Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Minä tuossa jo eilen mietiskelin että jos laittais kattokaiteitten etupäihin molemmille puolille lyysät... olis jotain käyttöä kaiteillekinVensku_ kirjoitti: Ja kaikkihan tietää jo sen, että pitkien säännökset on muuttuneet, siis että katolle saa laittaa pitkät, vaikkei olisi etuakselin etupuolella.![]()
Kunhan ei häikäse suoraan tai epäsuoraan kuljettajaa.

--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Kattokaideasennus käväisi hetken mielessäni, saas ny nähä. Mulla on rosteriputkea, johon teen yläpuolelle ja alapuolelle kiinnikepaikat. Yläpuolelle siis tulee yhdet ja alapuolelle yhdet. Toisissa umpioissa on kaksoisreferenssi halogeenille tai xenonille. Halogeenin referenssi on 17,5. Xenonin 37,5.
Toisessa kaukovaloparissa on referenssi 37,5, ja tällä lyhyellä matikallani saan lukeman 110ref, kun leikitään, että otetaan toisesta parista halogeenin referenssin mukaan laskentakaava. Se siis menee yli. Kuinka ollakaan, kolmella valolla saisi referenssin pysymään kurissa, mutta paritonta määräähän ei sallita. Lisäreiden määrä siis edeleen arvoitus..
Mutta, tällä hetkellä eniten kiinnostaa, mitä jos nuo sumarit asentaa kattotelineelle, niiden lasihan kun on tiheään rihlattu? Lisäksi aavistuksen suuntaisi sivuille, niin menisikö työvaloina normaali henkilöautossa? Tietty niitäkin tulisi käytettyä kaikkein pimeimmillä tieosuuksilla
Ne päällähän ei kannata kuitenkaan kissalan poikia vastaan ajella, tai sitten saa alkaa selittelemään
Onko lerssinen kuulolla, kuuntelen..
Toisessa kaukovaloparissa on referenssi 37,5, ja tällä lyhyellä matikallani saan lukeman 110ref, kun leikitään, että otetaan toisesta parista halogeenin referenssin mukaan laskentakaava. Se siis menee yli. Kuinka ollakaan, kolmella valolla saisi referenssin pysymään kurissa, mutta paritonta määräähän ei sallita. Lisäreiden määrä siis edeleen arvoitus..
Mutta, tällä hetkellä eniten kiinnostaa, mitä jos nuo sumarit asentaa kattotelineelle, niiden lasihan kun on tiheään rihlattu? Lisäksi aavistuksen suuntaisi sivuille, niin menisikö työvaloina normaali henkilöautossa? Tietty niitäkin tulisi käytettyä kaikkein pimeimmillä tieosuuksilla


Onko lerssinen kuulolla, kuuntelen..

® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Eiköhän se kuus valoa "nokalla" jossa lukee hella rallye 3000 riitä herättämään kissalan poikien huomion vaikkei päällä oliskaan 
teet pitkille hämäysvaihtokatkaisijan, josta mukamas voi valita kummat pitkät palaa, sitte toinen kytkin piiloon, mistä syttyy kaikki

teet pitkille hämäysvaihtokatkaisijan, josta mukamas voi valita kummat pitkät palaa, sitte toinen kytkin piiloon, mistä syttyy kaikki

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Hämäyskatkaisija hommiksi saattaa mennäkin, tosin tällä hetkellä pimeällä suorittamat testaukset ovat osoittaneet, että vähempikin riittäisi. Jospa sitten emännän autoon laittaisi toiset lisärit ja itelle vaan yhdet, ja heivais nuo sumarit takasin hyllylle odottelee..Vensku_ kirjoitti:Eiköhän se kuus valoa "nokalla" jossa lukee hella rallye 3000 riitä herättämään kissalan poikien huomion vaikkei päällä oliskaan
teet pitkille hämäysvaihtokatkaisijan, josta mukamas voi valita kummat pitkät palaa, sitte toinen kytkin piiloon, mistä syttyy kaikki

Ei muuten, mutta kun yksi pari 55w xenoneilla tuntui valaisevan tuossa tutulla suoralla reilusti pidemmälle, kuin luulinkaan. Eikä leveydessäkään ole valittamista

Tältä muuten näyttää tämä tänhetkinen suunnitelma, eli johdot haitariputken sisässä säänsuojassa. Ballastin paikka tulee maskin sisään, lattarautatelineeseen.

