Koeajossa alle kolmen tonnin W124 300D aut.
Koeajossa alle kolmen tonnin W124 300D aut.
Kyseessä alkupään W124, kolmisatanen diesel.
Hopea metallihohto, kromilistat puskureissa.
Sisustus musta, jalopuuta ovissakin - oudot puut, en ole tuollaisia ennen nähnyt...
Sähkökattoluukku.
ABS - jarrut.
Nahkapenkit.
Penkinlämmittimet.
Airbag - nahka - ratti.
Automaattivaihteisto.
Montako - lie - reikä - aluvanteet.
Vakionopeussäädin.
Sähkölasit.
Keskuslukko.
jatkuu...
Hopea metallihohto, kromilistat puskureissa.
Sisustus musta, jalopuuta ovissakin - oudot puut, en ole tuollaisia ennen nähnyt...
Sähkökattoluukku.
ABS - jarrut.
Nahkapenkit.
Penkinlämmittimet.
Airbag - nahka - ratti.
Automaattivaihteisto.
Montako - lie - reikä - aluvanteet.
Vakionopeussäädin.
Sähkölasit.
Keskuslukko.
jatkuu...
wiimax.fi
Re: Koeajossa alle kolmen tonnin W124 300D aut.
Oisko tervaleppäädealer kirjoitti:Sisustus musta, jalopuuta ovissakin - oudot puut, en ole tuollaisia ennen nähnyt....[/size]

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eli rahamies profiilia havaittavissaPappi kirjoitti:Jobbarilla upea brodeerattu baseball takki, emännän mielestä oksetus... Tuohon vielä joku jenkkilippis ja liian isot peililasit... Vientiä varmaan olisi riittänyt naapurivaaran lavalla...

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Kyseessä on auto, josta Luokivo laittoi ylle linkin.
Myyjä vaikutti puhelimessa asialliselta, kertoi että auto ei ole ulkokuoreltaan virheetön ja perässä jokin loksahtaa kun automaatti vaihtaa isommalle ellei kaasua pidetä pohjassa.
Pappi lähti (huomattavasti
) kauniimman puoliskonsa Hannen kanssa Volvolla kyytimään minua Kiuruvedelle, josta Mersun pitäisi löytymän.
Reilun sadan kilometrin matka kului leppoisasti äimäillen Mesen hyvää ilmapiiriä ja haukkuen Väyrysmersuja
.
Pysähdyimme Kiuruveden ABC:n pihalle, jossa odottelimme autokauppiasta hetken ällistellen mm. paikallisen nuorison tapaa ajaa apinakeinuillaan käsijarru päällä eturengas savuten kuivalla asvaltilla.
--------------------
Jonkin ajan kuluttua pihaan tuli hopeanvärinen 124, jonka perä oli silmiinpistävän ylhäällä; renkaan ja kaaren väliin jäi yli 10 cm väli.
Etupää oli normaalikorkeudella.
Kuljettaja hyppäsi autosta ulos jättäen kuutosdieselin hyrisemään.
(Tapa josta minä saan näppyjä, heti tulee mieleen starttivika / akku finaalissa / jotain
)
Ennakko oli varmaankin 18-20 astetta, diesel kävi pehmeästi kuin bensakone mutta pakoputken vuotaessa murina oli silti selvästi kuuluvaa... tasaisesti moottori kyllä kävi, ilman sivuääniä.
Pakollisten morjestusten jälkeen lähdimme koeajolle, minä kuskin paikalle ja Pappia kyydissä.
jatkuu...
Myyjä vaikutti puhelimessa asialliselta, kertoi että auto ei ole ulkokuoreltaan virheetön ja perässä jokin loksahtaa kun automaatti vaihtaa isommalle ellei kaasua pidetä pohjassa.
Pappi lähti (huomattavasti

Reilun sadan kilometrin matka kului leppoisasti äimäillen Mesen hyvää ilmapiiriä ja haukkuen Väyrysmersuja

Pysähdyimme Kiuruveden ABC:n pihalle, jossa odottelimme autokauppiasta hetken ällistellen mm. paikallisen nuorison tapaa ajaa apinakeinuillaan käsijarru päällä eturengas savuten kuivalla asvaltilla.

--------------------
Jonkin ajan kuluttua pihaan tuli hopeanvärinen 124, jonka perä oli silmiinpistävän ylhäällä; renkaan ja kaaren väliin jäi yli 10 cm väli.

