Sovitin iso-kuruani tänään jos toiseenkin uuteen autoon. Perimmäinen tarkoitus oli vain laajentaa taas omaa katsomusta uusien ja itselle ennen kokemattomien luomusten osalta. Ja tietenkin totella automyyjiä, jotka kehoittivat koeajamaan.

Kiertelin M-B myynnin hallia, ja silmiini pisti todella hyvännäköinen musta C-sarjan farkku. Tämä uusi malli on mielestäni erittäin onnistunut painos ulkonäöllisesti.
Ehdin hätinä istahtaa kuljettajan paikalle, kun hyväntuulinen myyjä saapui paikalle. Säätelen siinä hetken kuljettajan istuinta itselleni sopivaksi. Hyvä ajoasento löytyi kohtuu helposti, ja istuin säätöineen tuntui kohtuullisen mukavalta. Tämän jälkeen kokeilen mahduttaa olemustani takapenkille, jonne oli jotenkin hankala istahtaa. Kun sinne pääsi, oli tilaa jaloille ja linnunluiselle olemukselleni aivan tyydyttävästi.
Asento ei takapenkilläkään ollut äkki-istumalta mitenkään huonon tuntuinen. Kolme Tomskua olisi takapenkille kuitenkin jo aivan liikaa, mutta myyjän kanssa sovittiin. Tämähän on C-sarja, täytyypi muistaa se. Jos sinne taakse oli hankala mennä, ei ulos pääsy ollut ainakaan helpompaa. Siinä vaan jotenkin ahdistaa, vaikka olen kyllä hidas mutta kankea.

Sitten takakontille, joka avautui sisätiloista, tai avaimesta nappia painamalla. Katsoppas vaan, tällainen edesmenneen vm. 2003 Accordini kaltainen ominaisuus oli lisävarustelistalta poimittu. On kyllä oikeasti kätevä ominaisuus! No, kaupppakasseille on pidikettä ja kyllähän tuonne nyt jotakin mahtuu. Kokoontaitetut Emmaljungat kovalla kopalla, pari koiraa ja muutaman putkikassin mukisematta nielevään Paavoon nähden kuitenkin auttamatta pieni, mutta muistetaampas nyt että tämä on C-sarja! Tottahan Te sen muistatte, mutta itselleni tässä vaan...

Mitäs lokeroita sieltä sitten vielä löytyykään... jaa, täällä tulee elektroniikkaa vastaan, laitetaampas kiinn... HETKINEN! Ompas jätetty tylysti pitkä nippusiteen pää katkaisematta johtosarjan niputuksesta! An Illegal Error Occurred! Tomsku has to be restarted!

Auton sisusta näytti ensi-istumalta jotenkin kovan muoviselta, mutta kun sitä siinä hetken silmäili, antoi se kuitenkin lopuksi tuulahduksen Mersumaista laadukkuuttakin. Nyt on vähän joka kokoluokassa monenkin merkin osalta luovuttu sellaisista muhkeista ja kuljettajan syliin työntyvistä muotoiluista. Suoria pintoja vaalitaan ehkäpä nyt enemmän.
Niin, sitten minua jo kovasti kehotetaankin siirtymään liikenteeseen tällä sporttisella mutta uljaalla ratsulla. Ilmastointi automaatti asentoon, peilit kohdilleen, turvavyö ja radio kiinni, ja eikun matkaan!
Automaattivaihteiston toiminta alkaa häiritä minua heti alkumetreiltä. Heti sen jälkeen kun saan hanskalokeron kannen pysymään kiinni!


Unohtakaa jo ainakin puolet äskeisestä! Pienen matkan päästä meno tuntui D-asennolla jo mukavemmalta. Taisi vaatia laatikko hieman opetusta?

Melko hiljainen on C-sarjakin! Muistittekos nyt sellaisesta olevan kysymys?


No joo! Varsin hieno auto on mielestäni uusi C-sarjalainen 45k€ käteistä, tai 20k€ käteistä ja Paavo







Katos Harju tätä nippusidettä! Onneksi on sentään musta!






Vain 7 koeajettua autoa ja reilut 80kpl kuvia niistä yhdelle päivälle...
