Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tässä vastauksia Camryn ja ES:n yhtäläisyyksiin ja eroihin, siltä osin kuin niistä tiedän. Camrya en ole ajanut, mutta videoita katsonut ja niissä on esitelty vertailuja Lexukseen.

Huom!
Mikään tässä mainittu ei tarkoita, että Camry olisi millään tavalla huono, ei ei. Se ajaa varmasti asiansa ja on yhtä luotettava. Itselleni oli tärkeää pehmeys, hiljaisuus ja stereot. Kun näitä ei saanut noissa kahdessa vaihtoehdossa kuin Lexukseen, niin katse oli kääntynyt siihen jo alkusuoralla.


Yhtäläisyydet:
Molemmissa on sama pohjalevy. Kuten on myös Toyota Avalonissa, jota myydään Ameriikan raitilla. Jos muistan oikein, niin RAV-4:ssa on myös sama pohja. Koeajajat olivat sitä mieltä, että näissä autoissa on paljon eroja vaikka onkin rakennettu samalle pohjalevylle. Ilmeisesti samalla pohjalevyllä haetaan säästöjä ja muutoksen modulaarisuutta.

Yhteistä on myös koneet ja vaihteisto: Camryyn ja ES:ään saa samat koneet eli 2,5-litrainen nelonen tai 3,5-litrainen V6. Jälkimmäisessä on eroa 1hv Lexuksen hyväksi, mutta jos oikein muistan niin hybridissä on molemmissa kaikki hevoset tallella. Hybrideissä CVT ja kutoskoneisessa 8-pykäläinen automaatti, Eurooppaan ei tuoda kuin hybridiä.

Tähän ne yhteneväisyydet sitten jääkin.

Eroina Lexuksen on korin/ulkomuodon lisäksi korin jäykisteet, äänieristys, sisusta, jousitus, saatavilla oleva varusteet, turvallisuusominaisuudet jne. Yksi iso maininta oli jokaisessa vertailussa nimenomaan äänieristykseen liittyen. Lexuksen hybridiin on laitettu lisä-äänieristyksiä konehuoneen ja kabiinin välille ja se pohjan peittäminen kuten myös tuplalasit ovat tehneet autosta tosi hiljaisen.

Erona Toyotaan on myös se, että Lexuksessa käytetään pistehitsauksen sijasta "laser screw weldingiä" ja kun en näistä itse mitään tiedä, niin lisäsin alle linkin, josta saatte lisätietoa.
https://blog.lexus.co.uk/engineering-in ... w-welding/

Lexuksen iskunvaimennus on myös erilainen Camryyn nähden ja te jotka osaatte asiasta enemmän, niin linkin kuvasta pääsee varmasti kiinni miten se on Lexuksessa toteutettu.
https://blog.lexus.co.uk/2019-lexus-es- ... nnovation/

Lexuksen valmistamiseen kuuluu myös käsityö- ns. Takumi-perinne (alla suomenkielinen esite).
https://www.lexus.fi/discover-lexus/craftsmanship/

ES:ään on lainattu osia ja komponentteja sekä turvavarusteita Lexus LS:stä, Camryyn näitä ei saa. Valoina ES-Luxuryssa on triple beam ledit, jotka puuttuu Camrystä. Kun nämä ES-Luxuryn valot ja Lexus Safety System 2+ laitetaan yhteen niin "auto katsoo nurkan taakse ja tekee valoilla uskomattoman valoshown".

Muita eroja edellä mainitun lisäksi on, että Lexuksessa on nahka pykälän fiinimpää ja stereot paremmat. Camryyn saa JBL:n vehkeet ja ES:ään Mark Levinsonin, jälkimmäiset saivat kovasti kehuja sekä korvakuulolta että mittaustuloksissa.

Edit: korjaan, olenhan minä Camrya ajanut, mutta se tapahtui Texasissa vuokra-autolla tammikuussa 2011. :lol:
Viimeksi muokannut bercedes menz, 16.5.2020 13:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Samaa vertailua on tehty myös Priuksen ja CT:n välillä.

Lukemani ymmärtäen olen saanut kuvan, että järjestys on tämä: Auris / Corilla - Prius - CT, joista viimeisin on hijaisin.

Auriksesta, Corollasta ja Priuksesta on "kokemusta". Priuksen uudemmat mallit ja pitkä koeajo Corollasta uupuu. CT on ajamaton, joten minulla ei ole siihen mitään sanottavaa...

Auris on kyllä monella tapaa hinnat alkaen malli.
Viimeksi muokannut Pappi, 16.5.2020 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tässä vielä tuota Lexuksen käsityötä eli aikaisemman LS:n ratin tekemistä (38 päivää).

https://www.youtube.com/watch?v=mabO5t5alK0
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Pappi kirjoitti:Samaa vertailua on tehty myös Priuksen ja CT:n välillä.

Lukemani ymmärtäen olen saanut kuvan, että järjestys on tämä: Auris / Corilla - Prius - CT, joista viimeisin on hijaisin.

Auriksesta, Corollasta ja Priuksesta on "kokemusta". Priuksen uudemmat mallit ja pitkä koeajo Corollasta uupuu. CT on ajamaton, joten minulla ei ole siihen mitään sanottavaa...

Auris on kyllä monella tapaa hinnat alkaen malli.
Tuossa lyhyt clippi CT:n valmistamisesta.

https://www.youtube.com/watch?v=yj57qOP5yPA
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kiitos videosta... :evil: Onneksi ei ole lähialueella sopivaa vaihdokkia tarjolla... Joo ja tiedän, autokaupat tuo auton vaikka pihaan. :lol:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tekniikan Maailma on koeajellut Lexus CT:tä muutamaankin kertaan.

Vuonna 2011 totesivat mm. seuraavaa:
- mittausten mukaan Prius on hiljaisempi
- suoralla kestotiellä keskimäärin 80km/h kulutus 4,8 litraa sadalle
- kaupunkiajossa keskimäärin 40 km/h kulutus 4,6 litraa sadalle
- kiihtyvyys 0-100km/h 12,3 sekuntia (ilmoitettu 10,3)
Pienen kulutuksen sanottiin olevan auton parasta antia.

Talviautovertailussa kulutus oli lämpimänä 4,9 ja kylmänä 9,8 litraa sadalle. Kokonaishyötysuhde oli selvästi paras, vaikkei kulutus kylmänä ollutkaan pienintä. Suurta kulutusta kylmänä sanottiin "kiusalliseksi".
Lämmityslaitetta kiiteltiin, erityisesti hyötysuhteeseen nähden.

Lexus sijoittui testin kakkoseksi. Mersu oli edellä ykkösenä :P
Loppukommenteissa Lexuksen "tunnoton ohjaus, epämukavasti nypyttävä jousitus ja ohjaamomelu eivät tee kunniaa autolle joka on muilta ominaisuuksiltaan huippua".

https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2 ... -excutive/

Vero näyttäisi olevan 119 euroa vuodessa, vakuutus olisi inhimillinen; liikennevakuutus + kasko kolarointiturvalla ja lasivakuutuksella noin 650 euroa täysillä bonuksilla.

Auton kantavuus on 360 kg, asettaako se sitten mitään tajoja jos aivan lakipykälien mukaan mentäisiin ? Käytännössä ei liene merkitystä mihinkään.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Pakko sanoa että hieman tämä yllätti. Veikkasin loppuun asti jotain premium-maasturia. :lol:

Autohan näyttää kyllä hyvältä. Kunhan selviät ensihuumasta ja saat käytännön kokemusta niin erityisesti kiinnostaa tuo mukavuus ja äänitaso. Onko ne oikeasti hyvällä tasolla? Kävin syksyllä ajamassa uutta Camryä ja siinä huomasi hyvin että se on suunniteltu paremmille teille. Meidän karkeilla teillä liian paljon melua ja epätasaiselle rikkonaiselle asfaltille liian (pinta)kova jousitus. Paremmissa olosuhteissa varmasti hyvä auto sekin. Tekniikkahan siinä toimi toimi todella hyvin. Käy jossain välissä ajamassa se ja tee vertailu.

