Vertailu v70 ja W211 mese
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vertailu v70 ja W211 mese
Niin...haksahdin tuohon mersuun volvon jälkeen. En ota kantaa tehoihin yms. koska erikokoiset motskarit. Vuosimalli molemmissa sama mutta kilsoja Vollessa 3*enemmän.
Ensiksi plussat
* sutimisen esto toimii paremmin
* kaupungissa näppärämpi!!!
* lämpenee nopeammin (ellei vollessa käytä vakiona olevaa lisälämmitintä)
* ei vedä ohjausta kun painaa kaasua (takavedon etuja)
* halpa ostaa käytettynä (millään muulla ei taida hinta tippua liki 15 keuroa/vuosi).
* vakionopeussäädin toimii hyvin
Miinukset
* ahtaampi (takaveto vie tilaa)
* rengasäänet (vastaa golfia, kokemusta on siitäkin)
* lasinpyyhkimien katkaisia
* penkit
* valot huonommat kuin missään ajamassani autossa (ei xenonit)
* laatikko nykii melko voimakkaasti joissakin vaihtotilanteissa (öljyt vaihdatin kun epäilin niitä, mutta ei auttanut)
* vastaava liiruilija suoralla kuin primera (kokemusta on myös primerasta)
* ei taukopyyhintä, pelkkä sadetunnistin*2 asentoa
* ikkunat huurussa jos enemmän porukkaa kyydissä
Muita kommentteja ja kokemuksia.
MB:n lämmityspuhallin vaihtoon (Vollessa ajoin yli 400 tkm ja puhaltimessa ei ongelmia).
Kylmänä käy kuin valmet, lienee vähäisen sylinterimäärän vika...
Kulutus seka-ajossa n 10 l/100 km, vollessa ei saanut yli 8l menemään mitenkään.
Nyt tietenkin kaikki mersumiehet sanovat että kilsat ei pidä paikkaansa. Valitan, pitää auto ollut midän sukulaisten käytössä uudesta asti.
Tämä on ensituntuma kun mesellä ajettu vajaa 20 tkm.
Ensiksi plussat
* sutimisen esto toimii paremmin
* kaupungissa näppärämpi!!!
* lämpenee nopeammin (ellei vollessa käytä vakiona olevaa lisälämmitintä)
* ei vedä ohjausta kun painaa kaasua (takavedon etuja)
* halpa ostaa käytettynä (millään muulla ei taida hinta tippua liki 15 keuroa/vuosi).
* vakionopeussäädin toimii hyvin
Miinukset
* ahtaampi (takaveto vie tilaa)
* rengasäänet (vastaa golfia, kokemusta on siitäkin)
* lasinpyyhkimien katkaisia
* penkit
* valot huonommat kuin missään ajamassani autossa (ei xenonit)
* laatikko nykii melko voimakkaasti joissakin vaihtotilanteissa (öljyt vaihdatin kun epäilin niitä, mutta ei auttanut)
* vastaava liiruilija suoralla kuin primera (kokemusta on myös primerasta)
* ei taukopyyhintä, pelkkä sadetunnistin*2 asentoa
* ikkunat huurussa jos enemmän porukkaa kyydissä
Muita kommentteja ja kokemuksia.
MB:n lämmityspuhallin vaihtoon (Vollessa ajoin yli 400 tkm ja puhaltimessa ei ongelmia).
Kylmänä käy kuin valmet, lienee vähäisen sylinterimäärän vika...
Kulutus seka-ajossa n 10 l/100 km, vollessa ei saanut yli 8l menemään mitenkään.
Nyt tietenkin kaikki mersumiehet sanovat että kilsat ei pidä paikkaansa. Valitan, pitää auto ollut midän sukulaisten käytössä uudesta asti.
Tämä on ensituntuma kun mesellä ajettu vajaa 20 tkm.
siis... öööh. Mikäs on auton mittarilukema, malli ja vuosimalli? Miks noita mainitsemiasi vikoja ei ole korjattu?
Viimeksi muokannut Sergey, 09.1.2012 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mulla taas on työn puolesta jo toinen V70 käytössä, D5 molemmat automaatilla ja manuaalilla ja tässä omat mielipiteet jotka kerron, kysyitte tai ette
+ D5 kone vääntää mukavasti vaikka kulutus voisi olla pienempi.
+ Tihkusäätö mutta toimivaa Mersun automaattikkaa kaipailen silti.
+ Ruosteettomuus.
+ Vakkari lähes Tempomatin tasoa.
+ Autom. ilmastointi toimii hyvin.
+ Ikkunat ei tosissaan huurru pahasti paitsi farkun tavaratilassa
+ ABS melko hyvä mutta volvon DTCGHDYX vai mikälie luistonesto ei kyllä joo häävi ole.
- Nitinät, natinat ja lotinat johtuen halvoista sisustanmateriaaleista.
- Alusta (koko ajan saa olla vaihtamassa jotain niveltä tms. eikä tuo kunnossa ollessaankaan mikää varsinainen juna ole vaan vetelee ku ajokoira mm. kiihdytyksessä).
- Tuulilasinpyyhkijä (sulat jäätyy ajaessa jos ei ne vatkaa koko ajan).
- Ajotietokone näyttää kulutukset ym. reilusti alakanttiin.
- Penkissä ei vaan saa hyvää ajoasentoa naurettavien kippi-säätöjen ansiosta (nahka sisustassa oli paremmat säädöt mutta penkeissä ei ollu sivuttaistukea edes nimeksi).
- Volvon oma navigaattorin epämääräinen toiminta eikä karttapäivityksiäkään tunnu enää saavan.
- Onnettomat jarrut manuaalissa, automaatilla oli paremmat?
- Tavaratila farkussa melko onneton ja takapenkit kaadettuna loppuu säätövara kuskinpenkistä.
- Ohjauksessa ei sitte minkäälaista tuntumaa.
- Tilavuudeltaan ei ainakaan parempi ku w210 varsinkaa takapenkiltä, citikan C5 verrattuna jopa ahdas.
- Keskuslukko elää omaa elämää ja lukitsee ovet itsekseen joskus?
- Ja sitte se kuminauhanpätkä siellä konehuoneessa eli toinen kone jo menossa
Kaiken kaikkiaan oon silti ihan tyyväinen volvoon mutta silti luokittelen tuon aivan eri kastiin ku vastaavat saksalaiset laadultaan eli kiinalainen mikä kiinalainen
+ D5 kone vääntää mukavasti vaikka kulutus voisi olla pienempi.
