Matkailuautoksi rekisteröity 310D -90 on käyttöönotettu toukokuussa -90, ja ollut meillä muutaman vuoden ajossa.
Kilometrejä oli tässä entisessä invataksissa 510000 kun ostimme sen, ja nyt taitaa olla 570000 paikkeilla.
Autoon olen ollut varsin tyytyväinen, vaikkei voi enää sanoa että mitenkään vähillä remonteilla olisi päästy.
Laitettu on meillä ollessa varrella ainakin:
Uusi laturi, jäähdytin, viskokytkin
(2 vuotta ajettiin tosin kokonaan ilman flektiä
 )
 )KA - stefa, vesipumppu, kardaani
(edellinen omistaja oli ajanut kiveen; kierossa)
lämmityslaitteen puhaltimen moottori, toinen olkatappisarja, etujarrupalat, käsijarruvaijerit, takajarrusylinteri, kannentiiviste
(samassa yhteydessä kansi kuntoon periaatteella "koneistamolle ja ohjeeksi että laitetaan KUNTOON
 ")
 ")jakoketju, nostimet, ketjunkiristin, keinun laakeri ja rulla, ruiskutuspumppu - josta täytyy kertoa erikseen:
PP D kunnosti pumpun ja otti samalla Mersusta reilusti tehoa ja vääntöä lisää.
Auto muuttui Pasin käsittelyssä TÄYSIN erilaiseksi, voimaa on tarjolla heti kun kaasua painetaan.
Ero kiihtyvyydessä entiseen on niin suuri, että ensi koeajolla en tahtonut uskoa todeksi.
Savua toki tulee kun kaasua pidetään pohjassa, mutta tänä aamuna kun otin pakokaasutestin niin arvot olivat seuraavanlaiset neljällä kaasutuksella:
1) 3,01
2) 2,23
3) 2,25
4) 2,24
Ilmansuodatin on puolitoista vuotta vanha ja ajettu noin 25000-30000 km.
Kulutus pieneni noin 0,5 - 1,0 litraa / 100 kilometriä ollen nyt matka-ajossa noin 9 litraa, sekalaisessa ajossa 10 - 10,5 litraa.
Viime kesänä kokeilin moottoritiellä mitä Mersu kulkee; mittari pohjaan eli numeroina 150 ja risat.
 
 Eikä kyseessä ole mikään ihan pieni katiska.
 
 Se siitä kehumisesta
 , siirrytään varsinaiseen aiheeseen.
 , siirrytään varsinaiseen aiheeseen.Ajelin aamulla työpaikalleni, otin em. pakokaasutestin ja tarkastin valot - toinen takaparkki oli himmeä, polttimo mustana, uusiksi - ja ajelin katsastuspaikalle.
Eipä tuosta mitään moitittavaa löytynyt, 36 euroa
 kiitos
  kiitos  ja taas on ajoaikaa.
  ja taas on ajoaikaa.Ajelin takaisin työpaikalle ja tekaisin huollon; Mobil Delvac 1 + suodatin, pa-suodatin, perä- ja vaihteistoöljyn tarkastus, rasvaukset, rengaspaineet, tarkastukset, jarrunesteen vaihto.
Kovalla pakkasella startti oireili pari kertaa niin että se vain naksahti kun yritin käynnistää, purin ja puhdistin sen ja vaihdoin hiilet
(jotka olivat lopussa, siitä se ongelma...)
ja solenoidin. Osat yhteensä noin 24 euroa.
 
 Takaiskari näkyy vuotaneen, pitää vaihtaa ne jahka viitsii.
Samalla voisi vaihtaa etuiskaritkin, kyseessähän on auto jota pidetään perheessä vielä pitkään...

 
  


 ja Mynässä käytetty 300 D ei voi kulkea kahtasataa, vai miten se menikään
  ja Mynässä käytetty 300 D ei voi kulkea kahtasataa, vai miten se menikään 
 Miehen korkuinen vain
 Miehen korkuinen vain 
 senverran että lasi on vielä keväällä ehyt.
  senverran että lasi on vielä keväällä ehyt.  
 
 tietokoneen naputtelua
  tietokoneen naputtelua   "
 " annanpas 11 euroa takasin, sekö oli jo tehty" (ojentaa rahaa)
  annanpas 11 euroa takasin, sekö oli jo tehty" (ojentaa rahaa) ja raapii mietteliäänä parransänkeään.
  ja raapii mietteliäänä parransänkeään.  ja palataan asiaan samoissa merkeissä reilun vuoden päästä.
  ja palataan asiaan samoissa merkeissä reilun vuoden päästä.  
  mutta öljytpä vaihdoin
  mutta öljytpä vaihdoin 

 Vielä se jauhaa ainakin ettei mitään, wepastoja ei ole ja auto kun on pantu käyntiin niin alta 50km yhtäsoittoista ajoa ei ole tapahtunut kuin todella harvaan......joko lähen vaihtamaan?
  Vielä se jauhaa ainakin ettei mitään, wepastoja ei ole ja auto kun on pantu käyntiin niin alta 50km yhtäsoittoista ajoa ei ole tapahtunut kuin todella harvaan......joko lähen vaihtamaan?