Onnea vielä uudelle!
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

bercedes menz kirjoitti:
muutamalla uskollisella seuraajalla, jotka olette helmi-maaliskuusta asti jaksaneet ihmetellä tarinan kehkeytymistä.
Noo, liki puolitoistasataa lukukertaa päivää kohti kertoo kyllä vähän useammasta kuin muutamasta seuraajasta :lol:


Makean oloinen peli. Onnea yritykseen, katsotaan taas sitten kun talvirengaskausi on tuloillaan, että josko jotain muuta :lol:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

karvine kirjoitti:Pakko sanoa että hieman tämä yllätti. Veikkasin loppuun asti jotain premium-maasturia. :lol:

Autohan näyttää kyllä hyvältä. Kunhan selviät ensihuumasta ja saat käytännön kokemusta niin erityisesti kiinnostaa tuo mukavuus ja äänitaso. Onko ne oikeasti hyvällä tasolla? Kävin syksyllä ajamassa uutta Camryä ja siinä huomasi hyvin että se on suunniteltu paremmille teille. Meidän karkeilla teillä liian paljon melua ja epätasaiselle rikkonaiselle asfaltille liian (pinta)kova jousitus. Paremmissa olosuhteissa varmasti hyvä auto sekin. Tekniikkahan siinä toimi toimi todella hyvin. Käy jossain välissä ajamassa se ja tee vertailu.

Onnea vielä uudelle!
Kiitos vaan ja kiva, että pääsin yllättämään. :D

Joo, pitää varmaan joskus käydä Camry koittamassa ja verrata tähän ES:ään.

Ensihuuma on toki päällä ja kävin äskenkin cruisailemassa pari tuntia ja kuuntelin Steely Dania stereoista. Ai prkl kun oli hianoa. 8)

Ja vaikka ensihuuma on läsnä, niin ES on oikeasti tosi mukava ja hiljainen, vaikka verrattuna aikaisempaan Eemeliin (jossa oli ilmajouset) ja se oli yksi syy minkä takia vaihto alkoi kiinnostamaan.

Autossani on renkaina Dunlopin 235/45R18, joten kumiakin on tien ja vanteen välissä ja renkaat eivät ole leveät. Auto on "irrotettu" tiestä eli epätasaisuudet suodattuu hienosti, en tiedä johtuuko tuosta aikaisemmin linkkaamastani jousituksesta vai mistä, mutta tuntuu kuin keinuisin irrotettuna tien epätasaisuuksista. En tiedä tykkääkö kaikki tuollaisesta kyydistä, mutta itse pidän kovasti kun on pehmeää ja mukavaa enkä kaipaa dynaamisuutta. Kävin äsken todella huonokuntoisella asfalttitiellä, joka oli karkeaa ja jossa oli pieniä reikiä siellä täällä sekä halkeamia pitkittäin ja poikittain. Meni täysin eleettömästi keinuen.

Moottoritienopeuksissa huomaa, että Mersun ilmajouset pitivät kyydin tasaisempana, mutta ES:ssä meno on yhtä mukavaa ja melu on paljon hiljaisempi (tässä oli ne ääntä vaimentavat vanteet).

Myös penkit ovat tooooodella mukavat, toki Mersussa on oli myös hyvät penkit, mutta tässä on pehmeämmät. Muistaakseni näitä suunnitellessa Lexuksen insinöörit lähtivät huonekalukauppaan kokeilemaan erilaisia nojatuoleja ja kyynärnojat myös suunniteltiin sen mukaan.

Kannattaa käydä testaamassa, josko ES yllättäisi Karvisen mukavuudellaan. :wink:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Leemu kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
muutamalla uskollisella seuraajalla, jotka olette helmi-maaliskuusta asti jaksaneet ihmetellä tarinan kehkeytymistä.
Noo, liki puolitoistasataa lukukertaa päivää kohti kertoo kyllä vähän useammasta kuin muutamasta seuraajasta :lol:


Makean oloinen peli. Onnea yritykseen, katsotaan taas sitten kun talvirengaskausi on tuloillaan, että josko jotain muuta :lol:
Se oliskin uus ennätys, auto vaihtoon samoilla renkailla kuin on ostettu. Toki silloin myyntivalttina olisi "ajamattomat talvirenkaat". :roll:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei liity upeeseen uuteen autoon (onnea täältä joen toiselta puolelta ja kovaa ajoo!) vaan yleisestikin; Nyt tuli muuten mielenkiintoinen pointti tuohon rengasmeluun noi vanteet... ei varmaan ihan liikaa ole tutkittu niiden vaikutusta. Itse olen viettänyt (liian monta tuntia) yksin eräällä järvellä 66-tien varrella. Teiniaikaan oli upean hiljaista, sorsien ruokailuäänet kuuluivat usean sadan metrin päähän ja muutenkin sielu lepäsi; nykypäivänä on s****nanmoinen melusaaste päällä koko ajan lähelle puoltayötä, jonka jälkeen alkaa hieman hiljenemään... no asiaan (sori bercedes, menee ihan offtopiciksi); olen ihmetellyt miten joidenkin autojen äänen kuulee jo varmaan 3km kauempaa, kun taas jotkut pääsevät muutaman sadan metrin päähän ennekuin selvää melua alkaa kuulumaan. Eikä näyttäisi liittyvän siihen onko Tercel vai uusi Kiia. Varmasti rengaskuviolla ja renkaalla on iso merkitys (ero äänissä on meinaan VALTAVA), mutta tuo vanne voi tuoda tuohon vialä ihan uuden aspektin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

No nyt on auto!

Hybrid Camryn olen käynyt ajamassa, himppasen rengasäänet liikaa kuului, ES:sää tekis mieli kokeilla.

Mammalla on CT ja siinä parani rengasäänet kun vaihtoi 60 sarjan nastattomat alle, nyt ihan ookoo.

Mulle kelpais ES, mutta koukullista autoa välillä tarvii, tähän ei taitane saada?
GS:ään muistaakseni saa.

Onnittelut vielä!!
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Muistatko muutes, oliko muissa ES:sän varustetasoissa yhtä hyvä äänieristys, mm. tuplalasit?
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Koukkua ei Lexukseen taida saada ja jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, niin kaikissa ES:ssä on tuplalasit ja äänieristys on sama. Luxuryssä on lisäksi noi hiljaiset vanteet.

Hybrideissä on The Hybrid Acoustic Dash Silencer eli konehuoneen ja kabiinin välissä on lisä-äänieristys.
Viimeksi muokannut bercedes menz, 16.5.2020 20:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

MHe kirjoitti:Ei liity upeeseen uuteen autoon (onnea täältä joen toiselta puolelta ja kovaa ajoo!) vaan yleisestikin; Nyt tuli muuten mielenkiintoinen pointti tuohon rengasmeluun noi vanteet... ei varmaan ihan liikaa ole tutkittu niiden vaikutusta. Itse olen viettänyt (liian monta tuntia) yksin eräällä järvellä 66-tien varrella. Teiniaikaan oli upean hiljaista, sorsien ruokailuäänet kuuluivat usean sadan metrin päähän ja muutenkin sielu lepäsi; nykypäivänä on s****nanmoinen melusaaste päällä koko ajan lähelle puoltayötä, jonka jälkeen alkaa hieman hiljenemään... no asiaan (sori bercedes, menee ihan offtopiciksi); olen ihmetellyt miten joidenkin autojen äänen kuulee jo varmaan 3km kauempaa, kun taas jotkut pääsevät muutaman sadan metrin päähän ennekuin selvää melua alkaa kuulumaan. Eikä näyttäisi liittyvän siihen onko Tercel vai uusi Kiia. Varmasti rengaskuviolla ja renkaalla on iso merkitys (ero äänissä on meinaan VALTAVA), mutta tuo vanne voi tuoda tuohon vialä ihan uuden aspektin.
Tässä videolla on jotakuinkin samanlainen ES kuin mulla (erona on ulkoväri ja takapenkillä ei ole säätimiä).

Tuossa videon kohdassa 7:48 (toivottavasti video alkaa siitä kohdasta) näytetään ne hiljaiset vanteet ja testataan niitä.
https://youtu.be/3_xl81zMCMY?t=468

Ja jos saman videon katsoo alusta, niin siinä kerrotaan myös muuta tietoa ES-hybridistä.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Pakkohan se on tällainenkin käydä koeajamassa!
Vaarallinen topic :lol:

Mikähän on noiden vanteiden varaosanumero ja missä koossa niitä saa?
Noihin vielä pyöräyttää päälle näitä uusia Contisilent tms. vaahtomuovirenkaita, niin ai että.

