Uutta "hiljentävää" peräöljyä tulossa Mersulta?
Uutta "hiljentävää" peräöljyä tulossa Mersulta?
Kävin hakemassa rottelon Järvisen Erkiltä pikkurempasta ja kyselin vielä ulvovasta perästä että mitä sen laitto maksaisi?
Kertoi kuulleensa että Mersulta on tulossa / tullut uutta peräöljyä tms ainetta jolla pitäisi saada tuo melko montaa vaivaava ulvonta tietyillä nopeuksilla poistumaan
Kuullostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta: jos on totta niin tuohan on paras keksintö sitten...öö... yleiskodinkoneen
edit voi v***u mitä kirjotusvirheitä tulee koko ajan, kaatu eilen kahvit näppikseen
Kertoi kuulleensa että Mersulta on tulossa / tullut uutta peräöljyä tms ainetta jolla pitäisi saada tuo melko montaa vaivaava ulvonta tietyillä nopeuksilla poistumaan
Kuullostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta: jos on totta niin tuohan on paras keksintö sitten...öö... yleiskodinkoneen
edit voi v***u mitä kirjotusvirheitä tulee koko ajan, kaatu eilen kahvit näppikseen
Viimeksi muokannut ou812, 15.8.2007 13:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Minnuuki vituttaa toi perän vähäinen jollotus tasan 90:s.
Ja enimmäksee sellasta npeutta ko meikän ajot. Nii kaheksaa kymppiihä mie vaan , hiljaa ja matalalla.
Niinko hävittäjä lentäjän äitee poijaalle lomalta lähtiessä neuvvoi.
Että Ville kuule lennä sinä ainakkii varovasti, silleen hiljaa ja matalalla , eihän sinun tarvii ni kovasti reuhuuttaa,
Oo varovaine niihe rakkineihi kaa.
Viime viikonloppuna en ees huomannu ko vähä pikkusikana työnsin reippaasti....ni unohtu noi volinat.
Ko yhtää ei kuulu ku menöö yli sata.
Kokkeilla sitä uutta kunha tuloo markkinoille.
Ja enimmäksee sellasta npeutta ko meikän ajot. Nii kaheksaa kymppiihä mie vaan , hiljaa ja matalalla.
Niinko hävittäjä lentäjän äitee poijaalle lomalta lähtiessä neuvvoi.
Että Ville kuule lennä sinä ainakkii varovasti, silleen hiljaa ja matalalla , eihän sinun tarvii ni kovasti reuhuuttaa,
Oo varovaine niihe rakkineihi kaa.
Viime viikonloppuna en ees huomannu ko vähä pikkusikana työnsin reippaasti....ni unohtu noi volinat.
Ko yhtää ei kuulu ku menöö yli sata.
Kokkeilla sitä uutta kunha tuloo markkinoille.
VALMET 5oo -69
Taitaa se sahanpuru olla toistaiseksi paras konsti tähän mennessä, ainakin hintaluokassaan toimivin...
Näkis vaan sen öljyn joka hammaskosketuksen kohdalleen korjaa ja vetopyörästön laakerikrympit läsnäolollaan oikeiksi säätää...
Näkis vaan sen öljyn joka hammaskosketuksen kohdalleen korjaa ja vetopyörästön laakerikrympit läsnäolollaan oikeiksi säätää...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Montako päivää oli viikonloppu kestänyt ko.ukkelilla tuossa kohti?AM kirjoitti:Ainakin minulle eräs mersupajan ukkeli sanoi että usein huutava perä johtuu hammaspyörien pintojen tasaiseksi kulumisesta. Uutena niissä on "karhennus" jonka kuluessa öljy ei pysy välissä->huutaa.
80W/90 öljyllähän maalaa vaikka katon, kyllä se mukana pysyy.
Mie olettasin, et ei oo aikoinaan vaihettu öljyjä riittävän usein /ollenkaan, ja hampi on kulunut.
Pro HVM
Emt. jostain 60-luvulta asti sen on mersuja laitellut joten en uskaltanut väittää vastaankaan. Ja tosiasiahan on että usein huutavasta perästä ei hiljaista saa vaikka kuinka vaihtaa laakerit ja säätää kulmat kohdalleen.Rässi66 kirjoitti: Montako päivää oli viikonloppu kestänyt ko.ukkelilla tuossa kohti?
Itselläni ei ole yhdestäkään autosta alkanut perä huutamaan, tuolla 200D:lläkin 400tkm takana. No yhdessä oli valmiina Älyttömästi huutava perä, siinä oli kyllä omituinen välys ja hampaat olivat kuluneet pilalle.
