Kuinka usein tarkastat / uusit autosi sytytysosia?
Kuinka usein tarkastat / uusit autosi sytytysosia?
Tarkastatko säännöllisesti autosi korkeajännitejohtojen, virranjakajan kannen ja pyörijän kunnon? Ettei johtojen päissä ole korroosiota, johdot eivät ole halkeilleet, virranjakajan kansi on puhdas ja kuiva, kannessa ei ole halkeamia, kannen elektrodit eivät ole palaneet, kannen keskellä oleva hiili on ehjä ja pääsee liikkumaan, virranjakajan pyörijä on kunnossa?
Edellä oleva koskee ainakin W201 2.0E mallia, en tiedä millaiset systeemit on Mersun eri mallisarjoissa tai uudemmissa / vanhemmissa vuosimalleissa...
Asia tuli mieleen kun autoni alkoi sytystulppien vaihdon jälkeen hieman pätkiä tyhjäkäynnillä. Epäilen juuri jotain hapettumaa ym. vikaa sytytysjohdoissa, en ole vielä ehtinyt lähteä CRC/kossu -pullon kanssa tutkimaan asiaa. Auto on vähällä ajolla ja syksyn kosteus on ehkä tuonut mukanaan pienen ylläri-pyllärin! Johdot ovat mallia -92, eli originellit ja ehkäpä jo tiensä päässä...? Siksi ajattelinkin kysyä että kuinka on asian laita muissa malleissa - miten sytytysosat kestävät tai kuinka usein yleensäkin huollatte/tarkastatte/vaihtelette niitä?
On varmaan järkeviä ihmisiä jotka vaihtavat kaikki sytytysosat uusiin säännöllisesti välttääkseen ongelmat? Itse en kyllä tule kiinnittäneeksi huomiota tuohon puoleen, mikäli auto vain toimii normaaisti...
Edellä oleva koskee ainakin W201 2.0E mallia, en tiedä millaiset systeemit on Mersun eri mallisarjoissa tai uudemmissa / vanhemmissa vuosimalleissa...
Asia tuli mieleen kun autoni alkoi sytystulppien vaihdon jälkeen hieman pätkiä tyhjäkäynnillä. Epäilen juuri jotain hapettumaa ym. vikaa sytytysjohdoissa, en ole vielä ehtinyt lähteä CRC/kossu -pullon kanssa tutkimaan asiaa. Auto on vähällä ajolla ja syksyn kosteus on ehkä tuonut mukanaan pienen ylläri-pyllärin! Johdot ovat mallia -92, eli originellit ja ehkäpä jo tiensä päässä...? Siksi ajattelinkin kysyä että kuinka on asian laita muissa malleissa - miten sytytysosat kestävät tai kuinka usein yleensäkin huollatte/tarkastatte/vaihtelette niitä?
On varmaan järkeviä ihmisiä jotka vaihtavat kaikki sytytysosat uusiin säännöllisesti välttääkseen ongelmat? Itse en kyllä tule kiinnittäneeksi huomiota tuohon puoleen, mikäli auto vain toimii normaaisti...
Pyörijä on se juttu joka siellä kannen alla pyörii ja jakaa kipunaa jakajan kannen eri nastoille ja sitä kautta tulpille.Eldorado kirjoitti:Mikä on pyörijä ??? Kuulostaa hauskalta. Virranjakajan kannesta oon joskus kuullut puhuttavan.
Olihan mulla kuvakin 124.031:n syttövehkeistä. Osa numero #23
Pro HVM
Ei niihin kannata mennä koskemaan, lakkaavat pian toimimasta. Jos asiat on sillä mallilla, etä autossa on bensakone, niin pitää olla vähintään 8-sylinteriä, niistä voi hyvällä tuurilla olla 6 pelissä mukana
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Noh, eipä aleta viilaamaan pilkkua taas Mitenkähän esim. guru-HVM:n sytytysasiat? Muistaakseni nimim. Benzo mainitsi jossakin topicissa vaihtelevansa säännöllisesti jotain sytytyspiuhoja ja virranjakajan kannen, vai muistankohan väärin...
Oletteko sitä mieltä että 15-vuotta vanhat originellit ajan patinoimat vuosikerta-Beru -sytytysjohtoni olisivat kenties jo vaihtotavaraa? Vai meneekö toiset 15-vuotta kun vain putsaan
Oletteko sitä mieltä että 15-vuotta vanhat originellit ajan patinoimat vuosikerta-Beru -sytytysjohtoni olisivat kenties jo vaihtotavaraa? Vai meneekö toiset 15-vuotta kun vain putsaan
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
AM kirjoitti:No on se minustakin pyörijä , tai sillä nimellä aina kutsun, pyörrin kuulostaa hölmölle. No silti se virallinen nimi on kai pyörrin.
