Mersun C-mallin sedanin ja farkun tyyppivikoja

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Jusbo
Viestit: 10
Liittynyt: 06.1.2011 23:48
Paikkakunta: Ylivieska

Mersun C-mallin sedanin ja farkun tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja Jusbo »

Elikkäs olisko mitää neuvoja kun tuommosta 2003 vuojen C- farkkua tai sedania ettimäs, et mitä tyyppivikoja nois on ja mitä kohtia kannattaa kahtella tarkemmi tommoses?
Avatar
jadke
Viestit: 499
Liittynyt: 03.2.2007 19:57
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jadke »

olikohan se niin että 04sesta vanhemmat on aikas ruoste herkkiä etenki lokarin kaarista löytyy yleensä ruostetta.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

jadke kirjoitti:olikohan se niin että 04sesta vanhemmat on aikas ruoste herkkiä etenki lokarin kaarista löytyy yleensä ruostetta.
Kuten myös ovien alareunat, takaluunkun lukon ympärys lähes jokaisessa. :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

hotari kirjoitti:
jadke kirjoitti:olikohan se niin että 04sesta vanhemmat on aikas ruoste herkkiä etenki lokarin kaarista löytyy yleensä ruostetta.
Kuten myös ovien alareunat, takaluunkun lukon ympärys lähes jokaisessa. :shock:
Mulla on -00 mallin w203 ja takakaarissa oli pari kuprua. Kesällä ne korjattiin eikä ruostetta löytynyt. Oli maalissa vain kuprua vaikka näytti siltä, että kohta tulee ruoste läpi :shock:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

ja varmaan cdi-dieseleissä perus tarkistuspaikat niinkuin muissakin cdi-malleissa.
® Mesen V8 Klubi
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

TeroK kirjoitti:
hotari kirjoitti:
jadke kirjoitti:olikohan se niin että 04sesta vanhemmat on aikas ruoste herkkiä etenki lokarin kaarista löytyy yleensä ruostetta.
Kuten myös ovien alareunat, takaluunkun lukon ympärys lähes jokaisessa. :shock:
Mulla on -00 mallin w203 ja takakaarissa oli pari kuprua. Kesällä ne korjattiin eikä ruostetta löytynyt. Oli maalissa vain kuprua vaikka näytti siltä, että kohta tulee ruoste läpi :shock:
Tuo takaluukun lukonympärys on kiehtonu ihteeki, mutten oo vielä löytänu takaluukusta lukkoa, vai onko se jotenki näkymättömissä? eipä sillä ku kaukoohjain toimii nii eioo tullu etittyykää
Kuva
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

libzane1 kirjoitti:
TeroK kirjoitti:
hotari kirjoitti: Kuten myös ovien alareunat, takaluunkun lukon ympärys lähes jokaisessa. :shock:
Mulla on -00 mallin w203 ja takakaarissa oli pari kuprua. Kesällä ne korjattiin eikä ruostetta löytynyt. Oli maalissa vain kuprua vaikka näytti siltä, että kohta tulee ruoste läpi :shock:
Tuo takaluukun lukonympärys on kiehtonu ihteeki, mutten oo vielä löytänu takaluukusta lukkoa, vai onko se jotenki näkymättömissä? eipä sillä ku kaukoohjain toimii nii eioo tullu etittyykää
se on siellä rekisterikilven valon vieressä.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Håkke kirjoitti:
libzane1 kirjoitti:
TeroK kirjoitti: Mulla on -00 mallin w203 ja takakaarissa oli pari kuprua. Kesällä ne korjattiin eikä ruostetta löytynyt. Oli maalissa vain kuprua vaikka näytti siltä, että kohta tulee ruoste läpi :shock:
Tuo takaluukun lukonympärys on kiehtonu ihteeki, mutten oo vielä löytänu takaluukusta lukkoa, vai onko se jotenki näkymättömissä? eipä sillä ku kaukoohjain toimii nii eioo tullu etittyykää
se on siellä rekisterikilven valon vieressä.
Juu sieltähän tuo löytyi, ei onneksi ollut kuplimista havaittavissa :D
Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

