Tuontiauton ruosteensuojaus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Tuontiauton ruosteensuojaus

Viesti Kirjoittaja fantasos »

45 minuuttia, tuo MTV3:n lahja kotimaisille B-sarjan asiaohjelmille, totesi että jopa 4 v vanha E-sarjalainen saattaa olla pahassa ruosteessa. Tästähän saa tietty syyttää pääasiassa teiden suolausta ja autonvalmistajien nykyistä "ei silla autolla ajeta kuin 5 vuotta"-ajattelua. :roll:

Mutta sanokaapas nyt viisaat (ja jälkiviisaat?) että kun tuo Saksasta maahan auton (ruosteettoman jos vaan hovihankkijan 20v kokemukseen voi luottaa), niin kannattaako se viedä samoin tein ruosteensuojaukseen? Jos Veholta kysyy, niin nehän kehuu miten alusta on niin hienosti muovikoteloinneilla ja vahauksilla suojattu että saa ajaa vaikka 95% rikkihapossa eikä mitään tapahdu, mutta niinku aikuisten oikeesti?

Ja missä noita vanhan kunnon ajan ruosteensuojauksia E-sarjalaiselle tehdään? Turha siinä on huolehtia että 30v puhkiruostumattomuustakuu menee kun vie muuanne kuin Veholle, se auto tulee jo saksasta joten ei sitä ole huollettu Veholla aiemminkaan. Mutta kun se alusta tosiaan on muovilevyjen peitossa ja oletettavasti niiden levyjen takaisin asentaminen ruosteensuojauksen jälkeen kuitenkin suojaa kiveniskemiltä yms. ikäviltä yllätyksiltä, niin pitäisi olla sen verran ammattitaitoista porukkaa että ne osaa hanskata tuota enemmänkin... :help:

-Fantsu-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Ne Vehon takuut on ihan vitsi... 30:n vuoden takuu menee käytännössä umpeen jo 10:ssä vuodessa. :nocando:
Kannattaa suojata, jos autoa on tarkoitus pitää pidempäänkin. Maksaa itsensä takaisin kyllä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”