Näkköö ku ei oo likinäkönenVensku_ kirjoitti:Ei noilla 4300K 35w lyhykäisillä mitää nää.
Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
225 malliin taitaa mennä, mutta ei 190:seen. Taisi tulla valojen osto eteen. Punaisessa olevat 190:set vetävät kosteutta sisäänsä vaikka ovat päällisin puolin ehjät.
Pitikö tuo nyt sitten alkaa päivittämään tuohonkin valot
Justiinsa sain mönkijään valot kohdalleen

Semmoset söpöt pikkuset kynttilät, mutta ei liene leimasedän mieleen
Pitikö tuo nyt sitten alkaa päivittämään tuohonkin valot
Semmoset söpöt pikkuset kynttilät, mutta ei liene leimasedän mieleen
Saishan nämä näppärästi auton keulaan.... Mönkijässä ovat vain kiinnitetty toisiinsa "ledbar" tyyppisesti. 2 kapean keilan ja 2 leveän keilan työvaloa. 10w led / 900lm.

Klikkaa tästä

Klikkaa tästä
Ainakin tohon omaan kevyt ka:han ajattelin laittaa katolle tuollaiset pakkivaloiksi, jos leimasetää ahistaa niin pistetään tarpeen mukaan sitten erillisellä katkaisijalla työvaloiksi. Ainakin noita duunissa ruuvataan kuorma-autoihin/kärryihin peruutusvaloiksi, joten miksipä ne ei sitten kelpaisi?Arto N kirjoitti:Saakohan noita valoja käyttää peruutusvaloina tieliikenteessä? Sopisi passelisti Sprintterin katolla oleviin pakki/työvaloihin ja tehoakin piisaisi
Näkisi mettässäkin peräytellä
Keulalla Sprintterissä on itsellä pari Ljusdalin 225:t H7-xenonkitillä, auttaa hieman noiden uskomattoman huonojen omien umpioiden tehoon. Umpioiden muovit kaipaisi myllytyksen, aika pahaksi ovat menneet (tai sitten täysin uudet, laseja ei noihin irrallaan vissiinnä kukaan myy).
BTW jos jollain on XVisionin xenonit keulilla, niin nylpätkää se referenssirajoitin kuukkaan sieltä polttimon juuresta, alkaa näkemään eritavalla
Lasi pois ja nitkuttamalla irti, on siis kiinteä mutta helposti poistettavissa.jkvi kirjoitti:Pitääkö tuo kaivella pois takakautta. Vai saako sen pois, jos irroittaa etupuolelta lasin?BTW jos jollain on XVisionin xenonit keulilla, niin nylpätkää se referenssirajoitin kuukkaan sieltä polttimon juuresta, alkaa näkemään eritavalla ref20 ei sitten enään oikeen päde..
jovihava, päteekö myös ns. raskaaseen kalustoon / maastoautoihin, vai pelkästään hölöauto-säädös.
Ymmärtääkseni kaikkiin, ainakin AKE:n 79/208/2004 mukaan: http://www.valoasi.fi/downloads/AKE_valo-ohje.pdf
"Peruutusvalaisin on pakollinen 1.1.1984 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa ja niitä tu-lee olla joko yksi tai kaksi kappaletta. Peruutusvalaisimen tulee sijaita auton takana vä-hintään 250 mm ja enintään 1200 mm korkeudella, leveyssuunnassa ei ole vaatimuk-sia. Peruutusvalaisimen tulee näkyä vaakatasosta 15° ylöspäin ja 5° alaspäin sekä 45° vasemmalle ja oikealle, jos on asennettu vain yksi peruutusvalaisin ja 45° ulospäin ja 30° sisäänpäin, mikäli on asennettu kaksi valaisinta. Peruutusvalaisin saa palaa vain, kun sekä peruutusvaihde on kytketty että moottorin käynnistyslaite on toiminta-asennossa. Merkkivalo on vapaaehtoinen."
"Peruutusvalaisin on pakollinen 1.1.1984 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa ja niitä tu-lee olla joko yksi tai kaksi kappaletta. Peruutusvalaisimen tulee sijaita auton takana vä-hintään 250 mm ja enintään 1200 mm korkeudella, leveyssuunnassa ei ole vaatimuk-sia. Peruutusvalaisimen tulee näkyä vaakatasosta 15° ylöspäin ja 5° alaspäin sekä 45° vasemmalle ja oikealle, jos on asennettu vain yksi peruutusvalaisin ja 45° ulospäin ja 30° sisäänpäin, mikäli on asennettu kaksi valaisinta. Peruutusvalaisin saa palaa vain, kun sekä peruutusvaihde on kytketty että moottorin käynnistyslaite on toiminta-asennossa. Merkkivalo on vapaaehtoinen."
