Tuollaista rimpulaa leluäestä nyt veis vaikka Valmet 502:lla. Tyypillistä kommarien touhuaLaaksonen kirjoitti:Tietääkseni ainoa V10-moottorinen traktori; serbialainen IMT 5270:
moottorina Mersun vapari-V10:
http://www.konedata.net/Traktorit/IMT5160.htm
Raskas kalusto
Jospa tuon voimansiirto ei kestä kovempaa rasitusta.C-Klasse kirjoitti:Tuollaista rimpulaa leluäestä nyt veis vaikka Valmet 502:lla. Tyypillistä kommarien touhuaLaaksonen kirjoitti:Tietääkseni ainoa V10-moottorinen traktori; serbialainen IMT 5270:
moottorina Mersun vapari-V10:
http://www.konedata.net/Traktorit/IMT5160.htm
Mersun moottorit ovat löytäneet tiensä myös venäläisiin Kirovets-traktoreihin:
http://kirovets-ptz.com/rus/catitem/2/k ... -9000.html

Eatonilta ensimmäinen kaksoiskytkin-vaihteisto kuorma-autoon Amerikan markkinoilla:
http://www.eaton.com/Eaton/OurCompany/N ... CT_1134820
http://www.eaton.com/Eaton/OurCompany/N ... CT_1134820
Viimeksi muokannut Laaksonen, 06.9.2014 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Huvittavaa mainostekstiä:
http://uspower.fi/tuote/8-us-power-18t/
-Nimestään huolimatta kai jotain kiinalaisia pask...
Caterpillarin...USPower kirjoitti:Catebillarin sylinterit ja voimansiirto!
http://uspower.fi/tuote/8-us-power-18t/
-Nimestään huolimatta kai jotain kiinalaisia pask...

Daimlerin jenkkirekkamerkeistä myös Freightlineria vanhoillisempi Western Star on julkaissut suht nykyaikaisen mallin 5700XE:

http://www.westernstartrucks.com/MediaC ... 2014-09-11
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lqnWSgiCfb8[/youtube]

http://www.westernstartrucks.com/MediaC ... 2014-09-11
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lqnWSgiCfb8[/youtube]

Ennen oli jokaiseen jenkkimerkkiin 4-tahtidiesel-vaihtoehtoina Caterpillar ja Cummins. 90-luvun puoliväliin asti kaiketi 3. vaihtoehtona oli Detroit Dieselin 2-tahtijyristin. Vaihteistoksi optioina olivat ymmärtääkseni Eatonin suorahampainen Fuller tai Allisonin automaatti. CATin konetta ei nykyisin saa kai enää kuin Internationalin tekemiin CATin maansiirtoautoihin (CT660 & 681). Natikalla käytössä omat moottorinsa Maxxforce-nimellä. Kenworth ja Peterbilt käyttävät DAFin kanssa samoja PACCAR-koneita. Mackin moottorit ovat nykyisin käytännössä Mackeiksi brändättyjä Volvon koneita. Daimlerin omistamiin Freighlinereihin ja Western Stareihin voimanlähteeksi saa joko Europassa Mersuina tunnetut Detroitin 4-tahtinokivasarat (DD13 ≈ OM471 - DD16 ≈ OM473) tai Cumminsin 9- tai 15-litraisen:
http://www.westernstartrucks.com/Engine ... fault.aspx
Nopeudenrajoittimia ei rapakon takana tietääkseni ole.
http://www.westernstartrucks.com/Engine ... fault.aspx
Nopeudenrajoittimia ei rapakon takana tietääkseni ole.

Matkailuauto pitkille matkoille ja vaikeaan maastoon

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-maastoon

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... n-maastoon

Volvon tulos yllättäen laskussa – suunnittelee 2 000 työpaikan vähennystä
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 314908/304
-vanha uutinen, mutta mietityttää silti.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 314908/304
-vanha uutinen, mutta mietityttää silti.

Myös Mackit ovat nykyisin komeita:Laaksonen kirjoitti:Daimlerin jenkkirekkamerkeistä myös Freightlineria vanhoillisempi Western Star on julkaissut suht nykyaikaisen mallin 5700XE:

Viimeksi muokannut Laaksonen, 16.9.2014 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mä jostain joskus luin ettei se Eaton Fuller mikään itsestäänselvyys Jenkeissäkään ole. Vaan siellä on muutama muukin merkki, jotka on synkronoimattomia.Laaksonen kirjoitti:Ennen oli jokaiseen jenkkimerkkiin 4-tahtidiesel-vaihtoehtoina Caterpillar ja Cummins. 90-luvun puoliväliin asti kaiketi 3. vaihtoehtona oli Detroit Dieselin 2-tahtijyristin. Vaihteistoksi optioina olivat ymmärtääkseni Eatonin suorahampainen Fuller tai Allisonin automaatti. CATin konetta ei nykyisin saa kai enää kuin Internationalin tekemiin CATin maansiirtoautoihin (CT660 & 681). Natikalla käytössä omat moottorinsa Maxxforce-nimellä. Kenworth ja Peterbilt käyttävät DAFin kanssa samoja PACCAR-koneita. Mackin moottorit ovat nykyisin käytännössä Mackeiksi brändättyjä Volvon koneita. Daimlerin omistamiin Freighlinereihin ja Western Stareihin voimanlähteeksi saa joko Europassa Mersuina tunnetut Detroitin 4-tahtinokivasarat (DD13 ≈ OM471 - DD16 ≈ OM473) tai Cumminsin 9- tai 15-litraisen:
http://www.westernstartrucks.com/Engine ... fault.aspx
Nopeudenrajoittimia ei rapakon takana tietääkseni ole.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vesa Raiskin jenkki-Volvossa muistan nähneeni vaihdekepin tilalla pelkät painonapit, mutta kyllä rapakon takanakin tunnetaan i-Shift:

http://www.volvotrucks.com/TRUCKS/NA/EN ... T_ILF.ASPX

http://www.volvotrucks.com/TRUCKS/NA/EN ... T_ILF.ASPX

Raiskin lisäksi Jenkki-Volvo näkyy Suomessa olevan myös kokkolalaisella Kuljetusliike Thodenilla:Laaksonen kirjoitti:Vesa Raiskin jenkki-Volvossa muistan nähneeni vaihdekepin tilalla pelkät painonapit, mutta kyllä rapakon takanakin tunnetaan i-Shift:
http://www.volvotrucks.com/TRUCKS/NA/EN ... T_ILF.ASPX

http://www.kuljetusliikethoden.fi/

Kuljetusliike O Valkonen Oy Imatralta otti käyttöön Mercedes-Benz Arocs 3263L 8x4 ja Actros 2663LS 6x4 kuorma-autot, joilla pääasiassa ajetaan Stora Enso Oyj:n Imatran tehtaiden kuljetuksia Kotkan satamaan. Arocsilla 9-akselisena täysperävaunuyhdistelmänä ja Actrosilla B-junana. Uudet, pirteän punaiset autot luovutti Veho Hyötyajoneuvot Kouvolan Pekka Vesanen. Toivotamme runsaasti taloudellisia ja turvallisia kilometrejä Kaakkois-Suomeen uusilla autoilla!

http://www.ovalkonen.fi/?sivu=kalusto

http://www.ovalkonen.fi/?sivu=kalusto

Enpä tiennytkään Mersun tekevän perävaunun akseleitakin:
http://www.dca-family.com/content/mbtas ... flash.html (
) 
http://www.dca-family.com/content/mbtas ... flash.html (

Renault Trucks T äänestetty vuoden kuorma-autoksi 2015

http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?9561
-Yhtään en ole liikenteessä vielä nähnyt.

http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?9561
-Yhtään en ole liikenteessä vielä nähnyt.

TITAN esitellyt ACTROS SLT:stä lyhyempiakselivälisen 8X8-version:

http://www.titan-sf.com/index.php/en/

http://www.titan-sf.com/index.php/en/
Viimeksi muokannut Laaksonen, 08.10.2014 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fiat Powertrain Technologiesin (ent. Iveco motorsin) 16-litraisen R6:n tehoversiot julkaistu:
*480 kW (653 hv) http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
*515 kW (700 hv) http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
*570 kW (775 hv) http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
Toistaiseksi moottori on käytössä vain Case IH:n ja New Hollandin isoimmissa puimureissa, mutta voisi mielestäni hyvinkin korvata Cumminsin 15-litraisen vaikkapa tässä:

*480 kW (653 hv) http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
*515 kW (700 hv) http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
*570 kW (775 hv) http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
Toistaiseksi moottori on käytössä vain Case IH:n ja New Hollandin isoimmissa puimureissa, mutta voisi mielestäni hyvinkin korvata Cumminsin 15-litraisen vaikkapa tässä:

Laaksonen kirjoitti: Raiskin lisäksi Jenkki-Volvo näkyy Suomessa olevan myös kokkolalaisella Kuljetusliike Thodenilla:
http://www.kuljetusliikethoden.fi/


Komatsu forestilta (entiseltä Valmetilta) udet mallit:

http://www.ammattilehti.fi/albumi/komat ... 14/1860772

http://www.ammattilehti.fi/albumi/komat ... 14/1860772








