
M103 versus M104 vetolevy ym.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
M103 versus M104 vetolevy ym.
Mitenskäshän kun oon tunkemassa kääpiäiseen 320 tekniikkaa, niin se vetolevy ei oikein ole oikealla etäisyydellä asentotunnistimesta eli toisin sanoen tunnistin vetolevystä. 104 moottorissa on akselin keskeltä mitattuna se tunnistin parikolme milliä ulompana kuin 103:sessa. Jyrsinkö lohkosta sitä tunnistimen kiinnitystasoa matalemmaksi, hitsaanko vetolevyn sekmentteihin plootua vai pitääkö ostella jostain 104 vetolevy? Ovatko em. koneiden vetolevyjen/vauhtikiekkojen sekmentit samoilla kohdilla kampiakselin asteissa mitaten? Nyt tietoa kehiin on hektinen hetkinen tekniikanvaihdossa.
Miksi sitä etäisyyttä muuten on muutettu 104 koneeseen?

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kertokaa nyt jos tiedätte.
Siis se tunnistin on saman näköinen ja kokoinen molemmissa koneissa. Kiinnityskohta lohkossa on monivenassa paksumpi, eli sen vetolevy olisi siis hieman isompi niiden segmenttien kohdalta. Saako tuota 103:sen levyä sopimaan kotikonstein, vai onko asteetkin erilaiset?

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No kyllä se etäisyys pitäisi pitää varmaan samanlaisena kuin vakiossakin. Eli jyrsien anturin kiinnityspintaa matalammaksi. Mutta voihan ne olla ne anturin havainnoimat rautalätkät eri kohdissakin tai jopa eri lukumäärä M103 ja M104 koneissa. Oletko kokeillut toimiiko M103 vetolevyn hammaskehä M104 lohkon ja startin kanssa?
PIKAEDIT: Jos tuo M103 vetolevy ei toimi niin sittenhän tuota anturia on varmaan helppo korottaa aluslevyillä tms jotta etäisyys pysyy oikeana M104 vetolevyn kanssa. Vai häh? Eli tuon anturin paikan muutos voidaan ottaa takaisin mikäli vetolevy pitääkin vielä vaihtaa.
PIKAEDIT: Jos tuo M103 vetolevy ei toimi niin sittenhän tuota anturia on varmaan helppo korottaa aluslevyillä tms jotta etäisyys pysyy oikeana M104 vetolevyn kanssa. Vai häh? Eli tuon anturin paikan muutos voidaan ottaa takaisin mikäli vetolevy pitääkin vielä vaihtaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No niin, homma aisoissa. Piti käydä lähimmässä lauantaina auki olevassa vetolevykaupassa ostamassa ihan oikea osa, nyt ollaan taas pajalla. On niissä ainakin tuon HFM-ruiskullisen kanssa eroja, sekmentit on hieman eri asteilla ja halkaisijalla, levy on vahvempi (tupla) ja siinä on yhdessä sekmentissä makneetinappi. Nyt sitten ihmetellään kävisikö tunnistimet keskenänsnä ristiin, kun uuvessa myllyssä on johto poikki, yhden numeron ero tunnareissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.