Tuliko sulle talvivanteet samanlaiset?

Minkälainen sisämelu, jos vertaat eemeliin?
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Voi tavoitteet hyvinkin toteutua, jos niiden hankien sulamisen mukaan mennään. Kuluneen talven toisintoja jos alkaa tänne eteläiseen Suomeen, myös sinne Pirkanmaalle, tulemaan, niin ajat tuolla vielä vuonna 2080.... :lol:
Hieno auto. Onnittelut "ennakkoluulottomasta" auton vaihtamisesta. Itsellä kokemusta Lexuksesta vain vuosien takaa yhden tuolloinkin jo ikääntymässä olleen LS400:n ratin takaa, jota pääsin kokeilemaan, kun sellainen lähipiirissä oli. Hieno auto oli sekin.
Tuo 15tkm/vuosi huoltoväli on monelle olevinaan nykypäivänä myrkkyä. Itsellä on longlife/2v auto, jolla eilen tuli mittariin 15tkm ja vajaa vuosi yhteiseloa takana. Siitäkin on longlife öljyt jo kertaalleen vaihdettu aikaa sitten... Tuo ei minusta ole edes oikein mikään kustannus, eikä vaivakaan, vaikken itsekään tiedä, minkä hankien jäljiltä se vaihtuu... 2015 tammikuun ja 2020 maaliskuun välissä tullut hankituksi 6 uutta autoa, toki vaimon kapistukset yhteenlaskun summassa mukana.
Kojelautanäkymä tuossa Lexuksessa kyllä itselle aiheuttaisi näppylöitä, itse kun mieluummin olen konservatiivinen symmetrikko kuin avantgardisti. Toisaalta auton muut ominaisuudet, varsinkin hiljaisuus ja mukavuus varmaan helpottaisivat totuttautumista aika nopeasti.
Iso peukku :D .
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

kumipää kirjoitti:Pakkohan se on tällainenkin käydä koeajamassa!
Vaarallinen topic :lol:

Mikähän on noiden vanteiden varaosanumero ja missä koossa niitä saa?
Noihin vielä pyöräyttää päälle näitä uusia Contisilent tms. vaahtomuovirenkaita, niin ai että.

Tuliko sulle talvivanteet samanlaiset?

Minkälainen sisämelu, jos vertaat eemeliin?
Ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan... :toks: :wink:

Vanteiden varaosanumeroa en tiedä, mutta niitä saa vain tuon mallisena ja kokona ainoastaan 18-tuumaa. Talvi- ja kesärenkaissa molemmissa samanlaiset vanteet.

Edit: sisämelu on selvästi hiljaisempi kuin mitä Eemelissä oli.
Viimeksi muokannut bercedes menz, 17.5.2020 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

RH kirjoitti:Voi tavoitteet hyvinkin toteutua, jos niiden hankien sulamisen mukaan mennään. Kuluneen talven toisintoja jos alkaa tänne eteläiseen Suomeen, myös sinne Pirkanmaalle, tulemaan, niin ajat tuolla vielä vuonna 2080.... :lol:
Hieno auto. Onnittelut "ennakkoluulottomasta" auton vaihtamisesta. Itsellä kokemusta Lexuksesta vain vuosien takaa yhden tuolloinkin jo ikääntymässä olleen LS400:n ratin takaa, jota pääsin kokeilemaan, kun sellainen lähipiirissä oli. Hieno auto oli sekin.
Tuo 15tkm/vuosi huoltoväli on monelle olevinaan nykypäivänä myrkkyä. Itsellä on longlife/2v auto, jolla eilen tuli mittariin 15tkm ja vajaa vuosi yhteiseloa takana. Siitäkin on longlife öljyt jo kertaalleen vaihdettu aikaa sitten... Tuo ei minusta ole edes oikein mikään kustannus, eikä vaivakaan, vaikken itsekään tiedä, minkä hankien jäljiltä se vaihtuu... 2015 tammikuun ja 2020 maaliskuun välissä tullut hankituksi 6 uutta autoa, toki vaimon kapistukset yhteenlaskun summassa mukana.
Kojelautanäkymä tuossa Lexuksessa kyllä itselle aiheuttaisi näppylöitä, itse kun mieluummin olen konservatiivinen symmetrikko kuin avantgardisti. Toisaalta auton muut ominaisuudet, varsinkin hiljaisuus ja mukavuus varmaan helpottaisivat totuttautumista aika nopeasti.
Iso peukku :D .
Jaa että loppuelämän auto...riippuu miten pitkä elämä sitä on edessä, tuo hahmotelmasi mukaan ajaisin tällä vielä pirteänä 102-vuotiaana. Täällä kylällä pyörii 50-60-luvun diesel-Volga, jonkun vanhan äijän käyttöauto. Se on kai luvannut vaihtaa auton, kun tulee hyttysetön kesä.

