Laturi

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Laturi

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Meinaa ikävästi virta kadota jos pitää pitkillä ajaa/monta hilavitkutinta on päällä samaan aikaan. Elikkäs otanko laturin pois ja isken uuden tilalle vai vieläkö noihin 2000-luvulla kehtaa hiiliä vaihtaa jos vastakappale näyttää kelvolliselta?

Ja onkohan syytä varata aika mielenterveystoimistolta, ku mersus selvästi kierrokset alenee justiin pitkillä tai jos rätkäsee takalasin lämppärin päälle :shock: Siis kun paikalla seisoes koittaa
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: Laturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Samantyyliset laturit niissä on kuin vähän vanhemmissakin...jossain toisella forumilla on justiinsa juteltu noista latureista ja niiden korjaamisen mielekkyydestä. :roll:

Kyllä mä sen oman -97 mallisen boshin korjasin ja hyvä tuli, on kestänyt jo jonkun tonnin ajoa.

Se vastakappale tuskin näyttää kelvolliselta...

Kierrosten lasku johtuu laturin aiheuttamasta lisäkuormasta, tuohon auttaa holset ja mynäpumppu :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ainaki Boschilaisen W124 hiiilien ja säätimen vaihto kannattaa, 2 ruuvia vaan.
Nopee homma. Sen pohjapanssarin irrotuksen jälkeen tosin...
Pro HVM
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Rässi66 kirjoitti:Ainaki Boschilaisen W124 hiiilien ja säätimen vaihto kannattaa, 2 ruuvia vaan.
Nopee homma. Sen pohjapanssarin irrotuksen jälkeen tosin...
Miks se panssari pitää irroittaa??
Yläkautta omaani vaihdoin.(tosin tuohan taitaakin olla pensamalli)
Taitaa olla öljypolttimessa erilailla laturi :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jani kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Ainaki Boschilaisen W124 hiiilien ja säätimen vaihto kannattaa, 2 ruuvia vaan.
Nopee homma. Sen pohjapanssarin irrotuksen jälkeen tosin...
Miks se panssari pitää irroittaa??
Yläkautta omaani vaihdoin.(tosin tuohan taitaakin olla pensamalli)
Taitaa olla öljypolttimessa erilailla laturi :roll:
Siinä on sen TURBOn putket eessä. 8)
Tosin ne saa pois näppärästi, mutta itellä oli muutenkin pohjapanssari irti startin rempan takia.
Starttia ei vissin vaiha yläkautta ees liuotinkäyttöisiin koneissin? :roll: :D
Pro HVM
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Mielestäni boschin laturi kannattaa korjata, jos sen tekee itse. Ostat siihen laakerit, liukurenkaan ja uuden säätimen. Nuo kun vaihtaa niin laturi kestää taas sen 200tkm huoleti.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29423
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juuri niinkuin Ville kirjoitti; kannattaa korjata jos voi tehdä itse.
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Laturi

Viesti Kirjoittaja Juhis »

veskola kirjoitti:Kierrosten lasku johtuu laturin aiheuttamasta lisäkuormasta, tuohon auttaa holset ja mynäpumppu :roll:
Semmoseksi kyllä epäilin, ei vain oo VAG-yhtymän tuotteiden kans ikinä tommosta havainnu, tosin ne on kyllä ollu bensakoneita :?: Muttei Linnavuorelainenkaan hyydy, vai johtuuko se sitte taas verottomasta polttoaineesta :wink: mutta tuo fööni taitaa olla Garretti että sehän sen sitte aiheuttaa :lol: tai sitte se pumppu, kun ainut tieto siitä on, että ennen katsastusta 3 varttia kiinnipäin :whisper:

Pikanen vilkasu KL-varaosiin vahvisti ruuvaamisen autuutta, vaihtolaturi 185€, säädin+hiilisarja 15€ :shock: täytyy vielä tarkistaa onko hän Bosch, tai joku varmaan tietää senkin, mitä kolmesatasiin on -80 luvun alkupuoliskalla laitettu?
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: Laturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa vaihtaa suosiolla se liukurengas ja laakerit (2 kpl) sekä hiilet, ne ovat ne kulutusosat, säätimessä tuskin on mitään vikaa mutta mikäli hiliä ei jaksa vaihtaa säätimeen niin maksaa sen kympin ylimäärästä.
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

No niin, eihän näitä enää kukaan rassaa, ku onnenkoira välittää mesevelihintaan. Nyt kun otan vanhan pois ja isken uuden tilalle ja käytän sen 10 tuntia :shock: mikä olis kulunu yritys/erehdys menetelmällä suoritettuun laturin tehdaskunnostukseen :lol: lapsukaisten kanssa vietettyyn laatuaikaan, yhteiskuntaki säästää tulevaisuures pienenpinä ALASO (AnkaranLapsuudenAiheuttamatSyrjäytymisOngelmat) -kuluina :wink:
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”