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kyl mä väittäisin et ei tu sanomista vaikka oiskin enemmän kun kaks pakkivaloa...
olisko siin xvisionin heijastimes joku palanen mikä siirtää lamppua taaksepäin? sillai nuo on yleensä toteutettu.
olisko siin xvisionin heijastimes joku palanen mikä siirtää lamppua taaksepäin? sillai nuo on yleensä toteutettu.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kyllä siinä kaulus on. Mutta siinä on samalla polttimon kiinnikekin> polttimoa ei minun järellä saa tämän jälkeen kiinni, jos sen kauluksen poistaa.Vensku_ kirjoitti:Kyl mä väittäisin et ei tu sanomista vaikka oiskin enemmän kun kaks pakkivaloa...
olisko siin xvisionin heijastimes joku palanen mikä siirtää lamppua taaksepäin? sillai nuo on yleensä toteutettu.
liittyykö lie aiheeseen, mutta olisko tällä topikilla tietoo, että voiko ihan mitä vaan ledi päivävaloja laittaa keulaan, vai onko jotain määräyksiä. Kun kiinassa olis halpoja köyhälle...
http://www.lightinthebox.com/fi/c/auton-valot_4412
http://www.lightinthebox.com/fi/c/auton-valot_4412
E-hyväksyntä tarvii olla. Niin, ja niiden pitää sammua kun kytketään ajovalot päälle. Näin ainakin mulle luennoitiin, kun katsastin jälkiasenteisilla päiväajovaloilla.janiperho kirjoitti:liittyykö lie aiheeseen, mutta olisko tällä topikilla tietoo, että voiko ihan mitä vaan ledi päivävaloja laittaa keulaan, vai onko jotain määräyksiä. Kun kiinassa olis halpoja köyhälle...
http://www.lightinthebox.com/fi/c/auton-valot_4412
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
no sit noi kiinan mallit ei taida kelvatamiqum_86 kirjoitti:E-hyväksyntä tarvii olla. Niin, ja niiden pitää sammua kun kytketään ajovalot päälle. Näin ainakin mulle luennoitiin, kun katsastin jälkiasenteisilla päiväajovaloilla.janiperho kirjoitti:liittyykö lie aiheeseen, mutta olisko tällä topikilla tietoo, että voiko ihan mitä vaan ledi päivävaloja laittaa keulaan, vai onko jotain määräyksiä. Kun kiinassa olis halpoja köyhälle...
http://www.lightinthebox.com/fi/c/auton-valot_4412
Kovasti 'pojat' noita modeja entisessä duunipaikassa teki kun raskaaseen kalustoon noita asentelivat, tietty siis asiakkaan pyynnöstä.jkvi kirjoitti:Kyllä siinä kaulus on. Mutta siinä on samalla polttimon kiinnikekin> polttimoa ei minun järellä saa tämän jälkeen kiinni, jos sen kauluksen poistaa.Vensku_ kirjoitti:Kyl mä väittäisin et ei tu sanomista vaikka oiskin enemmän kun kaks pakkivaloa...
olisko siin xvisionin heijastimes joku palanen mikä siirtää lamppua taaksepäin? sillai nuo on yleensä toteutettu.
Valitettavasti aikaa on jo muutama vuosi mennyt, ja kun ei itse ole tehnyt (kroonin köyhyys niin ei omassa katiskassa xvisioneita nokalla ole) niin ei voi 100% varmaksi sanoa miten sen kauluksen muutoksen kanssa pitää tehdä. Vai onko noissa rakenne sitten muuttunut jotenkin?
Puhuivat (niin asentajat, kuin asiakkaatkin) vain kauluksesta jonka poistolla valotehoa tulee hitosti lisää.
Kärkkäisellä oli edukkaita nettikaupassa ja puuilossa, varmaan kannattaa myös perus motonetit ja bilteman nettikaupat kiertääjaniperho kirjoitti:no sit noi kiinan mallit ei taida kelvatamiqum_86 kirjoitti:E-hyväksyntä tarvii olla. Niin, ja niiden pitää sammua kun kytketään ajovalot päälle. Näin ainakin mulle luennoitiin, kun katsastin jälkiasenteisilla päiväajovaloilla.janiperho kirjoitti:liittyykö lie aiheeseen, mutta olisko tällä topikilla tietoo, että voiko ihan mitä vaan ledi päivävaloja laittaa keulaan, vai onko jotain määräyksiä. Kun kiinassa olis halpoja köyhälle...
