Pikku vinkki manuaalivaihteisille Mersuille

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Pikku vinkki manuaalivaihteisille Mersuille

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Nosta vaihekepin suojapussi ylös ja ruiskuttele rasvaa kepin juuren niveliin. Lukko- ja aseöljy kelepaa mainiosti.
Jos oikein innostut, niin voit ensin pestä bräkleenillä, elektrolla, tai muulla rasvanpoistosprayllä vanhat psskat pois.

Huomaatko mitään eroa? :lol:

Minä tein "hyvälle" vaihekepille kyseisen operaation ja huomasin ettei se niin hyvä ollutkaan. :shock: Nyt on.

Toimii ainakin malleille W123, W124, W201.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Itse olen laittanut nautilusta (perämoottorin potkurivaseliinia eli aika sitkeetä tavaraa) tuonne nii kestää vähän kauemmin kuin röpöt.
Mutta ero on kyllä huomattava tuon operaation jälkeen :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kerosiini
Viestit: 776
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Ite sörkin sinne vaseliinia oikeen reilusti. Kyllä muuten nopeutu vaihdot kummasti kun ei tarvinu vaihekeppiä väkisin väännellä takasin keskialueelle ja siitä kohti seuraavaa pykälää :D
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Samalla kannattaa kaivaa ne markan kolikot ja 50-penniset pois sieltä :shock:.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jaa se Sivoskalla rupes keppi jäykisteleen näin lämpösillä, no voihan toki niinkin käydä.

Yleensä tuo on ensimmästen pakkasten ongelma.

Seuraavaksi ruvetaan muistelemaan,

Missäs ne vaihteistoöljyt vaihdettiinkaan viimeksi ?

:arrow: sinne räyhäämään naama punasena kun on laitettu jäykät öljyt vaihteistoon :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei se jäykistyny. Ostaessa tuntu vähän jäykältä, tuumasin että on käytön puutetta. Siitä se ajallaan muuttui ihan hyväksi. Tai sitten totuin siihen. :roll:

Työkaveri puhu että oli rasvannu omasta 201:stä ja 124:stä kepinjuuren, kokeilin sitten minäkin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Se on melekonen muutos, jäykästä - normaaliksi, tuntuu et jää ns. nuppi käteen kun liikkuu niin liukkaasti :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Miten minusta tuntuu, että Sivonen ja Lucky-Dog keskustelee kahdesta eri asiasta!
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Ja ko mie olen miettiny että millä sais kepin jäykäksi...

Vaihekeppi kyllä liikkuu kevyesti P-R-N-D-3 välejä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jaa että kun keppi on ensin jäykkä, ja sitten sen rasvaa ja vatkaa hieman eestaas, niin jossain välissä se muuttuu taas notkeaksi. :wackit: Joo'o oon huomannu kans. :D Tuossa kotirauhan häiritsijän Mersussa oli kaverin vaarivainaan jäljiltä keppi ihan jumissa. Kertarasvauksella on nyt ollut pari vuotta oikein hyvä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Jos siitä oikein hyvän haluaa niin koko shifteri kannattaa purkaa osiin ja sen jälkeen pestä osat pesuaineella jonka jälkeen rasvata puhtaat osat ja koota se kasaan. Sitten siitä tulee siisti ja toimiva.

Kuva

Kuva

Kuva
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”