+ Tihkusäätö mutta toimivaa Mersun automaattikkaa kaipailen silti.
+ Ruosteettomuus.
+ Vakkari lähes Tempomatin tasoa.
+ Autom. ilmastointi toimii hyvin.
+ Ikkunat ei tosissaan huurru pahasti paitsi farkun tavaratilassa
+ ABS melko hyvä mutta volvon DTCGHDYX vai mikälie luistonesto ei kyllä joo häävi ole.
- Nitinät, natinat ja lotinat johtuen halvoista sisustanmateriaaleista.
- Alusta (koko ajan saa olla vaihtamassa jotain niveltä tms. eikä tuo kunnossa ollessaankaan mikää varsinainen juna ole vaan vetelee ku ajokoira mm. kiihdytyksessä).
- Tuulilasinpyyhkijä (sulat jäätyy ajaessa jos ei ne vatkaa koko ajan).
- Ajotietokone näyttää kulutukset ym. reilusti alakanttiin.
- Penkissä ei vaan saa hyvää ajoasentoa naurettavien kippi-säätöjen ansiosta (nahka sisustassa oli paremmat säädöt mutta penkeissä ei ollu sivuttaistukea edes nimeksi).
- Volvon oma navigaattorin epämääräinen toiminta eikä karttapäivityksiäkään tunnu enää saavan.
- Onnettomat jarrut manuaalissa, automaatilla oli paremmat?
- Tavaratila farkussa melko onneton ja takapenkit kaadettuna loppuu säätövara kuskinpenkistä.
- Ohjauksessa ei sitte minkäälaista tuntumaa.
- Tilavuudeltaan ei ainakaan parempi ku w210 varsinkaa takapenkiltä, citikan C5 verrattuna jopa ahdas.
- Keskuslukko elää omaa elämää ja lukitsee ovet itsekseen joskus?
- Ja sitte se kuminauhanpätkä siellä konehuoneessa eli toinen kone jo menossa
Kaiken kaikkiaan oon silti ihan tyyväinen volvoon mutta silti luokittelen tuon aivan eri kastiin ku vastaavat saksalaiset laadultaan eli kiinalainen mikä kiinalainen
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Aika vaikea korjata tuota valotehoa...xenonit varmaan ainoa vaihtoehto, mutta maksaa maltaita jälkiasenteisena.Sergey kirjoitti:siis... öööh. Mikäs on auton mittarilukema, malli ja vuosimalli? Miks noita mainitsemiasi vikoja ei ole korjattu?
Nelipyöräsuuntaus tehty (luulin että vikaa, mutta huoltomies kävi ajamassa ja sanoi että on ok), silti saa koko ajan "ohjata" (taitaa nuo kokeneet mersukuskit olla jo niin tottuneita kyseiseen ilmiöön etteivät sitä enää noteraa, kaipa siihen tottuu...).
Laatikon nykäisy ei liene vika vaan ominaisuus, nykäisy tulee vaan joskus tietyissä kierroslukutilanteissa tms. Ei haittaa jokapäiväistä käyttöä, olettaisi vaan että laatikko olisi sivistyneempi....kyseessä 5 pykäläinen laatikko.
Säädettävä tihku olisi poikaa, en sitä nyt rupea jälkikäteen asentelemaan. Ostelen pyyhkimen sulkia vähän tiheämpään kun tuo sadetunnistin olettaa että vettä sataa kun sattuu hieman kosteutta olemaan ilmassa.
Tilaa ei saa lisää muuten kuin ostamalla s mallin. Ei autossa nyt mitään tilapuutetta ole, on vaan ahtaamman tuntuinen etupenkeillä versus volle.
Vollen penkit ovat huomattavasti paremmat istua pitkää matkaa kuin mesen penkit. Vollen penkissä ei persus puutunut pidemmälläkään matkalla.
Motskarin ääni on mesessä kylmänä karkea, mutta onneksi se ei kuulu sisään.
Rengsäänille ei mahda mitään muuta kuin pitää ajaa uusilla kitkoilla, vai onko vaihtoehtoja? Rengasäänet ovat kovat myös testien mukaan (TM ja Tuulilasi).
Niin auto on 07 ajettu 160 tkm (ostettaessa oli 140 tkm).
Ja johan siellä joku rupesi niitä kilsoja epäilemään kuten veikkasinkin. Täytyy kuitenkin tuottaa pettymys kilsat pitää paikkansa, toisin kuin niissä 6:ssa tuontiautossa joita kokeilin.
Niin ja puhallin on vaihdettu.
Tarkoitus on mesellä ajella se puolimiljoonaa katsotaan sitten kestääkö. Veikkaan että ei kestäisi jos noudattaisi 30 tkm huoltoväliä.
Ja vollen nokkahihnasta sen verran että kyllä se kestää sen 120 tkm takuuvarmasti.
No niin näyttää kestävän ja tuosta takuuvarmuudesta löytyy muistutuksena 4700€ edestä ylimääräisiä kuitteja (niiden kaikkien muiden ylimääräisten kuittien lisäksi) huoltokirjan välistä Onneksi tämä yksilö ei sentää ole automaatilla mikä edellisestä autosta hajosimese is best kirjoitti:Ja vollen nokkahihnasta sen verran että kyllä se kestää sen 120 tkm takuuvarmasti.
btw. moottorin käyntiäänissä mä en vertaisi näitä sepelimyllyjä edes esikammiohin
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Olisi mukavoo tietää, minkä vuotisesta v70 on kyse. Verrataanko tässä nyt ykköskoppasta Vollea w211 malliin vai onko kyseessä "läskiposki".
Näin niinkuin lähtökohtaisesti.
Sikäli mielenkiintoinen keskustelu syntymässä, että verrokkina on Mersun malli josta moni vasta haaveilee
Eikä taida kovin monella foorumilaisella olla kokemusta "läskiposki" Volvostakaan... Vaikka niistäkin haaveillaan
Jatkakaa . . .
EDIT: Tulihan tuolla vuosimallit esille, 2007. Mukavasti on Volle ollut liikenteessä.
Näin niinkuin lähtökohtaisesti.
Sikäli mielenkiintoinen keskustelu syntymässä, että verrokkina on Mersun malli josta moni vasta haaveilee
Eikä taida kovin monella foorumilaisella olla kokemusta "läskiposki" Volvostakaan... Vaikka niistäkin haaveillaan
Jatkakaa . . .
