Solex ADDHE 40 + turbo?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Solex ADDHE 40 + turbo?

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Onkos kellään kokemusta otsikon mukaisista Solexin tuplakaasareista?
Tekeekö semmosilla mitään, ja kannattaako edes tarjota ylipainetta? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

täytyypä kysäistä serkkupojalta miten sillä toimi kyseiset kaasarit turbo ladassa...
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ascoonassa mulla oli joskus Solexinkin tuplat kiinni. Bensapintoja ei saanut oikein mitenkään kohdilleen. Jos pintoja laski ei saanut soppaa, jos taas nosti niin että sai penssaa, niin tukehtu kakkuun mutkissa. Muuten oli kyllä ruutia kivasti. Turpokäytöstä ei kokemuksia.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mitenkä mulla tulee helpompia ja halvempiaki tapoja saada itsensä hermoraunioksi kuin kaasarivehkeillä pensakoneen turpottaminen... :shock: :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Melitos kirjoitti:Mitenkä mulla tulee helpompia ja halvempiaki tapoja saada itsensä hermoraunioksi kuin kaasarivehkeillä pensakoneen turpottaminen... :shock: :shock:
Miten olisi tollanen? :arrow: Cliks, Cläks, :lol: :hang:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Solexiin en ota kantaa :? Mutta yhden näkövinkkelin tahdon tarjota-> V8 magazine:ssa oli joskus joku paineistanut ihan tavallisen holleyn tjms. koteloimalla koko kaasarin jolloin se oli saman paineen alaisena ulkoa ja sisältä jolloin vältyttiin monelta ikävältä ongelmalta.....ja taitaa vielä toimiakkin ihan hienosti :idea:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Juu, enpä viitti alkaa isoa pystykaasaria alkaa virittelemään.
Mutta onhan noita kaasarikoneita ahdettu ennenkin, ei se mikään ameriikantemppu ole. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ajattelinkin että "soveltaen" vaakoihin jos ei valmiita turbo mallin solexeja ole nurkissa ja ennenkaikkea jotenkin aiheeseen sopivana ajattelin nakata ajatuksen takaraivoihin muhimaan :lol:



Mutta tosiaan kaasari + turbo on niitä helpoimpia virityksiä, toisin kuin nämä nykyajan 20 anturilla yms. olevat täysin itse tuunattavat ruiskut joissa saa 1r/min välein säädettyä sytkät ja seokset.....jos vain omistaa tarvittavat laitteet ja mikä työmaa asentaa :no: (toki ne on säätöihin saatuaan varmoja ja huolettomia, mutta perinteinen suutinten vaihto ja bensapintojen säätö kunniaan :pappa: ) Ja jos oikein alkaa teettämään tuo kaasarin paineistus, niin laittaa sen kaasarin imupuolelle niinkuin esim. kupla rintamalla on tehty iät ja ajat (siis bensa/ilma seos imetään turbon läpi) :ope:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”