Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Keuruulla on ainakin puolustusvoimilla ollut molempia niin MB trakkeja kun ainakin yks tommonen valmetin kuukulkia ja parit tommoset valmetit nähny pikkupoikana turvesuolla ajossa.

Nii ja onhan pikkuserkulla tommonen MB track nosturilla varustettuna vieläkin, tai olla vetopöytäkin siihen viritelty
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Tähdet tuikkivat, kun HHH-Group Oy sai jälleen uutta Mercedes-Benz kalustoa käyttöönsä Mansikkamäen Esan luovuttaessa yhtiölle Actros 1845LS -puoliperävaunuyhdistelmän. Asiakas Pertti Saari uutuuttaan hohtavan yhdistelmän edessä lähdössä ensimmäiselle keikalle. Onnea uuden hankinnan johdosta!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
-Milloinkohan saadaan maahamme ensimmäisiä isolohkoisia (15,6) Arttureita :?: :jerkit:
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Eipä oo näkyny.. Kodalla on uusien esittelyarea.
Tuo metsäkoneen ja kaivurin aihioista tehty rakvaattori taisi loppua kalliin hinnan takia. Ne on haluttuja Valmet-harrastajien keskuudessa. Fastrackit on vastaavia mut kahdella-akselilla.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:Kuva
Tähdet tuikkivat, kun HHH-Group Oy sai jälleen uutta Mercedes-Benz kalustoa käyttöönsä Mansikkamäen Esan luovuttaessa yhtiölle Actros 1845LS -puoliperävaunuyhdistelmän. Asiakas Pertti Saari uutuuttaan hohtavan yhdistelmän edessä lähdössä ensimmäiselle keikalle. Onnea uuden hankinnan johdosta!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
-Milloinkohan saadaan maahamme ensimmäisiä isolohkoisia (15,6) Arttureita :?: :jerkit:
Kas tuttu kaveri :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tämä raskaan kaluston kuljettaja pysähtyi liikennevaloihin vaikka olisi ehtinyt keltaisilla läpi.
Itellan väreissä olevan yhdistelmän kuskilla oli aikaa odottaa, toisin kuin joillain.
Valtaosa ammattikuljettajista on toki liikenteessä fiksusti käyttäytyviä, ei alla olevan kuvan tapaus mikään poikkeus ole.
Olipahan vaan aikaa ottaa kuva odotellessa, ja tuli mieleen linkissä :roll: oleva tapaus samasta risteyksestä viime kesältä.

Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Tällaisesta rekkaveturista Suomessa vain haaveillaan, ei oo mikään koppi :shock:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UJOFVJgtPDI[/youtube]
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tulevan Sisu Polar II:n kojelauta on Mersusta tietenkin, vain ohjasupyörän keskellä oleva logo vaihdettu kotimaiseen:
Kuva
http://sisupolar.fi/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässä tas yhden Actroksen luovutus asiakkaalle:
Kuva
Ei haittaa räntäsade, kun Mansikkamäen Esa luovuttaa upean Actros 1845LS -rekkaveturin Korkeamäki Oy:lle. Toivotamme Rainer Korkeamäelle oikein mukavia kilometrejä uudella Actrosilla.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

http://sisupolar.fi

En kyllä ymmärrä.

Eikö tuon Sisun pitäisi olla sorarekien kunkku?

Jos olisi, niin miksi ihmeessä on vain suomenkieliset nettisivut :?:

Tämmöinen sivustaseuraaja ajattelee, että jos tuote on sitä mitä markkinoidaan, niin markkinointimateriaali pitäisi vähintään olla ainakin kielillä: Ruotsi, Venäjä, Viro, Liettua, Latvia ja Keski-Eurooppaan autoa voisi viedä vaikka mersun merkeillä?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Taitaa markkinat tuonne baltian maihin olla aika rajalliset. Ja muuallekkin. Toivottavasti homma alkaa pyöriä oikein kunnolla. Sisulla on kyllä noi rungot ja akselit ollu aina kunnollisia, toivottavasti tuo mersun tekniikkakin toimii. Kai se vähän parempi on ku rellu.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Näin mistään mitään tietämättönä kysyisin että mitä esim. tuollainen Actros kustantelee uutena?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

sonikki kirjoitti:Näin mistään mitään tietämättönä kysyisin että mitä esim. tuollainen Actros kustantelee uutena?
Just sama kävi mieles. Mikä nykyään on halvin jos irtoperiä hangosta hakee? (ei puhuta mistään mongolias valmitetuista)
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Meissenkeri kirjoitti:http://sisupolar.fi

En kyllä ymmärrä.

Eikö tuon Sisun pitäisi olla sorarekien kunkku?