EDIT: Tulihan tuolla vuosimallit esille, 2007. Mukavasti on Volle ollut liikenteessä.
No taitaa olla just tämä läskiposki kyseessä eli mk2... tuollainen mk1:nhän nyt olisi ihan eri maailmasta näihin räpysköihin verrattuna eikä taitaisi koossakaan olla merkittävää eroa, nuo läskiposket kun saa auton näyttämää isommalta kun se oikeasti on sisätilojen puolestaPappi kirjoitti:Eikä taida kovin monella foorumilaisella olla kokemusta "läskiposki" Volvostakaan... Vaikka niistäkin haaveillaan
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mielenkiintoinen lause.mese is best kirjoitti:
Ja johan siellä joku rupesi niitä kilsoja epäilemään kuten veikkasinkin.
Minä luin ennen tätä kirjoitetut viestit moneen kertaan ja ajatuksella, enkä löytänyt missään mitään tähän viittaavaakaan. Varsinkaan, kun mittarilukemaa ei ollut missään mainittu, sitä on myös paha epäillä.
Jos tarkoitit minua, kannattaa lukea kirjoittamani uudestaan.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Mukava lukee vertailuja eri autoista omistajilta joilla on oikeaa kokemusta
Toki sitten kun olet ajellut mersulla puoli vuotta niin tulee kaikki ominaisuudet esille.
Veljellä ykköskoppanen V70 jolla tullut ajettua joitain tonneja, hyvä peli on monelta osin.
Toki sitten kun olet ajellut mersulla puoli vuotta niin tulee kaikki ominaisuudet esille.
Veljellä ykköskoppanen V70 jolla tullut ajettua joitain tonneja, hyvä peli on monelta osin.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Olen tottumaton mersukuski ja osa-aikainen autontuontijobbari enkä kyllä ole tavannut yhtäkään mittari "ruuvattua" w211 mutta sinulle osunut jo kuusi
Mitenkähän se on todettu? Itse useimmiten asioin ruotsin rättipäiden kanssa ja joka ikisellä ollut mm. staari jolla katseltu vikalistaa jne.. Yksi epäily on osunut kohdalleen mutta se olikin entinen kolariauto ja moni muukin kohta oli epäilyttävä. Se myös veteli, oli rattimiehen auto, eli sai kokoajan "ajaa".
tuota volvoa saanut ajaa vain muutama sata kilometriä niin en kyllä osaa siitä sanoa muutakun että muovit kitisee.
Mitenkähän se on todettu? Itse useimmiten asioin ruotsin rättipäiden kanssa ja joka ikisellä ollut mm. staari jolla katseltu vikalistaa jne.. Yksi epäily on osunut kohdalleen mutta se olikin entinen kolariauto ja moni muukin kohta oli epäilyttävä. Se myös veteli, oli rattimiehen auto, eli sai kokoajan "ajaa".
tuota volvoa saanut ajaa vain muutama sata kilometriä niin en kyllä osaa siitä sanoa muutakun että muovit kitisee.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Re: Vertailu v70 ja W211 mese
Eikös näissä ollut sitä glykolivikaa?mese is best kirjoitti: * laatikko nykii melko voimakkaasti joissakin vaihtotilanteissa (öljyt vaihdatin kun epäilin niitä, mutta ei auttanut)
Kein siknatuur
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vertailu v70 ja W211 mese
Vai poistuiko vika faceliftin myötä...Sampo N. kirjoitti:Eikös näissä ollut sitä glykolivikaa?mese is best kirjoitti: * laatikko nykii melko voimakkaasti joissakin vaihtotilanteissa (öljyt vaihdatin kun epäilin niitä, mutta ei auttanut)
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
[quote="Sergey"]Olen tottumaton mersukuski ja osa-aikainen autontuontijobbari enkä kyllä ole tavannut yhtäkään mittari "ruuvattua"
Kaksi käytin seinäjoella tsekkauttamassa (en kerro missä), ja molemmissa oli mittaria ruuvattu. Toinen oli alkuperältään italiasta ja toinen saksan ihme vm03 ja mittarissa 120 tkm.
3 muuta oli niin epämääräisiä huoltokirjan osalta ettei kilsoihin voinut luottaa (huoltokirja näytti siltä kuin se olisi kirjoitettu samalla kynällä alusta loppuun tai leimoista ei saanut mitään selvää)
1 kpl jarrulevyt loppu takana ja edessä uudet mittarissa 129 tkm, voihan kilsat tietysti paikkansa pitää mutta kovasti oli jarruteltu...
kävin edellisten lisäksi muutamaa muutakin ajamassa ja ne oli mielestäni ok., eli ei ne kaikki ole ruuvattuja sitä en väitä. Voi olla kun juoksee halvempien perässä niin niissä kyseisiä löytyy. Tutuilla on monella tuontiauto ja ei ole ollut mitään ongelmia, huolloissa asia yleensä selviää.
Toki jo järkikin kertoo jos auto liki 10 vuotta vanha ja mittarissa n 100 tkm että mittari voi olla ruuvattu, mutta ei välttämättä.
Karkaa hieman noista autojen vertailuista....
Kaksi käytin seinäjoella tsekkauttamassa (en kerro missä), ja molemmissa oli mittaria ruuvattu. Toinen oli alkuperältään italiasta ja toinen saksan ihme vm03 ja mittarissa 120 tkm.
3 muuta oli niin epämääräisiä huoltokirjan osalta ettei kilsoihin voinut luottaa (huoltokirja näytti siltä kuin se olisi kirjoitettu samalla kynällä alusta loppuun tai leimoista ei saanut mitään selvää)
1 kpl jarrulevyt loppu takana ja edessä uudet mittarissa 129 tkm, voihan kilsat tietysti paikkansa pitää mutta kovasti oli jarruteltu...
kävin edellisten lisäksi muutamaa muutakin ajamassa ja ne oli mielestäni ok., eli ei ne kaikki ole ruuvattuja sitä en väitä. Voi olla kun juoksee halvempien perässä niin niissä kyseisiä löytyy. Tutuilla on monella tuontiauto ja ei ole ollut mitään ongelmia, huolloissa asia yleensä selviää.
Toki jo järkikin kertoo jos auto liki 10 vuotta vanha ja mittarissa n 100 tkm että mittari voi olla ruuvattu, mutta ei välttämättä.
