Paisuntasäiliössä on silikaattipussi, ja jos se hajoaa silikaattirakeet pääsevät kiertoon tukkien lämmityslaiteen kennon. Lämmöntulo lakkaa lähes kokonaan.
Viimeisin todennäköisesti tästä ongelmasta kärsivä (W204 facelift) kävi viime viikolla ja toisen kerran tänään korjaamolla, kokeitliin huuhdella järjestelmä.
Kenno oli aivan tukossa, nyt tulee lämmintä, mutta miten kauan ?
Remontti maksaa 1500-2000 euroa korjaamolla, vaihtoon menee mm. jäähdytin ja lämmityslaitteen kenno jne...
Tästä korjaamolla käyneestä autosta sain intoa vaihtaa omaan 203:een paisuntasäiliön. Muutaman kympin remontti ja nyt sa olla rauhallisin mielin tämän osalta.
Leikkasin omasta jääneen paisuntasäiliön auki nähdäkseni millainen se "pussi" oikein on.
On muuten sitten jokseenkin hankala avattava, väliseinää joka puolella niin ettei tiedä mistä leikkaisi...
Tuossa kuvassa ympyröity osa jonka sisällä silikaattia on, pyöreä purkki jossa muoviverkkoseinät:

Tässä väännettynä hajalle, edelliskuvan pyöreä pohja vasemmalla laidalla pystyasennossa ja verkko siitä oikealle, alhaalla silikaattia:

Hupaisi pikku juttu, joka on kaukana hauskasta jos sattuu oman auton kohdalle.