On muuten ärsyttävää tuo hellalaisten kopan muoto, kun aina saa porata..

EDIT: Kertokaas viisaammat, mikä tuon muovisen ja metallisen kiinnitysjalan ero on? Kuvassa oleva kiinnitysjalka on kyllä uskottavaa tekoa, mutta tulee 3 senttiä liian ylös aiotusta, kun taas metallisilla kiinnikkeillä toisesta sarjasta saisin juuri sopivalle korkeudelle.
Viimeksi muokannut miqum_86, 29.7.2013 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli bongattua tämmönen virsikirja aiheesta valaisinlaitteet ajoneuvoissa, kannattaapi lukaista, jos osaa trafi-suomea
http://trafi.fi/filebank/a/1368512702/5 ... muksia.pdf

http://trafi.fi/filebank/a/1368512702/5 ... muksia.pdf
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Onkohan noissa vanhemmissa samaa vikaa kuin uudemmissa 3000FF mallissa? Noissahan on halogeenipolttimolla kivan leveä valokeila mutta xenoneilla siitä tulee liiankin leveä. Eihän se halogeenipolttimoon nähden huonone mutta pituutta saisi olla paljon enemmän. Polttimon paikkaa muuttamalla voisi tietty hienosäätää kapeammaksi.
Jos tarkkaan lain kirjainta noudatetaan ei taida nuo DR merkinnälläkään olevat olla laillisisia muutos-sarjoilla kun niistä ei oikeita e-hyväksyntöjä löydy...mutta taitaa kelvata katsastuksessa ja tien päälläkin.
Jos tarkkaan lain kirjainta noudatetaan ei taida nuo DR merkinnälläkään olevat olla laillisisia muutos-sarjoilla kun niistä ei oikeita e-hyväksyntöjä löydy...mutta taitaa kelvata katsastuksessa ja tien päälläkin.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Saa toki, muttei riitä sekään. Pitäis saada n.5mm syvemmälle, että muuttuis edes pikkuisen kapeammaksi valokuvio. Tämä on sitten testattu 1000ff, 3000ff, 3003ff lampuilla ja peltikantaisilla polttimoilla.
Tuosta DR merkinnästä.
Ballastihan on noissa halpa sarjoissakin lailliset, mut polttimot ei. ratkaisu laita esim. D2S sinne, niin ei pääse nariseen siitäkään. eikä sitä ulkoa päin huomaa, että onko siellä H vai D alkuinen polttimo.
Tuosta DR merkinnästä.
Ballastihan on noissa halpa sarjoissakin lailliset, mut polttimot ei. ratkaisu laita esim. D2S sinne, niin ei pääse nariseen siitäkään. eikä sitä ulkoa päin huomaa, että onko siellä H vai D alkuinen polttimo.
Viimeksi muokannut JMTN, 29.7.2013 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mullakin on muistikuva, että taaempana kun on, saa kapeamman keilan. Mulle on oikeastaan tuon kuvion pituus samantekevää, koska pääasia on kuitenkin se, että näkee huomattavasti enemmän ympärilleen. Jos mä huippukantaman valon oisin halunnut, niin umpiotkin olis ref.50
Mutta asiaan taas:
Mulla oli aiemmassa xenon-kokoonpanossa 2,5mm2 johtoa ympäriinsä, tämä riittänee? Mutta emännän autoon kun tulee halogeenit, niin riittääkö 2,5mm2 naru vai tinaanko suosiolla neljäneliöiset?

Mulla oli aiemmassa xenon-kokoonpanossa 2,5mm2 johtoa ympäriinsä, tämä riittänee? Mutta emännän autoon kun tulee halogeenit, niin riittääkö 2,5mm2 naru vai tinaanko suosiolla neljäneliöiset?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Paljos halogeenien watit? Kyllähän 2,5 neliöö riittää, josset takavaloilta jännitteitä vedä.
Neljään neliöön siirtyminen ehkä vähän turhaa hifistelyä, ei se jännitteen ja valon määrä enää hirveitä kasva, niin että sillä enää merkitystä olisi.
1,5:kin riittänee normaalisti, mutta alle 1,5 neliöistä en laittaisi ikinä valoille.