Tuohon laakerointiin Erkki sanoi että todennäköisesti ulinat lähtee lakeroimallakin mutta vasta ajokilometrien myötä, ei välittömästi
Jostain muuten muistan kuulleeni että Bemareihin olisi jotain vastaavantyyppistä ihmeöljyä tullut myyntiin Täytyy kahtella tv-shoppia jos aineet on kohta siellä myynnissä
Jostain muuten muistan kuulleeni että Bemareihin olisi jotain vastaavantyyppistä ihmeöljyä tullut myyntiin Täytyy kahtella tv-shoppia jos aineet on kohta siellä myynnissä
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Tuskin ukko on ollu kattomas sielä rattaiden välissä että onko välissä öljyä vai ei...monen moista kertaa oon maininnu että minun teoria on se että hampi kuluu.Rattaat on evolventti kuvioiset ja eivät toisiaan vasten luista nimeksikään.Kun vaan perällä tulee riittävästi kilsoja niin siinä käy niin että se evolventti muoto menee rikki ja rattaat alkaa luistaa toisiaan vasten.Ja siksi siis vollottaa...sama luistamis ilmiö tapahtuu jos ei ole hampit toisiinsä nähden suorassa...toki jos kyseessä on laakerin vollotus niin silloin ei paljon evolventti muoto meinaa.AM kirjoitti:Emt. jostain 60-luvulta asti sen on mersuja laitellut joten en uskaltanut väittää vastaankaan.Rässi66 kirjoitti: Montako päivää oli viikonloppu kestänyt ko.ukkelilla tuossa kohti?
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Planeetta sielä tuntuu ääntävän, mun pommin takapäässä. Kaikki laakerit vaihettiin, pakattiin perä niin tiukkana nippuuun kun vaan sai(simmejä om silloim sopivasti kun perän saa hädintuskin nippuun.). Tulihan tasauspyörästön kamatkin uusittua, kuitenkin jollottaa edelleen.
Joku innokas voisi kokeilla kuinka hieno sirkkelin ääni tulee kun vaihtaa pelkän planeettapyörän eikä sitä "matopyörää"(? olikos se ny tuo.)
Joku innokas voisi kokeilla kuinka hieno sirkkelin ääni tulee kun vaihtaa pelkän planeettapyörän eikä sitä "matopyörää"(? olikos se ny tuo.)
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Tuotanoin, käsittääkseni perää ei kasata tiukaksi, vaan kosketusvärin kanssa hampaat keskelle kosketuspintojaFetisisti kirjoitti:pakattiin perä niin tiukkana nippuuun kun vaan sai(simmejä om silloim sopivasti kun perän saa hädintuskin nippuun.). Tulihan tasauspyörästön kamatkin uusittua, kuitenkin jollottaa edelleen.(? olikos se ny tuo.)
Se väärä hammaskosketus sen äänen taitaa aikaiseksi saada.
Tai niin aikanaan koulussa opetettiin
Laakerointi ei vaikuttanut ääniin, joten väittäisin tuon tulevan planeetasta. Sivuttaissuunnassa se kasataan melko tiukaksi. Sellaaset ohjeet tuli ja niin tehtiin, turhaa työtä sinänsä kun ääni ei lähtenä mihinkään. Eikä edes hiljentynyt.
Joten jokuhan voi sitten sanoa että mikä sielä ääntää kun vaihdettuja ovat:
-kaikki laakerit(posket ja etupää)
-tasauspyörästön hilut
Eipä palajo muuta jää kuin planeetta ja mato. Eikä värin kanssa katteltu mittään.
EDIT: Tosin onhan sekin mahdollisuus että laakerien vaihdon tuoma etu hävisi siihen etten kasannu värin kanssa(=liikaa simmejä sivuttaisvälyksen poistoon). Tosin, perä kuitenkin enemmän jurisee kuin ulisee, kuulostaa 'ulinalta' sopivan vauhdin osuessa kohdalle.
Joten jokuhan voi sitten sanoa että mikä sielä ääntää kun vaihdettuja ovat:
-kaikki laakerit(posket ja etupää)
-tasauspyörästön hilut
Eipä palajo muuta jää kuin planeetta ja mato. Eikä värin kanssa katteltu mittään.
EDIT: Tosin onhan sekin mahdollisuus että laakerien vaihdon tuoma etu hävisi siihen etten kasannu värin kanssa(=liikaa simmejä sivuttaisvälyksen poistoon). Tosin, perä kuitenkin enemmän jurisee kuin ulisee, kuulostaa 'ulinalta' sopivan vauhdin osuessa kohdalle.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr