Ja lyhyilläkin valoteho moninkertaistuisi jos kiillottaisi ajovalot.Andy kirjoitti:. Pitkillä näkyvä valoteho moninkertaistui auton omiin pitkiin verrattuna. Sanoisin, että verraten edullinen turvallisuusvaruste pimeällä ajettaessa.
Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Tai vaihtaisi ne uusiin Depon projektorimallisiin ja niihin sovittaisi sisälle kunnolliset bi-xenon projektorit.
https://moutine.kuvat.fi/kuvat/W210+retrofit/
https://moutine.kuvat.fi/kuvat/W208+retrofit/
https://moutine.kuvat.fi/kuvat/W210+retrofit/
https://moutine.kuvat.fi/kuvat/W208+retrofit/
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Kasisatasen voi suunnata ajatellen pelkästään sitä mihin valo näyttää siellä mihin valoa kaivataan. Ei tule silti liikaa valoa lähelle.dealer kirjoitti:Genesis on kiinnostava malli. Vertailun jälkeen on tullut tarjolle myös koossa 800.
Ei ole ollenkaan työvalon vikaa jos kuviin on uskominen.
Laitetaanpa kuvat tähänkin:
Kilpiteline on useilla (ainakin 10) ruuveila kiinni puskurissa, mutta vain muovissa.
Paneeli sitten 4 tuella kiinni telineessä (unohdin leikellä pulttien päät lyhyemmiksi )
Paneelin alapuolella on kaksi lisätukea puskurin päälle ruuvilla kiinni. Niille olisi toki kiinnitysurat paneelin päälläkin, mutta siitä hankala laittaa mihinkään kiinni.
Ihme kyllä ei näytä tärisevän vaikka painaa yli 5 kiloa.
Paneeli sitten 4 tuella kiinni telineessä (unohdin leikellä pulttien päät lyhyemmiksi )
Paneelin alapuolella on kaksi lisätukea puskurin päälle ruuvilla kiinni. Niille olisi toki kiinnitysurat paneelin päälläkin, mutta siitä hankala laittaa mihinkään kiinni.
Ihme kyllä ei näytä tärisevän vaikka painaa yli 5 kiloa.
wiimax.fi
Valokuvio on mielestäni kasisatasessa riittävän leveä. Käytännössä penkat on kirkkaasti valaistut jo 30-40 metrin päässä.
Mielenkiintoista nähdä minkä verran sinisen johdon kytkeminen himmentää valoa kun double-up kytkeytyy pois päältä, jos nyt edes saan aikaiseksi väsätä sille katkaisijan.
Vastaavaa valotehoa saa kyllä esim. kolmella xenonilla höystetyllä NBB:llä mutta jos niiden laittomuus pelottaa niin tällainen paneeli on hyvä vaihtoehto. Eihän tämäkään laillinen ole double-upilla mutta tuskinpa sentään siihen hoksaavat puuttua ja katkaisijan kanssa lienee OK.
Valon koko saattaa olla ongelma, ainakin jos miettii ulkonäköä.
Mielenkiintoista nähdä minkä verran sinisen johdon kytkeminen himmentää valoa kun double-up kytkeytyy pois päältä, jos nyt edes saan aikaiseksi väsätä sille katkaisijan.
Vastaavaa valotehoa saa kyllä esim. kolmella xenonilla höystetyllä NBB:llä mutta jos niiden laittomuus pelottaa niin tällainen paneeli on hyvä vaihtoehto. Eihän tämäkään laillinen ole double-upilla mutta tuskinpa sentään siihen hoksaavat puuttua ja katkaisijan kanssa lienee OK.
Valon koko saattaa olla ongelma, ainakin jos miettii ulkonäköä.
wiimax.fi
Paljon enempi minua tienvarret pelottaa kuin pelkkä tie.. Viikon veivasin mörköpimeässä viime viikolla joka päivä ouluun ja takasin ja en kyllä antais kattopalkkia enää pois, on se niin rentoa matkantekoa kun näkee kaiken
Tuossa uudemmassa palkissa on led/heijastimien sijoittelu näemmä just sama kuin nuissa 40 ref myynnissä olevissa tangoissakin, merkkejä on paljon mutta sama idea kuin sivun alun kuvissa olevissa. Erona toki se että ledejä on 3 rivissä ja tanko on 120 levee..
