Tämä lamppu on selvästi suunniteltu xenoksille ja tehty sitten vasta halogeeni versio. Slim ballastin kanssa mahtuu kaikki romut sisään.miqum_86 kirjoitti:Polttimohan on monesti jopa H1 kantaisena paljon ulostuleva, joten se H1 mahtuvuus hakusessa. Meneekö ilma kairaa kun jättää ballastin ulos?JMTN kirjoitti:olihan kyse ballastista ?
Huonosti, pitää vähän muokata. Ei tarvitse sentään puhkaista koppaa.
Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Juu, mitä autiommat tiet sitä mukavampaa paras mahdollinen valoteho on.Onhan toi huono valo, jos ei ole erilistä katkaisijaa, että voi ajaa omilla pitkillä lähemmäs.
Lähivalotkin on alkup. xenoksit, niin ei ole niistäkään huolta.
Pohjosessa ajanut parhaimillaan yksin 4h ennen, kuin tulee ketään vastaan. Ei sitä valoa koskaan liikaa ole.
Erillisen katkaisijan kanssa pelaaminen lisävalojen kanssa olisi minulle liian työlästä.
Pitäisi väykkyyn ja pojan 124ään laitella lisävaloja ... muistaakseni niitä löytyy tallista riittävä määrä, Feliciassa onkin ollut jatkuvasti paikallaan Bosch 190:t xenoneilla.
Tuli touhuttua 225 Rallyet taas maskiin kiinni, xenoneilla tottakai.
Katkaisijan laitoin toissatalveksi kun kyllästyi ajelemaan pelkillä lyhyillä valoilla, kyllä sitä Tiilerikin käyttämään oppii kun harjoittelee.
Ne Kiiruna/Jällivaara-malliset kattovalot olisi vielä kivat, tuossa olisi pari settiä neliskanttisia ison auton valoja ja pari kpl 190-koon pyöreitä Boschilaisia odottamassa sitä että jostain löytyy kattoteline.
En muuten löytänyt mitään taksikyltin valmisreikää oman lankkuni ovenpielistä, jossain topikissa oli sellaisen olemassaolosta puhetta.

Katkaisijan laitoin toissatalveksi kun kyllästyi ajelemaan pelkillä lyhyillä valoilla, kyllä sitä Tiilerikin käyttämään oppii kun harjoittelee.

Ne Kiiruna/Jällivaara-malliset kattovalot olisi vielä kivat, tuossa olisi pari settiä neliskanttisia ison auton valoja ja pari kpl 190-koon pyöreitä Boschilaisia odottamassa sitä että jostain löytyy kattoteline.

En muuten löytänyt mitään taksikyltin valmisreikää oman lankkuni ovenpielistä, jossain topikissa oli sellaisen olemassaolosta puhetta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Käykää kattelemassa tuolla seudulla liikenteessä olevista autoista keskimääräistä ämpärin kokoisten lisävalojen määrää.
Normi henkilöautoissa taitaa olla se 3 maskissa ja 4 katolla, maastureissa ja pakuissa niitä on sen verran kuin keulille kiinnikkeitä mahtuu...

Normi henkilöautoissa taitaa olla se 3 maskissa ja 4 katolla, maastureissa ja pakuissa niitä on sen verran kuin keulille kiinnikkeitä mahtuu...

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Volvoterapeutille lisää materiaalia.Saa Jovi ja Lerssinenkin vilkuilla 

Juu...
Ei vaiskaan, se on käsittämättömän syvä ja leveä tuo rajajoki. Niin paljon toisella tavalla on moni asia tuolla taianomaisessa vapaassa naapurimaassa johon asti ei Isovihakaan (ei sukua Joville, kait?
) aikanaan ulottunna.
Jonniin verran tuolla liikkuneena täytyy sekin sanoa että vähemmän häikäisyä kanssa-autoilijoille noista länsimaan valoihmeistä aiheutuu kuin kotoisista sumarit ja himmeämmät pitkät päällä vastaan suhailevista Almera-Alpoista.

Ei vaiskaan, se on käsittämättömän syvä ja leveä tuo rajajoki. Niin paljon toisella tavalla on moni asia tuolla taianomaisessa vapaassa naapurimaassa johon asti ei Isovihakaan (ei sukua Joville, kait?

