Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Brasiliassa valmistetaan nokkamallista Mersua, Linha Tradicionalia:
Kuva
http://www.mercedes-benz.com.br/modeloD ... produto=27
jollainen on myös Suomessa kilpakuormurina:
Kuva
http://www.trt-akiteini.com/uutiset.html?10
Moottorina 4.25-ltr R4 177hv - 12-ltr. R6 340hv.
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Volvo siirtyi tehokilpailun kärkeen 750hv FH16:lla
Kuva
http://www.volvotrucks.com/trucks/finla ... ubID=11569
:o
Kuva
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

tuo volvon repäsy oli kyllä odotettavissa,scanian 730:en jälkeen.
Voisin melkein lyödä vedon että mersullakin on jo isolohko valmiina..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Cee220 kirjoitti: Voisin melkein lyödä vedon että mersullakin on jo isolohko valmiina..
Tulevan Actroksen isoimmaksi moottoriksi on odotettavissa Detroit Diesel-sukuinen 15,6-litrainen R6:
Den Leistungsbereich zwischen 235 kW (320 PS) und 294 kW (400 PS) wird später ein 10,7 l großer Reihensechszylinder (OM 470) abdecken. Die beiden größeren Motoren werden die Bezeichnungen OM 472 (14,8 l) und OM 473 (15,6 l) tragen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Actros_2
Johtotähti tuskin kuitenkaan taistelee tuollakaan koneella aivan tehokilpailun terävimmässä kärjessä. :?
Kuva
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

On muuten tuo eläintekuljetuskin kovaa touhua nykypäivänä :) aikas lailla paljon sikoja mahtuu muuten tuon kyyttiin kerralla.
Kuva
Käy meillä työmaalla huollos tuo yhdistelmä tasaisin väliajoin.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:Volvo siirtyi tehokilpailun kärkeen 750hv FH16:lla
Kuva
http://www.volvotrucks.com/trucks/finla ... ubID=11569
:o
Kautta vuosien olen kummastellu noiden "maskihevosten" 20-jaolla nousevia lukuja :roll:
Onko Kaanjan tai Mersun vastine 770 tai 780 ensivuonna :?: Polttonesteiden kallistuessa tehokilpailu asiakkaista vaan jatkuu ja mitä ylemmäs mennään, sen vähemmän on asiakkaita joille niitä saa myytyä :shock:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

asiasta kuen mitään tiedä niin kukas on suurin valmistaja? mielikuva vuosikymmenen takaa on jäänyt että ykkösenä daimler ag ja kakkosena volvo ab? miten nuo kiinalaiset yms. aasian halvat on nykyään sijoittuneena? vuonna 1999 kun ajelin 10 luokan volvoa niin tuli luettua alan lehtiäkin. silloin top10 listalla ei ollut yhtään linglongia. taisi toyota olla ainoa joka oli ko. listalla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Kyllähän se on Daimleri yhäkin isoin, kaikkine Raitlainereineen. Sitte taitaa tulla Volkswagen, sillä kun on nykyjään oman merkin lisäksi MAN ja Scania. Sitte en ossoo sanoo kuka kolmantena tulis.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Reitlainerista tuliki mieleen, että jännä ku jenkeissä näkyy olevan samaa pakua kolmella eri nimellä ja maskilla: MB Sprinter, Dodge Sprinter ja Freightliner Sprinter. CDI-kone on kahdessa jälkimmäisessä nimellä CRD.
S204, AZT250
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Garcia kirjoitti:Reitlainerista tuliki mieleen, että jännä ku jenkeissä näkyy olevan samaa pakua kolmella eri nimellä ja maskilla: MB Sprinter, Dodge Sprinter ja Freightliner Sprinter. CDI-kone on kahdessa jälkimmäisessä nimellä CRD.
Työmaalla olen nähnyt nuo kaikki kolme vierekkäin huollintafirman pihalla odottamassa venättäälle vientiä. Kaikki olivat vielä samanlaisia puolipitkiä ja puolikorkeita, Totke oli punanen ja Raitlaineri ja Mersu olivat valkosia.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sisun ottaessa käyttöönsä Mersun poistuvan Actroksen hytin, on Kamaz päättänyt hyödyntää niin ikään uuden Actroksen myötä poistuvan Axorin hyttiä:
Kuva
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1445
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

