300D -90/-91

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Karhu
Viestit: 79
Liittynyt: 22.12.2005 19:57
Paikkakunta: Nykäskylä

300D -90/-91

Viesti Kirjoittaja Karhu »

Terve taas meseläiset.. Mersukuume ei ole hellittänyt vieläkään, tällä kertaa olisi kiikarissa kaksi tuommoista 300d:tä. Toinen siis -90 ja toinen -91. Sedani automaatteja molemmat, uudemmassa oli muistaakseni vakionopeudensäädin, muuten melko lailla samoilla varusteilla. Kertokaa ihmeessä enemmän noista kolmesatasista, minkälaisilla tyyppivioilla sitä on siunattu, mitä remppoja edessä/takana, mitä kannattaa huomioida autoa katsoessa yms.. Kilometrejä molemmilla se perinteinen puoli milliä ja suomiautoja taisi olla molemmat. Ajelen siis tällä hetkellä tuommoisella 190D 2,5:lla (1987), kulutus mennee samaan noiden kanssa? (matkassa 5,9, seka 6,1 viimeisen 7000km ajan mennyt minulla). Kiitoksia taasen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29423
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Todella mukava automalli tuolla koneella ja laatikolla, ei toki mikään raketti mutta ehtii sillä.

Kolmisatasessa ei ole senkummempia tyyppivikoja kuin 250D:ssäkään, ja 124 on esim. alustan osalta samanlainen kuin 201.

Automaatti 300D:n kulutus lienee keskimäärin reilua 7 litraa ?

Noihin aikoihin autoon tuli muutoksia, mm. paksummat ovilasit ja olikohan muutakin äänieristystä, -91 taitaa olla jo.
(Timo L se muistaisi mutta onkohan Mesellä mukana ?
Kokeillaas, TIIMOOO ! :shock: Veluuria vai plyyshiä ? :D )
wiimax.fi
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

300 d

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Niin ei toi meidän 300 d automaatti ihan 7mene,mutta 8 kuitenkin.
Vai oisko toi rouvan kaasujalka sen verran painava.

Terveisin Jamppa
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Tässä jotakin vikalistaa, mitä on tullut itseltä korjattua :lol:
- takakelkan etummaiset kumit
- rättinivelet
- kardaanin tukilaakeri + kumi
- hihnankiristäjän iskari + pukin laakeri mahd.
- tuulettajan visko
- lämppärin moottori
- pissapojan letku (siitä konepellin saranan juuresta poikki)
- ohjausiskari
Edit:
- kytkimen työ tahi pääsylinteri

Varmasti noista joutuu osan vaihtamaan puolen vuoden sisään, jos autossa on mittarissa puoli milliä. Ellei sitten kaikkea ole just vaihdettu ;)
Ja sitten tietysti sitä ihan peruskuluvaa osaa, mitä joka autossa on, eli pakoputkea, tukivarsia, jarruja jne. jne. Tuo listahan kyllä koskee melkein mitä tahansa mersua, jotta ei siinä mitään erityistä :lol:

Kannattaa ehkä tsekata ELR:n toiminta, vaikkei se kyllä mitään haittaa, jos ei toimi, onpahan jotain millä tingata hintaa :twisted: Tyhjäkäyntikierrosten pitäis siis olla aina, sekä kylmänä että kuumana, kuormitettuna ja ilmaan kuormaa, vakio. Noin 750 se kai virallisesti pitäisi olla.. :roll:

Ja kunnossa olleessaan kolmisatanen käy sievästi ja täristelemättä..
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

veppe kirjoitti:

Kannattaa ehkä tsekata ELR:n toiminta, vaikkei se kyllä mitään haittaa, jos ei toimi, onpahan jotain millä tingata hintaa :twisted: Tyhjäkäyntikierrosten pitäis siis olla aina, sekä kylmänä että kuumana, kuormitettuna ja ilmaan kuormaa, vakio. Noin 750 se kai virallisesti pitäisi olla.. :roll:

Ja kunnossa olleessaan kolmisatanen käy sievästi ja täristelemättä..
Niin, siis kylmänä pittää olla hiukka ylempänä tyhjäkäynti, lämpimänä 700-750. Se sähkömöykky ei säädä tyhjäkäyntiä lämpimänä, ainoastaan korottaa kylmänä.
Karhu
Viestit: 79
Liittynyt: 22.12.2005 19:57
Paikkakunta: Nykäskylä

Viesti Kirjoittaja Karhu »

Tarkistin vielä noiden autojen tietoja ja kilometrejä molemmissa näyttää olevan vaatimattomat 600t.. Saman verran tossa omassakin meisselissä on eikä ne sitä tunnu kovin painavan vielä. Onko vielä tarkempaa tietoa että minkälaisia muutoksia on tullut juuri tuossa -90/-91 ko. kolmisatasiin kun hintaero on melkoinen noilla. -90 maksaisi vähän alle 7000€ ja -91 jo 9600€, tosiaan samoilla kilometreillä ja melko lailla samoilla varusteillakin on molemmat. Muistatteko vielä ulkoa että onko tuossa padassa lucaksen pumppu?
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ei ole luukaksen pumppua muissa kuin W202 ja W210 220 D:ssä. Osta vanhempi, jos kerta muussa ei ole eroa kuin hinnassa.