Tuossa uudemmassa palkissa on led/heijastimien sijoittelu näemmä just sama kuin nuissa 40 ref myynnissä olevissa tangoissakin, merkkejä on paljon mutta sama idea kuin sivun alun kuvissa olevissa. Erona toki se että ledejä on 3 rivissä ja tanko on 120 levee..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kattosijotuksessa on se hyvä puoli että sieltä se valo valaisee myös ojien alas viettävät penkat. Alhaalla keulassa olevilla valoilla nuo ojien penkat jää varjoon.Lerssinen kirjoitti: en kyllä antais kattopalkkia enää pois, on se niin rentoa matkantekoa kun näkee kaiken
Olipa huono kuva, ja otettu vielä vesisateessa.
Näyttää mukavan leveälle eikä tee auton eteen mitään kirkasta häikäisevää aluetta. Pitäskin kokeilla ottaa yöasetuksilla ja paikallaan seisten tuollanen kuva niin voisi näyttää paremmin todellisuuden.
Joo, minoon ikäni ettiny valoja joilla sais yön päiväksi ja kaikkea on kokkeiltu
Nyt alkaa sitten olla se mitä on lie koko ikä etsitty, nää ledipalkit ym johdannaiset..
Nyt alkaa sitten olla se mitä on lie koko ikä etsitty, nää ledipalkit ym johdannaiset..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kyllä, nyt on muutama päivä tuolla puikulalla ajeltu ja pitää kyllä kehua hintansa väärtiksi noita tarjous-lisäpitkiä. Hyvin heittää pitkälle valoa ja ei hajoitu. Tosin en tiedä mimmoset on halogen-polttimoilla, mutta noi xenoni-sarjalla on just sopivat.Mou kirjoitti:Pistetääs kuvaa omasta asennuksesta talvikulkineeseen. Motonetissä oli tarjouksessa 15€ tollaset H3 lisäpitkät. Omasta hyllystä sattui löytymään H3 xenon-sarja.
Ja nokkapellin lyä kiinni niin sielä ovat piilossa.
Valokuvio on just sellanen sopiva pistemäinen josta tykkään. En oo vielä luonnossa kokeillut kun ei ole vielä talvikelejä ja tarvetta talviautolle.
Enää ärsyttää lähivalojen heikko teho. Suunnitellu olen projektorien asentamista orkkis umpioihin. Toisaalta en viitsisi tuohon uhrata yhtään rahaa enää vaan ajaa läpi talven.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Tilasin W-light Wave 500, saas nähä kummonen on. Paperilla ainakin omaan käyttöön piisaava. Jos ei sillä yksinään pärjää, hyllyssä on kolme wanhanliiton hella rallyetä xenoneilla mutta ensisijasesti yhden lyysan taktiikalla lähdettäis ens talveen
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Olikos tuossa valopalkissa kaks eri tehoa. Jos on, nii miten se toimii käytännössäm. Vähä himottas defen katolle genesis 1100 tai 1300 vaikka onhan siinä jo hintaa valolle ylenmäärin. Onkohan noiden laatu millanedealer kirjoitti:Kasisatasen voi suunnata ajatellen pelkästään sitä mihin valo näyttää siellä mihin valoa kaivataan. Ei tule silti liikaa valoa lähelle.dealer kirjoitti:Genesis on kiinnostava malli. Vertailun jälkeen on tullut tarjolle myös koossa 800.
Ei ole ollenkaan työvalon vikaa jos kuviin on uskominen.
Laitetaanpa kuvat tähänkin:
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
On kaksi tehoa, koska ilman rajoitusta tuosta ei saisi laillista tieliikenteeseen. En tiedä miten tehonalennus vaikuttaa ollessaan päällä, oma on ollut täystehoisena aina.
Laatu on lamppua tarkastellen varsin hyvä, käytössä selviää totuus. Eipä tuo eka talvena mitenkään oikutellut.
Näillä näkee k-a-u-a-s.
Laatu on lamppua tarkastellen varsin hyvä, käytössä selviää totuus. Eipä tuo eka talvena mitenkään oikutellut.
On, ja kyllähän useamman satasen lampun olisi syytä kestääkin aika monta vuotta.onhan siinä jo hintaa valolle ylenmäärin
Näillä näkee k-a-u-a-s.
