Muijan porukat asuu sen verran sivussa että sähkö tuotetaan itse, ja kokoonpano on seuraava:
Aikaisemmin W11* 2.0D -moottori + 20KW 3-vaihegeneraattori suoravedolla.
No, tuo kone hajosi ja tilalle hankittiin W123:n 2.4D -kone, paremman polttoainetalouden ja melun vähenemisen vuoksi. Ongelmaksi muodostui erilainen polttoaineensyöttömekanismi..
Vanhalla koneella pystyttiin mekaanisesti säätämään vakiokierrosluku, jolle kone pyrki mikäli generaattorille tuli enemmän kuormaa.
Uudella koneella homma ei pelitä ainakaan samalla systeemillä, vaan kuorman kasvaessa polttoaineensyöttö ei pelaa kuten vanhassa vaan moottorin kierrokset lähtevät loivaan laskuun. Vastaava ilmiö toistuu myös toisin päin mennessä; kuorman keventyessä kierrokset karkaavat turhan korkealle, jolloin myös jännite kasvaa ja pari kertaa on hehkulamput paukkuneet lahjakkaasti.
Mikä neuvoksi? Kuinka tuon nykyisen moottorin polttoaineen syötön saisi modattua oikealle tolalle jotta homma toimisi kuin 'vanhoina hyvinä aikoina'?
Jos joku osaa vääntää asian rautalangasta, rautalankakerä otetaan mielellään vastaan..