Karkaa hieman noista autojen vertailuista....
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mielenkiintoinen lause.Fenton kirjoitti:mese is best kirjoitti:
Ja johan siellä joku rupesi niitä kilsoja epäilemään kuten veikkasinkin.
Minä luin ennen tätä kirjoitetut viestit moneen kertaan ja ajatuksella, enkä löytänyt missään mitään tähän viittaavaakaan.
Sorry minä luin väärin tuon kommenttisi. Kukaan ei eipäile kilsoja...
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vertailu v70 ja W211 mese
Lisäänpä tuohon + listaan vilä mesen kohdalta tuon mäkilähtöavustimen joka linee vakio näissä. Ajattelin ensin että täysin turha kapistus tomaatissa, mutta on se vaan näpsy liikennavaloissa seistessä kun ei tarvitse jarrulla seisoa.
Myös jarrut on vollea paremmat.
Äänitaso on miellyttävämpi myös, lukuunottamatta tuota rengasmelua. Täytynee hommata kitkat jahka saa nuo nykyiset pois alta.
Ensiksi plussat
* sutimisen esto toimii paremmin
* kaupungissa näppärämpi!!!
* lämpenee nopeammin (ellei vollessa käytä vakiona olevaa lisälämmitintä)
* ei vedä ohjausta kun painaa kaasua (takavedon etuja)
* halpa ostaa käytettynä (millään muulla ei taida hinta tippua liki 15 keuroa/vuosi).
* vakionopeussäädin toimii hyvin
Myös jarrut on vollea paremmat.
Äänitaso on miellyttävämpi myös, lukuunottamatta tuota rengasmelua. Täytynee hommata kitkat jahka saa nuo nykyiset pois alta.
Ensiksi plussat
* sutimisen esto toimii paremmin
* kaupungissa näppärämpi!!!
* lämpenee nopeammin (ellei vollessa käytä vakiona olevaa lisälämmitintä)
* ei vedä ohjausta kun painaa kaasua (takavedon etuja)
* halpa ostaa käytettynä (millään muulla ei taida hinta tippua liki 15 keuroa/vuosi).
* vakionopeussäädin toimii hyvin
Re: Vertailu v70 ja W211 mese
Toimii ilmeisesti myös tasamaalla? Eli estää ryömimistä eteenpäin? Varmaan mm. liikennevaloissa kätevä. Mäkilähdöissä auttanee tosiaan enemmän manuaalissa. Oma ryömii sen verran heikosti ettei tarvitse kovin isoa ylämäkeä, niin pysyy paikoillaan.mese is best kirjoitti:Lisäänpä tuohon + listaan vilä mesen kohdalta tuon mäkilähtöavustimen joka linee vakio näissä. Ajattelin ensin että täysin turha kapistus tomaatissa, mutta on se vaan näpsy liikennavaloissa seistessä kun ei tarvitse jarrulla seisoa.
Eikös tuo hill-hold ollut välillä "pois päältä" tehtaalta tullessa? Alkupään SBC:issä se taisi olla – ainakin serkkupojan 211:ssä – mutta sitten oisin kuullut huhuja, että se olisi joissain vuosimalleissa disabloitu. Onko kellään varmempaa tietoa?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: Vertailu v70 ja W211 mese
mese is best ja [color=red]XUX63[/color] kirjoitti: Mä tänne lisäilen omia höpinöitäni...
Miinukset
* ahtaampi (takaveto vie tilaa)
En ole moista huomannut kun tuntuu tuo "kardaanitunneli" olevan ihan samanmoinen kuin takavetoisissakin. Ei ainakaan jäänyt mielikuvaa että olisi ollut avarampi
* rengasäänet (vastaa golfia, kokemusta on siitäkin)
Ettei vaan rattiakselin läpivienti tjsp vuotais. Omat kokemukset Golfista ovat paljon äänekkäämmät.
* lasinpyyhkimien katkaisia
Tuohan on se ikuisuuskysymys ja tuomittu TM:ssakin moneen kertaan. Allekirjoitan vaikka olenkin itse tottunut
* penkit
Volvossa on ollut aina hyvät, kuten myös SAAB:ssa.
* valot huonommat kuin missään ajamassani autossa (ei xenonit)
Totta. Samaa olen ihmetellyt. Onneksi on myös Xenon vaihtoehtona tai sitten releohjauksen laittaminen mutta olisi pitänyt laittaa jo tehtaalla
* laatikko nykii melko voimakkaasti joissakin vaihtotilanteissa (öljyt vaihdatin kun epäilin niitä, mutta ei auttanut)
Kuullostaa että KYB-venttiili pitäisi vaihtaa
* vastaava liiruilija suoralla kuin primera (kokemusta on myös primerasta)
Jossain on jotain vikaa jota nelipyöräsuuntaaja ei ole älynnyt. Suuntaappa vaikka AkiP:lle, L-D:lle tai Lintoselle jos sillä osuu
* ei taukopyyhintä, pelkkä sadetunnistin*2 asentoa
Erinomainen varuste oikein toimiessaan. Paras suorastaan
* ikkunat huurussa jos enemmän porukkaa kyydissä
Onko raitisilmasuodatin vaihdettu Saattaa hyvinkin olla tehtaan jäljiltä
Muita kommentteja ja kokemuksia.
MB:n lämmityspuhallin vaihtoon (Vollessa ajoin yli 400 tkm ja puhaltimessa ei ongelmia).
Laatu oli heikkoa jo 124:ssä. Niistäkin meni usein pian puolen miljoonan jälkeen
Kylmänä käy kuin valmet, lienee vähäisen sylinterimäärän vika...
Voi olla muutakin, ei tuo kunnossa ollessaan Valmet ole muttei kyllä kutosen veroinenkaan...
Kulutus seka-ajossa n 10 l/100 km, vollessa ei saanut yli 8l menemään mitenkään.
