Meirän Rouvan Pokkkitörmän valloottaja

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Meirän Rouvan Pokkkitörmän valloottaja

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuommossorttinen laitos päätyi talousyksikköömme tällä kertaa:
Kuva

Soon suparu perintö ulkotaka vuosimallia milleenium, 2.5l nyrkkeilijämoottorilla, KaikPyörätVetää.

Rouvalla tuo on nyt ollut jonkin viikon ajopirssinä, pientä totuttelua on ollut 200ree satalankun jälkeen, kuulemma saapi olla koko ajan vaihdetta vaihtamassa :lol:

Tännään kävin issehi ajelemassa kun toisilumi tuli maahan täällä Uleån seudulla, ja kyllähän se toki on hyvä liikkeellepääsyssä tuommoinen nelivetoakselinen, mutta kyllä siinä on silti ihan liikaa etuvedon makua että tällainen takavetofanaatikko saisi tuosta oikein kiksejä :kuski: Meinaten että aliohjautuu ja sitten kun ollaan nelipyöräluisussa menossa kylki edellä kohden valotolppaa niin sama tiputtaa vapaalle, kaivaa kännykkä esille ja alkaa lukea kirjaa, muutakaan siinä ole juur tehtävissä :read:

Kertokaa mitäs tuossa laitteessa olisi hyvä ottaa huomioon, onko näissä jotahin standardivikapaikkoja joita kannattaisi ennaltahoitaa? Ja saako tuohon jostain uuden keskuslukituksen kaukosäätimen alle kolmensadan?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ei osaa muuta sanoa kun jaappanian preemiumia ja aivan mahottoman makia vettää isossa liikenneympyrässä kylykimyyryä. Meinaa vauhit nousta mahottomiksi versus takavetosella etenemiseen talavikelissä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nyt saisi joku proo neuvvoa, miten tuon saa menemään kylykimyyryä? Heti kun saa pidon hukattua niin edetään keula tanassa tangentin suuntaan :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

No kappas. Työkaveri noita aina kelekkoo Japaniasta ja tottakai vääräkätisinä.

Liekö noissa miten se vetotasapaino? 50-50 vai jotain muuta. Ilmeisesti ei ainakaan takapainotteinen. :D Ei oo tullu perehyttyä sen vertaa, etten ees tiiä, millainen siinon se keskitasauspyörästö.

Minkävuotista Suksi on ajellu? Liekö eroa käytöksessä eri vuosi- / korimalleissa?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mitäkö pitää ottaa huomioon? Polttoaineen kulutus, ja se pitää kertoa myös täällä :lol:

Kylkimyyryyn tuon saa menemään vähäksi aikaa, kun etsii ison tyhjän parkkipaikan silloin kun lunta ja ajaa hitaasti ympyrää, polkaisee kytkimen ja kaasun pohjaan. Samalla kun kytkimen löysää, niin rattia heilautetaan voimakkaasti ulkokaarteen suuntaa. Sitten sladitellaan niin kauan kuin koneteho riittää viemään sivuluisussa tai vauhti alkaa hirvittämään.

Kytkin ja vaihdelaatikko on nuissa mitoitettu niin että vähänkään pitävällä pinnalla ei kannata mitään temppuja yrittää.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jovihava kirjoitti:Nyt saisi joku proo neuvvoa, miten tuon saa menemään kylykimyyryä?
En minä osaa sanoa :roll: Jotenkin se vaan niin luontevasti meni että aivan villissään tuli päästeltyä sen kummempia miettien :lol:
Roisto kirjoitti:Minkävuotista Suksi on ajellu? Liekö eroa käytöksessä eri vuosi- / korimalleissa?
Piti ihan googlen kuvahakua käyttää että löydän vuosimallin :lol:
Täytyi olla 4th gen ja vm 2008-> koska boxeridiesel oli keulalla.

(Wiki: The manual transmission model has center differential. However, the automatic ones has an electronically controlled clutch which provides the power to the back wheels.[)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Aattelin että tähän nelivetotyyppiin voisi haksahtaa kun 740GLE hyväksyi Subarun kategoriaan "Oikea Neliveto" as opposed to takapyöräavusteinen etuveto :p
Meissenkeri kirjoitti:Mitäkö pitää ottaa huomioon? Polttoaineen kulutus, ja se pitää kertoa myös täällä :lol:
Eipä ole tullut vielä mitottua, mutta jahka jotain lukua on tiedossa niin häätyyp laittaa näkysälle. Varmaan syö kyllä vähemmän kun Preevia, minen ymmärrä mihinkä ulottuvuuteen se sitä bensoa syytää :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

