Mitä jos koko Tojotan? Vahingosssa?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Mitä jos koko Tojotan? Vahingosssa?

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kuva

:shock:
Viimeksi muokannut jovihava, 18.9.2016 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock:

Keskimoottorinen nelivetoinen urheiluauto. :D
Tuossa on muuten varsin erikoisesti toteutettu tekniikkapaketti.
Kone kyljellään keskellä autoa ja silti laturi sun muut hilut keulassa. :tuumaus:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kaverilla oli tämmönen puikula ja olipa mukavoo laittaa eväät jäähdytettyyn poksiin säilöön.

Tila-autojen äiti!
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mika.T kirjoitti::shock:

Keskimoottorinen nelivetoinen urheiluauto. :D
Tuossa on muuten varsin erikoisesti toteutettu tekniikkapaketti.
Kone kyljellään keskellä autoa ja silti laturi sun muut hilut keulassa. :tuumaus:
Vaikka onkin etukardaani, niin etuperää on tämä laitos vailla :(

Kuskin helman alla on tuommoinen murikka kytkinnestelinjassa pääsylinterin ja työsylinterin välissä, vuotaa ihan hirviäasti, mikähän tuon idea on? Tai edes nimi, että voisi käyä jostain ehiä tilalle?

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä, mutta muista vaihtaa sytytystulpat kun huollat :twisted:
wiimax.fi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Perhetuttu isäntä tuommoisella päästeli vuosikaudet. Toimi kuin tojota. Mitään vikoja en muista kuulleeni olleen, mutta sama mies aikanaan jaksoi päivitellä, siis ihan tosissaan, pitkän aikaa että pitikö sitä nyt Mersu Jumun ostaa, eikö sitä millään halvemmalla.... :twisted:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mitäpä tuosta nyt sanoisi parin päivän päästelyllä, yllättävän tunnokas ajettava, takavetosuus tekee kait asiaa, ja etenkin mersujen jäliltä ohjaus menee kategoriaan tositarkka.

Japanilaiseksi iso bensakone on bensakoneeksi vääntävä, kiertääkin toki muttei mitenkään iloisesti, vrt 2.0TC Mirafiori :p Ruisku on ruisku, ei ole kaasarin omituisuuksia. 200D-tuntumalla melkoinen raketti :D

Rengasäänet? Verrattuna Kaappiin vai satalankkuun? No menee siihen väliin, mutta siinä onkin väliä mihin mennä :)

Penkit on yllättävän hyvät, ensifiiliksellä pesee minun ajoasennolla jopa Kaapin Saabinjakkarat ja kuosissaan vielä puolen milijuunan jäläkeen :p Harmi kun ei ole korkeussäätöjä, voisin laskea kuskinjakkaraa alemmas.

Sisusta on masentavan harmaa ja muovinen. Hassusti kaikki "hienoudet" kuitenkin vielä toimii, siis sähköpeilit ja sähköikkunat, keskuslukitus.

Jännällä tavalla pidän siitä että tuo on noinkin ruma, ei taaskaan kuitenkaan ihan huku massaan, etenkin aukiolevan etuoven muoto on ihan hirveä :/

Takaveto. Muuten ei olisi tullut kauppoja, oli miten halpa tahansa :no:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jännä kuriositeetti: Kaappimersuthan on Suomesta kadonneet kun neth on rahtattu Ahrikkaan pölyisille teille. No, nyt kun olen tähän previngeen perehtynyt niin on käynyt ilmi että nämäkin on systemaattisesti viety samalle mantereelle :shock:

Otin selfien itsestäni kun asia valkeni minulle:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuosta vähän tyylisuuntaa tuunaukseen.

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Aika steltti :D

Ite alotin tuunaamisen ihan vaan puunaamisesta, etenkin sisätilat näytti yli kymmenlapsisen perheen 10v aikaiselta käyttöautolta, varmaan kuusi sankoa vettä ajoin verhoilupesurilla kankaiden lävitse eikä kirkastunut vieläkään vesi, penkit ja matot kylläkin :p

Jäläkiasennusvakkari oottaa postissa :wink: Kattotellinkit haaveissa niin saisi anopillekin matkustamon mukaan :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Jos seatti oli ruma niin ei hemmetti :D

Vaa mahtuupa, eikä sitä sisältä niin huomaa.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Harvemmin niitä autoja ulkoapäin ajetaan. Enempi sillä sisäisellä kauneudella on merkitystä :ope:

On se silti kyllä kauhian ruma muna :mrgreen:
Tai no, tässä ajan saatossa muiden perässähiihtäjien muotoilu on saavuttanut Toyotan luomat standardit, eikä tuommoinenkaan suppo pahasti enää pistä silmään liikenteestä.
Vähän vaan.
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Nyt täytyy sanoa että tuli aivan puskista tuo previan takavetoisuus, olettanu niiden olevan etuvetoja.. Auton vaihtomieles, previa olis hyvä vaihtoehto mutta taitaa previan kohdalla olla käyttökulut sen verran kovat ettei se tule kyseeseen. Mutta jos vaikka talveksi sais semmosen, olis perheenisälläki hauskaa ajella PERHEAUTOLLA :D Mutta löyräppä semmone talvenyli toimiva, HALPA, leimallinen yksilö.. Jonka sais sitte laittaa vaikka sinne afrikkaa mihin meni erellinenkin toitsu.. :roll:
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ensmääinen tankki poltettu, ja kyllähän tämä vie enemmän bensaa kun Kaappi, vaikka niin teki kyllä meidän edellinen ruohonleikkurikin, Kaappi kun ei vie yhtän bensaa :? Tä?

Siis jäi kahtomatta miten palljon kilometrejä tuli ekalla tankillisella rullattua kun jäi strippimittari nollaamatta jne, mutta nyt olin viisaampi ja tankkasin täyteen ja nollasin tripin, josko sitä kulutustietoakin alkaisi tulla :idea:

Vietin tuossa myös iloisen siivoussunnuntain, viisässän kolme ekaa tuli tehtyä heti samana päivänä :wink:

Alotin paineilmalla, jatkoin imurilla, sitten verhoilupesurilla kuusi sankoa vettä lävihte matoista ja penkeistä, ja painepesurilla ovikarmien varjopaikat&tiivistepinnat, rätillä kovat pinnat... Sontaa lähti läjäpäin, auto on sentään ollut viimeiset kymmenen vuotta erittäin monilapsisen perheen pääasiallinen kulkuneuvo suviseuroineen sun muineen :)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jovihava kirjoitti:....sitten verhoilupesurilla kuusi sankoa vettä lävihte matoista ja penkeistä...
Sori kun sotken topiksia mutta miten ois jos, jos sulla on tuommonen härpätin, niin imuroihtisin tuon kaapin hyväksi ja sitten pestäis penkit siitäkin? Tuntuu irelle hypätä kiiltävän mustalle kangaspenkille nääs :evil:

Minä toisin pullat ja sinä keittäsit kahavit? Ainiin, et syö pullaa... Jos minä tuon makkarat ja sinapit ja sulta hellä lämpö niijen kypsyttämiseksi? Voin minä rehujakin kaveriksi tuua :roll:

BTW. Minä taisin bongata tämän kaunokaisen Koskelantiellä tässä päivänä erräänä. Katoin ensin että kuka se perruuttaa vastaantulevien kaistalla mutta ei ne ollutkaan pakkivalot vaan ajovalot :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaa tuommosen peräpuikon se on Jovihava hommannunna... Tommosta nelivetosta kerran kattelin kaverin korjaamon nosturilla. On vaan vinkeä peli...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Täällainen suppo juu :p

Nyt tuli mitattua jo kulutustakin, semmonenhan se pieniruokainen japanilainen on, meikäläisen sekoajossa 11.4l/100km eli vähän enemmän kun Kaappi tiisseliä imuroi hään benzoliinia.

Vakkaria olen asennellut pikku hilijaa, semmoset 10h käytetty hommaan ja valmiusaste on jossain 45% paikkeilla :lol: Minen tiijä millaiset julkaisuasetukset mulla olee, mutta tuonne phasefuckiin olen vähän kuvasia ripotellut: https://www.facebook.com/jorma.vihavain ... 3920435810

Missäs tämän voorumin FB-embeditagi on? :ei_tajuu:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jovihava kirjoitti:Missäs tämän voorumin FB-embeditagi on? :ei_tajuu:
:eec: :eec: :eec: :eec: :eec: :eec: :eec: :eec: :eec: :eec:

Whada :protest: :ei_tajuu: :niinpaniin:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Facebook, mikä se on? :roll: Ei kuulosta syötävältä. :lol:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Veispuukki on kuulemma portti homoseksuaalisuuteen ja koviin huumeisiin. Kumpikaan ei kiinnosta, en siis ole veispuukissa enkä tiiä siitä mittään :roll:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Seppo
Viestit: 505
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Laitappa mulle jossain välissä tilinrosi niin laitan sulle 100 € bensarahua, sen verran voin kannustaa bensa(rosvo)autoilua :lol:

Meilläki kaks Toijjotaa ollu taloudessa ja ajelihan niillä aikansa, vähän tylsiä ja värittömiä ja jotain vikojakin peräti alkoi tulemaan rouvan Avensikseen joten vaihdettiin pois...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