Mun raskaalla jalalla oon päässyt kerran yli 9L mutta siihen tankilliseen sisältyi tuntikausia pakkasessa käyttämistä. Ajossa yli 8L pitää katella sivuikkunoista ESP-offilla koko ajan Käytä STAR:n nokassa kattoon että kaikki toimii
Re: Vertailu v70 ja W211 mese
Joo ainakin tuossa W140:ssa sadetunnistin toimii kuin ajatus. Eipä ole taukopyyhintää kaivannut kertaakaan. Oikeastaan en muista olisinko käyttänyt I- ja II asentoja ollenkaan, kun tunnistinpyyhintä jatkuvasti pyyhkiessään vastaa tuota I-asentoa kovalla sateella ja II-asentoa nyt ei tarvi ikinä. Ainoa huono puoli on, että sateen loputtua ei muista kytkeä pyyhintää pois päältä ja seuraavan kerran autoa startatessa pyyhkäisee kuivaa lasia kerran.XUX63 kirjoitti: * ei taukopyyhintä, pelkkä sadetunnistin*2 asentoa
Erinomainen varuste oikein toimiessaan. Paras suorastaan
® Mesen Porkkana-klubi
Ei se volvon omistaminen ole niin herkkua,mutta hyvä tarina kuiteskin
http://www.nettiauto.com/volvo/740/4472294
http://www.nettiauto.com/volvo/740/4472294
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Lausetta en ehkä aivan ymmärtänyt oikein, mutta jo 60 tkm:ssä saa automaattivaihteisella jarrulevyt "entisiksi".mese is best kirjoitti:1 kpl jarrulevyt loppu takana ja edessä uudet mittarissa 129 tkm, voihan kilsat tietysti paikkansa pitää mutta kovasti oli jarruteltu...
Joten hyvin on kestänyt, jos 129 tkm.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Vertailu v70 ja W211 mese
Onko W211 ahtaampi kuin W210 ?mese is best kirjoitti: Miinukset
* ahtaampi (takaveto vie tilaa)
Jokainen V70 on ainakin ollut W210:aa huomattavasti ahtaampi.
On noita vaihdeltu Volvoihinkin.. "hyvissä ajoin"....mese is best kirjoitti: MB:n lämmityspuhallin vaihtoon (Vollessa ajoin yli 400 tkm ja puhaltimessa ei ongelmia).
Itse kyllä tykkäsin Volvosta.
Tosin malli oli varhaisempi kuin 70 -sarja.
rikki on jos nykii, mb:n 5v autolooda pieksää kunnossa ollessan kaikki Aisin-Warnerit / Getragit 10-0.Laatikon nykäisy ei liene vika vaan ominaisuus, nykäisy tulee vaan joskus tietyissä kierroslukutilanteissa
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Minä olen niin Volvomies, että viime kesänä kun 24 vuoden jälkeen merkki vaihtui, soitteli sisareni kuulleensa kotikylillä käynnin jälkeen arveluita siitä, että minäkin saatoin olla viikonlopulla paikalla, kun pesäpallokentällä oli nähty kuulemma ihan samannäköinen mies "mutta eihän se voinut olla, kun oli Mersulla liikkeellä"
Itselläkin oli mielessä sama liikku, tosin V70 I -> M-B. Ja piti olla W211.
S204 siitä sitten kuitenkin tuli, eikä ainakaan vielä kaduta yhtään. Tätä threadia lukiessa kaduttaa entistä vähemmän. Kulkee vakaammin kuin BMW mutta kääntyy paremmin kuin (etuveto)Audi. Ja on hiljaisempi kuin Volvo (tai S211?)
Mikäkö muutti mieleni?
No, tänään hain Ceen 150.000 km huollosta, joka Veholla maksoi muutamine lisätöineen noin kolmasosan siitä, mitä S80 160.000 km huolto vuosi sitten. Ja Volvoa huollosta noudettaessa sentään koukkasin Motonetin kautta hakemassa viikonlopuksi puuhapussin puhallettuani pelin poikki hieman yli 1400 €uron kohdalla vielä lisäksi tarjotun 650€ jarruremontin osalta (miten takajarruihin saa mahtumaan 650 € sylintereitä avaamatta?)
Ainakin S80 2004 on rakennettu suurina kokonaisuuksina helposti kokoonpantaviksi ylläpidosta välittämättä ja sen seurauksena huolto ja korjaus on joko kotiasentajalle tarpeettoman työlästä tai liikkeessä teettävälle tarpeettoman kallista.
Sen seurauksena vaikkapa lampunpesimen moottoria korjatessa poistetaan 740:sta ensin pyyhin, sitten umpion kiinnittävät 4 mutteria ja lopuksi 2 pesurimoottorin kiinnittävää mutteria. Korjataan moottori ja pannaan samat osat takaisin nippuunn. EtuvetoVolvon pesurimoottori jumii samasta syystä, samoilla kilometreillä ja joskus senkin saa korjatuksi. S80:n pesuria korjatessa kiroillaan ensin hyväksi, sitten kilautetaan kaverille että viittiks tulla pitelemään puskuria toisesta päästä kun tarvis saada Volvon keula purkuun akselista eteenpäin eikä muovista keulakappaletta saa yksin irti naarmuttamatta. Siellä se jossain on lopulta se moottorikin. 240:n, 740:n ja V70 I:n pesurimoottorin olen korjannut, mutta S80 kohdalla lopetin kohtaan 1, kiroilu, ja vedin liittimen irti. Sielläpä olkoon.
Mersusta kilahti parkkitutkan anturi. osat + vaihto + maalaus hieman toista sataa. Vaihtotyö Veholla 29,15 ja anturi julman kallis, 76 €. Volvosta meni myös. Aivan, Wetterillä asentaja kilauttaa kaverille: et viittis tulla kaveriksi pitelemään puskurin toista päätä kun aletaan purkaa autoa akselista taaksepäin. Tuplamiehitys ja tuplahinta.
V70 I oli jo hieman varoen vaihdettavat kilpivalot (Pappi, huom!), koska kosteassa paikassa asuva lampun kanta tahtoo hapertua. Jos sen lampun kannan murjot hajalle, on varaosa koko kahva.
Sitä uudemman S80:n takaluukun sähkölukon mikrokytkin maksaa vissiin 2 euroa tai jotain? Paitsi Wetterillä. Kehitys on kehittynyt jo niin pitkälle, että kilpivalojen lisäksi myös se kytkin on integroitu takaluukun kahvaan, joka maksaa lähes 200 €. Ja tietenkin maalaus korin väriseksi lisää. Nätti homma vaihtaa pölyttömässä kotitallissa eikä 10 minuutin hommassa mene maalien kuivattamiseen kuin yksi viikoloppu (ellei valahda kertaakaan). Ja sitten pääsee ruiskimaan sihipullosta kirkaslakkaa päälle.