Etupää oli normaalikorkeudella.
Kuljettaja hyppäsi autosta ulos jättäen kuutosdieselin hyrisemään.
(Tapa josta minä saan näppyjä, heti tulee mieleen starttivika / akku finaalissa / jotain

Ennakko oli varmaankin 18-20 astetta, diesel kävi pehmeästi kuin bensakone mutta pakoputken vuotaessa murina oli silti selvästi kuuluvaa... tasaisesti moottori kyllä kävi, ilman sivuääniä.
Pakollisten morjestusten jälkeen lähdimme koeajolle, minä kuskin paikalle ja Pappia kyydissä.

jatkuu...
wiimax.fi
Istumme autoon.
Nahkapenkit ovat siistit ja ehjät, eikä ainakaan kuskin penkki ole mitenkään lintassa.
Verhoilut ovat myös siistit, siltä osin auto on OK.
Laitan vaihteen D:lle ja painan kaasua; pehmeästi lähtee liikkeelle...
Käännymme pihasta tielle, on muuten hassu olo, aivan kuin ajaisi pienemmällä autolla kun keula on alhaalla ja perä ylhäällä...
Isommalla tiellä kiihdytän 80 nopeuteen, laatikko vaihtaa ihan nätisti ja mitään sivuääniä ei kuulu.
Ajellessa totean että taka-apurungon kumit lienevät rikki, kevyessä kiihdytyksessä takaa kuuluu "KUMMM" kun automaatti vaihtaa isommalle.
Tästä myyjä kertoikin jo puhelimessa, eikä vika ole milläänlailla este tämän auton ostamiselle.
Jarruttelen; hyvä, ei täristä.
Muutenkin kulku on sikäli OK että mikään ei vapise eikä ulvo / kitise, kuten näissä valitettavan usein tahtoo vanhemmiten olla.
Täyskaasukiihdytyksessä veto tuntuu aikalailla hyytyvän 120 kohdilla kun laatikko vaihtaa neloselle - no, siihen on lääkkeet tiedossa; syötöt selälleen
ja ennakko kohdalleen.
Takana on tosiaan vetojouset mitkälie, liian jäykät kuitenkin.
Sekään ei haittaa, jousia saa halvalla ja ne on helppo vaihtaa.
Moottorin lämpötila pysyy alle 90 asteen, ja öljynpainetta on kuumana tyhjäkäynnillä parisen kiloa, hyvä.
Muutaman kilometrin ajon jälkeen käännyn levähdyspaikalle, aiomme tutkia autoa tarkemmin.
jatkuu...
Nahkapenkit ovat siistit ja ehjät, eikä ainakaan kuskin penkki ole mitenkään lintassa.
Verhoilut ovat myös siistit, siltä osin auto on OK.

Laitan vaihteen D:lle ja painan kaasua; pehmeästi lähtee liikkeelle...
Käännymme pihasta tielle, on muuten hassu olo, aivan kuin ajaisi pienemmällä autolla kun keula on alhaalla ja perä ylhäällä...
Isommalla tiellä kiihdytän 80 nopeuteen, laatikko vaihtaa ihan nätisti ja mitään sivuääniä ei kuulu.
Ajellessa totean että taka-apurungon kumit lienevät rikki, kevyessä kiihdytyksessä takaa kuuluu "KUMMM" kun automaatti vaihtaa isommalle.
Tästä myyjä kertoikin jo puhelimessa, eikä vika ole milläänlailla este tämän auton ostamiselle.
Jarruttelen; hyvä, ei täristä.
Muutenkin kulku on sikäli OK että mikään ei vapise eikä ulvo / kitise, kuten näissä valitettavan usein tahtoo vanhemmiten olla.
Täyskaasukiihdytyksessä veto tuntuu aikalailla hyytyvän 120 kohdilla kun laatikko vaihtaa neloselle - no, siihen on lääkkeet tiedossa; syötöt selälleen

