Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
vnslkd
Viestit: 59
Liittynyt: 21.7.2012 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja vnslkd »

Vanja-eno kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Aika epätodennäköisesti on hehkuilla mitään tekoa asian kanssa, kun ei se hehkuta lämpöisenä.
Eikä kylmänäkään kesälämpötiloissa.
Tähän lopputulemaan alan päätyä itsekin. Oliskohan sit suuttimissa jotain?
En nyt sen kummemin osaa tämän moottorin osalta kommentoida, mutta kommentin saa aina :lol:

Pikaisella googlettelulla näyttäisi olevan jossain määrin yleinen ongelma. Lontoonkielisillä foorumeilla tuntui "hot start stumble" tai "hard starting when warm" olevan jossain määrin yleinen hakusana.

Joillain kuulosti ongelma poistuneen ECU:n päivityksellä (foorumikirjoittelut vuosilta 15-16), joillain EGR järjestelmän putsauksella/vaihdolla/poistolla, turbon vaihdolla (miten tämä vaikuttaa käynnistykseen, en osaa sanoa) ja joillain moottorin lämpötila-anturin vaihdolla. Noista nyt äkkiseltään ainakin lämpötila-anturin toiminta on nopea todeta jos jonkinlainen diagnostiikkalaita on olemassa.
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^ Kiitos tästä. Vikakoodeja olin tästä ajatellut kohta lukeakin, kun vaan saisi aikaiseksi hakea vekotin lainaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ehdin tässä tuumia, että laakeri ja kompurarempan jälkeen, että mitähän seuraavaksi?

Se selvisi kun käytin tätä tänään leimalla, ja vasen raidetangon pää oli väljä ja siitä tuli sitten viimeistään kuukauden päästä jälkitarkastus. Olinkin kuulevani etupäästä jotain vaimehkoa klonksahtelua. Siksi veinkin kissan jo reilusti etuajassa (vajaa 2 kk), kun en itse tallilla onnistunut täysin paikallistamaan ääntä.

Huomautuksena oikean puolen etukoiranluun alapään kiinnitys väljä. Ihan itse kiristin uuden osan keväällä kiinni, mutten näemmä hirvannut vetää tarpeeksi tiukalle, vai vedinköhän tallin pulttipyssyllä (joka ei ole ihan kaikkein tehokkain). Mutta täytyypi kirrata se.

Raidetangon pää maksaa parikymppiä ja pitääpi alkaa jo ruikkia irrotusöljyä sinne.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Samoilla autoilla samoilla kilometreillä samat viat.. Omassani 1 tuhat kilometriä enemmän mittarissa. Tasaista laatua, vaiko sen puutetta? Omaani myös vaihtanut/vaihdattanut tänä vuonna 2x pyöränlaakerit, raidepäät, 2x lambdaa, edellinen just vaihtanut vesipumpun. Oli muuten ensimmäinen autoni mistä en saanut itse vaihettua raidetangon päätä.. Nuppi irtosi kyllä napahässäkästä mutta ei itse raidetangosta.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

puuhapena kirjoitti:Oli muuten ensimmäinen autoni mistä en saanut itse vaihettua raidetangon päätä.. Nuppi irtosi kyllä napahässäkästä mutta ei itse raidetangosta.
Mulla meinasi käydä samoin edellisessä autossani (VW golf). Irrotusöljyä, kuumaa, irrotusöljyä, kuumaa, pitkä jatkovarsi vääntimelle, kuumaa, irrotusöljyä, kuumaa, pitempi jatkovarsi jne.

Aukesi lopulta. Saas nähdä miten tämän kanssa käy?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Raidetangon pään vaihto tehty. Uudeksi osaksi meni Lemförder joka maksoi hurjat 20€. Työ sujui helposti kun kaikki aukesi vaivatta kuin youtube-videossa :lol: Kiristin samalla koiranluiden mutterit kun oikealla puolella oli selkeästi löysällä ja hieman vasemmaltakin. Kaikkineen meni kolme varttia siihen kun ajoin nosturille ja ajoin nosturilta alas. Piti oikein ihmetellä että näinkö helposti tämä meni :lol: Ei enää kolise ja naputa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikä ihme siinä on, että monena päivänä tätä lukiessa on otsikosta tullut mieleen sanonta "susi lammasten vaatteissa", siis ilman mitään viestiketjusta löytyvää syytä :shock:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämä kävi alkuviikosta kaverin pajalla ohjauskulmien säädössä. Herkistin oikean puoleisen säädön asentajaa varten ja myös tällä puolella aukesi säätö helposti. Kelpaa ajella, mittarissa ihan kohta 263 tkm eli 33 tkm kohta yhteistä taivalta takana.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tein hankintoja joku aika sitten ns. vastaisuuden varalle. Kissakulmassa tuttu myyjä kaupitteli loppua osavarastoaan edullisesti. Tärkein hankinta oli oikean puolen etunapa, jossa vain 3 tkm ajettu pyöränlaakeri ja alapallonivel (hinta osa + korjaamontyöna n. 300€) Tästä kun on nyt kahden vuoden sisään vaihdettu napojen kanssa molemmat takapyöränlaakerit sekä vas. etupyörän laakeri. Huoltokirjasta luntattuna lukaisin että edellisen kerran kun tähän on vaihdettu eteupyöränlaakereita, niin molemmat uusittu samaan aikaan. Päättelin että oletusarvoisesti ei mene enää kovin kauaa kun oikealta puoleltakin laakeri kyrvähtää. Ja nyt kun on lähes uusi jo hankittu napoineen päivineen, niin vaihto onnistuu nyt tarvittaessa vaikka sorapiharemonttina. Mukaan lähti myös vähän käytetty öljyn lämpötilatermostaatti (a' 45€ ja on marmoritistitavaraa) sekä etu- ja takaluukun kaasujouset (a'10€). Eli summattuna n. 400€ paketille tuli sitten hintaa 50€.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Deja vu! CDI-mersuista tuttu vieno diisselin käry on alkanut yhä pahemmin tunkemaan nenään ja tarkan tutkiskelun jälkeen tuttua mustaa pikeä näkyy hitusen verran yhden suuttimen tienoilla. Ei paljoa mutta sen verran että sen huomasi kunnon lampulla valaistessa. Eli kysymys kuuluu, että uusitaanko näistä Fordin diisseleistä pohjatiivisteitä samaan tapaan kuin cdi mersuista? Ehkä hölmö kysymys tietäjien mielestä, mutta muistaa täytyy että olen vasta opettelemassa näitä uusia diisseleitä sekä Fordin TDCin ja Mersun CDIn eroja.

Toinen kysymys, osaako joku suositella hyvää diesel-korjaamoa joka hallitsisi nämä suutinjutut keski-uudellamalla tai pk-seudulla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Eikö jäsen Höömy teettänyt omaan Mondeoon suuttimien vaihdon, joten sieltä kuulisi ainakin kokemuksia.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossa linkki autosta kertovaan topicciin. viewtopic.php?t=46199&
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Minulla kävi Mondeon dieselin kanssa niin, että piti alkaa suuttimen vaihtoon vikatilan ilmenemisen vuoksi. Yksi suutin kun vaihdettiin, kieltäytyi koko mylly käymästä ja kun vaihdettiin kaikki, moottori pelasi taas moitteetta. Mutta tiivisteiden vaihdosta ei kokemuksia. Suuttimet , jos joutuu vaihtamaan hintapolitiikka on sellainen, että kannattaa hankkia Saksasta, pääsee palkoille siinä hommassa.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mitä tulee tämän vehkeen suuttimiin, niin ei siellä vielä taida mitään uusittavaa olla... Ford Clubin forumin puolella vinkattiin, että pikemminkin vika voisi olla polttoainelinjan paluupuolella ja nyt merkit viittaisivat siihen. Palaan asiaan kun selvyyttä on tuohon saatu.

Niin, ja nyt mittarissa kohta 269 tkm eli jokusen tuhatta on saanut päästellä ilman remppaa. Saa nähä kuin kauan
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti: 10.1.2021 11:21 Mitä tulee tämän vehkeen suuttimiin, niin ei siellä vielä taida mitään uusittavaa olla... Ford Clubin forumin puolella vinkattiin, että pikemminkin vika voisi olla polttoainelinjan paluupuolella ja nyt merkit viittaisivat siihen. Palaan asiaan kun selvyyttä on tuohon saatu.

Niin, ja nyt mittarissa kohta 269 tkm eli jokusen tuhatta on saanut päästellä ilman remppaa. Saa nähä kuin kauan
Jaaha, 271 mittarissa ja oikean puolen etujousi yläpäästä poikki -naps ja boing- noin puolitoista kierrosta. Pienet ikävän kuuloiset ääntämiset kääntäessä ja tallilla huomasin että tuo puolitoista kierrettä makaa jäljelle jääneen jousen sisällä. Taidan tällä kertaa jättää vaihdon ammattilaiselle ja vaihdattaa samalla sen oikean puolen etunavan, kun tuli se varaosanapa lähes uudella laakerilla ja alapallolla niin olisi sekin vaihdettu. Tai jätän ratkaisun asentajalle, saa tsekata missä kunnossa alapallo ja laakeri on. Samaan syssyyn saavat tsekata sen paluulinjan ja laittaa vuodon kuntoon.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämä meni nyt pajalle. Jätin auton samalle korjaamolle mistä ostin rouvalle Focuksen. Edullinen tuntihinta ja hyvä asiakaspalvelu vaikutti päätökseen.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti: 18.2.2021 14:22
Vanja-eno kirjoitti: 10.1.2021 11:21 Mitä tulee tämän vehkeen suuttimiin, niin ei siellä vielä taida mitään uusittavaa olla... Ford Clubin forumin puolella vinkattiin, että pikemminkin vika voisi olla polttoainelinjan paluupuolella ja nyt merkit viittaisivat siihen. Palaan asiaan kun selvyyttä on tuohon saatu.

Niin, ja nyt mittarissa kohta 269 tkm eli jokusen tuhatta on saanut päästellä ilman remppaa. Saa nähä kuin kauan
Jaaha, 271 mittarissa ja oikean puolen etujousi yläpäästä poikki -naps ja boing- noin puolitoista kierrosta. Pienet ikävän kuuloiset ääntämiset kääntäessä ja tallilla huomasin että tuo puolitoista kierrettä makaa jäljelle jääneen jousen sisällä. Taidan tällä kertaa jättää vaihdon ammattilaiselle ja vaihdattaa samalla sen oikean puolen etunavan, kun tuli se varaosanapa lähes uudella laakerilla ja alapallolla niin olisi sekin vaihdettu. Tai jätän ratkaisun asentajalle, saa tsekata missä kunnossa alapallo ja laakeri on. Samaan syssyyn saavat tsekata sen paluulinjan ja laittaa vuodon kuntoon.
Kissa tuli muutama päivä sitten pajalta. Etujouset vaihdettu kuten myös korjaamon ehdotuksesta etuiskunvaimennuksen yläpään laakerit, hyvä huomio heiltä kun osat eivät olleet kallita. Sanomattakin selvää oli että ajolleen tuntuu heti paremmalta.

Aloittivat myös polttoainevuodon selvittämisen ja samalla tsekkasivat moottorin vikavalon aiheuttajan ja löysivät vuotavan EGR:n alipaineletkun. Eli se tuli nyt kuntoon sitten kanssa. Vuotoa ei vielä löydetty, mutta pesivät koneen ja sanoivat että ajele muutama päivä ja tuo sitten takaisin. Eiköhän se vuoto jostain löydy. Samalla mainitsivat että venakopan tiiviste vuotaa myös ja tottahan se onkin, hieman on pihalla ollut tiputtelun jälkiä.

Etunapaa en vielä vaihdattanut, kun laakeri eri äännä eikä alapallossa ole väljyyttä. Nyt kun jousituksen alakiinnitys on uusittu, niin olisikohan fiksua suojata se tervalla ettei jämähdä kiinni. Esson baarissa aikoinaan kerrottiin entisaikain ammattiautoilijoiden tervaavan pultit yms. niin eivät ruostuneet kiinni...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Terva pitäisi olla siellä kierteessä, ei se pultin kannan päällä enää auta. Jos sillä jälkiasennuksena olisi jotain virkaa, niin ehkä mutterista ylitulevalle pultin päälle voisi hieroa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämä kävi uudestaan pajalla ja tällä kertaa tutkittiin mistä tämä vuotaa polttoainetta. Viime viikon käynnillä pesivät moottorin ja nyt ajettiin muutama sata kilsaa ennen paluuta pajalle, että vuoto löytyisi helpommin. Löytyihän sieltä kaksi vuotoa liitoksista (korkeapainepumpun määräsäädin ja paineputken "krymppi"), jotka korjattiin. Pitäisi olla nyt kunnossa. Huomauttivat myös että venakopan tiiviste alkaa olla vaihtokunnossa.

Ostin tähän myös uuden ratin eBayn kautta. Täysin samanlainen (jalopuu / musta nahka) hyväkuntoinen ilman bagia olisi kustantanut 160€ + postikulut. Päädyin kuitenkin täysnahkaiseen mustaan rattiin jossa oli bagi mukana, kun hinta houkutti. Ratti oli myynnissä Latviassa ja hinta oli huimat 25£ + postikulut 24£ eli yht. 49£ mikä euroissa tekee jokusen sentin vajaat 60€. Olin kyllä hieman epäluuloinen vaikka myyntikuvat olivat hyvät, että onkohan kuvassa myytävä ratti. Otin kuitenkin riskin ja tilasin sitten sunnuntaina, maksoin PayPalilla ja ratti oli keskiviikkona kotiportailla. Ja kas, oli oikein hyväkuntoinen ja siisti. Palaan tähän kuvien kanssa kun olen saanut ratin vaihdettua.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämä on nyt toiminut erinomaisesti eikä vikavaloa ole enää näkynyt. Myös polttoainevuoto on pysynyt kurissa ja auton takapää puhtaana. Jahka rouvan Focus palaa pajalta, niin tämä mennee sinne venakopan tiivisteen vaihtoon, ei jaksa itse alkaa värkkäämään.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kulutusta olen nyt mittaillut. Mun ajo käsittää pääsiassa kaupunkiajoa tai moottoritieajoa hieman yli 100km/h nopeudella. Viimeisin lukema oli tasan 6,5 ltr/100 km kun se tätä aiemmin on liikkunut järjestäen 6,8-7,0 ltr lukemissa. Eli tuon verran vaikutti vuodon korjaus.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kilometrejä kertyy mittariin ja toimii hyvin. Rattia yritin vaihtaa, mutten omistanut sopivaa työkalua jolla olisi mahtunut vääntämään airbagin lukitusrautaa että se olisi irronnut. Nyt olisi semmoinen värkätty, sas nähdä milloin ehtii yrittää seuraavan kerran.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sain vihdoin aikaiseksi vaihtaa ratin.

