Autotronic, väännön kesto
Autotronic, väännön kesto
Onko kenelläkään mitään hajua paljonko A-sarjalaisen Autotronic vaihteisto kestää vääntöä? 280nm näyttäis olevan dieselissäkin vääntö automaatilla vaikka manuaalina 300nm? Onko raja toi 280nm vai uskaltako käydä chippaamassa kopperon? 335nm chipin kanssa tulisi.
Tietoa eikä niinkään kokemustakaan ei ole, mutta yleensä siihen on kyllä syynsä jos jollakin vaihteistokokoonpanolla väännön määrä vaihtelee samassa mallissa. 50Nm ei nyt niin kauheen suuri lisäys ole loppujen lopuksi, kun kuitenkin niissä on aina "marginaalit," mutta kaiken saa rikki jos yrittää.
Jos et kunnolla leipää sille antele, niin tuskimpa se siitä rikkuu. Ajellaan tuolla tienpäällä isommilla virityksilläkin ja nekin kasassa pysyy kun korvien välissä on kuskilla tavaraa. Mutta itse jättäisin kyllä tekemättä, eri asia jos tuota vääntöeroa ei olisi vaihteistokokoonpanoissa. Ei se tehdas ihan suotta sitä 20Nm ole mennyt piilottamaan...
Jos et kunnolla leipää sille antele, niin tuskimpa se siitä rikkuu. Ajellaan tuolla tienpäällä isommilla virityksilläkin ja nekin kasassa pysyy kun korvien välissä on kuskilla tavaraa. Mutta itse jättäisin kyllä tekemättä, eri asia jos tuota vääntöeroa ei olisi vaihteistokokoonpanoissa. Ei se tehdas ihan suotta sitä 20Nm ole mennyt piilottamaan...
Onkos muuten tietoo kelläkään onko C200cdi:n ja C220cdi:n automaattilaatikossa eroa? Moottorithan nuissa on samat mutta eri tehot otettu. Että kestääkö 220 laatikko paremmin tommosen 180hv/400Nm?
Olis suunnitelmissa jonkun ajan päästä hankkia jompi kumpi noista, -05 vuosimallina.
Olis suunnitelmissa jonkun ajan päästä hankkia jompi kumpi noista, -05 vuosimallina.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Automaattilaatikot ovat samoja. Manuaalimalleissa on kytkimissä eroja. Moottoreissa on vain sen verran eroa, että 220 CDI:ssä on tasapainotusakselit.Joker kirjoitti:Onkos muuten tietoo kelläkään onko C200cdi:n ja C220cdi:n automaattilaatikossa eroa? Moottorithan nuissa on samat mutta eri tehot otettu. Että kestääkö 220 laatikko paremmin tommosen 180hv/400Nm?
Olis suunnitelmissa jonkun ajan päästä hankkia jompi kumpi noista, -05 vuosimallina.
Osaako joku suositella moiselle pajalle pk-seudulla tai lähimaastossa? Löysin netistä vielä bhp-motorsportin chipin joka tarjoilis 340nmnokileka kirjoitti:chippaa kunnon pajalla

Ei oo tosiaan minkäänlaista tuntumaa miten noi CVT vaihteistot kestää kasvanutta vääntöä.
http://www.turbotec.com/
Jyväskylän tienoilla.
EDIT: Jaa niin tuo on jopa pensakoneella.
No kyllä se Karala niidenkin päälle ymmärtää... Kiitokset luikille vinkistä 
Jyväskylän tienoilla.
EDIT: Jaa niin tuo on jopa pensakoneella.


I drive an Opel. What's your excuse?