Eihän taas mene offtopikiksi
Niin taikka lähetyssaarnaaja, taikka hu*ra... Rakkaalla viholaisella on monta nimeä...Rässi66 kirjoitti:Gooklen äänin 219 - 4150 se on edelleen pyörijä. Näin.AM kirjoitti:Itse asiassa se on pyörrin
Jaa niin ne virtavehkeet? Katoin tulupan ruohonleikkurista tänäkin kesänä. Oli ihan hyvä vielä.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Noissa liuotinkäyttöisissä tuli pidettyä ihan tapana sitä että aina ku vuodenaika vaihtuu lämpötilaltaan huomattavasti erilaiseksi, vaihdetaan koko pläjäys ihan varmuuden vuoksi. Ei paljon paskaakaan maksa, ja onpa ainakin sitten "tällä-se-kyllä-toimi"-varaosia vianetsintäpuuhiin.
Tätä nykyä tarkastuskohteet on enemmänkin akun kengät ja startti.
Tätä nykyä tarkastuskohteet on enemmänkin akun kengät ja startti.
Juuri pari päivää sitten vaihoin tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän.
Oli entiset aika hirveessä kunnossa, edellinen omistaja varmaan ajellu 100tkm samoilla tulpilla ja virranjakajalla varmaan toiset samanmoiset. Tulppien kärkivälikin oli jo 1.2mm luokkaa.
Jos nyt ottas vaikka käytännöksi itellä että vaihtaa tulpat ja virranjakajan 2 vuoden välein. Eipä nuo nyt konkurssiin vie, ainakaan w201 kohdalla
Oli entiset aika hirveessä kunnossa, edellinen omistaja varmaan ajellu 100tkm samoilla tulpilla ja virranjakajalla varmaan toiset samanmoiset. Tulppien kärkivälikin oli jo 1.2mm luokkaa.
Jos nyt ottas vaikka käytännöksi itellä että vaihtaa tulpat ja virranjakajan 2 vuoden välein. Eipä nuo nyt konkurssiin vie, ainakaan w201 kohdalla
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Keväällä vaihoin perämoottoriin uuvet tulpat.....nii ja siinä ruohonleikkurissa oli miullakii ihan ok tulppa vielä. Aijuu ja siskonpoijaan pihamopoon piti vaihtaa uus häiriösuojaamaton tulppa(ei ollu muita pakissa, sori naapurit jos telkussa näkyy jotain ylimäärästä).
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
405 pösöön oisinko kerran vaihtanu tulpat
TZR:n tulppa meni muutaman kerran uusiks..
Mersssu en oo moisia remppoja tehny, hehkutulpat oon edelliseen ja nykyseen kerran vaihdattanu
Venemoottoreihin joka kevät uudet tulpat, saa hakee aina pahvilaatikollisen noita tulppia
Ruohonleikkureihinkin varmaan pitäs vaihtaa tulpat, uudempaan ei viel oo ainakaan vaihdettu kertaakaan, onkohan se nyt vuoden ollu jo..vanhempaan on taatusti vaihdettu joskus vaikka en sitä itse muista, ei kai se samalla tulpalla voi höristä 6-7v
E: Polarikseen ja Lynxiin vaihtuu joka kerta kun lumen tultua tulee otettua ajoon...
TZR:n tulppa meni muutaman kerran uusiks..
Mersssu en oo moisia remppoja tehny, hehkutulpat oon edelliseen ja nykyseen kerran vaihdattanu
Venemoottoreihin joka kevät uudet tulpat, saa hakee aina pahvilaatikollisen noita tulppia
Ruohonleikkureihinkin varmaan pitäs vaihtaa tulpat, uudempaan ei viel oo ainakaan vaihdettu kertaakaan, onkohan se nyt vuoden ollu jo..vanhempaan on taatusti vaihdettu joskus vaikka en sitä itse muista, ei kai se samalla tulpalla voi höristä 6-7v
E: Polarikseen ja Lynxiin vaihtuu joka kerta kun lumen tultua tulee otettua ajoon...
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Taitaapi olla jotain vuodelta 94-95 tuo meijänkin rikstrattoni, ei huolto ongelmia.Mika.T kirjoitti:Heleposti. Meilä on ikivanha riksrattoni leikkuri johon ei ole etes oljyjä koskaan vaihettu. Varmaan yli 20vuotta vanha vehe.®ÐÐ kirjoitti: ei kai se samalla tulpalla voi höristä 6-7v
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
..
Eilen tutkin Ässän syttyvehkeitä. Pyörijästä oli osa alkanut muuttua savuksi
Puhdistin sen ja virranjakajan nappulat sisältä. Ei kun kokeilemaan, voi kun käy tasaseen taas. 2€:n kolikko pysyy pystyssä venttiilikopan päällä, silloinkin kun kone on käynnissä.
Puhdistin sen ja virranjakajan nappulat sisältä. Ei kun kokeilemaan, voi kun käy tasaseen taas. 2€:n kolikko pysyy pystyssä venttiilikopan päällä, silloinkin kun kone on käynnissä.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...