Lähtökohta oli tässä. Kulunut alkuperäinen ratti jonka maalaisin beesistä mustaksi. Maali vaan ei tahtonut kestää ja ostinkin sitten e-baysta kokomustan nahkaratin, kun nuo jakopuu-nahka mallin ratit olivat törkeissä hinnoissa. Eli nahkamaalilla maalattu ratti näytti vastamaalattuna tältä.
Vanja-eno kirjoitti: 12.1.2020 18:16
Kuva



Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ratin vaihdon jälkeen kabiinissa näyttää nyt tältä.
IMG_4609.JPG
IMG_4609.JPG (101.97 KiB) Katsottu 15686 kertaa
IMG_4611.JPG
IMG_4611.JPG (112.99 KiB) Katsottu 15686 kertaa
Näyttäähän tuo jalopuinen paremmalta, mutta kuluneena se näytti karmeälta kun vaalea vanha väri näkyi alta mistä kohtaa maalit olivat kuluneet tai irronneet pois.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vaaleat verhoilut on kyllä valoisia. Eikä niissä näy kaikki pöly samalla tavalla kuin mustassa. Hyvä päivitys. Sopusointuinen kokonaisuus.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tänä aamuna töistä lähtiessä tuli 280 tkm kissalle mittariin. Sehän tarkoittaa sitä että syyskuussa 2019 alkanutta yhteistä taivalta on nyt takana aika tasan 50 tkm.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tässäpä taas syttyi tuo ABS ja luistoneston valo. Nämä tuikut paloivat jo viime kesänä ja ilmastoinnin kompuran laakerin kyrvähdettyä kissa meni korjaamolle jossa luettiin vikakooditkin. Tulos oli silloin tämä:
Vanja-eno kirjoitti: 21.8.2020 14:26 Vikakoodinlukija antoi ABS- ja luitonestojärjestelmän vikakoodiksi jonkun kierähdys vai oliko se pyörähdysanturin vian. Se sijaitsee jossain keskikonsolin alla. Onko jollain parempaa tietoa tarkalleen missä siellä ja minkä näköinen osa?
No, lähdettiin sitten kesälomareissulle kun kompurakin oli nyt kunnossa, niin nämä valot sitten sammuivat ja jäivät sammuksiin joten unohdin koko asian, Tuumin että kyse oli jostain kontaktihäiriöstä joka korjaantui itsestään. Mutta nytpä nuo valot alkoivat taas palamaan. Ensin vain hetken mutta nyt ne palavat koko ajan. Jagge palstalla eräällä toisella X-typen omistajalla oli sama vika ja diagnoosi oli seuraava:

"Lopputulema oli, että Yaw rate Sensor no. 0 265 005 236 / 1S7T-14B296-AD (sijaitsee keskikonsolin sisällä-vaihdemekanismin etupuolella sen alaosassa."

No, laskin viime kesän vikadiagnoosin ilmoituksen ja tämän tiedon yhteen niin nyt on vahva epäilys että sama vika itselläkin. Anturin hinta on kuulemma alkaen 20€ ja kotimekaanikon vaihdettavissa. Halpuus houkuttaa joten täytyy pistää tilaukseen ja vaihtaa niin onpa sitten aikakin se mahdollisuus tsekattu jos valot eivät sammu.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 19.8.2021 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Pienten tutkailuiden jälkeen hinnat tuolla Yaw rate sensorilla liikkuu käytetystä ehjästä n. 25€ hintaisesta noin 120€ uuteen osaan. Eli menee tämäkin osastoon ostetaan veronpalautuksista.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 19.8.2021 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Leima olisi edessä kuukauden päästä ja siihen mennessä täytyisi tuo Yaw rate sensor hommata...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”