Jälkikäteen sitä tajuaa, että kuinka paljon autoja on käsien läpi valunut. Jos sitä hukatun rahan määrää alkaa miettimään niin... :ää: :bondage:

Tuo symmetrisyys tai sen puute on kyllä totta ja ymmärrän, ettei se kaikille maistu. Itse en ole edes avantgardisti enkä mieleltäni kubisti, mutta itseäni tuo miellyttää.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Tulee piinallisen pitkä kesä, appi ladattu puhelimeen ja unettomia öitä, olin mainonnan uhri :lol:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
bushmills
Viestit: 6
Liittynyt: 28.1.2015 9:50

Viesti Kirjoittaja bushmills »

Onko jollekin tämän ES:n "sporttisempi" pikkuveli eli IS tuttu? Äänieristys on varmaan kohdallaan myös tämän kanssa, varsinkin jos vertaa nykyiseen 7 vuotta vanhaan C-sarjalaiseen.

IS taitaa olla toistaiseksi hieman perässä sisustan ja multimedian suhteen ja siitä varmaan puuttuu jotain varusteita ES:ään verrattuna, vaikka varustetaso olisi muuten sama?

IS voisi olla itselleni sopivampi koon puolesta, kunhan sinne pari muksua mahtuisi taakse turvavyöistuimineen. Ja olisihan tämä IS takaveto :)
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

kumipää kirjoitti:Tulee piinallisen pitkä kesä, appi ladattu puhelimeen ja unettomia öitä, olin mainonnan uhri :lol:
Onnittelut nimimerkki kumipäälle oivasta valinnasta! 8)

Ilmeisesti pääsit koeajolle ja se vakuutti? Minkä varustetason valitsit ja milloin auton pitäisi saapua?

Kesä tulee olemaan piinallisen pitkä, mutta syksyllä se palkitsee. :D
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

bushmills kirjoitti:Onko jollekin tämän ES:n "sporttisempi" pikkuveli eli IS tuttu? Äänieristys on varmaan kohdallaan myös tämän kanssa, varsinkin jos vertaa nykyiseen 7 vuotta vanhaan C-sarjalaiseen.

IS taitaa olla toistaiseksi hieman perässä sisustan ja multimedian suhteen ja siitä varmaan puuttuu jotain varusteita ES:ään verrattuna, vaikka varustetaso olisi muuten sama?

IS voisi olla itselleni sopivampi koon puolesta, kunhan sinne pari muksua mahtuisi taakse turvavyöistuimineen. Ja olisihan tämä IS takaveto :)
IS:stä on tulossa uusi malli jossain vaiheessa ja pian tätä vanhempaa saa varmaan halvemmalla. Se on selkeästi pienempi kuin ES (C-Mersun kokoinen) ja kakarat mahtuu taakse kyllä. Maineeltaan vähävikainen ja viimeistelyltään laadukas. Varusteita puuttuu verrattuna ES:ään ja sisustakin on selkeästi erilainen. Äänieristyksestä en muista, mutta en pitänyt kovaäänisenä.

