Sähkövarusteina öööö... ajovalot ? Ei juuri muuta mutta ässässä vähän enemmän ?kun ne alkuperäiset akut kesti jopa lähes 10 vuotta esim. Toyotassa

Taitaa monesti ne apuvirtapisteet olla sitä luokkaa, että akun vaihdon yhteydessä voi syöttää virtaa juuri sen verran, ettei toiminnat sekoa, mutta virran anto tai lataus usein yhtä tyhjän kanssa.veppe kirjoitti:Näinhän siinä sitten kävi. Ittellä meni akku kaputtmuutaman päivän oli käyttämättä auto pihassa, ja nyt ois pitäny taas lähteä, niin eipä meinaa jaksaa pyörittää.
Miten tuota uskaltaa ladata tahi antaa apuvirtaa, ettei mitään kärähdä? Automaattilaturin laitoin jo lataamaan konehuoneen apuvirtapisteistä, ja parin tunnin päästä yritin käynnistää, mutta eipä vain lähde. Hehkutuksen jälkeen jaksoi jopa pyörittääkin vähän aikaa, aika laiskanpuoleisesti, mutta eipä vain lähde käyntiin.
Siis tuo S211 220 CDI
Joo, no mä mietinkin, että jos menis suoraan akun navoille, mutta kun se takaluukku pelaa sähköllä, niin kun kahvaan koskee, niin imasee ne viimesetkin elektronit akusta650000tuttavuus kirjoitti:
Taitaa monesti ne apuvirtapisteet olla sitä luokkaa, että akun vaihdon yhteydessä voi syöttää virtaa juuri sen verran, ettei toiminnat sekoa, mutta virran anto tai lataus usein yhtä tyhjän kanssa.
Esim. uusi E-sarjalainen sieppaa virtaa jo siinä vaiheessa kun avain käännetään kakkosasentoon enemmän kuin corollan laturi pystyy tuottamaanKyllä ihan Toyota-aikaan piti olla työn takia aika paljonkin ylimääräistä virran kuluttajaa: puhelimia, hälyvaloja, erilaisia mittareita yms.
Tuo on ihan uskomatonta, millaista kuraa nuo starttikaapelit on mitä myydään!Runtula kirjoitti:... mutta kiitos motonetin ja muiden halpakauppojen myymien starttinarujen se ei oikeen onnistunu. Jännä juttu miten saadaan myydä paksua kuorta jonka sisällä on ohkanen kupari nimityksellä starttikaapeli
. Jos tuo varta ei herää niin eiköhän tilalle tule AGM akku niin pääsee noista mehupurkeista jo eroon ja autot käyntiin vaikka sitten hitsauskoneella
Joo, naapuri kertoi eilen, kun oli toisen naapurin samanlaiseen 220 CDI:hin antanut apuvirtaa, että kun kytki Voyagerista apukaapelit Mersuun ja Mersusta käännettiin virrat päälle, niin Voyagerissa jo kierrokset nyykähti. Lähti käyntiin vasta, kun otti toisenkin auton rinnalle antamaan apuvirtaadealer kirjoitti: Esim. uusi E-sarjalainen sieppaa virtaa jo siinä vaiheessa kun avain käännetään kakkosasentoon enemmän kuin corollan laturi pystyy tuottamaan![]()
Mutta eipä se tähän kuulu
Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akunPega kirjoitti:Kaveri viritteli justaan 2 tommosta 211 farkun konttiin alkuperäsen akun tilalle
No ei ne ihan heittämällä menny mutt kohtuullisen pienillä muutoksilla, eniten tais olla johdoissa tekemistä, laitto eka yhen ja sit hiluksin paaliin menon takee jäi samanmoinen optima niin viritteli sen sinne lisäks, jos ens viikoloppuna käyn kaverilla niin otan kuvan asennuksestaveppe kirjoitti:Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akunPega kirjoitti:Kaveri viritteli justaan 2 tommosta 211 farkun konttiin alkuperäsen akun tilalle
Pistää kyllä miettimään, kun hintahaitariakin riittää. Yksi Boschin AGM mulla on ollut, siinä ei itsessään ollut mitään vikaa, mutta ei se ehtinyt ollakaan mulla kuin jotain puoli vuotta, kun myin sitten sen auton pois (tuo ex- 300TD). Mutta aiemmat kokemukset ja "kuulopuheet" eivät edelleenkään vakuuta Boschista.
Mikä näissä on OE-akkuna? Ja onko se sitten hyvä vai huono
Ei tartte mua varten kuvia ottaa, eiköhän mulle sinne mene vain yksi akku, mutta olishan tuo mielenkiintoinen nähdä, mitä modauksia on tehty kahta akkua varten. Ja varmaan foorumilta löytyy joku muu, joka miettii kahden akun laittamistaPega kirjoitti:No ei ne ihan heittämällä menny mutt kohtuullisen pienillä muutoksilla, eniten tais olla johdoissa tekemistä, laitto eka yhen ja sit hiluksin paaliin menon takee jäi samanmoinen optima niin viritteli sen sinne lisäks, jos ens viikoloppuna käyn kaverilla niin otan kuvan asennuksestaveppe kirjoitti: Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akun![]()
Motonetin Snajderin manuaalissa sanoo, notta pitäis käyttää diagnoositesterillä akun vaihdon jälkeenAri66 kirjoitti:Laita se snaideri vaan.
Exidessä ei tunnu olevan muuta hyvää muihin verrattuna, kuin hinta
Mersusta en tiedä, mutta ainakin Bemarille pitää kertoa monenko ampeeritunnin akku on paikoillaan. Hallintajärjestelmä tarvii sitä tietoa latauksen säätelyyn.veppe kirjoitti:Motonetin Snajderin manuaalissa sanoo, notta pitäis käyttää diagnoositesterillä akun vaihdon jälkeenAri66 kirjoitti:Laita se snaideri vaan.
Exidessä ei tunnu olevan muuta hyvää muihin verrattuna, kuin hintaJos tuon vaihtaa toinen vara-akku rinnalla, eli pidetään systeemi jännitteellisenä, niin se systeemi mitään huomaa? Vai voiko Mersun tietsikka kuitenkin havaita, että akun kaapeli käytettiin irti? Ja nimenomaan Snajredia vaihtaessa, Boschin akun papereissa ei tuollaista mainita
Pohdiskelenko mää nyt ihan tyhmiä tässä? Ei tässä nyt ehtis mistään *:n omistavaa pajaa etsiä, kun pitäis akku saada vaihdettua ennen perjantaita...