190dee kirjoitti:On muuten tuo eläintekuljetuskin kovaa touhua nykypäivänä :) aikas lailla paljon sikoja mahtuu muuten tuon kyyttiin kerralla.
[ulr]http://www.kvlkuljetus.com/uploads/IMG_0887.JPG[/url]
Käy meillä työmaalla huollos tuo yhdistelmä tasaisin väliajoin.
Jaa missäs tuo muorin pikkuserkun auto kurvailee, koskenkorvalla vai? Kun ei oo näkyny pitkään aikaan.. :tuumaus:

Tuo on kyllä kiva ilmestys. :lol: Ja Vasikassa muistaakseni kummatkin akselit kääntyviä, tai siis ohjattavia, kaukosäätimellä... Ja en tiiä saako ne menemään automaattisestikin sitte jotenkin? :nocando: Ja puolikkaassakin taitaa yks tai kaks akselia kääntyä? :roll:


Tuo Kamaz... :shock: On tää ihmeellistä :happy:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Vensku_ kirjoitti:
Jaa missäs tuo muorin pikkuserkun auto kurvailee, koskenkorvalla vai? Kun ei oo näkyny pitkään aikaan.. :tuumaus:
Nurmossa käy atrialla kääntymäs aika usein, seinäjoella on huoltopaikka. Kait ne vähän ympäri suomea tuolla ajelee :roll:
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onkos lavetilla jonku sortin jyrsin?
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Brasiliassa valmistetaan nokkamallista Mersua, Linha Tradicionalia:
Kuva
http://www.mercedes-benz.com.br/modeloD ... produto=27
jollainen on myös Suomessa kilpakuormurina:
Kuva
http://www.trt-akiteini.com/uutiset.html?10
Moottorina 4.25-ltr R4 177hv - 12-ltr. R6 340hv.
Brasilian markkinoille uusi nokkamalli Mersulta, Atron:
Kuva
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1449
Kuva
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Kimmo Koo kirjoitti: Kautta vuosien olen kummastellu noiden "maskihevosten" 20-jaolla nousevia lukuja :roll:
Onko Kaanjan tai Mersun vastine 770 tai 780 ensivuonna :?: Polttonesteiden kallistuessa tehokilpailu asiakkaista vaan jatkuu ja mitä ylemmäs mennään, sen vähemmän on asiakkaita joille niitä saa myytyä :shock:
Noissa teholuokissa ei taida olla se myynti ihan ykkösjuttu vaan julkisuus ja mainosarvo. Suurin tili tulee pikku luokista, mutta kyllähän tommonen volvo jonka lipassa lukee 730hv jää muistiin jossain määrin paremmin kuin joku 460hv naftapihi säästöpossu.

Paikallisen sora-autoilijan muutama vuosi takaperin laittaman E18 630 Sisu on jäänyt elävästi mieleen. Vaikkei siinä mitään muuta eroa päällepäin ollutkaan kuin laatta keulassa verrattuna saman ringin 400hv Cummins malleihin. ihan perus harmaa, mutta isolla padalla ja sitä sitten taivasteltiin porukalla.

Koskahan tulloo eka tuhat heppanen?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

190dee kirjoitti:Nurmossa käy atrialla kääntymäs aika usein, seinäjoella on huoltopaikka. Kait ne vähän ympäri suomea tuolla ajelee :roll:
Nii no tietysti kun Atrialle vie naskeja. :wink:
Jännä juttu että siellä huoltavat, kun päämaja on täällä Kouvolassa. :shock:

Tuossa Atronissa VÄHÄ kaukana noi puhaltimen säätimet? :shock: :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Väsynyt Mies kirjoitti:Kyllähän se on Daimleri yhäkin isoin, kaikkine Raitlainereineen. Sitte taitaa tulla Volkswagen, sillä kun on nykyjään oman merkin lisäksi MAN ja Scania. Sitte en ossoo sanoo kuka kolmantena tulis.
Tässä
kuorma-autovalmistajien suuruusjärjestys, Damler #1 :!: 8)
Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Dongfeng :jerkit: VW/MAN oliski nelonen heti donkkarin jälkee jos ne olisi yhdessä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