IS:ää olen ajanut F-sport-versiona, ja se sopi käteen hyvin ja oli hyvännäköinen punaisilla penkeillä. Stereoista en saanut kovin hyvää kuvaa vaikka siinä oli ML:n stereot, ehkä kaiuttimien määrä vaikutti asiaan. Takaveto on aina plussaa!!

Koeajolla se selviää ja voi käytä kuten nimimerkki kumipäälle... :roll: :wink:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Itsellä viikko lexustelua takana ja melkein 1000km. Palaan lähiaikoina tarkempien havaintojen ja mm. kännykkä-appin ominaisuuksien myötä asiaan...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

bercedes menz kirjoitti: Ilmeisesti pääsit koeajolle ja se vakuutti? Minkä varustetason valitsit ja milloin auton pitäisi saapua?
Oulussa Juhan Autossa päästiin koeajolle ja kaupoille, kiitokset menee Pirkolle, palvelu 10+.

Syyskuulle näillä näkymin menee.

Värimaailma menee sisältä ja päältä aikalailla samoihin sinun autosi kanssa.
Executive teknologiapaketilla, vähän moottorilämppäriä yms pikku varustelua.

Keraaminen pinnotus tulee, alustan suojaus kait kannattaisi tehdä.
Sain neuvoteltua ne hiljaset vanteet tähän ja niihin contin kitkat ja auto tulee sillä paketilla luovutukseen.

Otin comfortin nyt itelle joksikin aikaa käyttöön, 800km kohta pörrätty, mukava auto tämäkin, 17" misukoilla.
Stereoissa iso ero, tässä comfortissa perussoitin.

Kulutus on nyt jämähtänyt 4,8 litraan, kyläpyöritystä aika paljon.
Mieluisan tuntoinen auto :)
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hieno auto. Harmi kun on vaan neli'sylinterinen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Mou kirjoitti:Hieno auto. Harmi kun on vaan neli'sylinterinen.
Jep, veekutosta ei tuoda Eurooppaan. Lieneeköhän Euroopan co2-rajat sellaiset, että auton hinta nousisi aivan väärälle tasolle.

En tiedä onko sekään urheiluauto, mutta varmaan 302hv vie autoa ihan eri tavalla kuin 218hv. Jenkeissä oletettavasti puolet ES:tä myydään kutoskoneisena.

Huhuina on ollut nelivedon tulo ES:än, toteutustapa on ollut arvailujen varassa. Eli josko siihen kutoseen naitetaan sähkömoottori taakse, niin saadaan jo lopetetulle GS:lle seuraaja.

Mouhan vois muuten tykätä GS:stä talviautona, takaveto ja sen saa kutoskoneisena. 🙄🤔😉
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Aaa että, on se vaan ihanaa ajaa työmatkaa, sais olla vain tuplasti pidempi :lol:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

kumipää kirjoitti:Aaa että, on se vaan ihanaa ajaa työmatkaa, sais olla vain tuplasti pidempi :lol:
Joo, ymmärrän. 8) Itekin oon tehnyt "tikusta asiaa", jotta on päässyt ajamaan. :D

Sulla oli tuossa aikaisemmassa postauksessa aika alhaisia kulutuslukemia, ite en ole tainnut päästä ollenkaan noin pieniin keskikulutuksiin, vaikka olen ajanut ihan hissukseen. :shock:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ja tonni tuli täyteen tänään aamulla, kun tulin kotiin urheilemasta. Vielä olisi 200 samanlaista edessä. :roll: :lol:

Kuva

Tuossa yllä olevassa kuvassa näkyy, että mittari on normaali- ja eco-tilassa tässä moodissa eli kierroslukumittarin tilalla on alueita (charge, eco ja power). Kun viisari on charge-alueella, niin auto lataa ts. silloin on moottorijarrutus tai sitten jalka jarrulla. Eco-alueella kulutus on optimaalista ja power alueella kulutus kasvaa. Jos vaihdan asetukseksi sportin, niin samalla kierroslukumittari tulee tuon tilalle. Palaan tähän kulutusasiaan tuolla viestin lopussa.

Tässä kuvaa tältä aamupäivältä (kuva ei taida olla ihan tarkka, koska otin sen kävellessä autoa kohti).

