Miksi 250 ja 300D:ssä on visko?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Miksi 250 ja 300D:ssä on visko?

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Miksi 200D:ssä on tuo magneettikytkimellä varustettu tuuletin? Onko sillä joku funktio että kakssataseen ei ole laitettu viskoa? Eikö 72hv jaksa pyörittää viskomurikkaa?

Omassa 2litraisessa ei nimittäin tuo magneettikytkin tarraa ainakaan vielä hieman reilussa 100 asteessa. Voiko tuohon laittaa viskon tilalle ilman ongelmaa? Olisi yksi visko tuolla jemmassa. Ei muuten uskalla huomenna lähteä jonottamaan tuonne ralleihin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

täh? :shock:
minä ainakin oon olettanu koko ajan että tuossa omassa 200teessä on visko :oops: eikö se muka ookkaan? :roll:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

On siinä Rudenkin omassa visco :lol: :lol: .....
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä taida visko käydä tuon magneettituulettimen tilalle.. Vesipumpun akseli on muistaakseni erilainen.

Mutta mutta.. Kytke suora jännite sille sähkömagneetille niin tuuletin pyörii kokoajan (tuulettimen anturin navat yhteen).
Tietenkin niin että se sammuu kun auto on parkissa.. Muuten akku ompi kohta tyhjä. :D
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tutkimusten jälkeen syyksi paljastui lämpöanturi. Johdot kun yhdistää anturilta niin magneetti napsahtaa kiinni.

Silti vielä ihmetyttää, miksi 200D:ssä on käytetty tuota systeemiä ja isommissa viskoa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Uudemmissa kakssatasissa on visko. Itellä -94, viskolla.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

-88 200D 124 viskolla... exä muovikylkinen w201 oli kans viskolla 2.0D...ja tuossa ceessäkin o visko...kaverin -98 C220D:ssä sähköropellillinen versio...
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

-90 ja ei viskoa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Ja pensakoneissa ainakin 230E:sssä on magneetilla, mutta 260E ja 300E viskolla
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Visko tulee 124 200D:hen E-mallissa eli vuonna -93.
Vanhemmissa on sähköisesti kytkeytyvä flekti.

Erotatko RDD varmasti viskotuulettimen sähköisestä, Mersussahan siipi on ihan samallalailla vesipumpun akselilla kummassakin eikä mitään sähkömoottoreita ole - en jaksa uskoa että Sinulle olisi sattunut kohdalle kaksi 200D:tä joihin molempiin vaihdettu moottori tai "jäähdytystuuletinjärjestelmä" ?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mahtasiko toi kertapaukauksella kytkeytyvän magneettikytkinflektin käyttö 200D:ssä johtua siitä, ettei flektiä juuri ikinä noissa perusmalleissa siviilikäytössä tarvita? Isompikoneisissa taas saattaa silloin tällöin olla eduksi pieni lisäjäähdytys.

Omalla autolla on nyt tullut reilu vuosi ajeltua, ja ainoa kerta milloin on toi sähkötöpselivispilä lähtenyt vipottamaan oli jäähdytysnesteiden vaihdon jälkeen kun ilmaamismielessä paikallaan kierrättäen sain nostettua lämmöt yli sadan asteen. :kuume:

Normaaliajossa lämmöt pysyy lähes aina alle tuon satasen vaikka helteessä tyhjäkäynnillä Naantalin auringon alla. Ainiin, ei ole ilmastointia meidän autossa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Jep, niin kauas kuin minä muistan (ja niin uusista autoista kuin mitään tiedän) niin Mersulla 4-pyttysissä oli sähkömagneettikytky ja 5- sekä useampisylinterisissä viskokytkin. Juurikin tuo JuMu S:n perustelu ainakin minuun järkeeni on myös iskostunut.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

dealer kirjoitti:Erotatko RDD varmasti viskotuulettimen sähköisestä, Mersussahan siipi on ihan samallalailla vesipumpun akselilla kummassakin eikä mitään sähkömoottoreita ole
jaa-a :oops:
mistäs ne sitten erottaa? :shock:
tuohon ceehen ku vaihdoin vesipumpun niin kyllä se kovasti sille näytti että viscolla se olis :roll:
w201 en oo kyl 100 varma (enää :lol: ) oliko siinä sitten magneetti vai visco.. :roll: paha mennä kattomaan ku ei oo enää meillä se auto :?

