220 bensa W202 käy kahdella
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07.3.2008 15:51
- Paikkakunta: Tuuri
220 bensa W202 käy kahdella
Eli vm. -96 220 bensa käy vaan 2. ja 3. sylintereillä, 1. ja 4. sylintereiltä puuttuu kipinä.
Kipinä kuitenkin tulee niillekin startatessa ja irrallisilla tulpilla kokeillessa. Ensiksi auto höröhtää muutaman kerran sekunniksi ja sammuu, mutta kun auton saa käymään niin se käy vaan kahdella. Jostain syystä ECU pudottaa ihan tarkoituksella nuo ykkösen ja nelosen pois pelistä. Mutta miksi?
Itse ECU on käynyt kuulemma tarkistettavana ja on kunnossa.
Nokka-akselin asentotunnistimesta näytti vikakoodia. Se ei myöskään näytä mitään vastusta kun mittaa, eli ilmeisesti pimeänä?
Mutta voisiko tuo olla syynä tuohon ECUn temppuiluun?
Sitten tulee mieleen nakutusanturi tai kaasuläppäkotelo, voisiko kumpikaan aiheuttaa tuota?
Kipinä kuitenkin tulee niillekin startatessa ja irrallisilla tulpilla kokeillessa. Ensiksi auto höröhtää muutaman kerran sekunniksi ja sammuu, mutta kun auton saa käymään niin se käy vaan kahdella. Jostain syystä ECU pudottaa ihan tarkoituksella nuo ykkösen ja nelosen pois pelistä. Mutta miksi?
Itse ECU on käynyt kuulemma tarkistettavana ja on kunnossa.
Nokka-akselin asentotunnistimesta näytti vikakoodia. Se ei myöskään näytä mitään vastusta kun mittaa, eli ilmeisesti pimeänä?
Mutta voisiko tuo olla syynä tuohon ECUn temppuiluun?
Sitten tulee mieleen nakutusanturi tai kaasuläppäkotelo, voisiko kumpikaan aiheuttaa tuota?
Viimeksi muokannut P. Lanttola, 30.9.2014 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07.3.2008 15:51
- Paikkakunta: Tuuri
Puristukset lähelle 16 bar joka sylinterissä.
Tulpat edellisen omistajan mukaan vaihdettu vikaa etsiessä, mutta tiedä sitten paljonko noihin voi luottaa...
Tulpanjohdot kyllä oli tarkoitus seuraavaksi tutkia jos olisi vaan niin yksinkertainen vika.
Puolat kyllä on kunnossa, ostin jo turhaan yhden uudenkin.
Tulpat edellisen omistajan mukaan vaihdettu vikaa etsiessä, mutta tiedä sitten paljonko noihin voi luottaa...
Tulpanjohdot kyllä oli tarkoitus seuraavaksi tutkia jos olisi vaan niin yksinkertainen vika.
Puolat kyllä on kunnossa, ostin jo turhaan yhden uudenkin.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07.3.2008 15:51
- Paikkakunta: Tuuri
Tuossa vikakoodit mitä auto näyttää, nuo kolme ekaa saa nollattua pois mutta kun kokeilee käyntiin niin tulevat takaisin.

Muitakin vikakoodeja on, mutta ne voi olla ihan huuhaata mm. ecu vika löytyy moneen kertaan.
Senverran on kokeiltu, että puolia, tulpanjohtoja ja tulppia ristiin kokeilemalla vika ei muutu miksikään, eli oletettavasti ovat kaikki kunnossa.
Nokan anturi on nyt tilattuna mutta saa nähdä muuttaako se mitään.