Jonniin verran tuolla liikkuneena täytyy sekin sanoa että vähemmän häikäisyä kanssa-autoilijoille noista länsimaan valoihmeistä aiheutuu kuin kotoisista sumarit ja himmeämmät pitkät päällä vastaan suhailevista Almera-Alpoista.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Lisää valoja lisää lisää LISÄÄÄÄÄÄ 
Taatana kun piti laittaa se majakkapaneeli katolle, nyt siellä killuis LAILLISESTI ämpäreitä rivin täydeltä
Talvella mahtaa malli muuttua kunhan työt loppuu ja tulkoon valakeus

Taatana kun piti laittaa se majakkapaneeli katolle, nyt siellä killuis LAILLISESTI ämpäreitä rivin täydeltä

Talvella mahtaa malli muuttua kunhan työt loppuu ja tulkoon valakeus

Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Mul ois kaikkia pikkutuikkuja ja muitakin kauhee kasa, et jos joku tarvii 
Boschin yhet pienet sipposet, sit o läjä muitakin...
Mie ehkä ostaisin FF200:t yhet (mielellään jopa xenon hyväksytyt, eli uudet), ja loput on sitte Rallye 225 linjaa...
Boschin yhet pienet sipposet, sit o läjä muitakin...
Mie ehkä ostaisin FF200:t yhet (mielellään jopa xenon hyväksytyt, eli uudet), ja loput on sitte Rallye 225 linjaa...

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vaihakko mitään kevyempiä myyntipuolen ilmossa oleviin valoihini?Vensku_ kirjoitti:Mul ois kaikkia pikkutuikkuja ja muitakin kauhee kasa, et jos joku tarvii
Boschin yhet pienet sipposet, sit o läjä muitakin...
Mie ehkä ostaisin FF200:t yhet (mielellään jopa xenon hyväksytyt, eli uudet), ja loput on sitte Rallye 225 linjaa...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Talvi-Audissa on nyt ollu yhen talven Bosch 225 x3, keskellä pistevalo ja kaikki 100W hehkuilla. Noilla tuntuu näkevän ihan hyvin ja pari hirvikolariakin tuli vältettyä tuolla Pajalan tienoilla.
Onko mitään syytä vaihtaa noita xenoneiksi? Ite vähän olen vierastanut koko tekniikkaa jostain syystä.
Onko mitään syytä vaihtaa noita xenoneiksi? Ite vähän olen vierastanut koko tekniikkaa jostain syystä.

® Mesen Porkkana-klubi
Valotehoa on xenoniswapin jälkeen kuin yhdeksässä hehkulamppu-225:ssä.Wikke kirjoitti:Onko mitään syytä vaihtaa noita xenoneiksi? Ite vähän olen vierastanut koko tekniikkaa jostain syystä.

Minä vierastan aina kaikkea uutta, ja niin vierastin tätäkin. Mutta kun oli sarja niin edullisesti myynnissä niin ostaa paukautin ja modasin ne kiinni seuraavana kaamoskautena. En ole ollenkaan pettynyt, tosin Mersun maskiasennuksessa haittapuolena se että noita ballastipömpeleitä ei oikeen saa kun nippusiteillä maskin taa kiinni, ainakaan tällä mielikuvituksella.

Kaveri joutui tekemään paljon JuMua enemmän töitä kun uudehkon Camryn (aivan onnettoman surkeat) omat ĺamput ja isot lisäpitkät vaihtoi xenoneiksi, uusiksi meni puskuri ja moni muu paikka.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pakuttimessa on puolikkaat ja lisäkattilat kzeenoneilla, kummassakin toinen pimeenä, taas. Vielä pitäs keksiä että onko syy tälläerää polttimoissa vai "kölipainoissa"...
Joutavanaikasia ainakin nuo kiinantuhnut.
Varaosan kattiloissa on ollu samat 100W halot jo vuosia ja näkee sen mikä tarvittee nähä. Ristallipallon tarvii jos etemmäks mielii kattella.
Joutavanaikasia ainakin nuo kiinantuhnut.

Varaosan kattiloissa on ollu samat 100W halot jo vuosia ja näkee sen mikä tarvittee nähä. Ristallipallon tarvii jos etemmäks mielii kattella.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
35w xenoksi on 2,5 kertaa kirkaampi, kuin 100w halogeeni. Jos ei minkään muun vuoksi, niin armahda laturia virrankulutuksen puollesta. yht. 105w vs. 300w.Wikke kirjoitti:Talvi-Audissa on nyt ollu yhen talven Bosch 225 x3, keskellä pistevalo ja kaikki 100W hehkuilla. Noilla tuntuu näkevän ihan hyvin ja pari hirvikolariakin tuli vältettyä tuolla Pajalan tienoilla.
Onko mitään syytä vaihtaa noita xenoneiksi? Ite vähän olen vierastanut koko tekniikkaa jostain syystä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No kappas, voisha noita kokeilla.miqum_86 kirjoitti:Vaihakko mitään kevyempiä myyntipuolen ilmossa oleviin valoihini?Vensku_ kirjoitti:Mul ois kaikkia pikkutuikkuja ja muitakin kauhee kasa, et jos joku tarvii
Boschin yhet pienet sipposet, sit o läjä muitakin...
Mie ehkä ostaisin FF200:t yhet (mielellään jopa xenon hyväksytyt, eli uudet), ja loput on sitte Rallye 225 linjaa...

