Tarvike-raitisilmasuodattimet - huuhaatako?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
HVM

Tarvike-raitisilmasuodattimet - huuhaatako?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vastaan otsikon kysymykseen: Automaatti-ilmastoinnin monifiltteri-suodatus toimii ja putsaa sisäilman - joskin myös lompakon. :shock: No minulla ei tätä riesaa ole, C:ssä kun ei ole kuin 1kpl suodatin.

Alkuperäinen suodatin oli saman kaltainen kuin normaali ilmansuodatin, eli selkeä suodatin, joka vaimentaa mukavasti myös puhaltimen meteliä. Tänään ostamani Purolator-tarvikesuodatin oli raitisilmasuodattimen koteloon sopiva karhunkieli, joka taas ei tätä tee. :evil: :

Tämmösellä se karhu p*rseensä nuolee

Kehno kun en tullut tietämään mitä tämä "suodatin" maksoi, tuli ostettua isompi kasa tavaraa kerralla, ja kuittia en pyytänyt. :?

Mitä ihmeen virkaa tämmösellä käpysiivilällä on? :shock: Ostakaa hyvät ihmiset alkuperäissuodattimia, jos tahdotte niillä jotain suodattaa. Niin teen minäkin seuraavalla kerralla, eli ihan tässä piakkoin. :idea:
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Vähän vastaavaa on saanissa W124 koppasiin joissa ei ole alkuperäistä raitisilmasuodatinta. Tarvikemalli tulee ilmanottoaukkojen päälle, ulkopuolelle. Kaippa tuokin on parempi kuin ei mitään.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Vähän vastaavaa on saanissa W124 koppasiin joissa ei ole alkuperäistä raitisilmasuodatinta. Tarvikemalli tulee ilmanottoaukkojen päälle, ulkopuolelle. Kaippa tuokin on parempi kuin ei mitään.
Niin, pitäähän tuo ainakin kuusenkävyt poissa kajuutasta, männynkävyistä en ole enää niinkään varma. Pitäisi aina aukoa paketit, mutta sitä kun on lähtökohtaisesti optimisti ja ajattelee "ei ne minulle p*skaa viitsi myydä..." :roll:

On kyllä melko löyhämoraalista myydä tuota suodattimen nimellä, tuo on lähinnä siivilä. :evil:
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olikos siinä Ceessä ilmastonti ?
Jos on niin sekään ilmansuodattimennäköinen ei ole OK vaan suodattimeksi pitää laittaa aktiivihiilisuodatin.
KL numero 13690, hintaa 30 euroa.
Mika.T
Mersutohtori

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla on väykysä yhteensä neljä (4) suodatinta. :shock:
Kaks raitisilma suodatinta jotka on vierekkäin. Eli yks iso.
Sitten on vielä kaksi aktiivihiilisuodatinta. :shock:

Oiskait sitä vähemmälläki tullu toimeen? :D
Tenta
Herrasmies

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Onko paperi- ja aktiivihiilisuodattimilla muuta eroa kuin hinta käytön kannalta, vaikka on ilmastointi?
Jani

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tenta kirjoitti:Onko paperi- ja aktiivihiilisuodattimilla muuta eroa kuin hinta käytön kannalta, vaikka on ilmastointi?
Puhdistaa kai hajuja yms. hiilisuodatin.
Paperi vaan suodattaa ne kävyt ja pölyn :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Daimler
Laksatiivi-spesialisti

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Lucky-Dog kirjoitti:Vähän vastaavaa on saanissa W124 koppasiin joissa ei ole alkuperäistä raitisilmasuodatinta. Tarvikemalli tulee ilmanottoaukkojen päälle, ulkopuolelle. Kaippa tuokin on parempi kuin ei mitään.
Tekeeköhän tolla mitään? KL-varaosat näyttäisi myyvän kahdenlaista tuohon 85-93 malliin:

8026 raitisilmasuodin

Hinta: 38,00 EUR

ja

19955 raitisilmasuodin alkuperäinen lisävaruste 1/auto

Hinta: 30,00 EUR

Kumpikohan nuista olisi parempi ja mites tuo original lisävaruste;meneekö se ilmanotto ritilöiden alle??
dealer
Itämaan tietäjä

Onko paperi- ja aktiivihiilisuodattimilla muuta eroa kuin hinta käytön kannalta, vaikka on ilmastointi?
Olen ymmärtänyt niin että aktiivihiilisuodatin suodattaisi myös pienimmät itiöt ilmasta pois jolloin ne eivät pääsen pesimään kennoon.

Daimler, alkuperäissuodatin sopii vain ilmastoituun jossa on sille sopiva kotelo.
Tenta
Herrasmies

Viesti Kirjoittaja Tenta »

C:ssä paperi- ja aktiivihiilisuodatin ovat samankokoisia ja itse olen vaihtanut vuosittain paperisen entisen tilalle. Eivät ainakaan minun käytössäni kovasti edes ehdi likaantua.
Mika.T
Mersutohtori

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla väykyssä nuo aktiivihiilisuodattimet suodattaa aika hyvin kaikki hajut pois. :shock:

Esim keväällä kun moni kulottaa (polttaa) ojanpenkkoja niin aktiivihiilisuodatus käytössä savun haju ei tule sisälle. :shock:
Samaten lehemänpaskan haju pysyttelee ulkona. :D

Tuossa oli ohjekirjasen mukaan joku automaatti toimintokin tuolle. Esim jos CO2 tai Nox arvot ulkoilmassa nousee tarpeeksi niin ilmastointi siirtyy automaattisesti kierrättämään ilman aktiivihiilisuodattimen kautta. :shock:
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tenta kirjoitti:Onko paperi- ja aktiivihiilisuodattimilla muuta eroa kuin hinta käytön kannalta, vaikka on ilmastointi?
Niin... normaalitilanteessahan ilma kulkee vain raitisilmasuodattimien kautta eli näiden mainittujen paperisuodattimien kautta.
Automatiikka ohjaa (ja käsinkin voi halutessaan pakottaa) tilanteesta riippuen ilman kulkemaan myös aktiivihiilisuodattimien kautta.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
dealer
Itämaan tietäjä

Ari, sellaisessa 210-mallissa jossa ei ole automaatti-ilmastointia on vain yksi suodatin. :roll:
Samoin 202:ssa kuten Tentalla.
Suodatinta saa sekä paperisena että aktiivihiilisuodattimena ja kaikki sisäilma kiertää siis sen kautta. :D
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

No joo.... sitä en tiennyt että paperisuodatin ja aktiivihiilisuodatin ovat tuollaisissa vaihtoehtoisia :roll:

Ja tarkalleen ottaen taitaa kaikissa mersuissa olla automaatti-ilmastointi.
Toiset vaan on puoliautomaatteja ja toiset täysautomaatteja :wink:
Manuaali-ilmastointiin en ole itse törmännyt, kuin Chrysler Voyagerissa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Olikos siinä Ceessä ilmastonti ?
Ei ole, ollaan köyhiä. :supersad: Käviskös se aktiivihiilisutari tuohon samalle paikalle apparin jalkatilaan? :idea:
dealer
Itämaan tietäjä

Käviskös se aktiivihiilisutari tuohon samalle paikalle apparin jalkatilaan?
Oikein. :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”