Parhaimmat kytkinlevyt/paketit?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Parhaimmat kytkinlevyt/paketit?

Viesti Kirjoittaja petri r »

Eli uuden kytkimen osto tuli eteen. Kenen valmistamia kannattaa suosia ja kenen tuotteita välttää?

Eli auto on G-mersu, kone on henkilömallin 280SE (tyyppi 110?), vauhtipyörä on todella iso limppu (kotoisin 240GD mersusta) ja laatikoksi tulee pakettiauton 5 vaihteinen (pikkuykkösellä oleva 711 sarjalainen)

Kestääkö tarvikekytkimet vai pitäisikö ostaa alkuperäinen? Onkohan pakettiauton kytkimet lujempia (jos katsoo jonkun 207-307 kytkimiä)? Kytkin joutuu todella koville isorenkaisessa maasturissa, joten apua todella kaivataan. Kiitos etukäteen!

T:Petri
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Osta tarvikeliikkeestä Sachs paketti.Se on sama kuin originaali joten laatukin on sen mukaan.LUK pakettia en omaan autooni enään laita,ravisti parin kuukauden ajojen jälkeen aivan perkeleesti.Syynä tähän oli todella löysä levyn keskiö.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minulle on sattunut Sachin kytkimien kanssa huono tuuri. Kaksi olen ostanut (VW&MB) ja molemmissa valmistusvika... Toisesta löystyi levyn niitit parin sadan kilometrin jälkeen, ja toisessa ei taas asetelma toimunut heti paikalleen laitettessakaan.

Eipä tuohon varmaan mitään kisakytkiä pysty laittamaan/teettämään kun sitä kytkintä pitää saada luistatettuakin :roll:
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

207-307 pakettiautoissa on isompi kytkin kuin henkilöautoissa :arrow: pitäs olla sitten vielä pakettiauton vauhtipyöräkin..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AM kirjoitti:Minulle on sattunut Sachin kytkimien kanssa huono tuuri.
Vähän samanlainen tapaus täällä. :( Edellinen (n. 5v vanha) ravisti hirveästi, kun moottori lämpesi tarpeeksi. Nykyinen ravistaa kylmänä. Tämän jälkimmäisen kanssa pärjää paremmin, koska muutaman liikkeellelähdön jälkeen ominaisuus pikkuhiljaa häviää. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Roisto kirjoitti:
AM kirjoitti: Vähän samanlainen tapaus täällä :lol: Edellinen ravisti hirveästi, kun lämpesi tarpeeksi.Nykyinen ravistaa,jälkimmäisen kanssa pärjää,koska muutaman kerran jälkeen ominaisuus pikkuhiljaa häviää.
Mie luin huolimattomasti tuota Roiston tekstii, ja lainasin tähän alkuu.

Otsikko oli kyll tuolla alus kytkimestä mutta mistä sit Roisto lie puhunu, juhannusheilastako :lol: .

Mie nyt alan puhuun kytkimestä. Auton kytkimestä :!:
Nii se teköö, ku pitkää seisoo ni ravistaa alkuun.
No perh... se kytkin :!: . Sit ko vaan isolle vaihteella liuuttaa ni sit se ravistamine vaan tasaantuu. Kai siel jottai liukastetta vaan hiukka valuu seisoes, jollai säteellä että tuntuu ravistuksena. Kyll mersun kytkin kestää luistattaa. Mie oon laittanna Lukkia , OQ , Sachsia ja aina on olluna hyviä. Ei pysty yhtää erottelee mikä ois jääny huonompana mielee. Eiköhä ne aika tasahyviä kaikki.



Nii kytkimessä. :!:
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Ostin sit Sachssilaisen paketin, GD mersuun tarkoitetun. 219€ tarviketorilta Oulusta. Pakun paketeissa samat paineasetelmat, laakerit ja saman kokoinen levy kuin G:ssä (228mm)...mutta silti eri tunnistenumerolla. Lienekkö siinä keskiön jousissa jotain eroa? Olis kuitenkin ollut vajaa 300€ se pakun paketti niin jäi sit kokeilematta.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onkos autosta jo jossain kuvia? Vai kyselinkö jo aiemmin 8) Tuollainen G olisi kyllä hauska peli.
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Onhan niitä...tuolla offroad harrastajien sivuilla. En ole vielä perhetynyt miten liittää tänne keskusteluihin kuvia...
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Tuolta alta Petri R:n kansiosta löytyy fotoja...siellä se musta G. Tosin vinssipuskuri on jo mennyt uusiksi ja gummit vaihtui 33" => 36" super swamper TSL:liin..

Kuvia: http://stiletti.wipsl.com/gallery/album345/
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No onhan tuo varmaankin tullut jo nähtyäkin Offipalstalla, luulisin ainakin..Ei noita G mersuja nyt niin älyttömästi ole offi käytössä. Kiva laite.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Sachs laitettiin tuohon Ceehen, sovittiin korjaamon kanssa että paras laitetaan samalla kun vaihdatin kampiakselin takapään stefan joka oli hieman vuotanut kytkimelle, aiheutti liikkeelle lähtiessä pienen ravistuksen, kilsoja oli 100 tuhatta ja uus kytkin :? laatu on nyt kuitenkin alkuperäinen 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”