Ehkä nuo DR hyväksynnällä olevat valot kiinnostais eniten, ois valmiiksi jo reijätkin.

Mä voisin tänään ottaa kuvan tuosta omasta arsenaalista, jos mikään kiinnostaa...

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kaikki sarjat eivät saavuta ensimmäisen kylmäkäynnistyksen yhteydessä täyttä kirkkautta ihan muutamassa sekunnissa. Oma Cobra-merkkinen sarja antaa täyden kirkkauden vasta noin minuutin jälkeen. Lämpimänä täysi kirkkaus tulee nopeammin, mutta pitkän autojonon jälkeen saa taas odotella jonkin aikaa. Jos liikennettä ei ole, niin eihän tuo haittaa mitään. Mutta silti se hidas syttyminen häiritsee joskus.Wikke kirjoitti:
Onko mitään syytä vaihtaa noita xenoneiksi? Ite vähän olen vierastanut koko tekniikkaa jostain syystä.
Eroja sarjojen kesken on, sillä moottoripyörässä olevalla sarjalla menee vajaa puoli minuuttua täyteen kirkkauteen. Kannattaa siis etsiä nopeasti syttyvä sarja.
4300-5000 kelviniä on ihan hyvä värilämpötila. Varsinkin märkä tie imee liian sinisen valon tehokkaasti.
Kerran vuoteen joutuu molempien settien plussa- ja miinussyöttöjohtoja lyhentämään sen sentin liittimen vierestä.Easy Rider kirjoitti: Joutavanaikasia ainakin nuo kiinantuhnut.![]()

Hapettuu toi riisipunosjohto niin kauhian kovaa vauhtia että saa piuhan ihan sormin vetämällä poikki läheltä liitoskohtaa. Sanomattakin selvää ettei virtakaan kulje sinertävässä tomussa niinkuin ruskeassa langassa.
Kutistesukkaa ja erkkaria on tullut joka hiivatin liitoksen päällä ja ympärillä riittävästi eli tiesuolaakaan on turha syyttää.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kuten joskus olen jo todennu en ole parempaa valoo löytäny ku tuo bossin taitelasinen.. Saman totes TM testi joskus 80 luvullakin näemmä
Malli näemmä Rallye 180


Malli näemmä Rallye 180

Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Samasta ketjusta aikasemmin: (googlella löysindealer kirjoitti:Mikä on "taitelasinen"Tuo 180 on about kirkkaalla lasilla oleva pistekaukovalo, jos yhtään selvää saa ja on samanlaiset kuin minulla oli aikoinaan...

JiiTee_ kirjoitti:No vähintäänkin, jollei hieman kauemmaksikin.antti86 kirjoitti:Kuuhun astikko pitäs nähä![]()
Pääsinkin sanomasta ettei niitä löydy mistään, siskon miesystävällä tuntuu olevan, ensviikonlopulla näkee millaset on vaan ovat kuulemma H3 kannalla (xenonsarja löytyy valmiina) ja ovat Boschilaiset (jotain vanhempaa tuotantoa).
Innolla jäämme odottelemaan että millaaset referenssit ks. valoista löytyy.Onko muuten kukaan koittanut itse muokkailla nuita referenssilukuja?
![]()
![]()
E: Päivitystä pistevaloihin.
Kyseessä kuulemma melkoisen varmasti Bosch 180 Rallye Knick valot joissa ei referenssilukuja ole ollenkaan (onko nämä lailliset? [ainakin omistaja sanoi että lailliset Ruotsissa, muttei Suomessa]).
http://i134.photobucket.com/albums/q102 ... 02200b.jpg
Tuommosethan ne käsittääkseni Tatsunissa oli kiinni ja Lerssinen sanoi ettei luovu valoista mistään hinnasta, joten pitäisi ilmeisesti hyvätkin olla?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Ihan piti uteliaisuuttani alkaa tutkimaan että mitkä nuo ooppelin nokalla olevat valot oikein on... Isot boschin valot rosteri kotelolla. Nehän on bosch navigator-valot, rihlaamattomalla lasilla ja heijastimella, niitä on ainakin ruotsissa myynnissä. Laitoin xenonit sisään ja kyllä näkee
. Mersussa on bosch touring 190 valot 55w xenoneilla, tarpeeksi pitkä ja leveä valokuvio... Tolokuttoman hyvät 


...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Serkku-poika soitteli eilen, oli meinannut ajaa tojota anjoviksella supikoiran päälle, tojon valot on kuulemma aika heikot vaikka on uudet umpiot... Siinä kyseli että löytyisikö ongelmaan helpotusta, äsken näytin tuota neljän valon patteristoa 4xhella ff200 xenoneilla, piuhat akkuun kiinni ja ulos tallista, ei kysellyt hintaa vaan tuumasi että nämä laitetaan tojon keulaan kiinni. Tulkoon valkeus 

...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...