Takana on tosiaan vetojouset mitkälie, liian jäykät kuitenkin.
Sekään ei haittaa, jousia saa halvalla ja ne on helppo vaihtaa.
Moottorin lämpötila pysyy alle 90 asteen, ja öljynpainetta on kuumana tyhjäkäynnillä parisen kiloa, hyvä.
Muutaman kilometrin ajon jälkeen käännyn levähdyspaikalle, aiomme tutkia autoa tarkemmin.
jatkuu...
wiimax.fi
Levähdyspaikka on jäinen vaikka tiet ovat sulia.
Jarrutan voimakkaasti tarkastaakseni ABSien toiminnan; ei toimi.
Selvä.
Sammutan auton ja laitan virran päälle, ABS valo toimii.
RS ja ABS valo toimivat juuri yhtaikaa, ainakin uudemmissa airbagin valo syttyy jo aiemmin.
Peruutan, jolloin autoon tulee jostain palaneen öljyn hajua.
Kiihdytän ja jarrutan, nyt toimii ABS.
Mihin lie kytketty ABS valo, ei ainakaan sinne mihin pitäisi.
Avaamme ovet ja tarkastelemme koria.
Etuoven tiivisteiden alla on pakkelia ja maalia.
- No, ei se mitään.
Molemmissa etuovissa on alasarana kiinnitetty ilmeisesti osittain pakkelilla oveen, pakkeli lohjennut ja kun ovea vääntää auki rajoitinta vasten näyttää että sarana vääntyy irti ovesta, pakkeliin tulee rako.
- Kyllä, se jotain.
Tuulilasin yläpuolella on noin 5x40 cm erivärinen kohta.
Lasi on oikein hyvä.
Avaan konepellin, ja pappi on saada kohtauksen;
"tuolta vuotaa näätkö, kannentiiviste se on..."
(Pappilla on paha nestevuotoallerkia, puhkes talavella 200D kansitiivisterempan aikohin.
Joutuu kuulemma ottaan jäähdyttimenkorijaustaplettia ihan yhtenään, nuori mies.
)
No, vuotaahan se vähän öljyä ulospäin.
jatkuu...
Jarrutan voimakkaasti tarkastaakseni ABSien toiminnan; ei toimi.

Selvä.

Sammutan auton ja laitan virran päälle, ABS valo toimii.
RS ja ABS valo toimivat juuri yhtaikaa, ainakin uudemmissa airbagin valo syttyy jo aiemmin.

Peruutan, jolloin autoon tulee jostain palaneen öljyn hajua.

Kiihdytän ja jarrutan, nyt toimii ABS.

Mihin lie kytketty ABS valo, ei ainakaan sinne mihin pitäisi.
Avaamme ovet ja tarkastelemme koria.
Etuoven tiivisteiden alla on pakkelia ja maalia.
- No, ei se mitään.

Molemmissa etuovissa on alasarana kiinnitetty ilmeisesti osittain pakkelilla oveen, pakkeli lohjennut ja kun ovea vääntää auki rajoitinta vasten näyttää että sarana vääntyy irti ovesta, pakkeliin tulee rako.
- Kyllä, se jotain.

Tuulilasin yläpuolella on noin 5x40 cm erivärinen kohta.
Lasi on oikein hyvä.
Avaan konepellin, ja pappi on saada kohtauksen;
"tuolta vuotaa näätkö, kannentiiviste se on..."

(Pappilla on paha nestevuotoallerkia, puhkes talavella 200D kansitiivisterempan aikohin.


No, vuotaahan se vähän öljyä ulospäin.
jatkuu...
wiimax.fi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
hehee, jos absien valo palaa samaa aikaa srs valon kanssa niin silloin jompi kumpi on lenkitetty keskenään samaan lampun kantaanWike kirjoitti:Tähän asti ei kuulosta ihan mahottomalta yksilöltä hinta ja varusteet huomioonotettuna! ABSeissa kuitenkaan mitään muuta vikaa kuin anturit vähän tukossa metallipölystä ja vanhoista autoista löytyy aina pientä sähköhommaa.Vähän tuoretta peltiä pattingin tilalle ja voilá.


