Millä pitkään seissyt ruiskumese käymään?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Millä pitkään seissyt ruiskumese käymään?

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Jos olsi tällaista kauan seissyttä (10v) meseä ostamassa,niin millä sen yleensäkään saa käymään.kun varmaan on kaikki vanhat bensat miten lie.Miten tällaisen kanssa pitäisi toimia,jotta saisi käyntiin.
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Katot että öljyt on kunnossa, akku täyteen ja kone käyntiin. Jos tankki on sisältä ruosteessa niin ota irti ja tyhjennä se ensin ja huuhdo röhnät pois.

Bensaletkut tyhjenee tuossa ajassa joten kippaa letkut täyteen polttoainetta tai saat pyörittää konetta hyvän tovin ennen kuin lähtee käymään kun polttoainepumppu pyörittää pelkkää ilmaa aluksi. Ei pitäisi olla mikään kummoinen temppu käynnistää jos kone on kunnossa.

Tossa ajassa todnäk virranjakajan osien metallipinnat hapettuu niin hyvin ettei välttämättä sytytä, ne voi joutua uusimaan.

edit: kannattaa tietty tsekata myös vaihteiston öljyt ennen käynnistämistä ettei siellä rupea rutisemaan paikat. :/
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tarkoitus ei ole pelotella eikä maalailla piruja seinille mutta noin pitkään seisseessä voi olla edessä jo kalliita ja hankalia remontteja :roll: meinaa vähemmälläkin seisotuksella sanoutua ruiskun komponentit irti pelistä, eivät kestä pitkiä seisonta aikoja ilman ongelmia :idea:
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Mutta tuohan on laitettu seisomaan niin kauan sitten, että bensatkin olivat vähemmän ongelmallisia.
Ties vaikka ei pärähtää suosiolla tulille. :roll:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Semmonen tuli vielä mieleen että vois olla hyvä pistää joka pyttyyn vähän crc:tä useempi tunti enne starttaus yritystä, voi olla männän renkaat vähän hapettunut seisoessa ja se vaikeuttaa käyntiin lähtöä.
Tämä auttoi ainakin yhden vuosia seisseen kadetinkäyntiin saamisessa :shock:
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Ota semmoinen 30ltr alumiininen maitotonkka, siihen 40 asteista lämmintä vettä melkein täyteen, kolme kiloa hienoa sokeria ja perään kaksi pakettia hyvää hiivaa. Muut hörkkeet mielikuvituksen mukaan.

Kyllä pitäisi lähteä käymään ja ehtinee vielä vapuksi!
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

kondivo kirjoitti:Ota semmoinen 30ltr alumiininen maitotonkka, siihen 40 asteista lämmintä vettä melkein täyteen, kolme kiloa hienoa sokeria ja perään kaksi pakettia hyvää hiivaa. Muut hörkkeet mielikuvituksen mukaan.

Kyllä pitäisi lähteä käymään ja ehtinee vielä vapuksi!
*REPS* :lol: :lol: :lol:

Mutta asiaan. Jos letkuissa ja muualla polttoainejärjestelmässä on vanhaa polttoainetta niin eikös se sieltä vaihdu kun tankissa on tuoretta tavaraa ja surruuttelee bensiinipumppua muutaman kerran tyyliin: virrat päälle - pois - päälle - pois... Voipi helpottaa kummasti käynnistymistä kun kone saa tuoretta bensiiniä.

Hapettumia yms vikoja voi olla monenlaisia samoin kumitiivisteet yms voivat olla heikkokuntoisia ja vuotaa bensiiniä. ÄLÄ POLTA AUTOA!
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

^ Noinhan ne bensat lähtee liikkeelle.

Jakajan kannen vois avata ja putsata.
Tulupat tulee vaihdettua samalla kun ruiskii crc:tä koneeseen.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ihan mielenkiinnosta ja ennen enenpää kommentointia kiinnostais, että minkä ikäinen mersu on kyseessä :P
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Vekotin on 70-luvulta.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kiitoksia vinkeistä.Katsotaan nyt miten tässä koko homman kanssa yleensäkään käy.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Meni sitten hankkimaan MB 280 CE:en ja osti hieman niin kuin sian säkissä eli autoa kyllä paikan päällä tutkiskelin mutta ei tietoa moottorista eikä automaattilaatikosta toimivatko.Pohjassa oli takana.Jospa jäänyt sen takia seisomaan toivottavasti näin eli yllätyksiä täynnä.Siinä on vaalea sisusta kangas/ nahka..Mitenkä helposti ne saa pihtaaksi,kun siellä oli jonkun verran homemustaa ovipahvissa esim.
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ehkä hyvä ottaa tulpat irti ja varoen pyöritellä konetta ja tunnustella että onko kaikki paikat irti. Sitten tarkistaa että kipinä tulee perille ja semmoista muuta pientä.

Ammoniakki taitaa olla homeenputsauksessa käytetty aine veteen sekoitettuna?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”