Kuva

Eilen oli ensimmäinen pesupäivä. Pohjat olivat hyvässä kunnossa ja lika lähti helposti, hiukan oli pikeäkin jo kyljessä, mutta lähinnä oli pölyä.

Kuva

Otin joitakin kuvia yksityiskohdista, Lexuksen tekstejä ja "älliä" on laitettu vähän joka paikkaan. Esim. ne vanteiden puolat on ikäänkuin L-kirjaimia.

Tietenkin L on maskissa, joka on tässä tapauksessa hybridin sininen. Tuo predatorin maski on muuten työläs kuivata.

Kuva

Takavalot on L-kirjaimia eli niitä on päällekkäin monta.

Kuva

Etuvaloihin on jostain syystä laitettu auton merkki... :?: :?: :?:

Kuva

Triple beam -ledeissä on L-kirjaimet. Menee varmaan syksyyn, että pääsee koittamaan millaiset valot tässä on.

Kuva

Sisustasta nostan nyt esille verhoilun kuviot eli jos oikein tarkasti katsoo, niin oven kyynärnojassa on pitkittäisiä korostuksia (raitoja).

Kuva

Keskikyynärnojassa samanlaiset, mutta voi olla ettei niitä nyt kuvassa näy (otan uudemman kuvan myöhemmin).

Kuva

En ole koskaan ajanut autolla näin hiljaa ja hissukseen, kuin mitä nyt olen ajanut. Olen kuunnellut GrooveFM:ää ja ollut tien tukkona. :oops: Auto on kyllä hiljainen, joten kattoluukun suhinat kuuluu paremmin kuin Mersussa, jossa ne äänet jäi rangasmelun alle tai sitten kattoluukku oli vaan paremmin eristetty. Olen pitänyt kattoluukun häikäisysuojaa päällä ja auto hiljenee entisestään. Joskus ajoin vanhempaa 700-sarjan Bemaria ja se oli rengasmelultaan niin hiljainen, että tuulensuhinat kuuluivat selkeämmin kuin monessa muussa autossa.

Kulutus on "hissuttelun mukaista" eli itselleni hyvin maltillista. Nimimerkki kumipään keskikulutuksiin en ole juurikaan päässyt, mutta kyllä tämä tuntuu menevän käytännössä pienemmällä kulutuksella kuin hybridi-Eemeli. Itselleni kulutus ei ole elämää suurempi asia, joten varmaan jossain vaiheessa rohkaistun taas ajamaan kovempaa ihan vaan matkan edistymisen takia (jos sillä nyt on käytännön merkitystä, mutta tunne edistymisestä on selkeä). :lol:

Tässä muutama kuva Lexus Link -appista, joka ohjeistaa miten olen ajanut. Se antaa matkoista hybridipisteitä (100 on maksimi) ja mittaa sähköajon määrää. Selkeästi en ole keskivertokuskin tasolla, koska yleensä jään aina sähköajon määrästä (kaikki alla olevat kuvat taitavat olla samalta päivältä).

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Appi antaa ihan käytännön ohjeita ja palautetta (kun klikkaa auki nuo merkinnät kartassa).

Kuva

Itselläni on liian kovia kiihdytyksiä (varsinkin liikenneympyrästä poistuessa), jolloin olen pois ns. eco-alueelta ja jotkut jarrutukset jää liian myöhäiseksi ja näin ollen en kerää tarpeeksi energiaa talteen ja kulutan jarruja turhaan. Appi neuvoo ajamaan eco-moodissa, jolloin kaasunvaste on mielestäni hyvin laista ja varsinkin kun olen poissa taajamasta vaihdan normaalitilaan.

Appin antamat käytännön ohjeet ovat hyviä ja niitä kannataa myös nimimerkin kumipää vilkuilla. :wink:

Ekan tankin keskikulutus taisi olla 5,8l/100km ja nyt olen tällä tankilla samassa lukemassa.

Hud-näyttö on hyvä, sen saa säädettyä oikeaan kohtaan (ei ole näkökentässä) ja se on kirkas sekä sisältö selkeä. Yritän ottaa siitä kuvan vaikka seuraavalla kerralla (jos on riittävän pimeää).

Päätän raporttinin täältä tähän.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”