Jos olisi, niin miksi ihmeessä on vain suomenkieliset nettisivut :?:

Tämmöinen sivustaseuraaja ajattelee, että jos tuote on sitä mitä markkinoidaan, niin markkinointimateriaali pitäisi vähintään olla ainakin kielillä: Ruotsi, Venäjä, Viro, Liettua, Latvia ja Keski-Eurooppaan autoa voisi viedä vaikka mersun merkeillä?
Voimme myös pohtia, miksei uutuudesta ole mitään esitelyvideota kuten isommista merkeistä joiden promofilmit ilmestyvät hyvissä ajoin "juu-tuuttiin". :roll:
Viimeksi muokannut Laaksonen, 07.1.2014 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Myykö Mansikkamäki kaikki Suomen raskaat mersut, kun tuntuu muutenkin että herra lähes käsite tämän merkin yhteydessä? :shock: Eihän siinä mitään, Esahan on kauppamies....itsekkin ostanut Esalta uuden mersun ja homma hoitui niin asiallisesti että hatun nosto edelleen 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Paint it Black:
Kuva
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Saman rekan pelkkä keula pyörii facebookissa, hitto ku sais tollasel vehkeel tehdä töitä, tai oikeastaan että toi ois ihan oma oma, eikä kukaan muu pääsis tollasta raiskaa. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Hahmotelma tulevaisuuden Scaniasta:
Kuva
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Onko tämä se rekkamiehen motelli? kliks

Kuva
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Laaksonen kirjoitti:Hahmotelma tulevaisuuden Scaniasta:
Kuva
Täytyy toivoa ettei tule tuommosena ulos :eec:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva

Korhosen Pertti myi pari vuotta sitten Suomen Kiitoautot Schenkerille. Nyt Kiitoautojen tutut värit ovat katoamassa, sillä yhtiö on fuusioitu vuoden alussa Schenkeriin. Uusimmat Kiitoautot ovat Mersuja, joten taitaa Volvo-armada alkaa väistyä. Ja mitä tämä kaikki tarkoittaa Volvon Raskaspari-merkkikorjaamoille Itä-Suomessa, jos suurin asiakas siirtyy vallan saksalaisiin.
Mitä ajatuksia Kiitoautojen katoaminen herättää?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:Hahmotelma tulevaisuuden Scaniasta:
Kuva
Lavettiveturit kaapin ja kapellin vetoon?
Tuosta kuvasta tulee mieleen Sisu.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Metsien mörköauto
Kuva
Butler Brosin 800-heppainen tukkiauto Detroit Dieselin 24-litraisella 2t V16:lla, joka on voimanlähteenä myös maailman suurimmassa traktorissa (Big Budisssa):
Kuva
http://www.panamericandiesel.com/webpag ... 1=11#ancla
http://www.commercialmotor.com/big-lorr ... k-for-this
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:Kuva

Korhosen Pertti myi pari vuotta sitten Suomen Kiitoautot Schenkerille. Nyt Kiitoautojen tutut värit ovat katoamassa, sillä yhtiö on fuusioitu vuoden alussa Schenkeriin. Uusimmat Kiitoautot ovat Mersuja, joten taitaa Volvo-armada alkaa väistyä. Ja mitä tämä kaikki tarkoittaa Volvon Raskaspari-merkkikorjaamoille Itä-Suomessa, jos suurin asiakas siirtyy vallan saksalaisiin.
Mitä ajatuksia Kiitoautojen katoaminen herättää?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Aikansa kutakin. Ei ole ainut eikä muutamakaan firma jonka värit on samaisen "postifirman" takia muuttuneet toisiin väreihin. Kiitolinja/Saaren autot Turussa mm. Ja on niitä muissakin combinaateissa ollu fuusioita. Mitä enempi kuluja syömässä kannattavuutta, sitä isommat fuusiot ja suurempi määrä tuottamattomia konttoriväkeä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jotkut ehkä muistavat Volvon tekniikalla aikoinaan Suomessa tehdyt Holming-säiliöautot itsekantavalla säiliöllä. Saksassa vastaavia teki ymmärtääkseni Strüver:
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Järeä hinuri :shock:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BNqJT25FTgA[/youtube]
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sisu Polarista olemassa näköjään myös korotettu maastoversio (offroad) yksikköpyörillä:
Kuva
http://materialbank.sisuauto.com/galler ... ?moid=2402
Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vensku_ kirjoitti:Saman rekan pelkkä keula pyörii facebookissa, hitto ku sais tollasel vehkeel tehdä töitä, tai oikeastaan että toi ois ihan oma oma, eikä kukaan muu pääsis tollasta raiskaa. 8)
Ne on raiskattu jo tehtaalla. Mikäs hänessä jos haluaa ajaa -30 luvulla suunnitellulla autolla, kuten minä. Töitä en tekis silti päivääkään jenkkirekalla. Enpä juur muillakaan, mutta kuitenkin.

Vai onko ne jo oikeesti noussu kuopastaan kurkistelemaan ja haistelemaan maaliman tuulia?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

-Mersuhan voisi pelastaa tuon tehtaan, kuten Sisun ja Valmet automotiven. :kuningasajatus:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ensimmäinen Renautin T-sarjalainen luovutettu!
[img]http://www.raskaskalusto.fi/wp-content/ ... 60x540.jpg[/img]
Trans-Akseli seuraa polttoaineenkulutusta Optifleet-ohjelmalla.

Suomen ensimmäinen Renaultin kokonaan uuden T-malliston kuorma-auto on luovutettu ensimmäiselle asiakkaalle 13.1. Kyseessä on vantaalaisen kuljetusliike Trans-Akseli Oy:n ajoon tuleva nuppi, malliltaan T460 4×2 E6.

Kyseinen yksilö on varustettu 11-litraisella DTI 11-moottorilla joka täyttää Euro 6 -normit. Tehoa ranskalainen puhaltaa 460 hevosvoimaa ja vääntää 2200Nm. Voima siirretään tienpintaan Optidriver AT 2412E-vaihtamisjärjestelmän kautta. Auto on varustettu myös taloudellisempaan ajamiseen valmentavalla Optifleet-järjestelmällä.

https://plus.google.com/103829269232467 ... l=fi&hl=fi
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”