XUX63 kirjoitti:Ei osaa muuta sanoa kun jaappanian preemiumia joka pitäs saaha pellaamaan sähöllä, kaasulla tai millä vaan hankalasti tankattavalla
Niinpä niin 8) :twisted:

Subarut on kiinnostavia laitteita. Minulla oli joskus Subaru ja siinä oli käsijarrukahvaksi helposti luultava kepukka keskikonsolin seutuvilla, sillä jos yritti kiskasta auton kylykimyyryyn niin eikun vauhti tuplaantu :shock:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Siinä muuten on se LO-alue tosiaan, voiko sillä ajella muutenkin kun suossa möyriessä alle 40km/h vauhdissa? Sillä tuon välitykset on just passelit kaupunkiliikenteeseen, muuten tuntuu meleko pitkiltä? Toki sitten maantieajo erikseen, siihen taas pitkä välitys käy hienosti :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Rankkaa mutua mutta tulpista tarkka ? Tulee kilinää ja kolinaa jos väärät kynttelit :?:

Mut ihanaa että jovi paranee ja japanilaistuu :niinpaniin:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eipä tämä nyt toki ole ensmäinen japaninmatka omistusautohistoriassa, olihan tässä välissä kausi jossa harrastelin (ja ajoin) vain ja ainoastaan 616 Capella mazdoja :lol:

Mutta mikä oikeastaan ihan varsin kummittelee tuolla taustalla seuraavaksi pitoharrastekohteeksi niin Peugeot 405 kasikytluvun lopulta 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Parin 405 SRI:n takapenkillä tuli pentuna kuorsattua. Yhden GR:n (?) olisin saanut pois hakea, vaan oli liian kurja tapaus jatkokehitelmiin.

406 on jo kertaluokkaa mukavampi lossi seilata, sellasenkin sivuutin kun isäukolta jäi autonvaihossa. Velimies aikansa sen kanssa koetteli autoilijan vikaansa.

Hdi koneella ja pitkäkattosena pakuna olis varmaan edelleen ajokkina, minulla. Oli kuitenkin 100kW pensaseedan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Ei osaa muuta sanoa kun jaappanian preemiumia joka pitäs saaha pellaamaan sähöllä, kaasulla tai millä vaan hankalasti tankattavalla
dealer kirjoitti:Niinpä niin 8) :twisted:

Subarut on kiinnostavia laitteita. Minulla oli joskus Subaru ja haaveillu että siihen sais jonkun järkevämmän polttoaineen syötön jolla ois ees vähän halavempi ajella mutta ei, jotenkin tuntuu että tuo riisseli on niin hyvä vaikka kaikki Ruottisakin myytävät boxeri-riisselit on konevikaisia
Ehkä sitä pittää vähän miettiä vielä ja ajjaa ihan sokotalla :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Täällä taas
Viestit: 19
Liittynyt: 28.8.2017 18:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Täällä taas »

Aliohjautuvuus vammaan auttaa, että taka-akselille laittaa jäykemmän kallistus vakaajan.
Ei äkkiseltään uskois, mut niin siinä vaan käy.

Itsellä oli vuoden päivät 2.5 tbo WRX STI. Niin toinen lääke tuohon luisutteluun auttaa, et voimaa vaan lisää mottiin
Täällä taas
Viestit: 19
Liittynyt: 28.8.2017 18:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Täällä taas »

Lerssinen kirjoitti:Rankkaa mutua mutta tulpista tarkka ? Tulee kilinää ja kolinaa jos väärät kynttelit :?:

Mut ihanaa että jovi paranee ja japanilaistuu :niinpaniin:
Näissä vapareissa ihan sama mitä mitä siellä on. Mut noi turpot on ranttuja. Nimimerk. 0,1mm ero kärkivälissä, niin ei oikein vetänyt mihinkään suuntaan. Paukutti putkessa ja röttäs vaan ku koitti vedättää....
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Ko. moottorityyppiä on onnistuneesti käytetty avaruusmatkailussakin. Siitä tehtiin aikoinaan promootiomielessä elokuvallinen tallennekin:

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jaa, siinähän oli näköjään kanssa Harleyson Foorti, eikäköö :nocando:

Varsin loogistahan se on että jäykällä takavakaajalla lähtee perä herkemmin alta, nostaapi tassua kaarteessa herkemmin :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Jakoremelin vaihto tuollaiseen vastaheleniusmoottoriin on kuulemma tyrmäävä kokemus.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Sehän on vallan kopakka laitos, jovain mukava talvikelissä kikkailla :)
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Johan tuo Rouva meinasi että hyvin pääsee tuolla kolomion takkaa valtaväylän helminauhaan vaikka vähän vastamäkeä onniin risteyksessä :D
Väsynyt Mies kirjoitti:Jakoremelin vaihto tuollaiseen vastaheleniusmoottoriin on kuulemma tyrmäävä kokemus.
En tuota varsin eppäile, meleko mielenkiintosen näkönen konehuone tuossa kyllä on :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Joskus olen kainosti itsekkin nettiautosta selaillut noita Perintöjen ja Metsäläisten myynti-ilmoituksia. Mutta en toenperrään ole iänkuunpäivänä rohjennu etes koeajolle saati, että olisin ostohousut jalassa mennyt autoliikkeeseen visiteeraamaan. :oops:

Täytyy pistää tämä Jovihavan ja Perinnön yhteinen taival seurantaan.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tämä kasvattaa manuaali-surupapu-kuumetta :shock: Oishan se makee mutta sotii kaikkea mukavuuden haluani vastaan :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Näähän voit käyä tuota epämukavuutta joku ilta koeponnistamassa :idea:
Väsynyt Mies kirjoitti:en toenperrään ole iänkuunpäivänä rohjennu etes koeajolle saati, että olisin ostohousut jalassa mennyt autoliikkeeseen visiteeraamaan. :oops:
En muuten minäkään :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jaahans, jokos se tämän myötä on teillä nyt siis huoleton (mersuton) / ruosteeton talous; mitenkäs se nyt vapaa-aika kuluu kun ei tarvii hitsailla ymsyms :lol:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jovihava kirjoitti:Näähän voit käyä tuota epämukavuutta joku ilta koeponnistamassa :idea:
Juu. Mielellään :pappa: Lähinnä omaan käyttöön tuota manuaalia ihmettelen. Onhan se aivan ehdoton leikkiessä mutta että jokapäiväisessä ajossa :shock: Miten siinä räveltää kännykkää, tablettia, kaivaa nokkaa yms. yms. :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Naapurilla on 2009 mallinen diisseli Foresteri automaatilla, sano että aikoo luopua siitä ens vuonna loppukeväästä, yllytteli mulle että jos haluut ostaa sen, niin hinta olis reilusti alle markkina-arvon suoralla kaupalla jos käteistä löytyy... Paljon pitkää matka-ajoa mittarissa ja hyvin huollettu. Yhden Lempäälän reissun istuin kyydissa ja ihan mukavan oloinen peli oli... Millanenkohan tuommonen olis, ei varmaan Citroenia huonompi? :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Hmmm aavistuksen jopa rumempi kun mersu :wink:
® Mesen linttaklubi
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Äiteellä ollu uudesta asti vm. 2010 legacy 2,5 litr bensiini ja CVT -laatikolla ja tiistaina tuli jakohihnasarja + vesipumppu uusittua kyseiseen kamppeeseen. Eikä menny ku 2,5h uusimisessa. :wink: Ja olipa puhas jakopää kun aukasi, ei ollu mitään ruskeaa pölyä niinku täällä oulun alueella tuppaa olemaan... Helvetin nätti oli ainaki tuohon tehä, DOCH 2,5 vaati vähän enempi tilaa (syyläri pois) mut tuon äiteen SOCHin pysty tekeen syyläri paikoillaan. :lol: Kyllä oli taas makia vääntää nelipyörä luisussa kun remontin jälkeen koikalla kävi... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Vanja-eno kirjoitti:Naapurilla on 2009 mallinen diisseli Foresteri automaatilla, sano että aikoo luopua siitä ens vuonna loppukeväästä, yllytteli mulle että jos haluut ostaa sen, niin hinta olis reilusti alle markkina-arvon suoralla kaupalla jos käteistä löytyy... Paljon pitkää matka-ajoa mittarissa ja hyvin huollettu. Yhden Lempäälän reissun istuin kyydissa ja ihan mukavan oloinen peli oli... Millanenkohan tuommonen olis, ei varmaan Citroenia huonompi? :lol:
Noh, omalla kokemuksella dieselissä saa varautua koneen uusintaa 200 tkm välein... :roll: Eti 2,5 bensa, kaikista idioottivarmin moottori Subarulla, eikä tarvi ku huollot vaan tehdä.... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kaikki autoliikkeet ei ota riisseli-Subaruita vaihdossa juurikin koneongelmien takia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”