W163 320 ei käynnisty

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

W163 320 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja piippu »

Elikkä kaverin W163 (siis ML) 320 bensa -98 teki semmosen tempun et täysin toimivana sammutettu ja seuraavan päivänä ei enää käynnisty :shock:

Hörähtää noin 2:ksi sekunniksi käymään ja sammuu (toistettu moneen kertaan) perus ihmettelyjen ja sulakkeiden yms. alipaineletkujen ihmettelyn jälkeen (niin ja Geniscan GS400 OBD II testeri ei näyttänyt vikoja olevan :? ) ihmettelimme että ei muuten kuulu bensapumpun ääntä..... noh, tietenkin luukku auki ja pumppua kaivamaan.....putket irroitettua kokeilimme virtoja päälle ja kas, bensaa tulee (ei kuulu vieläkään pumpun ääntä-> hiljaisen pumpun ovat tehtaalla löytäneet). Sitten suodattin irti -> näyttää hyvältä? Tässävaiheessa kokeilimme jälleen pumppua ja nyt se tekeekin vain niin että virrat kytkettyä ei tapahdu mitään, mutta jos starttaa niin antaa sen 1-2sek bensaa, mutta lopettaa sitten pumppauksen :?:

Kysymys kuuluu: Eikö tuon pumpun pitäisi pumpata heti virrat kytkettyä valmiiksi esipaineen ja jatkaa auton käynnistyttyä uudelleen pumppaamaan! Nyt siis pumppu pyörähtää vain startatessa, mutta ei jatka jotta auto jäisi käyntiin! Onko joku perusvika näissä V6 malleissa ? Rele, pumppu vai jotain hienompaa (lue: kalliimpaa) :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jos sieltä on joku kierrosnopeustunnistin rikki moottoritilasta? Eli pumppu ei saa tietoa moottorin pyörimisnopeudesta -> luulee että moottori ei pyöri -> pumppu ei pumppaa. Oisko tuo pumpun releeseen yhteydessä...

Toinen vaihtoehto ajonesto, nehän tuppaavat toimimaan juuri niin että hörähtää käyntiin ja sammuu.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yhteen tuollaiseen ollaan pa -pumppuhässäkkä vaihdettu:
- välillä lähti käyntiin
- toisinaan ei
- taisi ajossakin joskus oirehtia.

Vika selvisi MB:n erikoistyökalulla :shock:
Jällkeen kerran auto lakkasi käynnistymästä, pyöritti kylläkin.
Takapenkki ylös >>>> MB:n erikoistyökalulla eli vasaralla :lol: kevyttä naputtelua pa pumpun päähän ja johan hörähti.

Pumpun uusismisen jälkeen, reilu 6 kk ajossa, oireita ei ole ollut.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Erikoistyökalua annettu :D , omistaja innostui hommasta niinpaljon että piti oikein vähä rauhoitella! Mutta ei vaikutusta.

Hyviä ehdotuksia!

-Keskuslukko toimii ja avaimessa hyvät paristot (tätäkin kysyin ja epäilin myös käynnistyksenestoa) mutta millä voi käynnistykseneston sulkea pois vikalistalta, ts. miten sen saa "resetoitua"?

-Mikä on pa -pumpun paine käynnistäessä?

-Kierrosnopeusanturi olisi tässävaiheessa heti pumpunjälkeen seuraava vaihtoehto -> ainakin melitosin toimintakuvaus tuntuu järkevältä :idea:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29421
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eli pumppu ei saa tietoa moottorin pyörimisnopeudesta -> luulee että moottori ei pyöri -> pumppu ei pumppaa.
Jotain tuollaista mietin ensin minäkin, mutta jos hörähtää niin kipinä tulee ja silloin pitäisi pumpunkin saada ohjainlaitteelta tarvittavat käskyt. :?

Jos kuitenkin ajonesto oikkuilee ?
Onko kokeiltu toisella avaimella ?

Mitään isompaa osaa ei kannata ostaa ennenkuin käyttää testerissä.
wiimax.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Jep, iltasella käyn katsomassa taas kaverin murheita ja koitan ehdottaa vara-avaimen kokeilua (miten noissa koodataan paristonvaihdon jälkeen avain-> onko niinkuin vanhemmissakin että avain virtalukkoon, virta päälle, avaimen napista painallus muutama sek ja virta pois? )

Oli ollut muuten auton akku tyhjä kun oli ensimmäisenkerran koittanut käyntiin, mutta oli ehtinyt ladata akun täyteen ennekuin saavuin paikalle :? Ei se sitä suostunut tietenkään eilen tunnustamaan, joten varmaan se sinne käynnistyksenesto puolelle menee :!:

Mutta siltikin tahtoisin tietää mikä pitäis olla bensiinipaine tuollaisissa vehkeissä (5bar ? )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sähköruiskuissa yleensä paine on noin 2-4bar.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kaseissa on 3,8 bar ja kaippa noissa saman verran on.

Jos se pumppu on senverta kaput ettei erikoistyökaluista ymmärrä :roll: .
Ei suoraa virtaa ole kokeiltu antaa, siihe pumpu persiiseen meneville piuhollen ? Näkis kohta notta pörrääkö se vai ei :roll: ....jos pörrää avaanta perähä ja sehä käy....tai on kipuna hukas :shock:

Se "meidän" ongelmatapaus muuten hörähteli kans sillon tällöön siihen laihi nitta kova halu oli käyrä, muttei vaiskaa :happy:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Lucky-Dog kirjoitti:Kaseissa on 3,8 bar ja kaippa noissa saman verran on.

Jos se pumppu on senverta kaput ettei erikoistyökaluista ymmärrä :roll: .
Ei suoraa virtaa ole kokeiltu antaa, siihe pumpu persiiseen meneville piuhollen ? Näkis kohta notta pörrääkö se vai ei :roll: ....jos pörrää avaanta perähä ja sehä käy....tai on kipuna hukas :shock:

Se "meidän" ongelmatapaus muuten hörähteli kans sillon tällöön siihen laihi nitta kova halu oli käyrä, muttei vaiskaa :happy:

Tuokin on muuten kohta kans teidän ongelmatapaus :wink: Lähtee nimittäin lavetilla sinnepäin! :D ( tai näin ainakin neuvoin....kai se on soittanutkin, luulisin?)

Ei tohdittu antaa suoria virtoja kun ei oikein tiennyt että arvaako sinne suoraan antaa ettei joku boxi ota itseensä jos ei saakkaan antaa pumpulle virtaa :roll: :D
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ehdottaisin, että vikavirtarele oikkuilee. Eli sama juttu, jota ehdotin Mökölle täällä.
-T

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”