Kaksi katalysaattoria? Miksi ei??

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Kaksi katalysaattoria? Miksi ei??

Viesti Kirjoittaja dry »

Tulipahan mieleeni tuo päästöjen vähennys. Ja siitä tietysti katalysaattori.
Jos yksi katalysaattori vähentää niinkin tuntuvasti päästöjä, miksi ei käytetä kahta katalysaattoria?

Katalysaattori pikaisen nettitutkimisen jälkeen näyttää vaativan 250 - 300 asteen lämpötilan kunnolla toimiakseen.

Jos takapöntön tilalle vaihtaisikin toisen katalysaattorin, kuumenisiko se tarpeeksi?

Tuleeko ensimmäisen katalysaattorin jälkeen riittävästi myrkkyjä jotta toinen katti puhdistaisi vielä siitä jotain?

Nyt yleistä pohdintaa ja asiantuntijalausuntoja :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No yhdelläkin kunnossa olevalla katilla/moottorilla päästöt on luokkaa:
co 0,01, hc 2, eipä siinä jää oikeen hommaa enää toiselle katille.
Asia on eri jos moottorissa on päin persettä jokin, sitten hyvä jos 2 pönttöä riittää puhdistamaan arvot rajoihin. :roll:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”