Alkuperäinen kone olisi numeroiden perusteella niin olisi halu elvyttää se vielä.
Tämä on säädettävillä venttiileillä ja yksirivi ketju, nokka-akseli tietysti kulunut ja painimet myös.
Porauttaa tarttisi kun pitkä seisonta tehnyt jälkensä pyttyihin.
Kiinnostaisi tietää että onkohan samoja osia vähän uudemmissa- eli käykö tähän lohkoon laittaa hydraulisäätö kansi ja senmukaan vahvempi nokka-akseli ja parempi jakopää ketju systeemi myös?
Miten kampiakselit, onkohan samoja?
Ulkonäöllisesti tahto olisi säilyttää vanhan mallin erilliset hihnat laturille ja tehostin pumpulle kuitenkin, eikä moniurahihnaa. Käyköhän kuitenkin risteyttää hihnapyörä kampuralle siis vanha osa uudempaan .
Imu ja pakosarjat taitaa käydä kaikki eri vuosomalleista riippumatta.
Jos tällainen risteytys ei onnistu- niin entä toisinpäin?
Olisi 88 kone joka on moniurahihnalla, ja ilmeisesti eri sytytys systeemi, eli tähän käyköhän 83 jakaja että sopii auton sähköihin. Myös sitten tarttisi saada 88 koneeseen nämä 83 hihnapyörät ja hihnat, käyneeköhän, moniurahihna kiristin systeemithän on ihan eri että onko jakopään koppa erilainen?
Sytytys yksiköt autoissa näissä vuosimalleissa on ainakin erilaiset ja ilmeisesti jakajat myös- niin mikähän on tyypiltään tuo vanhempi 88 lie ezl tms nimeltään?
83 konetta purkaessa hajotin tietenkin sen jakopään kopassa olevan pyörimis anturin, tosian ei taida olla kuin diagnostiikkaa varten eikä vaikuttaisi käyntiin. 88 ssa onkohan pyörintä anturi koneen takapäässä, onko se laatikon kuoressa siellä että lohkot siltä osin samoja ?
Tässä tietenkin koneen numero muuttuu mikä pikkusen harmittaa, mutta jotenkin pitäsi saada ratkastua pikku dilemma

Eli jos tietoa on koneiden yhtäläisyyksistä niin kertoilkaapas