seessä ainakin ropellin rakennä tämän näkönen
http://www.detali.ru/cat/MB/B20030000015.0131.gif
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

JuMu S kirjoitti:Mahtasiko toi kertapaukauksella kytkeytyvän magneettikytkinflektin käyttö 200D:ssä johtua siitä, ettei flektiä juuri ikinä noissa perusmalleissa siviilikäytössä tarvita? Isompikoneisissa taas saattaa silloin tällöin olla eduksi pieni lisäjäähdytys.

Omalla autolla on nyt tullut reilu vuosi ajeltua, ja ainoa kerta milloin on toi sähkötöpselivispilä lähtenyt vipottamaan oli jäähdytysnesteiden vaihdon jälkeen kun ilmaamismielessä paikallaan kierrättäen sain nostettua lämmöt yli sadan asteen. :kuume:

Normaaliajossa lämmöt pysyy lähes aina alle tuon satasen vaikka helteessä tyhjäkäynnillä Naantalin auringon alla. Ainiin, ei ole ilmastointia meidän autossa.
Itse ajelin aikoinaan pari, kolme vuotta 240td:llä ilman tuulettajan siivikkoa. Joskus jos auto seisoi tyhjäkäynnillä pidempään saattoi lämmöt jonkin verran nousta mutta vain jos lämppäri ollut päällä, eli kesällä.

Muuten ei huomannut mitään eroa, paitsi ehkä hiukan kulutuksessa, tosin siinä oli kiinteä ropeli.

Dealerillä on viskovanteet, kuvakin taisi olla jossain, kato sieltä :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Magneettikytkimellinen tuuletin on tämän näköinen.

Siinä ei ole sitä "jäähdytyssiiliä", kuten viskosiivissä (niinkuin siinä kuvassa, jonka pistit), vaan keskellä on vain laakeri, jonka varassa rupeli pyörii, kun se on jouten.
®ÐÐ kirjoitti:mistäs ne sitten erottaa? :shock:
tuohon ceehen ku vaihdoin vesipumpun niin kyllä se kovasti sille näytti että viscolla se olis :roll:
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

ai joo...nyt kun tässä tarkemmin koittaa muistella niin w201 oli tuommonen tuo ropelli kun roiston linkittämässä kuvassa.. :oops:

no mutta onko mulla nyt ceessä joku modifoitus flekti? :shock:

tosin paruski sivu anto vinkoodilla tuon kuvan jonka aiemmin linkitin flektistä..
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

®ÐÐ kirjoitti:no mutta onko mulla nyt ceessä joku modifoitus flekti? :shock:
Kai se tuommoinen on ollut ihan tehtaalta asti. Diilerin sanojen mukaan 200 D 124:ssakin on ollut visko -93:sta. Kaiketi tuolloin on virtaviivaistettu linjastoa ja pistetty visko kaikkien korimallien 200:iin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

W202 C200 -94, ja visko näyttää tältä:

http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0815.jpg

Nyttemmin putsattu ja kiiltää. :oops:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

HVM kirjoitti:Nyttemmin putsattu ja kiiltää. :oops:
minäkii putsasin...pikku vingulla ja katkasulaikalla ku piti yks noista 6-kolo kantasista pulteista katkasta ku ei lähteny auki ja meni pää pyöreeks :oops:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:happy:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

dealer kirjoitti:Viskokytkin. :evil:
Näyttäis olevan tasapainotettavaa mallia. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”