En kyllä uskalla Sepolle antaa tilinummeroa, se pian siirtää liikaa rahhaa ja mennee tili tukkoon :no: Tuun joskus karvahattu kourassa anelemaan kun alakaa Tojjotan tankki kumista tyhyjyyttään :shock:

Niin tuo vakkariasennus on miun bonsaipuuprojekti, ei vissiin koskaan valmis mutta pääasia että homma tulee tehtyä hitaasti ja tarkkuudella ;)

Vakionopeuden asettimen käyttölaitteen asennus, kriteerit:
1 helppo käyttö
2 helposti asennettava ja irroitettava
3 tukeva kiinnitys
Kuva

Vakionopeussäätimen aktuaattori löysi paikkansa pohian alta. Kriteerit:
1. Riittävän lähellä kaasuläppää että vaijeri yltää hyvin
2. Tilava ja viileä paikka jossa ei ole muiden huoltojen tiellä
3. Valmis kiinnityskorvakko, näyttää lähes kuin se kuuluisi tuohon
Kuva

Antoisimpia virittelytehtäviä oli kuitenkin tämä aktuaattorin vaijerin liittäminen kaasuvivustoon. Kritteerit:
1. Alkuperäisten kiinnikkeiden hyödyntäminen sekä vaijerin vaipalle jolle porasin läpivientireiän (ihana paikka kairata, sai hammaslääkärit kyllä lisäpisteitä käsityötaidoistaan) että itse vaijerille jonka laitoin tuohon automaattilaatikon kickdown-vaijerille varattuun kääntökehään, tässä kun on manuaali
2. Vakkari ei häiritse kaasuvivustoa, muokkasin kääntökehää niin että vaijeri pääsee "sujumaan" kääntökehän läpi menemättä mutkalle kun kaasua poljetaan pedaalista ja tarkistin että vakkarin vetäessä kaasua pedaalin vaijeri ei ole vaarassa mennä pois paikaltaan.
3. Siisteys, aktuaattorin vaijeri oli noin 40 cm liian pitkä, tuusasin varmaan puoli tuntia vaijerin lyhennystä niin että sain sen sopivaan mittaan eikä tarvinnut jättää sitä ylimääräisille mutkille mihinkään. Päättelin sekä vaipan katkaisusauman että lyhennetyn vaijerin kutistesukalla ettei näytä niin käteentehdyltä suomessa
Kuva

Vakkarin ohjainyksikön paikaksi on valikoitunut tuollainen passeli kolo moottorin ohjainyksikön kyljessä. Kriteerit:
1. Suojaisa paikka joka kuitenkin tilava ja helposti käsillä, kuskinpenkin alla
2. Liitettävät laitteet eli aktuaattori, ohjauspaneeli ja jarruvalokytkinkin lähellä
3. Sähköt lähellä ja boonuksena vaikuttaisi että ECU:lle tulee jopa nopeussignaali josta sen voisi varastaa vakkarille eikä tarvitse asentaa nopeustunnistinta kardaaniin tai puukottaa johtoja pohjan alla
Kuva

Vielä puuttuisi johtosarjan modaaminen, asentaminen ja liitteleminen sekä alipaineletkun vetäminen, se on semmonen kuutisen tuntia puuhastelua, tehty ehken ennen joulua :p
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jovihava kirjoitti:Nyt tuli mitattua jo kulutustakin, semmonenhan se pieniruokainen japanilainen on, meikäläisen sekoajossa 11.4l/100km eli vähän enemmän kun Kaappi tiisseliä imuroi hään benzoliinia.
Sehän vie suurin piirtein saman kuin Cinquecento (11,3).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Pari havaintoa laitoksesta, tuo voisi kyllä kääntyä pienemmässäkin tilassa, mutta ilmeisesti kääntösäde on rajoitettu samaan standardiin nelivetoversion kanssa, mahtuisi menemään etuset selvästi enemmän linkkuun :p

Sitten minulla alkaa olla vahva epäilys että tuossa on jonkin sortin lukkoperä, en ole sitä vielä kertaakaan saanut lyömään tyhjää vain toisella takarenkaalla ja jos edes toisen takasen alle löytyy pitoa niin lähtee rivakasti liikkeelle. Häätyy varmaan tutkailla jos millon alkaa vaihtaa talviset alle ;)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

On se hyvä että jovi on saanut laatuauton elämäänsä 8)
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jonkin sortin lukkoperä
Eikö siinoo Hiacen vai oliko se nykyjään pelimaailmassa Hayosikon peräreppu?

Onko rasvaropun juuressa tallessaan tarra jossa lukee jotta käytä vain LSD:tä, jotta voit jatkaa matkaasi untuvapilven päällä liidellen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”