http://www.lightinthebox.com/fi/c/auton-valot_4412, mistäköhän vois löytyy lakisääteisiä halvalla, jotkut lediset sprinterin keulaan olisi kiva saada?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
ok. hyvä, noita ajattelinkin ja oli jotain netti kauppoja kuten rime, mistä löyty edullisesti 29 €miqum_86 kirjoitti:Kärkkäisellä oli edukkaita nettikaupassa ja puuilossa, varmaan kannattaa myös perus motonetit ja bilteman nettikaupat kiertääjaniperho kirjoitti:no sit noi kiinan mallit ei taida kelvatamiqum_86 kirjoitti: E-hyväksyntä tarvii olla. Niin, ja niiden pitää sammua kun kytketään ajovalot päälle. Näin ainakin mulle luennoitiin, kun katsastin jälkiasenteisilla päiväajovaloilla., mistäköhän vois löytyy lakisääteisiä halvalla, jotkut lediset sprinterin keulaan olisi kiva saada?
edit: tuolta rimestä ne tulikin tilattua, kun esim. hong kong tavaratalossa oli vastaavat 59 €.
Ja eikö noi voi kytkeä niin, että virta jostain missä 12 v virrat päällä ja heräte parkkeihin, maa tietysti maahan?
Tähän liittyen vielä kysymys ?janiperho kirjoitti:ok. hyvä, noita ajattelinkin ja oli jotain netti kauppoja kuten rime, mistä löyty edullisesti 29 €miqum_86 kirjoitti:Kärkkäisellä oli edukkaita nettikaupassa ja puuilossa, varmaan kannattaa myös perus motonetit ja bilteman nettikaupat kiertääjaniperho kirjoitti: no sit noi kiinan mallit ei taida kelvata, mistäköhän vois löytyy lakisääteisiä halvalla, jotkut lediset sprinterin keulaan olisi kiva saada?
edit: tuolta rimestä ne tulikin tilattua, kun esim. hong kong tavaratalossa oli vastaavat 59 €.
Ja eikö noi voi kytkeä niin, että virta jostain missä 12 v virrat päällä ja heräte parkkeihin, maa tietysti maahan?
Mulle tuli valot tuolta rimestä, ja selailin nyt vielä noita lakipykäliä ym. oliko se nyt viimesin laki niin, että kun auto käynnistyy pitää päivävalojen kytkeytyä päälle ja ajovaloilla ei saa olla päällä ilman a-merkintää, mutta kysymys on voiko parkit ja päivävalot olla yhtäaikaa ajossa päällä, kun sillein sais huonolla kelillä myös taakse valoa helposti. Silloin ktkentä olis; jostain virta kun auto käynnissä, maa maahan, ja heräte ajovaloille?
Kyllä mun mielestä saa palaa parkkien kanssa, mut voin olla väärässäkin... Varsinkin nuo merkityt valot, koska nehän on päiväajovalot eikä parkit, nii kahdentamisesta ei ole silloin kyse...miqum_86 kirjoitti:Siis joo, kylhän takana pitää tietty valot palaa, sitähän sä tässä takaahait? Etuparkkeja ei saa kahdentaa, eli joko päivärit tai parkit.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Joo, eli jos tuo kahdentaminen meinaa myös huomiovaloja niin silloin olis noin. Takanahan ei ole pakko palaa mitään päivä/huomiovaloilla, mutta ajattelin, että olis esim. talvella lumen pöllytessä parempi, että takanakin palais ja vois silloin kytkeä vaan parkit niin se olis siinä. Riippuu kait katsuristakin, koska auton ollessa käynnissä ne olis yhtäaikaa mahdolliset, mutta sammuksissa parkit pelkästään. Ja ajaessa ajovalot kytkettäessä lähtis huomiovalot pois.miqum_86 kirjoitti:Siis joo, kylhän takana pitää tietty valot palaa, sitähän sä tässä takaahait? Etuparkkeja ei saa kahdentaa, eli joko päivärit tai parkit.
Mutta jos meinaa olla epäilystä, niin kait kytken sitten herätteen parkkeihin.
Tätä justiinsa meinasin, on jotenkin epäselviä noi pykälät. Ja joo nää mun tilaamat valot on huomiovalot (e ja rl merkintä) muttei a-merkintää, eli ei voi himmentää parkeiksi. Tiedä häntä...RoopeK kirjoitti:Kyllä mun mielestä saa palaa parkkien kanssa, mut voin olla väärässäkin... Varsinkin nuo merkityt valot, koska nehän on päiväajovalot eikä parkit, nii kahdentamisesta ei ole silloin kyse...miqum_86 kirjoitti:Siis joo, kylhän takana pitää tietty valot palaa, sitähän sä tässä takaahait? Etuparkkeja ei saa kahdentaa, eli joko päivärit tai parkit.