Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Väsynyt Mies kirjoitti:Moottorit, joita Agco Power valmistaa, pohjautuvat Sisu Dieselin moottoreihin, niillä ei ole enää mitään tekemistä entisen Valtion Metalliteollisuuden, eli Valmetin, moottorituotannon kanssa, josta Sisu Diesel aikoinan syntyi ja lähti erilleen.
Nimen muutos Valmet dieselistä Sisu dieseliksi oli vain yrityskauppojen aikaansaama muodollisuus. Kyseessä on käytännössä edelleen Valtion lentokonetehtaan koneistusosastosta alkunsa saanut moottoritehdas, joka laajensi laitostaan juuri tänä vuonna:
http://www.agcopower.com/suomi/yritys/u ... 11=2007538 8)
Kuva
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

xin811 kirjoitti:Jaa. No ihan samoja moottoreita ne sielä tekee, olkoot omistaja mikä tahansa.
Oikaisin vain muutaman asia virheen, ei siitä tarvitse kenenkään hengästyä. Eli sen, että Agco ei ole suomalainen, vaikka Suomessa tuotantoa onkin. Eikä Agco Power Linnavuoressa ole entinen Valmet vaan entinen Sisu Diesel, Agco Powerin nimikin oli alkuun Agco Sisu Power.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tarkoitukseni ei ollut väittää AGCOa suomalaiseksi firmaksi vaan AGCOn Linnavuoressa tekemiä moottoreita. Olleelista on se, että nimi Sisu tiputettiin yrityksen plakaatista pois, koska se ilmestyi nimeen vain koska Sisu tuolloin omisti Valmetin sekä traktori- että moottoritehtaan. Tuohon aikaan tehdas ei kuitenkaan enää valmistanut moottoreita Sisun kuorma-autoihin, joten nimi oli melko harhaanjohtava. :?
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tällaista tekoa on vetotraktorin kytkin:
Kuva
http://www.eagleclutches.com/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ei ole sentään Volvon FH700:n haastajaksi tästä Hino 700-sarjalaisesta:
Kuva
Koska tehoa on maltilliset 480 hv merkin omasta 12.913L E13C VG -moottorista:
http://www.hino.com.au/uploads/pdf/spec ... of_air.pdf :fu:
Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mikä vaivaa? Ajoin tänään Oulu-Porvoo ja näin kolmesti rekat ohittavan toisiaan nelostiellä. Pahin oli kun rekka joka ohitti toista rekkaa valtatien kolmikaistaisella (ylämäki) ohituskaistaosuudella. OAK puoliperävaunu ohitti Hirvaskankaalla etelään menevällä osuudella toista, K-mafian täysiperävaunullista ja vauhti oli parhaimmillaan lähes 50kmh. Alueella on 100kmh rajoitus.

Että otti päähän ajella sen n 2km ko. rekkojen perässä ohituskaista-alueella ja sen lisäksi vielä lähes 15 kilometriä koska nuo rekat ajoivat n 10m päässä toisistaan eikä ollut siis juuri mahdollista ohittaa tätä paskavaljakkoa.

Anteeksi avautumiseni.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Sergey kirjoitti:Mikä vaivaa? Ajoin tänään Oulu-Porvoo ja näin kolmesti rekat ohittavan toisiaan nelostiellä. Pahin oli kun rekka joka ohitti toista rekkaa valtatien kolmikaistaisella (ylämäki) ohituskaistaosuudella. OAK puoliperävaunu ohitti Hirvaskankaalla etelään menevällä osuudella toista, K-mafian täysiperävaunullista ja vauhti oli parhaimmillaan lähes 50kmh. Alueella on 100kmh rajoitus.

Että otti päähän ajella sen n 2km ko. rekkojen perässä ohituskaista-alueella ja sen lisäksi vielä lähes 15 kilometriä koska nuo rekat ajoivat n 10m päässä toisistaan eikä ollut siis juuri mahdollista ohittaa tätä paskavaljakkoa.

Anteeksi avautumiseni.
Olen monesti kummastellut ihan samaa, miksi kummassa pitää päästä ohitse jos huippunopeudessa on eroa 4-5km/h :?
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Tässä on tosi pätevän tuntuinen monikäyttövaunu metsä- ja maatiloille! Aisaohjaus, vaunun takimmainen akseli vetää ja sen voi tarvittaessa lukita Vaunussa automaattivaihteisto... voima tulloo 540 rpm ulosottoakselilta. Ei ole bulkkituote, vaan räätälöidään käyttötarkoituksen ja ajokoneen mukaan. Jaksaa hengetön pikkutraktorikin vetää, kun tekasee kytkinremontin kerran tai pari vuodessa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-lqx3W1GTJ0[/youtube]
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tällainen firma näköjään valmistajana:
Kuva
http://www.korpelankone.fi/
Selnäjoen kupeessa:
https://maps.google.fi/maps?q=kurejoki& ... CAoQ_AUoAg :P
Kuva
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Tuon kärryn hinnalla saa oikean metsäkoneen joka on taas aivan eri värkki ku traktoriyhdistelmä. Metsäkoneen hydrauliika ja sähköjärjestelmä tosin vaatii vähäsen asiantuntemusta.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Melkein kuin esihistoriallinen peto :lol: Kakstahtidiesel.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PQndqi2i4AE[/youtube]
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tuleva Sisu Polar Mk2 julkaistu:
http://www.sisuauto.com/uusi-sisu-polar ... tilaisille
Mersun 13- & 16-litraisilla R6:lla.
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Madonna ----> kliketi kliks

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Usein nähnyt tuon "Madonnan" VT12:lla, muitakin leffatähtikuormureita on hienoja:
Kuva
http://www.jdavidsonscrap.com/truckfest-2013/
Kuva
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Laitetaas piruuttaan omat työkalut näytille:
Kuva
Kesällä tuli tuollanen imperial volvo fh500. Ihan mukava peli. Nyt on reipas satku ajettu.
Kuva
Kuva
Vuoroviikkosesti tällä tulee ajeltua. Eli -12 MAN TGX 540. Parempaa autoa en ole vielä ajanut 8)
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
röhnö
Viestit: 228
Liittynyt: 18.10.2010 21:18
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja röhnö »

Kuva

Mut tää on kyllä röyhkeen hiano livenä.
Tää kuva on otettu 10h ennen powertruck shoun alkua ja silloin tuossa kopissa oli viel kaikki verhoilut irti..
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.

Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

No herätttääkö tämä uusi Mersumoottorinen Sisu mitään tunteita:
Kuva
Kuva
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Sisun immeiset pääsee takaisin kuutosiin, kun joutuivat kasia kattelemaan, sitten Ukko- Sisun ;)
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

klonksvaagen kirjoitti:Sisun immeiset pääsee takaisin kuutosiin, kun joutuivat kasia kattelemaan, sitten Ukko- Sisun ;)
Näinpä :lol:

Mitenkähän sen fullerin saatavuuden kanssa käy :?:
Jossainkohtaa huhuttiin, että ei saisi enää euro6:siin päästöjuttujen takia :?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sisuilijat osaavat vaihtaa moottorimerkkiä paremmin kuin vaihdetta. :)
Kuva
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Laaksonen kirjoitti:Sisuilijat osaavat vaihtaa moottorimerkkiä paremmin kuin vaihdetta. :)
Sisu-kuskin tunnistaa siitä, että vasen jalka kävelee kaksoispoljentaa vielä siellä rahtaribaarissakin...
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

klonksvaagen kirjoitti:
Sisu-kuskin tunnistaa siitä, että vasen jalka kävelee kaksoispoljentaa vielä siellä rahtaribaarissakin...
Tai sitten se on surkastunut pois :lol:
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Leemu kirjoitti: Tai sitten se on surkastunut pois :lol:
Tämä oli wanha, samalta ajalta, kun mersukuski ei tarvinnut deodoranttia...
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