S80 II / V70 III vastaavaa rakennetta en toivottavasti tule koskaan tuntemaankaan, mutta todennäköisesti kilpivalon palaessa myydään varaosana koko takaovi? Pohjamaalin harmaana luonnollisesti.
(väärin päin asennetun) Koneen päällä oleva koneen tukikumi on kulutustavaraa. Hällä väli, eihän tuo maksa kuin pari kymppiä. Paitsi että nyt se osa on uudistunut, ja 5 minuutin vaihtotyö parin putkenpätkän avulla ruuvipenkissä on eliminoitu ja varaosana myytään koko kannake puslineen nelinkertaiseen hintaan.
Eikä tässä ole vielä sanottu sanaakaan (väärin päin) asennetun moottorin jakohihnan vaihdosta. 740:lla on nyt ajettu 400.000 km, B230 on tehtaan paketissa eikä vaadi öljynlisäyksiä vaihtovälillä. Eikä koko auton iän aikana keväästä 1987 tehdyissä 6 hihnanvaihdossa ole vielä yhteensäkään kulunut niin paljon aikaa ja rahaa kuin tinaviitonen vaatii jo ensimmäisen sadan tonnin jälkeen pelkästään ehjän jakopään pitämiseksi ehjänä.
Koska (väärin päin asennetun) moottorin kylkeen ei mahdu normaalia automaattia, pitää normaalia pidemmällä kuminauhalla varustetun Aisin-Warnerin huollossa vaihtaa kenuiininnahasta (Kenuine spare parts) tislatut erikoisöljyt, kymppejä litralta, eikä yksi ämpärillinen riitä ja muita litkuja ei uskalla käyttää, koska muusta öljystä A-W ottaa pultit.
Ei ne tee niitä niinkuin ennen. Ajo-ominaisuuksien kannalta onneksi eivät teekään. Mutta jos kardaanivetoinen Volvo on rikki, siihen vaihdetaan viottunut osa uuteen ja jatketaan ajamista. Mikä V***u siinä on, että nykyvolvossa aivan sama mitä tekee, pitää ensin purkaa kaikki pois metrin säteeltä?
Jokaisessa pattikylki-V70:ssa maksetaan lisähintaa siitä, ettei sen valmistamiseen ole käytetty S80 alustaa sellaisenaan, vaan taka-akselin etu- ja takapuolelta lyhennettyä. Joku muu saa selittää mitä järkeä on minimoida tilat Kartanoaut...öööh eiku sehän onkin Sportwagon. Antaa olla.
Olettekos kokeilleet pakata 740 tai 940 sedanin peräkontista purettua lastia S60 tai S80 kyytiin? On muuten hupinumero sinänsä. Ja mahtuukin, ellei takapenkille tarvi ottaa ketään kyytiin.
Mutta hyvää kyytiä sillä tulee, ei siinä mitään.
Turhautunut? Aivan varmasti olen. Minä pidin Volvoista, kunnes niistä katosi käytännöllisyys ja ylläpidettävyys. Ja juuri sen vuoksi kardaanivetoinen Volvo jäi ja etuvetoinen lähti.
Ainakaan toistaiseksi ei ole isommin ikävä, mutta saattaahan se mieli muuttua...
Itselläkin oli mielessä sama liikku, tosin V70 I -> M-B. Ja piti olla W211.
S204 siitä sitten kuitenkin tuli, eikä ainakaan vielä kaduta yhtään. Tätä threadia lukiessa kaduttaa entistä vähemmän. Kulkee vakaammin kuin BMW mutta kääntyy paremmin kuin (etuveto)Audi. Ja on hiljaisempi kuin Volvo (tai S211?)
Mikäkö muutti mieleni?
No, tänään hain Ceen 150.000 km huollosta, joka Veholla maksoi muutamine lisätöineen noin kolmasosan siitä, mitä S80 160.000 km huolto vuosi sitten. Ja Volvoa huollosta noudettaessa sentään koukkasin Motonetin kautta hakemassa viikonlopuksi puuhapussin puhallettuani pelin poikki hieman yli 1400 €uron kohdalla vielä lisäksi tarjotun 650€ jarruremontin osalta (miten takajarruihin saa mahtumaan 650 € sylintereitä avaamatta?)
Ainakin S80 2004 on rakennettu suurina kokonaisuuksina helposti kokoonpantaviksi ylläpidosta välittämättä ja sen seurauksena huolto ja korjaus on joko kotiasentajalle tarpeettoman työlästä tai liikkeessä teettävälle tarpeettoman kallista.
Sen seurauksena vaikkapa lampunpesimen moottoria korjatessa poistetaan 740:sta ensin pyyhin, sitten umpion kiinnittävät 4 mutteria ja lopuksi 2 pesurimoottorin kiinnittävää mutteria. Korjataan moottori ja pannaan samat osat takaisin nippuunn. EtuvetoVolvon pesurimoottori jumii samasta syystä, samoilla kilometreillä ja joskus senkin saa korjatuksi. S80:n pesuria korjatessa kiroillaan ensin hyväksi, sitten kilautetaan kaverille että viittiks tulla pitelemään puskuria toisesta päästä kun tarvis saada Volvon keula purkuun akselista eteenpäin eikä muovista keulakappaletta saa yksin irti naarmuttamatta. Siellä se jossain on lopulta se moottorikin. 240:n, 740:n ja V70 I:n pesurimoottorin olen korjannut, mutta S80 kohdalla lopetin kohtaan 1, kiroilu, ja vedin liittimen irti. Sielläpä olkoon.
Mersusta kilahti parkkitutkan anturi. osat + vaihto + maalaus hieman toista sataa. Vaihtotyö Veholla 29,15 ja anturi julman kallis, 76 €. Volvosta meni myös. Aivan, Wetterillä asentaja kilauttaa kaverille: et viittis tulla kaveriksi pitelemään puskurin toista päätä kun aletaan purkaa autoa akselista taaksepäin. Tuplamiehitys ja tuplahinta.
V70 I oli jo hieman varoen vaihdettavat kilpivalot (Pappi, huom!), koska kosteassa paikassa asuva lampun kanta tahtoo hapertua. Jos sen lampun kannan murjot hajalle, on varaosa koko kahva.
