Tohtiiko ostaa?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
olke
Viestit: 9
Liittynyt: 24.8.2006 20:45
Paikkakunta: Kempele

Tohtiiko ostaa?

Viesti Kirjoittaja olke »

Morjens,

Tuossa olisi Jormalla kaupan automaatti 1995 MB 250TDT(?), ainakin siinä oli ne kidukset etulokareissa.. Muuten siisti tähdellinen mutta kun ei isoin vaihde mene päälle, kuului vain sellaista "huminaa" laatikon yrittäessä vaihtoa kolmoselta neloselle. Kysynkin että mikä siellä mättää ja kuinka paljon korjaus maksaa jos otan sen tuossa kunnossa. Jos joku jaksaisi jorista jotakin?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

http://www.konehuolto.vze.com/
Soitappas Jarkolle, on automaattivaihteistokorjaaja, osaa sanoa suoraan. 8) Jorisee mielellään.

-Tapsa
Tähdellisen parantola
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Noissa E-malleissa on kaikissa diiseleissä paitsi 200D:ssä kidukset. Eli saattaa olla vapaastihengittävä 4-venttiilikoneella.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7231
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Moniventtiili vaparikoneella tuo. Suomeen ei tietääkseni ole edes tuotu 124 korin 250 turbo farkkua. :D

Lootana 722.4. Löytyy varmasti varaosanakin käytettynä kohtuu hintaan. Toki korjattu on aina varmempi kuin vanha jo valmiiksi paljon ajettu.
olke
Viestit: 9
Liittynyt: 24.8.2006 20:45
Paikkakunta: Kempele

Jep, jep

Viesti Kirjoittaja olke »

Aluksi kiitoksia kaikille hyvistä vastauksista!

Mersu on tuotu Ruotsista muutama vuosi sitten, vaikuttaako moottoriasioihin? Perkuna kun oli niin kurja ilma koeajolla ettei ehtinyt/viitsinyt kurkata kunnolla konehuoneeseen, oletin automaattisesti että siinä on turbo koskapa vuotta vanhemmassa Volvo 940 TDIC.

Onko tuo laatikko se huonompi versio..? Lisäksi ihmettelin auton väitettyä ilmastointia sillä siitä puuttuivat ne keskikonsolin pyöreät säätimet millä ohjataan ilman virtausta, siinä keskellä oli vain sellaisia painonappeja (yhdessä muistaakseni luki EC). Ne upotetut lämpötilan säätimet olivat siinä toki. Voiko noissa olla automaatti-ilmastointi? Ilmastoinnin kompura tietenkin konehuoneessa..?

Olke
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10854
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikäli autossa oli vain yksi rulla, jossa lämpötilansäädin ja pitkä rivi nappeja, voisi olettaa autossa olevan automaatti-ilmastoinnin. Tuntomerkit ainakin passaa. Ota auton alustanumero selville ja syötä se linkin takaa löytyvään vin dekooderiin. Ihmetellään sitten auton varusteita yhdessä...

http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

Onko auto alkuperäinen ruotsiauto, vai tuotu ensin saksasta ruotsiin?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tohtiiko ostaa?

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

olke kirjoitti:1995 MB 250TDT(?)
124:sta ei ole tehty farmarina 250 turbolla; 113 heppaisia kaikki. Sedanina kyllä; 126 hv.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tohtiiko ostaa?

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ruoja kirjoitti:
olke kirjoitti:1995 MB 250TDT(?)
124:sta ei ole tehty farmarina 250 turbolla; 113 heppaisia kaikki. Sedanina kyllä; 126 hv.
www.mercefreaken.com kyllä tuntee 250 turbod farmarin sekä "ei E" että "E" mallisena.

Alkuperäiselle kysyjälle tunnistusvinkkiä: turbollinen on OM602 koneella alumiininen venttiilikoppa, turboton on OM605 jossa musta muovisuoja päällimmäisenä. Molemmissa malleissa moottorin imuilmaputki kulkee venttiilikopan yli, turbomallissa se tosin tulee turbolta.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”