Syksy alkaa tulemaan pikkuhiljaa ja ajattelin olla ajoissa liikkeellä. Mitä valoa arvon raati suosittelisi S204 faceliftin keulalle? Toisesta autosta löytyy comberi ja hintaansa nähden ollut hyvä. Lisäksi onko kukaan löytänyt jo toimivaa kytkentärelettä can väylään?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... 050120196/
Tuolla olen kytkenyt -12 w204:n. Hyvin on toiminut eikä ollut vaikea homma. Täällä oli jossain ohjekkin siihen.
Tuolla olen kytkenyt -12 w204:n. Hyvin on toiminut eikä ollut vaikea homma. Täällä oli jossain ohjekkin siihen.
Pelaako tuo automaattipitkien kanssa? Muistan lukeneeni, että niiden kanssa ollut ongelmaa? Jollain toimi ja toisilla ei..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Joko asensit ja olet päässyt kokeilemaan ?miqum_86 kirjoitti:Tilasin W-light Wave 500, saas nähä kummonen on. Paperilla ainakin omaan käyttöön piisaava. Jos ei sillä yksinään pärjää, hyllyssä on kolme wanhanliiton hella rallyetä xenoneilla mutta ensisijasesti yhden lyysan taktiikalla lähdettäis ens talveen
wiimax.fi
Tämä auto läks seuraavalle omistajalle, mutta tuo lisävalo (W-LIGHT TYPHOON 590) jäi mulle johtosarjoineen ja asennusrautoineen. Jos jotakuta kiinnostaa ostaa moinen setti poies, niin yyveetä voi laittaa.jukkis. kirjoitti:Ja lyhyilläkin valoteho moninkertaistuisi jos kiillottaisi ajovalot.Andy kirjoitti:. Pitkillä näkyvä valoteho moninkertaistui auton omiin pitkiin verrattuna. Sanoisin, että verraten edullinen turvallisuusvaruste pimeällä ajettaessa.
Kohta se alkaa taas noitten kanssa homostelu. Surkeilla ajovaloilla varustettuun autoon lyödään tollanen paneeli ja ajellaan teitä joilla voi pitkiä käyttää enemmissä määrin vaan keskellä yötä. Sitten häikäistään vastaantulija kun sillä paneelilla pitää tykittää loppuun asti ja tuskin siinä itsekkään näkee yhtään mitään kun ledihirmun jälkeen vaihtaa lyhyille. Ehkä jossain itä-suomessa tai lapissa lisävaloilla on jotain virkaa muttei vähänkään taajempaan asutuilla seuduilla.
No etkös juuri itsekin sanonut heti alkuun hyvän syyn lisävaloille eli surkeat ajovalot. Suomen illat muuttuu pimeäksi aivan liian nopeasti, riippumatta siitä ajatko lapissa vai taajaman seudulla. Haluatko nähdä sen hirven 100m päästä vai 250m päästä?
xin811 kirjoitti:Kohta se alkaa taas noitten kanssa homostelu. Surkeilla ajovaloilla varustettuun autoon lyödään tollanen paneeli ja ajellaan teitä joilla voi pitkiä käyttää enemmissä määrin vaan keskellä yötä. Sitten häikäistään vastaantulija kun sillä paneelilla pitää tykittää loppuun asti ja tuskin siinä itsekkään näkee yhtään mitään kun ledihirmun jälkeen vaihtaa lyhyille. Ehkä jossain itä-suomessa tai lapissa lisävaloilla on jotain virkaa muttei vähänkään taajempaan asutuilla seuduilla.
Ei se 10000 lumenin ledipaneeli korjaa niitä olemattomia lyhyitä. Tämähän se yleinen harhaluulo on että ne surkeat ajovalot paranee lisäpitkillä. Tottapa ne hyvät pitkät mukavat on, etenkin ammattimaisemmassa ajossa muttei ne silti poista sitä ongelmaa ettei niillä muun liikenteen seassa tee paljon mitään ja on ajettava niillä tuikuilla.
No, kukin voi olla mitä mieltä vaan, mutta voin omasta puolestani todeta, että ainakin tuossa minulla olleessa väyrysessä oli niin surkeat pitkät (osittain johtuen samentuneista umpioista), että kyllä tuollainen 140e ledipaneeli todellakin paransi näkyvyyttä ja siten ajamisen turvallisuutta pimeällä. Ja tietenkin liikenteen seassa noita pitää käyttää oikein, ettei vastaantulijat häikäisty.