Muitakin vikakoodeja on, mutta ne voi olla ihan huuhaata mm. ecu vika löytyy moneen kertaan.
Senverran on kokeiltu, että puolia, tulpanjohtoja ja tulppia ristiin kokeilemalla vika ei muutu miksikään, eli oletettavasti ovat kaikki kunnossa.
Nokan anturi on nyt tilattuna mutta saa nähdä muuttaako se mitään.
Viimeksi muokannut P. Lanttola, 30.9.2014 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07.3.2008 15:51
- Paikkakunta: Tuuri
Nyt on sitten tutkittavana tuo ylijänniterele.
Jotain vikaa siinä ilmeisesti on, punaisella ympyröidyissä kohdissa kuuluisi olla samanlaiset vastukset mutta toinen oli kiinni enää todella hatarasti.
Lisäksi oranssilla ympyröidyt tinaukset näyttävät vähän epäilyttäviltä.

Autossa oli tuo vasen rele paikallaan ja kokeilin siihen tuota keltakantista oikealla olevaa mutta ei se sillä käynnistynyt ollenkaan. Eivät vissiin ole vaihtokelpoisia vaikka paikalleen sopisikin?

Jotain vikaa siinä ilmeisesti on, punaisella ympyröidyissä kohdissa kuuluisi olla samanlaiset vastukset mutta toinen oli kiinni enää todella hatarasti.
Lisäksi oranssilla ympyröidyt tinaukset näyttävät vähän epäilyttäviltä.

Autossa oli tuo vasen rele paikallaan ja kokeilin siihen tuota keltakantista oikealla olevaa mutta ei se sillä käynnistynyt ollenkaan. Eivät vissiin ole vaihtokelpoisia vaikka paikalleen sopisikin?

