyntiä ajoittain ja lämpimänäkin satunnaisesti sammumista. Tienpäällä on toiminut kyllä kuulemma moitteetta.
CDI203i kirjoitti: Mitenkäs vika on alkanut,
Onkos anturin keskellä reikä jos on,
niin on nakutuksen tunnistin,

lämpötila anturivikoja noissa vag vekotimissa on ollut mitkä sotkevat kylmänä käynistymistä(normalien nokka/kampi asenonnon tunistimien lisäksi)
ja T kun näytää olevan niin onhan varmasti kunnolinen ohjelma
keskeltä lohkon kyljestä jos niin nakuts anturi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Hese126 kirjoitti:Tässä kun noita käynnistyksen estohommia tutkinut niin tullut vastaan hall-anturin vikoja jotka tekevät tuota kyseista ongelmaa.

Onko se joku asentotunnistin tms. en mene varmaksi sanomaan.
Kaverin BMW reistasi ja sahautti lämpösenä, joskus piti oottaa että jäähtyy kokonaan ennen kun taas suostu lähtemään. Pyörintäanturivika löytyi kylmäspräyn kanssa. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Irroitettu liitin oli jostain toisiopumpusta, joka pumppaa katalysaattorille ilmaa. Liitin kiinniollessa nakuttaa minuutin kylmänä. Ei liene syynä sahautteluun kylmänä tai sammumisjuttuihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”