PS. Hurja hinta molemmilla.
Karhu
Viestit: 79
Liittynyt: 22.12.2005 19:57
Paikkakunta: Nykäskylä

Viesti Kirjoittaja Karhu »

Pitänee mennä oikein katsomaan noita sitten, netistä luonnollisesti katellut vaan.. Myyjä tarjosi sähköpostitse ainakin tuosta omasta ihan asiallisesti vaihdossa ja jos vähän sais puhuttua hinnasta pois tosta vanhemmasta niin pääsis ihan asialliseen välirahaan kyllä. Kertokaa vielä sen verran ennen kun lähden noita kattomaan että saako w201:seen halvalla helposti kromikaaria kun pientä sanomista maalauksen jälkeen omissa pyöränkaarissa ja voisin nätisti peittää ne kromikaarilla ennen vaihtoa niin ei pääsis siitä myyjä rutisemaan :roll:
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Elä peitä...parempi vaan että on pienet virheet reilusti näkyvissä!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29423
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saa, esim. KL-varaosat myy noin 85 euroa / sarja.
wiimax.fi
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Voi olla että toinen osapuoli hieman ihmettelee jos uudenkarheat kromikaaret kiinni....ja voi elämä kun on itellä etulokarit ruosteessa...JUURI sieltä kaaren alta...länttäsin vaan sikaflexillä kiinni kun ei ruuvin paikkoja oo enää tiedossa...muuten suht siisti... :lol: :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

pp d kirjoitti:
veppe kirjoitti:

Kannattaa ehkä tsekata ELR:n toiminta, vaikkei se kyllä mitään haittaa, jos ei toimi, onpahan jotain millä tingata hintaa :twisted: Tyhjäkäyntikierrosten pitäis siis olla aina, sekä kylmänä että kuumana, kuormitettuna ja ilmaan kuormaa, vakio. Noin 750 se kai virallisesti pitäisi olla.. :roll:

Ja kunnossa olleessaan kolmisatanen käy sievästi ja täristelemättä..
Niin, siis kylmänä pittää olla hiukka ylempänä tyhjäkäynti, lämpimänä 700-750. Se sähkömöykky ei säädä tyhjäkäyntiä lämpimänä, ainoastaan korottaa kylmänä.
Jaa, minä kun olen sitä mieltä, että se elektroninen härpäke nimenomaan säätää aina ja iankaikkisesti :? Alipainesäädin osasi vain kylmänä nostaa kierroksia, mutta ELR:n pitäis kyllä osata pitää kierrokset aina vakiona.. No, enhän tuosta varma voi olla, kun en varsinaisesti asiantuntija ole. Alfamerin tiedon varassa tässä ollaan :lol: :oops:
Alfamer kirjoitti: Kaikissa 300D-malleissa sekä ilmastointilaitteella varustetuissa automaattivaihteisissa 200D ja 250 D -malleissa on elektroninen joutokäynnin säätöjärjestelmä eli ELR-järjestelmä, joka pitää joutokäyntinopeuden aina oikeana lämpötilasta ja kytkettynä olevien sähkölaitteiden määrästä riippumatta. Ilman automaattivaihteistoa ja ilmastointilaitetta olevissa 200D ja 250 D -malleissa on puolestaan alipainetoiminen joutokäynnin säätöjärjestelmä, joka pitää joutokäyntinopeuden normaalia suurempana moottorin ollessa kylmä.
Karhu
Viestit: 79
Liittynyt: 22.12.2005 19:57
Paikkakunta: Nykäskylä

Viesti Kirjoittaja Karhu »

Joo tossa tutkailin että miten hoitaisin nuo pyöränkaari-ongelmat ja kun ne on kyllä ihan ok pellissä mutta kun maalari on tehny pohjat vähän huonosti ni maali on alkanu kuplia ja hilseillä siitä vaan. Sain kuitenki kaiveltua maalin koodin vielä, otan projektin tässä vielä ja teen pohjat ja heitän uuden maalin niihin niin ei jää pa*ka maku suuhun sit sille kelle meneekään toi eteenpäin..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”