JuhaK kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti: Kautta vuosien olen kummastellu noiden "maskihevosten" 20-jaolla nousevia lukuja :roll:
Onko Kaanjan tai Mersun vastine 770 tai 780 ensivuonna :?: Polttonesteiden kallistuessa tehokilpailu asiakkaista vaan jatkuu ja mitä ylemmäs mennään, sen vähemmän on asiakkaita joille niitä saa myytyä :shock:
Noissa teholuokissa ei taida olla se myynti ihan ykkösjuttu vaan julkisuus ja mainosarvo. Suurin tili tulee pikku luokista, mutta kyllähän tommonen volvo jonka lipassa lukee 730hv jää muistiin jossain määrin paremmin kuin joku 460hv naftapihi säästöpossu.

Paikallisen sora-autoilijan muutama vuosi takaperin laittaman E18 630 Sisu on jäänyt elävästi mieleen. Vaikkei siinä mitään muuta eroa päällepäin ollutkaan kuin laatta keulassa verrattuna saman ringin 400hv Cummins malleihin. ihan perus harmaa, mutta isolla padalla ja sitä sitten taivasteltiin porukalla.

Koskahan tulloo eka tuhat heppanen?
Huhujen mukaan scanialla olis jo pari kappaletta protoja ajossa joista on otettu se 1000hp mutt eivät olis vielä tulossa myyntiversioiden nokille
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Tämmösen näin eilen:
Kuva

Kuka arvaa mikä laite on kyseessä? Saattaa olla helppokin. :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Scania vuos mallia-78 tai -80 luvun alkua, mikä siinä on rungon päällä ollu :?: :?: ja millä koneella :?: :?:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Scaniahan tuo, vuosimallia en valitettavasti tiedä (saan kyllä selville). Rungon päällä on ollut milloin mitäkin, auto on ollut rakennusliikkeen käytössä.

Pistetääs lisäkuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Scanian moottori:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Scania kuulemma entisöidään. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Nämä vanhat scaniat jotenkin vaan miellyttää oma silmää. :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

No ainakaan rungon ei pitäis olla väsähtäny ku ei ole ollu rekka veturi niinko monet on, ja nuilla 6 tonnin laittehilla mitkä on vaihtolavarungossa ni ei runkoa kieroks saa...jollei vedä konttia tai painavaa lavaa liki sivuttain päälle.
Sen huomaa siittä ettei oo nuppina ollu ku 1 kahva puuttuu rattiakelilta, tulee vilkkuviiksen alle ja on pikkasen käyrä ylöspäin ja paksumpi ku nuo viiksitikut, tuollasessa hytissä tullu jokunen tunti vietettyä nii jäte ku nuppi hommissaki...nii ja lumen ajossa, mukavia muistoja tulee mieleen nuista kuvista :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Tuo puretaan tuhannen pi**un päreiksi kuulemma ja runkoakin meinataan korjata. Rungossa on sanomista. Käyn ottamassa jossain vaiheessa kuvia kun ajelehdin Ylöjärvellä. :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Sisun ottaessa käyttöönsä Mersun poistuvan Actroksen hytin, on Kamaz päättänyt hyödyntää niin ikään uuden Actroksen myötä poistuvan Axorin hyttiä:
Kuva
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1445
Mersulla sittenkin uusi Axor kehitteillä:
Kuva
http://www.trucksplanet.com/index.php?id=405 :shock:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sisu Polar mallisto täydentyy tienhoitoautolla, malliston ensimmäiset vientikaupat on tehty
Kuva
http://www.autokanta.com/koneporssi/yri ... 44=4145648
-Teidenhoito ei pitäisi siis olla kalustosta kiinni, eri asia on, onko Destian meininki muuttunut TVH:n ajoista ja mihinkä suuntaan :?: :?
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”