TeroK kirjoitti:Mulla on -00 mallin w203 ja takakaarissa oli pari kuprua. Kesällä ne korjattiin eikä ruostetta löytynyt. Oli maalissa vain kuprua vaikka näytti siltä, että kohta tulee ruoste läpi :shock:
tais olla jo sitte kertaalleen korjattu ja tehty työ huonosti.

yleisestiottaen ,näin tarkemmin kun ajattelee, niin aika vähän palautetta tullu foorumeille w203:sta. onko se muka hyvä auto!?!?! :P
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Eikös just 203-sarja rankattu jossain vaiheessa Saksassa melko luotettavaksi peliksi ADAC:n katsastustilastojen perusteella? :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

thabandit^ kirjoitti:Eikös just 203-sarja rankattu jossain vaiheessa Saksassa melko luotettavaksi peliksi ADAC:n katsastustilastojen perusteella? :roll:
Keskimäärästä parempi, ei ihan huippuluokilla tainnut olla
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Itse tutkiskelin aika paljon tuon 203 kopan autoja kun sellaista teki mieli (vaan ei sitten p*rsaus kestänytkään :lol: :oops: ). Yleisesti voisi sanoa että 1. sarjan autot (2004 saakka) kärsivät jonkinasteisista ruosteongelmista mutta sekään ei ole sääntö vaan hyväpeltisiäkin olisi löytynyt. Pienehköihin kuppavaivoihin kannattaa kuitenkin varautua. Kakkossarjan facelift malleista en ole juurikaan pahaa sanaa kuullut, ainakaan ruostemielessä. Tuollainen kakkossarjan farkku olisi edelleen haaveissa kunhan vielä hieman halpenevat...

Se mikä noissa 203:ssa ärsyttää on se huonompi monitoimiviiksi kuin E-malleissa, menee ajan myötä sellaiseksi kankeaksi ja kummalliseksi käyttää. Kuulemma eri alihankkijan tuotantoa (= varmaan stanasti halvempi) kuin isommissa mersuissa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se mikä noissa 203:ssa ärsyttää on se huonompi monitoimiviiksi kuin E-malleissa, menee ajan myötä sellaiseksi kankeaksi ja kummalliseksi käyttää.
Heh, tämä on muuten totta.
Viiksen "niksaus" on tuntumaltaan muovinen ja vanhemmiten jäykistyy ja alkaa natista.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla kangistuu pakkasessa monitoimiviiksi niin että tuntuu siltä että katkeaa kohta koko vipu kun laittaa vilkkua päälle. Tuntuma ei kumminkaa ole missään vaiheessa muovinen eikä vipu katkea tai hajoa vaikka siltä tuntuukin. Kyseessä on hieman vanhempi E sarjalainen :happy:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Jusbo
Viestit: 10
Liittynyt: 06.1.2011 23:48
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jusbo »

Hyvin tuo tuossa toimii , viiksi siis. Ja muutenkin hyväkuntoinen auto. Ajettu vaan 104tkm
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

dealer kirjoitti:Viiksen "niksaus" on tuntumaltaan muovinen ja vanhemmiten jäykistyy ja alkaa natista.
Jos se on sama oire, kuin vanhenevissa naisissa viikseen vedossa; paikat kuivuvat ja natina alkaa. :shock:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Haikara kirjoitti:
dealer kirjoitti:Viiksen "niksaus" on tuntumaltaan muovinen ja vanhemmiten jäykistyy ja alkaa natista.
Jos se on sama oire, kuin vanhenevissa naisissa viikseen vedossa; paikat kuivuvat ja natina alkaa. :shock:
Eikö molemmissa tapauksissa vaihdeta silloin uudempi tilalle. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”