Neljään neliöön siirtyminen ehkä vähän turhaa hifistelyä, ei se jännitteen ja valon määrä enää hirveitä kasva, niin että sillä enää merkitystä olisi.
1,5:kin riittänee normaalisti, mutta alle 1,5 neliöistä en laittaisi ikinä valoille.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Watit 2x100w. Ostin kaupasta (biltemasta) H1 100w Gold, ja tosiaan valo on enempi kullankajoinen kuin keltainen tai edes normaali hehkulampun värinen. Nuo polttimot oli tarkoitus laittaa ex-meseen, mutta se jo myytiinki poies alta, joten miltähän nuo näyttäisi umpioissa? Pitäis kait kokeillaVensku_ kirjoitti:Paljos halogeenien watit? Kyllähän 2,5 neliöö riittää, josset takavaloilta jännitteitä vedä.![]()
Neljään neliöön siirtyminen ehkä vähän turhaa hifistelyä, ei se jännitteen ja valon määrä enää hirveitä kasva, niin että sillä enää merkitystä olisi.
1,5:kin riittänee normaalisti, mutta alle 1,5 neliöistä en laittaisi ikinä valoille.

® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Kävin sitten hallilla mielenkiinnosta testaan.
Tuosta johdon paksuudesta, niin vähintään 2,5mm johto 100w hehkulle, niin palaa viellä kirkkaasti eikä myrskylyhtynä.
1,5mm johdolla kytkentäreleeltä 14,3v jännite ja lampulla vain 12,9v.
2,5mm johdolla releeltä 14.3v jännite ja lampulla 13,9v.
4,0mm johdolla releeltä 14,3v jännite ja lampulla 14,0v.
Johdolla pituutta releeltä lampulle 2m.
Tuosta johdon paksuudesta, niin vähintään 2,5mm johto 100w hehkulle, niin palaa viellä kirkkaasti eikä myrskylyhtynä.
1,5mm johdolla kytkentäreleeltä 14,3v jännite ja lampulla vain 12,9v.
2,5mm johdolla releeltä 14.3v jännite ja lampulla 13,9v.
4,0mm johdolla releeltä 14,3v jännite ja lampulla 14,0v.
Johdolla pituutta releeltä lampulle 2m.
Eli tässä nähdään että erot 2,5 ja 4 neliön johdolla on hyvin mitättömätJMTN kirjoitti:Kävin sitten hallilla mielenkiinnosta testaan.
Tuosta johdon paksuudesta, niin vähintään 2,5mm johto 100w hehkulle, niin palaa viellä kirkkaasti eikä myrskylyhtynä.
1,5mm johdolla kytkentäreleeltä 14,3v jännite ja lampulla vain 12,9v.
2,5mm johdolla releeltä 14.3v jännite ja lampulla 13,9v.
4,0mm johdolla releeltä 14,3v jännite ja lampulla 14,0v.
Johdolla pituutta releeltä lampulle 2m.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tulipa tänään ostettua uudet lisävalot.
NBB Alpha 225 ref.40 + 70w xenonit.
Valoteho on jotain järjettömän ta taivaallisen väliltä.
Pitää huomenna laittaa kuvaa, kun saan koneelle asti.
Valokuviolla leveyttä n.50m ja pituutta 800m.
5 lux 550m, 3 lux 860m ja 1 lux 1050m.
Tämähän on sitten ihan hajottavalla kuviolla.
Minäkä luulin, että navigatorit + 70w xenokseilla latu aukee, mut ei voi samana päivänä edes puhuu.
NBB Alpha 225 ref.40 + 70w xenonit.
Valoteho on jotain järjettömän ta taivaallisen väliltä.
Pitää huomenna laittaa kuvaa, kun saan koneelle asti.
Valokuviolla leveyttä n.50m ja pituutta 800m.
5 lux 550m, 3 lux 860m ja 1 lux 1050m.
Tämähän on sitten ihan hajottavalla kuviolla.
Minäkä luulin, että navigatorit + 70w xenokseilla latu aukee, mut ei voi samana päivänä edes puhuu.
Viimeksi muokannut JMTN, 17.8.2013 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites mahtuu Änppäriin xenon syvyyssuuntaisesti?JMTN kirjoitti:Tulipa tänään ostettua uudet lisävalot.
NBB Alpha 225 ref.40 + 70w xenonit.
Valoteho on jotain järjettömän ta taivaallisen väliltä.
Pitää huomenna laittaa kuvaa, kun saan koneelle asti.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Polttimohan on monesti jopa H1 kantaisena paljon ulostuleva, joten se H1 mahtuvuus hakusessa. Meneekö ilma kairaa kun jättää ballastin ulos?JMTN kirjoitti:olihan kyse ballastista ?
Huonosti, pitää vähän muokata. Ei tarvitse sentään puhkaista koppaa.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Kuulostaa huonolta valinnalta tieliikenteeseen, tulee paljon "pimeitä" hetkiä kun joutuu vaihtamaan lähivalot aikaisin ja liikennemerkeistä heijastuksia.JMTN kirjoitti:Tulipa tänään ostettua uudet lisävalot.
NBB Alpha 225 ref.40 + 70w xenonit.
Valoteho on jotain järjettömän ta taivaallisen väliltä.
Pitää huomenna laittaa kuvaa, kun saan koneelle asti.
Valokuviolla leveyttä n.50m ja pituutta 800m.
5 lux 550m, 3 lux 860m ja 1 lux 1050m.
Tämähän on sitten ihan hajottavalla kuviolla.
Minäkä luulin, että navigatorit + 70w xenokseilla latu aukee, mut ei voi samana päivänä edes puhuu.
Samaten mutkan takaa tulevia vastaantulijoita häikäistyy koska heitä ei huomaa ajoissa.
Niin laitappa niitä kuvia, kohta on aika laittaa valoja omienkin autojen keulille