Sitä uudemman S80:n takaluukun sähkölukon mikrokytkin maksaa vissiin 2 euroa tai jotain? Paitsi Wetterillä. Kehitys on kehittynyt jo niin pitkälle, että kilpivalojen lisäksi myös se kytkin on integroitu takaluukun kahvaan, joka maksaa lähes 200 €. Ja tietenkin maalaus korin väriseksi lisää. Nätti homma vaihtaa pölyttömässä kotitallissa eikä 10 minuutin hommassa mene maalien kuivattamiseen kuin yksi viikoloppu (ellei valahda kertaakaan). Ja sitten pääsee ruiskimaan sihipullosta kirkaslakkaa päälle.
S80 II / V70 III vastaavaa rakennetta en toivottavasti tule koskaan tuntemaankaan, mutta todennäköisesti kilpivalon palaessa myydään varaosana koko takaovi? Pohjamaalin harmaana luonnollisesti.
(väärin päin asennetun) Koneen päällä oleva koneen tukikumi on kulutustavaraa. Hällä väli, eihän tuo maksa kuin pari kymppiä. Paitsi että nyt se osa on uudistunut, ja 5 minuutin vaihtotyö parin putkenpätkän avulla ruuvipenkissä on eliminoitu ja varaosana myytään koko kannake puslineen nelinkertaiseen hintaan.
Eikä tässä ole vielä sanottu sanaakaan (väärin päin) asennetun moottorin jakohihnan vaihdosta. 740:lla on nyt ajettu 400.000 km, B230 on tehtaan paketissa eikä vaadi öljynlisäyksiä vaihtovälillä. Eikä koko auton iän aikana keväästä 1987 tehdyissä 6 hihnanvaihdossa ole vielä yhteensäkään kulunut niin paljon aikaa ja rahaa kuin tinaviitonen vaatii jo ensimmäisen sadan tonnin jälkeen pelkästään ehjän jakopään pitämiseksi ehjänä.
Koska (väärin päin asennetun) moottorin kylkeen ei mahdu normaalia automaattia, pitää normaalia pidemmällä kuminauhalla varustetun Aisin-Warnerin huollossa vaihtaa kenuiininnahasta (Kenuine spare parts) tislatut erikoisöljyt, kymppejä litralta, eikä yksi ämpärillinen riitä ja muita litkuja ei uskalla käyttää, koska muusta öljystä A-W ottaa pultit.
Ei ne tee niitä niinkuin ennen. Ajo-ominaisuuksien kannalta onneksi eivät teekään. Mutta jos kardaanivetoinen Volvo on rikki, siihen vaihdetaan viottunut osa uuteen ja jatketaan ajamista. Mikä V***u siinä on, että nykyvolvossa aivan sama mitä tekee, pitää ensin purkaa kaikki pois metrin säteeltä?
Jokaisessa pattikylki-V70:ssa maksetaan lisähintaa siitä, ettei sen valmistamiseen ole käytetty S80 alustaa sellaisenaan, vaan taka-akselin etu- ja takapuolelta lyhennettyä. Joku muu saa selittää mitä järkeä on minimoida tilat Kartanoaut...öööh eiku sehän onkin Sportwagon. Antaa olla.
Olettekos kokeilleet pakata 740 tai 940 sedanin peräkontista purettua lastia S60 tai S80 kyytiin? On muuten hupinumero sinänsä. Ja mahtuukin, ellei takapenkille tarvi ottaa ketään kyytiin.
Mutta hyvää kyytiä sillä tulee, ei siinä mitään.
Turhautunut? Aivan varmasti olen. Minä pidin Volvoista, kunnes niistä katosi käytännöllisyys ja ylläpidettävyys. Ja juuri sen vuoksi kardaanivetoinen Volvo jäi ja etuvetoinen lähti.
Ainakaan toistaiseksi ei ole isommin ikävä, mutta saattaahan se mieli muuttua...
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Minullahan oli yhdestä entisestä sulanut toinen kilpivalo muodottomaksi möntiksi. Tarvikeliikkeessä otin asian esille ja sieltä tarjottiin vaihtoehdoksi kantaa, johon saan sen lasikantapolttimon kiinni. Kävin ensin kysymässä merkkiliikkeessä pohjaa, mutta tarjottiin koko kahvaa. Jätin väliin ja kävin tarvikeliikkeestä sen irtonaisen kannan.740 GLE kirjoitti: V70 I oli jo hieman varoen vaihdettavat kilpivalot (Pappi, huom!), koska kosteassa paikassa asuva lampun kanta tahtoo hapertua. Jos sen lampun kannan murjot hajalle, on varaosa koko kahva...
P*skalla istuessa sitten lueskelin alfamerin opasta takaluukun purkamisen osalta. Kun tarpeet oli suoritettu ajelin tuonne hallille purkuhommiin. Muutaman ajatuksen jälkeen minulla oli käsissäni tuo sulanut möntti. Porasin siihen uuden reiän, istutin lampunkannan paikalleen, juotin johdot kiinni ja nippuun. Remontti olisi onnistunut vallan mainiosti, mutta pudotin hallin sulamisvesikaivoon yhden lukon välitangon, jonka onkiminen oli vaikeampaa kuin hauen jallittaminen tasapainopilkkiin. Välitanko kuitenkin nousi pitkällä magneetilla kaivosta pois ja sain luukun kasattua.
Kannan vaihto onnistui kerralla ja tulen niin tekemään jatkossakin jos ne menee uusiksi. Kilpivalon takia en uusi koko kahvaa.
Tästä oli muistaakseni jopa kuvia tarjolla, mutta bittitaivas kutsui niitä liian aikaisin (voorumin iso pammaus).
Joskus joutuu soveltamaan...