-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07.3.2008 15:51
- Paikkakunta: Tuuri
Kai se pitää jostain tuo rele etsiä, nyt ei nimittäin kyllä mersu päästä mua helpolla, koitin tinata tuon irronneen vastuksen paikalleen ja katselin sulakkeet läpi, nyt sitten autossa on ajonesto päällä. Ledit vaan vilkkuu taustapeilissä vaikka ovet laittaa lukkoon ja avaa. Bensapumppukaan ei enää surahda kun virrat kääntää päälle ja muutaman sekuntin kun odottaa niin ledit alkavat vilkkua.
Toivottavasti tuokin johtuu vaan tuosta ylijännitereleestä ja korjaantuu uudella.
Tosin huonompaan suuntaan se nyt vaan meni...
Toivottavasti tuokin johtuu vaan tuosta ylijännitereleestä ja korjaantuu uudella.
Tosin huonompaan suuntaan se nyt vaan meni...
Kuvien mukaan joku on jo pilannut... eikun tinannut... sitä ennestään.P. Lanttola kirjoitti:Kai se pitää jostain tuo rele etsiä, nyt ei nimittäin kyllä mersu päästä mua helpolla, koitin tinata tuon irronneen vastuksen paikalleen ja katselin sulakkeet läpi, nyt sitten autossa on ajonesto päällä. Ledit vaan vilkkuu taustapeilissä vaikka ovet laittaa lukkoon ja avaa. Bensapumppukaan ei enää surahda kun virrat kääntää päälle ja muutaman sekuntin kun odottaa niin ledit alkavat vilkkua.
Toivottavasti tuokin johtuu vaan tuosta ylijännitereleestä ja korjaantuu uudella.
Tosin huonompaan suuntaan se nyt vaan meni...
En oikein ole koskaan ymmärtänyt että laitetaan väärän numeroinen varaosa ja kokeillaan - varsinkaan sähkölaitteen kyseessä ollen.
Suositan että oikea varaosanumero selvitetään ensin auton runkonumeron perusteella eikä vanhaan vertaamalla.
Mitä juottamiseen tulee niin vanhat tinat pois aina tinaimurilla tai tinaimusukalla ja tilalle autohommissa vanhan ajan tinalyijyseosta. Sitten hartsi ja muut fluksijämät asetonilla pois ja suojalakkaa päälle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07.3.2008 15:51
- Paikkakunta: Tuuri
Tänään varmaan saan toisen releen lainaan, ei viitti tuohon laitokseen sijoittaa rahaa jos se ei ehjällä releellä lähdekään käymään.
Eihän se kovin viisasta väärällä releellä olekaan kokeilla, muttakun sellainen osui käteen ja netistä löytyi että joku oli kuullut joltakin että tuo keltakantinen on joku päivitetty versio. No, se riitti vakuuttamaan mut ja olihan sitä siinä hurmiossa pakko kokeilla että korjaantuuko se toisella releellä.
Eipä tuossa nyt iso menetys tule vaikka pistää purkuun, mutta ihan mielenkiinnosta sitä pitää tutkia kun muuten toimii ja kuulemma sitä on jo useampi seppä tutkinut saamatta kuntoon niin pakko kokeilla.
Johtosarja autoon on joskus vaihdettu, se ei toki takaa että se olisi kunnossa, mutta ainakin puolien johdotukset on tutkittu että ovat kunnossa. Muista ei sitten niin tiedäkään...
Jokatapauksessa kokeillaan nyt toista ylijänniterelettä, tällä kertaa oikeilla numeroilla ja jos lähtee käymään mutta vieläkin huonosti niin tutkitaan sitten kampiakselin asentotunnistinta ja johtosarjaa tarkemmin.
Eihän se kovin viisasta väärällä releellä olekaan kokeilla, muttakun sellainen osui käteen ja netistä löytyi että joku oli kuullut joltakin että tuo keltakantinen on joku päivitetty versio. No, se riitti vakuuttamaan mut ja olihan sitä siinä hurmiossa pakko kokeilla että korjaantuuko se toisella releellä.
Eipä tuossa nyt iso menetys tule vaikka pistää purkuun, mutta ihan mielenkiinnosta sitä pitää tutkia kun muuten toimii ja kuulemma sitä on jo useampi seppä tutkinut saamatta kuntoon niin pakko kokeilla.
Johtosarja autoon on joskus vaihdettu, se ei toki takaa että se olisi kunnossa, mutta ainakin puolien johdotukset on tutkittu että ovat kunnossa. Muista ei sitten niin tiedäkään...
Jokatapauksessa kokeillaan nyt toista ylijänniterelettä, tällä kertaa oikeilla numeroilla ja jos lähtee käymään mutta vieläkin huonosti niin tutkitaan sitten kampiakselin asentotunnistinta ja johtosarjaa tarkemmin.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07.3.2008 15:51
- Paikkakunta: Tuuri
Tuosta saa sen käsityksen että koodit pitää nollata että alkaa toimimaan ehjällä puolalla?
http://mbworld.org/forums/c-class-w202/ ... arned.html
Päteekö sun autoon, kaksi puolaa, puola per kaksi sylinteriä?
http://mbworld.org/forums/c-class-w202/ ... arned.html
Päteekö sun autoon, kaksi puolaa, puola per kaksi sylinteriä?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07.3.2008 15:51
- Paikkakunta: Tuuri
Jutun autossa vissiin on kaksi puolaa tulppien päällä ja molemmista menee tulpanjohto toiselle tulpalle.
Tässäkin on kaksi puolaa, mutta imusarjan alla ja niistä lähtee tietysti 4 tulpanjohtoa.
Vikakoodeja on kyllä välillä nollattu kun yritin saada vikaa siirtymään 2&3-sylintereille.
Tosin nokka-akselin asentotunnistimen vaihtamisen jälkeen ei ole katsottu pysyykö sen koodi poissa.
Tässäkin on kaksi puolaa, mutta imusarjan alla ja niistä lähtee tietysti 4 tulpanjohtoa.
Vikakoodeja on kyllä välillä nollattu kun yritin saada vikaa siirtymään 2&3-sylintereille.
Tosin nokka-akselin asentotunnistimen vaihtamisen jälkeen ei ole katsottu pysyykö sen koodi poissa.