klonksvaagen kirjoitti:
Leemu kirjoitti: Tai sitten se on surkastunut pois :lol:
Tämä oli wanha, samalta ajalta, kun mersukuski ei tarvinnut deodoranttia...
Vanhan sanonnan mukaan Mersukuskin tunnistaa rahtaribaarissa myös siitä, että sämpylä ja kahvikuppi ovat vierekkäisissä pöydissä :lol:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusi Volvo FM on monipuolinen alta ja päältä
Kuva
Volvo FM:n julkistuksen myötä tarjolle tuli uusi tehdasrakenteinen 8×2 -malliversio, jossa voi olla jopa kolme ohjaavaa akselia. Myös päällirakentajan tarpeet on otettu huomioon.
http://www.raskaskalusto.fi/4076/uusi-v ... -ja-paalta
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Volvon 16-litraiseen moottoriin päivityksiä; suurimpana mallina säily "7-puolikas", mutta 540:n korvaa 550. Tuo tyyppimerkintähän oli jo 2000-luvun alussa tulleessa viirusilmässä, tuolloin vääntöä oli 2500 Nm, nyt lukema on kohonnut 2900 Nm:ään:
http://www.volvotrucks.com/trucks/south ... tions.aspx
Kuva
http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... ubId=16953
Kuva
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

Leemu kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Mikä vaivaa? Ajoin tänään Oulu-Porvoo ja näin kolmesti rekat ohittavan toisiaan nelostiellä. Pahin oli kun rekka joka ohitti toista rekkaa valtatien kolmikaistaisella (ylämäki) ohituskaistaosuudella. OAK puoliperävaunu ohitti Hirvaskankaalla etelään menevällä osuudella toista, K-mafian täysiperävaunullista ja vauhti oli parhaimmillaan lähes 50kmh. Alueella on 100kmh rajoitus.

Että otti päähän ajella sen n 2km ko. rekkojen perässä ohituskaista-alueella ja sen lisäksi vielä lähes 15 kilometriä koska nuo rekat ajoivat n 10m päässä toisistaan eikä ollut siis juuri mahdollista ohittaa tätä paskavaljakkoa.

Anteeksi avautumiseni.
Olen monesti kummastellut ihan samaa, miksi kummassa pitää päästä ohitse jos huippunopeudessa on eroa 4-5km/h :?
Sama sille huippunopeudelle on. Toinen hyytyy joka mäkeen ja toinen joka neljänteen, niin ajele siinä sitten jonon tukon perässä. Sama asia henk.auto liikenteessä miksi ohitat toisen ku perä edellä vastaan tulee, vaikkei nopeuseroa ole kuin 5km/h ??
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ei sitä aina ymmärräkkään henkilöauton ratissa, eikä aina raskaankaan ratissa, ohittelua siis, vaikka itelläki menee välillä käpy ja on ohiteltava... :roll:

Kyl sen ymmärtää kun on tarpeeksi tien päällä raskaalla. Jos se edellämenevä ei mee samaa tahtia kuin itse, siitä mielellään ajaa ohi.
Myös jotkut reitit, A ja B pisteiden väli voi olla niin tarkka, että ajoaika ei riitä, jossei pääse lähes kokoaikaa vetämään rajoitinta vasten. Joku tolkku noihin ajoaikoihin pitäisi saada, niistähän se kiire tulee, kun ei saa mennä yhtään yli. :evil:

Pitäisi saada joku venytysaika noihin, esim ennen vuorokausilepoa saisi venyttää ajoaikaa vaikka noin puolituntia, vastaavasti lepoaikaa pitäisi pidentää samanverran. Ja viikkolevon lähestyessä ajoaikaa saisi pidentää vielä enemmän, jotta pääsee koti asti koko viikonlopuksi rauhoittumaan, taas toki pitäisi viikkolepoa pidentää ajoajan ylityksen verran... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”