-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
En tutki autoa juuri enempää.
Huomaan vielä, että latauksen merkkivalo palaa tyhjäkäynnillä himmeästi.
Takaisin ajellessamme kiihdytän kaasu pohjassa "vaihdekaavion läpi".
Laatikko luistaa vähän joka vaihdossa.
Kattoluukku ja penkinlämmittimet toimivat, takaniskatuet lopsahtavat napista alas tuttuun tapaan vuorotellen jne...
Autosta näkee ja tuntee ettei se ole ollut kiertopalkinto, sitä on yritetty pitää kunnossa.
Hanskalokerossa on huoltohistoriaa viime vuosilta, melkein 3000 euron edestä.
-------------
Kyselen myyjältä varovasti, milloin tämä irtoaisi reilulla parilla tonnilla, kaveri on sitä mieltä että ei pyyntihinnasta tarvitse paljoa pudottaa niin mersun joku ostaa.
En tee autosta suoraa tarjousta, tämä ei ole minun auto.
Silti, tämä auto on mielestäni ostamisen arvoinen, eikä hintakaan ole paha.
Vahvoja plussia ovat kuutoskone, automaatti, kattoluukku ja nahkasisustus !
Elleivät oven alasaranat olisi olleet irti ja katon etuosassa sitä eriväristä kohtaa, olisin erittäin todennäköisesti ostanut tästä kulkupelin itselleni.
Wike ja juha kirjoittavat asiaa tuossa edellä !
Huomaan vielä, että latauksen merkkivalo palaa tyhjäkäynnillä himmeästi.
Takaisin ajellessamme kiihdytän kaasu pohjassa "vaihdekaavion läpi".
Laatikko luistaa vähän joka vaihdossa.
Kattoluukku ja penkinlämmittimet toimivat, takaniskatuet lopsahtavat napista alas tuttuun tapaan vuorotellen jne...
Autosta näkee ja tuntee ettei se ole ollut kiertopalkinto, sitä on yritetty pitää kunnossa.
Hanskalokerossa on huoltohistoriaa viime vuosilta, melkein 3000 euron edestä.
-------------
Kyselen myyjältä varovasti, milloin tämä irtoaisi reilulla parilla tonnilla, kaveri on sitä mieltä että ei pyyntihinnasta tarvitse paljoa pudottaa niin mersun joku ostaa.
En tee autosta suoraa tarjousta, tämä ei ole minun auto.
Silti, tämä auto on mielestäni ostamisen arvoinen, eikä hintakaan ole paha.
Vahvoja plussia ovat kuutoskone, automaatti, kattoluukku ja nahkasisustus !
Elleivät oven alasaranat olisi olleet irti ja katon etuosassa sitä eriväristä kohtaa, olisin erittäin todennäköisesti ostanut tästä kulkupelin itselleni.
Wike ja juha kirjoittavat asiaa tuossa edellä !
wiimax.fi
Kotimatkalla näemme tutkatatsunin, nelostiellä 124 200D ohittaa meidät vaivalloisesti ja uudehko ässä 500 kevyesti ja tyylikkäästi.
Tähän koeajoreissuun liittyy löyhästi juttu jonka kerron tähän jatkoksi;
Eräänä päivänä pari viikkoa sitten lähdimme työkaverin kanssa töistä kotia kohti.
Kävimme varaosaliikkeessä, josta hain Volvon vetokoukun.
Varaosaliikkeen pihalla harmittelin lompakon unohtumista kotiin ja totesin puolittain itsekseni että käydään huomenna uudestaan, maksan osat sitten.
Sami totesi että
"Minkäverran tarvit, 250 euroa ? Eiköhän sitä nyt senverran löydy..."
ja kaivoi kolme satasen seteliä antaen ne minulle lainaksi.
No, maksoin tietysti takaisin seuraavana aamuna - vaan eilen kävimme samassa liikkeessä Samin asioilla, ja pihamaalla Sami alkoi noitua että "sama pää kesät talvet, lompsa kotona...muutaman kympin osat ois.."
Minä siihen että "Eiköhän sitä aina senverran löydy"
ja kaivoin lompakosta viissatasen, taisi olla parikin kun ensin ojentelin Samille.
Onneksi olivat unohtuneet lompakkoon ne kolmisen tonnia mitä oli mersun koeajoreissulla mukana.
Tähän koeajoreissuun liittyy löyhästi juttu jonka kerron tähän jatkoksi;
Eräänä päivänä pari viikkoa sitten lähdimme työkaverin kanssa töistä kotia kohti.
Kävimme varaosaliikkeessä, josta hain Volvon vetokoukun.
Varaosaliikkeen pihalla harmittelin lompakon unohtumista kotiin ja totesin puolittain itsekseni että käydään huomenna uudestaan, maksan osat sitten.
Sami totesi että
"Minkäverran tarvit, 250 euroa ? Eiköhän sitä nyt senverran löydy..."
ja kaivoi kolme satasen seteliä antaen ne minulle lainaksi.
No, maksoin tietysti takaisin seuraavana aamuna - vaan eilen kävimme samassa liikkeessä Samin asioilla, ja pihamaalla Sami alkoi noitua että "sama pää kesät talvet, lompsa kotona...muutaman kympin osat ois.."
Minä siihen että "Eiköhän sitä aina senverran löydy"

Onneksi olivat unohtuneet lompakkoon ne kolmisen tonnia mitä oli mersun koeajoreissulla mukana.

wiimax.fi
Äijäthän eivät pelaakaan ihan napeilla...
Minkäköhän takia se oven alasarana sitten irti oli...

Minkäköhän takia se oven alasarana sitten irti oli...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-