Lyhempi lista ominaisuuksista V70 I -> S204 vaihdon jälkeen:
V70 plussat ja miinukset:
+ nahkaistuinten mukavuus
+ tavaratila (vaikkei DIN litroista uskoisikaan)
+ kattoon saakka lastatessa voi tavaratilan näkösuojan poistaa vaikka jättää turvaverkon
+ vanhaksi bensa-autoksi todellan maltillinen kulutus (B5244S moottorilla menee lähes väkisin alle EU-normin)
- tämän version täysautomaattinen ilmastointijärjstelmä ei vedä vertoja pattikylkiVolvolle eikä Ceelle
- raskaasti aliohjaava, mutta arpoo joskus väliin veret seisauttavan tappisladin
- varhainen STC on lähes ajonesto kinoksessa kahlatessa (niin on uudempikin)
- melu, etenkin nastarenkain
- V70 I on 850 lyhyen akselivälin vanki, joten tilaa saisi olla enemmänkin
C220CDI plussat:
+ ajettavuus ohjauksen hieman tahmeasta palautuksesta huolimatta
+ "isolla" alustalla liikkuvan takavetoisen miellyttävän eleetön rauhallinen käytös
+ kääntyvät etupyörät
+ ortopediset istuimet ovat aivan erilaiset kuin Volvossa, mutta mukavat
+ äänieristys, etenkin nastarenkain selvästi hiljaisempi kuin S80, Veestä puhumattakaan
+ lämmitys toimii kuin S80:ssa, eli termostaatti 22 asteeseen ja automatiikka hoitaa loput
+ lämpenee (sähköllä) nopeammin kuin mikään kokemani bensavolvo
+ tasainen lämpö sallii talvisellakin mökkimatkalla istua Volvomiesten tyylin takapenkillä sukkasillaan
+ ihan kivat bi-xenonvalot (vaikka joillekin ei mikään riitä...)
+ halvat huollot (ainakin toistaiseksi näyttää siltä)
+ halvat vakuutukset
- Vaikka akseliväli on toistakymmentä senttiä V70 I pidempi ja matkustamokin sentilleen saman mittainen, ei takapenkki ole kovin mukava
- OM646 ei ole mikään talouskone. Jopa EU-normin saavuttamisessa vaikeuksia
- Tavaratilaa kuvittelin DIN-litrojen perusteella olevan enemmänkin
Jos nyt olisin samassa valintatilanteessa uudelleen, niin voisin tilata muuten saman auton, mutta nykytiedolla vaihtaisin kaksi asiaa:
- Saksan Avantgardessa ei sitten ollutkaan peilien himmennys vakiona
- Lasinpesuriviiksi on vähän kömpelö, joten lisäisin myös sadetutkan
V70 I suosittelen edelleen kohtuukilometrejä ajavalle halvan auton etsijälle. Ei se vielä niin kamala ylläpidettävä ole kuin pattikylkiset. Pattikylkistäkin voi suositella, vaikkei se kovin houkutteleva tee se itse auto olekaan. Volvomies ei vain tunne oloaan kotoisaksi etuvetoisessa.
V70 plussat ja miinukset:
+ nahkaistuinten mukavuus
+ tavaratila (vaikkei DIN litroista uskoisikaan)
+ kattoon saakka lastatessa voi tavaratilan näkösuojan poistaa vaikka jättää turvaverkon
+ vanhaksi bensa-autoksi todellan maltillinen kulutus (B5244S moottorilla menee lähes väkisin alle EU-normin)
- tämän version täysautomaattinen ilmastointijärjstelmä ei vedä vertoja pattikylkiVolvolle eikä Ceelle
- raskaasti aliohjaava, mutta arpoo joskus väliin veret seisauttavan tappisladin
- varhainen STC on lähes ajonesto kinoksessa kahlatessa (niin on uudempikin)
- melu, etenkin nastarenkain
- V70 I on 850 lyhyen akselivälin vanki, joten tilaa saisi olla enemmänkin
C220CDI plussat:
+ ajettavuus ohjauksen hieman tahmeasta palautuksesta huolimatta
+ "isolla" alustalla liikkuvan takavetoisen miellyttävän eleetön rauhallinen käytös
+ kääntyvät etupyörät
+ ortopediset istuimet ovat aivan erilaiset kuin Volvossa, mutta mukavat
+ äänieristys, etenkin nastarenkain selvästi hiljaisempi kuin S80, Veestä puhumattakaan
+ lämmitys toimii kuin S80:ssa, eli termostaatti 22 asteeseen ja automatiikka hoitaa loput
+ lämpenee (sähköllä) nopeammin kuin mikään kokemani bensavolvo
+ tasainen lämpö sallii talvisellakin mökkimatkalla istua Volvomiesten tyylin takapenkillä sukkasillaan
+ ihan kivat bi-xenonvalot (vaikka joillekin ei mikään riitä...)
+ halvat huollot (ainakin toistaiseksi näyttää siltä)
+ halvat vakuutukset
- Vaikka akseliväli on toistakymmentä senttiä V70 I pidempi ja matkustamokin sentilleen saman mittainen, ei takapenkki ole kovin mukava
- OM646 ei ole mikään talouskone. Jopa EU-normin saavuttamisessa vaikeuksia
- Tavaratilaa kuvittelin DIN-litrojen perusteella olevan enemmänkin
Jos nyt olisin samassa valintatilanteessa uudelleen, niin voisin tilata muuten saman auton, mutta nykytiedolla vaihtaisin kaksi asiaa:
- Saksan Avantgardessa ei sitten ollutkaan peilien himmennys vakiona
- Lasinpesuriviiksi on vähän kömpelö, joten lisäisin myös sadetutkan
V70 I suosittelen edelleen kohtuukilometrejä ajavalle halvan auton etsijälle. Ei se vielä niin kamala ylläpidettävä ole kuin pattikylkiset. Pattikylkistäkin voi suositella, vaikkei se kovin houkutteleva tee se itse auto olekaan. Volvomies ei vain tunne oloaan kotoisaksi etuvetoisessa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: Vertailu v70 ja W211 mese
Nyt pitää pussihousuVolvoilijan vähän peruutella aiemmasta positiostaan...Kakkosnelonen valmistetaan asettamalla liukuhihnalle ensimmäisenä osana lämmityslaite ja kokoamalla auto siihen ympärille.Ari66 kirjoitti:On noita vaihdeltu Volvoihinkin.. "hyvissä ajoin"....
Puhallinmoottorin vaihto tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä
Tuntuu kuin Seittenneliskanttinen olisi Kakkosnelonen, joka osattiin tehdä suunnilleen oikein ja Ysisatanen on sitten se täysin valmis Volvo?
Täälläkin sama aikamuoto.Ari66 kirjoitti:Itse kyllä tykkäsin Volvosta.
Tosin malli oli varhaisempi kuin 70 -sarja.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tämä on kieltämättä kiusallinen kulutusosa mikä vaati vaihtoa kerran vuodessa740 GLE kirjoitti:Kakkosnelonen valmistetaan asettamalla liukuhihnalle ensimmäisenä osana lämmityslaite ja kokoamalla auto siihen ympärille.
Eiköhän se tuo w124 ole kuitenkin se ainut "lähes valmis auto" koko maailmassa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11