Alkaa noitten kanssa tuleen mieleen että jos sais tosiaa ne lähivalotkin vähän paremmiks.dealer kirjoitti:Kuulostaa huonolta valinnalta tieliikenteeseen, tulee paljon "pimeitä" hetkiä kun joutuu vaihtamaan lähivalot aikaisin ja liikennemerkeistä heijastuksia.JMTN kirjoitti:Tulipa tänään ostettua uudet lisävalot.
NBB Alpha 225 ref.40 + 70w xenonit.
Valoteho on jotain järjettömän ta taivaallisen väliltä.
Pitää huomenna laittaa kuvaa, kun saan koneelle asti.
Valokuviolla leveyttä n.50m ja pituutta 800m.
5 lux 550m, 3 lux 860m ja 1 lux 1050m.
Tämähän on sitten ihan hajottavalla kuviolla.
Minäkä luulin, että navigatorit + 70w xenokseilla latu aukee, mut ei voi samana päivänä edes puhuu.
Samaten mutkan takaa tulevia vastaantulijoita häikäistyy koska heitä ei huomaa ajoissa.
Niin laitappa niitä kuvia, kohta on aika laittaa valoja omienkin autojen keulille
Yhet tuolla setupilla myynny ja toiset tuola oottelee josko raapasis toiseen autoon kiinni.
Siitä kätsyt että slim mahtuu sinne sisään. muutenkin iha pätevän olonen valo.
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Onhan toi huono valo, jos ei ole erilistä katkaisijaa, että voi ajaa omilla pitkillä lähemmäs.dealer kirjoitti:Kuulostaa huonolta valinnalta tieliikenteeseen, tulee paljon "pimeitä" hetkiä kun joutuu vaihtamaan lähivalot aikaisin ja liikennemerkeistä heijastuksia.JMTN kirjoitti:Tulipa tänään ostettua uudet lisävalot.
NBB Alpha 225 ref.40 + 70w xenonit.
Valoteho on jotain järjettömän ta taivaallisen väliltä.
Pitää huomenna laittaa kuvaa, kun saan koneelle asti.
Valokuviolla leveyttä n.50m ja pituutta 800m.
5 lux 550m, 3 lux 860m ja 1 lux 1050m.
Tämähän on sitten ihan hajottavalla kuviolla.
Minäkä luulin, että navigatorit + 70w xenokseilla latu aukee, mut ei voi samana päivänä edes puhuu.
Samaten mutkan takaa tulevia vastaantulijoita häikäistyy koska heitä ei huomaa ajoissa.
Niin laitappa niitä kuvia, kohta on aika laittaa valoja omienkin autojen keulille
Lähivalotkin on alkup. xenoksit, niin ei ole niistäkään huolta.
Pohjosessa ajanut parhaimillaan yksin 4h ennen, kuin tulee ketään vastaan. Ei sitä valoa koskaan liikaa ole.